Eerste communie Sint-Laureins, dekenaat Eeklo

Groot was onze verbazing toen bleek dat de 2 klassen van Sint-Laureins voor de Eerste Communie werden verdeeld over 3 vieringen, met lukraak gekozen gemengde groepen. En dit ondanks een totaal aantal van maar 33 kindjes én onze uitdrukkelijke voorafgaande vraag van alle ouders om bij splitsing rekening te houden met de 2 afzonderlijke klassen.

Met uiteraard heel wat ontgoochelde en verdrietige kindjes tot gevolg.

Wij vinden dat dit een belangrijke stap is in het leven van onze kinderen. Het gaat tenslotte om een gemeenschapsfeest, een sociaal gebeuren, dat nu door de Kerk, die zou moeten instaan voor de sociale waarden, geboycot wordt.

Binnen hetzelfde dekenaat is het blijkbaar wél mogelijk om dit in klasverband te organiseren in sommige parochies, terwijl in andere de splitsing in het absurde wordt doorgetrokken.

Vindt u ook dat een eerste communieviering in klasverband het thuiskomen in de geloofsgemeenschap niet in de weg staat, teken dan onze petitie.

Wij vragen u ook om deze petitie zoveel mogelijk te delen via e-mail, Facebook, Twitter, LinkedIn,...voor 25 oktober.

Hartelijk dank,

De eerste communicantjes van Sint-Laureins en hun ouders

PS Deze petitie is dan wel gestart door de ouders van Sint-Laureins, maar uiteraard willen wij dat deze situatie ook in de andere parochies opgelost wordt, zodat in het hele dekenaat Eeklo de vieringen in klasverband kunnen doorgaan.

De eerste communicantjes van Sint-Laureins en hun ouders    Neem contact op met de schrijver van de petitie