Transcendente Meditatie cursus terugbetaald

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Transcendente Meditatie cursus terugbetaald.

Otto

#51 TM en wetenschappelijk onderzoek

2014-07-01 08:02

De effecten van TM is vaak beter wetenschappelijk aangetoond dan de medicijnen die op de markt gebracht worden.

Gast

#52

2014-07-01 09:29

TM heeft me eindelijk terug op het goede spoor gezet na eerst 14 andere therapieën te hebben ondergaan over een periode van 10 jaar, dit ingevolge een depressie of burn-out.
TM is eenvoudig, aangenaam en geef je een betere gezondheid, een diepe rust en je kunt er jezelf zijn. Het is effectief voor alle gebieden van het leven.
Bij vele ziektebeelden waarbij het nut van TM bewezen is had men al lang moeten tegemoetkomen.
Bij TM kan men zelf aan zijn gezondheid werken en is het een effectieve manier om gezond te worden en te blijven zonder dure en schadelijke medicatie. Men is niet meer zo afhankelijk van medicatie en de Pharma industrie. Beiden zouden de handen in elkaar moeten slaan.
Hopelijk gaan de politici dit eindelijk eens inzien en begrijpen.
Veel mensen kunnen nu niet meedoen aan TM wegens het hoge bedrag. Indien dit kon terug betaald worden (mits toelating van het RIZIV) zouden veel meer mensen bereid zijn TM te volgen, wat op termijn een drastische besparing zou zijn voor het RIZIF (ingevolge lagere ziektekosten uitgaven) en de belastingbetaler. Ik hoop dat het er nu doorkomt.


Gast

#53

2014-07-01 11:03

Het is niet omdat medicijnen soms verre van heiligmakend zijn, dat TM dat wel zou zijn.

Geloof wat je wil, maar blijf aub kritisch NAdenken.

Waarom kost het bv zo duur?
Zijn de effecten die je ervaart echt aan deze methode toe te schrijven? Is er niks anders in je leven veranderd?
Werden de bewijzen wel op de juiste manier verkregen?
En wat klopt van de berichtgeving dat het hier over een sekte zou gaan?

Anonymous

#54 Re:

2014-07-01 19:31

#53: -

Dit zijn heel goede kritische vragen, en die worden al 40 jaar gesteld.

Rond de studies, er zijn intussen tientallen randomnized controlled trials gebeurd, studies van de hoogste kwaliteit waar andere factoren of invloeden konden uitgesloten worden, en het resultaat was altijd hetzelfde: een consistent betrouwbaar effect.

Rond de vraag waarom het zo duur is...tja een non-profit moet ook zijn kosten kunnen dekken, en om de correcte beoefening te verzekeren is de juiste professionele begeleiding vereist.

Rond de berichtgeving dat het over een sekte zou gaan, is de berichtgeving nogal oppervlakkig. De sektecommissie heeft de TM organisatie 10 jaar lang onderzicht en heeft juist geen enkel geval van schade gevonden, ondanks het feit dat meer dan 10.000 Belgen reeds TM geleerd hebben, maar voor sommige op sensatie gerichte kranten is gewoon het feit dat de organisatie onderzocht werd al voldoende om er de stempel van sekte op te plakken. zie ook www.transcendentemeditatie.be/kag


Gast

#55

2014-07-02 06:12

!! Goed initiatief

Gast

#56

2014-07-02 18:13

Door alle bezuinigingen. Worden gezinnen uit elkaar getrokken. Door minder geld meer schulden, minder eten. En inderdaad meer stress waardoor we ziek worden. Ik sta hier helemaal achter.....

Gast

#57

2014-07-03 06:30

Alternatieve geneeswijzen vind ik steeds interessant als ze haalbaar zijn.

