Ex Block medewerkers zijn het wachten op geld beu!

Op 13 juni jl. ging onze werkgever, De Block's Technisch Handelsbedrijf BV te Halfweg, failliet. Het wachten is nu op betalingen vanuit het UWV aangaande achterstallig loon, premie, vakantiegeld en reiskosten, maar ook het saldo vakantieuren en het loon gedurende de wettelijke opzegtermijn van 6 weken. In de meeste gevallen gaat dit om een bedrag ter hoogte van circa 3 maandlonen. Meerdere ex collega's hebben inmiddels contact gehad met het UWV en iedereen krijgt iets anders te horen. Uit mijn ervaringen blijkt inmiddels dat het nog geheel onduidelijk is wanneer er iets van het UWV kan worden verwacht.

Vooral vervelend is dat zolang bovenstaande faillissementsuitkering niet rond is er ook geen ww-uitkering kan worden aangevraagd! Natuurlijk zal je die uiteindelijk ook met terugwerkende kracht ontvangen vanaf de opzegdatum maar de vraag is natuurlijk wanneer. Het mag duidelijk zijn dat dit grote gevolgen heeft op ieders financiële situatie.

Doel van petitie: Het UWV bewegen, desnoods in de landelijke media, de aanvragen samenhangende met het faillissement van Block met spoed te verwerken of een noodvoorziening te treffen (in de vorm van een voorschot) zolang de aanvragen nog niet volledig zijn verwerkt.

Als 1 persoon kan je niet veel uithalen, maar met een grote groep moet het mogelijk zijn extra aandacht te genereren.

Herken je je in bovenstaande situatie en wil je iets doen om gezamenlijk proberen de gang van zaken te versnellen: teken dan deze petitie!