Een nieuwe politieke partij : ROEL - Recht Op Een Leven !

ROEL - Recht op een leven - staat voor : resoluut tegen onrecht en onmacht van onze bevolking.

artikel nieuwsblad :  http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130526_00598556

artikel streekkrant :

www.roel-vzw.be

www.rechtopeenleven.be

ROEL vindt u terug op facebook en is actief in Vlaanderen, Wallonië en sinds kort in Nederland.

Ons welvaartsland België :

1,6 miljoen mensen onder de armoedegrens, hoeveel net erboven?

100.000 mensen ambtshalve geschrapt en leven in de illegaliteit uit schrik van gerechtsdeurwaarders.

180.000 mensen die werken hebben minder dan de armoedegrens

17.000 studenten moeten leven met leefloon

23% van de 65 + hebben minder dan armoedegrens

Belgische leefloon is 20% lager dan Europese armoedegrens

120.000 mensen leven van voedselbanken, hoeveel durven niet eens gaan.

Heel uw leven werken en belastingen afdragen geeft u geen garantie om steun te krijgen, vraag het maar aan de duizenden die niet door het sociaal vangnet geholpen worden of gedumpt worden.

Kinderarmoede : 20% van onze kinderen

Meer dan een half miljoen werklozen

Duizenden mensen kennen hun rechten niet en worden niet geholpen. Men laat ze aan hun lot over.

Huurprijzen, energierekeningen zijn onbetaalbaar geworden.

Honderduizend mensen leven van een leefloon.

Tienduizenden mensen kijgen een leefgeld van 50 euro en minder per week om mee rond te komen.

De dienst Davo inde dit jaar ongeveer 9 miljard aan Belgische frankskes en sta nog miljarden achter aan achterstallige alimentaties. Hoe doen ze dit? Door mannen en vrouwen 100% loonbeslag te doen, zodanig dat ze zelf geen eten kunnen kopen. Wat extra schulden opbrengt, armoede, jobverlies, enz... Spreekt men dan niet van een serieuze sociale problematiek. Niet alleen geraken deze mensen nog meer in de schulden maar krijgen nog anderen die hier eigenlijk willens nillens in meegesleurd worden extra schulden door deze degoutante wetgeving.

Belastingen eisen zich het recht toe om uw rekeningen te mogen leeghalen. De schatkist moet vol maar mensen moeten maar in armoede geraken.

Advocaten die processen eindeloos doen duren, mensen die geruïneerd worden door advocaten en gerechtsdeurwaarders, advocaten die hun klanten niet helpen, sociale assistenten die de mensen niet helpen.

Boetes, gasboetes, taxaties, accijnzen, opcentiemen, boetes en boetes. We worden geboren niet meer om te leven maar om te betalen. Betaal je niet, slaan ze het wel aan.

Duizenden mensen worden jaarlijks veroordeeld zonder dagvaardiging of betekening. Wanneer een sociaal onderzoek?

Mensen worden niet gelijk behandeld. Rechtspraak is nergens hetzelfde.

Heb je een nieuwe relatie dan krijg die nieuwe partner door de gerechtsdeurwaarders de rekening van de schulden  gepresenteerd. Is dit normaal?

Burgers worden gediscrimineerd.

Wetgeving wordt gecreeërd en brengt armoede teweeg. Wij eisen rechtvaardiger wetten.

Burgers worden beboet voor het minste, criminelen met geld mogen hun straf afkopen.

Enz, Enz

ROEL - Recht op een leven - ontstond uit noodzaak. Via tientallen facebookgroepen (geheime en openbare) vonden wij de slachtoffers van ons rechtsysteem en zogezegde welvaartsland.

Wij vonden ze met hopen. In boten, in caravans, op straat, in bossen, bij vrienden en kenissen. Ondergedoken in kelders, hotels, kamerkes. Mensen  die dakloos werden, uit hun huizen gezet werden, die hun rekeningen leeg werden gehaald, die bij verstek veroordeeld werden, die opgelicht werden, die niet geholpen werden door de instanties. Mensen die geen eten hebben, geen verwarming, geen meubels,geen geld, geen medicijnen, die in schuldbemiddeling zitten, die zelfmoord willen plegen, die in zo zware situaties zijn geraakt waar geen uitweg meer mogelijk is. Zieken, gepensioneerden, gehandicapten, gescheiden vaders en moeders, werklozen, leefloners, mensen die werken en toch in de armoede verzeilen. Waar is deze sociale welvaartstaat die zijn burgers hoort te helpen. Veel mensen die ooit een goed leven hadden en die door de echtscheidingswetten alles kwijt zijn, die hun kinderen niet meer zien, waarvan die sowieso ook in armoede zullen sukkelen. En ga je op je rechten staan, dan ben je niet eens zeker of je geholpen wordt, laat staan steekt men u in een administratieve mallemolen waar geen einde aan geraakt.

Wij komen die mensen dagelijks tegen die geen recht meer hebben op een leven.

Wij ROEL werken te samen met mensen die dit lijden en onrecht niet meer kunnen aanzien. ROEL wil onze burgers het recht geven op een waardig  leven.

Sinds anderhalf jaar helpen wij met onze ROELleden en vrijwilligers de actieve bevolking die geconfronteerd worden met problemen. Onlangs richtten wij ons roelhuis op te Aalst. Maar wij willen niet 1 van die verenigingen zijn die de mond gesnoerd wordt. Wij willen niet nog een groep mensen zijn die klagen over de schrijnende toestanden, maar die er niet in slagen om werkelijk iets te veranderen.

Wij willen een rechtvaardiger leven voor iedereen. En om daar in te slagen, moeten wetten veranderd worden. Daarom vragen wij u burgers. Stem voor een RECHT OP EEN LEVEN. STEM VOOR ROEL.

Help ons om dit doel te bereiken.

Wij zijn burgers die zelf slachtoffer zijn. Wij willen gerechtigheid. Wij willen opkomen voor ons volk.

ROEL = Recht op een leven! = Resoluut tegen onrecht en onmacht van onze bevolking!

Verspreid deze petitie massaal. Laat de bestaande partijen en politiekers maar voelen dat het volk rechtvaardigheid wil en een goed leven voor zijn burgers. Politiek moet ten dienste staan voor de bevolking, niet omgekeerd.

ROEL : een nieuwe politieke partij!

Help ons te helpen! Help ons, deze generatie en de volgende, help ons om uw kinderen een toekomst te geven.!

Wij hebben 5000 handtekeningen nodig per provincie. Dus reken maar uit x 5. Laat de bestaande politici maar weten dat we niet meer lijdzaam willen toekijken.

ROEL = een politieke partij door burgers en voor burgers !