Gast

#58

2014-07-03 10:44

Er moet iets veranderen aan gezondheidssector en aan de mentaliteit van de maatschappij! De mens moet het rustiger aan gaan doen.! De stress ( prestatiegerichtheid) op het werk moet weg, de snelle (suikers ) mentaliteit moet weg.! Ik pleit voor duurzaamheid en eerlijkheid. (H)eerlijk duurt het langst! Bedankt voor deze petitie en veel succes!
Jip & Janneke

#59

2014-07-04 09:37

Allee seg, da zaakje hier is toch veel te duur? Met zo'n bedrag kan je toch andere nuttigere dingen doen hoor.. Amai m'n botte --"
Riet

#60 Re:

2014-07-04 18:52

#59: Jip & Janneke -

Ik heb al meer geld uitgegeven aan voedingssuplementen en hormonen , doktershonoraria, ziekteverzuim om mijn cvs te boven te komen. Sinds ik TM beoefen functioneer ik veel beter, het is voor mij telkens een rustpunt om er fisiek en mentaal beter en sterker uit te komen. Naar mijn mening zeker een goede investering voor mijn gezondheid al hoop ik dat er snel een tussenkomst is zodat iedereen kan ondervinden hoe helend TM is !


Gast

#61

2014-07-04 19:09

Hoop dat er snel een tussenkomst verkregen komt, Weet een aantal mensen die graag TM zouden aanleren maar het financieel niet aankunnen en dat is heel spijtig. Door voor een TM-cursus te volgen een terugbetaling te voorzien wordt er later door het RIZIF een hoop geld bespaart.




Een gelukkige TM-beoefenaarster!

Gast

#62

2014-07-06 21:11

Zelfs voor studenten en jong volwassenen is dit zeer interessant!!

Gast

#63

2014-07-08 07:00

Schrijf een reactie...heb 1kind met autisme spectrum stoornis en 1kind met Ndl en ADHD. Medicatie was grote steun maar loste niets op. Thuishulp, therapeut kost ook geld ook niet terugbetaald. Hopelijk krijgen julie dit er door, niet alleen de kinderen hebben het moeilijk maar ook de ouders.
Succes

Gast

#64

2014-07-08 09:52

Rechtdoor Leuven, is een onverantwoorde keuze geweest ! Zonder rekening te houden met de extra overlast voor de bewoners van de betroffen gemeentes.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-09 23:44



Gast

#66

2014-07-11 21:18

'Innerlijke Wijsheid' geeft aan wat goed voor je is. 'Wetenschappelijke wijsheid' kan die intuïtie bevestigen...
Goed dus dat er veel onderzoek naar TM is gedaan!

Geweldig dat al vele mensen TM in hun leven mochten integreren! En super dat dit nu gedeeld zal worden met nog zo vele anderen!

TM betaalbaarder maken, zal de wereld mooier maken!! (goedkoper -> bekender -> toepasbaar voor ruimer publiek)
TM is namelijk een prachtige manier om meer thuis te zijn bij jezelf. En dus worden op die manier de mensen meer content, positiever, liefdevoller, enz.
Waar mensen minder 'ego' worden en meer 'zichzelf', zal geleidelijk aan meer ruimte ontstaan voor vrede...
Als mensen weer oprecht in verbinding kunnen gaan... hoeveel zal er dan wel mogelijk zijn?!

Een nieuwe wereld zal voor ons opengaan. We kunnen samen onze levens veranderen!!
En, inderdaad, dat cadeau kunnen we niet enkel onszelf, maar ook de volgende generaties bieden! :)

Is dit alles een utopie? Een droom?
Mijn Innerlijke Wijsheid zegt me dat alles mogelijk is en dat vertrouw ik oprecht.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-24 12:51


Pol Legrant

#68 Klaverjassen is veel ontspannender

2014-07-24 12:54

#1: -

 

Krijg ik dan ook de contributie terug van mijn klaverjasclub? Klaverjassen is namelijk nog veel ontspannender dan zweverij.


Gast

#69 Transcendentaal leven en meditatie helpt, BETER dan chemische medicatie!!

