Doorstromende parkeergelegenheid aan de Rijksstraatweg te Hellevoetsluis

Graag stel ik me zelf even voor... Ik ben Rachel Mazee, eigenaresse van een toffe Conceptstore aan de Rijksstraatweg te Hellevoetsluis. Omdat ik de afgelopen twee jaar regelmatig van klanten te horen krijg dat ze eigenlijk eerder langs hadden willen komen, maar er voor de zoveelste keer geen parkeergelegenheid was ze dan toch maar door gereden zijn. Daarnaast neemt de Lidl ook vele plekken weg buiten hun terrein om. Ook worden hier auto's voor lange tijd geparkeerd van mensen welke hier niet wonen, of de verhuurbussen voor een bepaalde periode neer gezet.

Dat heeft mij tot nadenken gezet..., dit is voor ons ondernemers/bewoners totaal niet fijn! Zo jammer dat dit te kostte van moet gaan... Persoonlijk denk ik dat er een grote verbetering plaats zou kunnen vinden als de gemeente de Rijksstraatweg tot een blauwe zone maakt. Voor woon en werkverkeer zouden er vergunningen toegekend moeten worden, en voor alle bezoekers van winkels etc.. een maximale parkeertijd van 1 a 2 uur met de blauwe schijf. Geen idee welke regels ze daar voor hanteren. Je kunt binnen die tijd echt ruim shoppen! Het enige is dat je bij een kappersbezoek misschien een keer de tijd moet verzetten van de blauwe schijf.

Ik denk dat het een goedkope oplossing is met groot plezier voor vele!!

ik verwacht niet dat dit probleem zo opgelost zal zijn, maar hopelijk wel een duidelijk signaal af te geven dat er eens op een serieuze manier naar gekeken zal worden..

Door te tekenen geef ik Rachel Mazee toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.