Fampyra moet in basispakket!

BRUINS ZET VERGOEDING MS-MEDICIJN DEFINITIEF STOP | DIT MAG NIET GEBEUREN!!

Het advies van Zorginstituut Nederland om het MS-medicijn Fampyra (Fampidrine) niet op te nemen in het basispakket, is overgenomen door minister Bruno Bruins van Medische Zorg. Vanaf 1 april aanstaande zit het middel niet meer in het basispakket

Minister Bruins heeft niet door dat hij met deze beslissing voor bijna 2000 MS patienten een stuk levenskwaliteit heeft afgepakt!

Fampyra is in Europa geïndiceerd voor het verbeteren van het loopvermogen van volwassen patiënten met Multiple Sclerose. Daarnaast ervaart een groot deel van de gebruikers een fitter, minder vermoeid gevoel.

Bij Multiple Sclerose (MS)wordt de beschermende laag rond de zenuwen door ontstekingen vernietigd,wat leidt tot spierzwakte,spierstijfheid,slecht lopen en een slopende vermoeidheid.

Veel MS patiënten hebben baat bij het middel Fampyra maar het ZIN (ZorgInstituut Nederland) heeft een negatief advies gegeven aan de minister van VWS (minister Bruins) om het middel op te nemen in het basispakket. Volgens hun is er onvoldoende bewijs dat het werkt en zou een placebo ongeveer hetzelfde effect bereiken (wat grote onzin is, ook volgens verschillende fysiotherapeuten die met eigen ogen zien hoe hun patiënt verbetert door het middel).

Dit had nooit mogen gebeuren, iedereen heeft recht op kwaliteit van leven, voor nu helaas afgepakt voor bijna 2000 MS patiënten.

Help ons! Wij hebben uw stem hard nodig!

TEKEN ALSTUBLIEFT DEZE PETITIE OMDAT WE RECHT HEBBEN OP GEZONDHEID !
FAMPYRA MOET IN HET BASISPAKKET!

Hilma Kroezen / Jolanda van der Meer

Teken:

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.