2014-07-26 05:45

Ik heb 15 jaar bij Riagg in therapie gelopen., verschillende aandoeningen aangewezen gekregen waaronder PTSS, ADHD, ADD, grensje aspergersyndroom geval, ect. Ik zou ook NIET meer te genezen zijn. Door mijn nieuwe vriendin kwam ik, nu inmiddels bijna een jaar geleden(begin september een jaar), op het pad van de Mysticus en Transcendentaal levens Meester Frederic Antonious en zijn leer the "Abbahi way of Transcendental Living". En begin februari dit jaar vond mijn therapeut op het Riagg mij zoveel rustiger en beter dat hij de behandelingen stopte. En dat alles door een veel beter verantwoord voedings patroon, meditatie en mijn perceptie op de wereld om mij heen aan te passen. Ik kan helaas nog niet werken,.. Maar ik ben wel vele maler stabieler en rustiger dan ooit te voren in mijn leven. the Abbahi way is ook GEEN geloof, GEEN sekte, maar een leefwijze en community waar IEDEREEN (kind, tiener, jong volwassen, volwassen, oudere) baat bij zal hebben.  kijk bijvoorbeeld op http://transcendentaalleven.nl/ of http://www.amonines.com/ voor informatie.  En voor meer informatie over de Leermeester http://fredericantonious.eu/


Gast

#70

2014-07-27 11:22

Ik schaam mij dood in de Nederlandse regering, die zo blind is net zo als de tweede wereldoorlog.
Hoe kan dat ? Hebben jullie niets van geleerd?
Is de getal 6.000000 miljoen doden nog niet duidelijk?
De taak van de Nederlandse regering is veiligheid te bidden voor alle joden die in Nederland wonen .

Gast

#71

2014-08-02 07:04

Het grote geld zit achter de weerstand: men is bang voor de eenvoud en de natuur. In plaats daarvan stopt men liever vergif in kwetsbaren. Leer de kwetsbaren hoe zij in hun kracht kunnen staan!!

Gast

#72

2014-08-05 17:09

Ik leef van de ziekenkas, zo 'k kan het moeilijk gaan teruggeven hé.. We komen zo al te kort om ons degelijk te verzorgen... Het ene is al duidelijker te herkennen als het andere... Probeer u zelf maar eens te vernederen met uw tekorten als iedereen commentaar heeft voor iedereen en uw tekortkomingen best verstopt om niet met de grond gelijk gemaakt te worden...

Gast

#73

2014-08-05 21:55

Ik lijd zelf aan stress, slapeloosheid, bijna chronische migraine en zou heel graag TM beoefenen, maar heb er de financiële middellen niet voor

Gast

#74

2014-08-06 05:41

in deze tijd van stress, die zovele ziektes veroorzaakt , kan meditatie heilzaam zijn, door het dagelijks toe te passen...
Cees

#75

2014-08-06 23:28

26 jaar geleden begon ik aan TM omdat het de enige manier leek om een winnaar aan te wijzen in de strijd tussen de aantrekkelijke beloftes en bewijzen op papier van TM aan de ene zijde van de arena en mijn sceptische gedachtes en manipulatieverwachtingen aan de andere zijde. Die inwendige strijd was al snel verdwenen omdat het mediteren dermate prettig was dat het mij worst zou wezen of die andere resultaten er ook zouden zijn. Maar na 26 jaar mediteren kan ik slechts concluderen dat alle beloftes tot nu toe uitgekomen zijn. Ik vrees echter dat voor de westers denkende mens met hun vertrouwen in de natuurkunde het ongeloofwaardig blijft dat een dergelijke mentale techniek zulke resultaten kan geven. En mijn ervaring dus slechts een druppel op de gloeiende plaat van ook politiek ongeloof is. Of zouden er toch politici bestaan die inzien dat alle discussies over gezondheid vooral emotioneel van aard zijn omdat er eigen angsten en quasi-zekerheden aan ten grondslag liggen en dus met een open mind TM net zo'n kans zouden willen geven als ik? Het bleek mijn beste gok en investering ooit............Met een zweverige, maar zeer gezonde groet!