GÉÉN Motorhelm voor snelle elektrische fiets!

Wat is een speed E-bike
Een speed E-bike is een elektrische fiets die mág ondersteunen tot 45 km/h. MAAR… wie niet trapt zal niet rijden en snelheden boven de 40 km/h zal lang niet iedereen halen wegens de bovenmatige inspanning die geleverd moet worden. De gemiddelde rijsnelheid is daarom ook tussen de 28- en de 35 km/h

Wie gebruikt de speed E-bike
Voornamelijk wordt deze snelle fiets door forenzen gebruikt met name door de enorme tijdswinst die gehaald kan worden met relatief een lage inspanning.  De afstand die per fiets afgelegd kan worden verviervoudigd. Door deze gezonde vorm van mobiliteit zijn er inmiddels al duizenden auto’s die nu niet meer op de weg rijden.

Fietshelm in plaats van motorhelm
Minister Schulz wil een motorhelm verplichten op de snelle E-bike?! Een motorhelm mag door de norm nauwelijks ventileren, is zwaar en belemmert elk fatsoenlijk gebruik van een E-bike.

Veiligheid vinden wij ook belangrijk en daarom willen wij onze minister dringend vragen een fietshelm te verplichten in plaats van een motorhelm. Een fietshelm is 5x lichter en bovendien ventileert een fietshelm voldoende om inspanning toe te staan.

Help ons innovatief bezig te zijn en gezonde, sustainable mobiliteit mogelijk te maken. Onderteken en laat je stem horen voor een fietshelm!