verlaag de verkeersdruk op de deurningerstraat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie verlaag de verkeersdruk op de deurningerstraat.


Gast

#101

2014-06-26 08:42

Fietsers hebben niet genoeg ruimte, rijbaan te smal. Zelf op deze straat ook van de fiets gereden,ik schrok, schuurde langs de stoepeand en raakte uit evenwicht. Gelukkig viel ik richting stoep ipv straat anders had ik misschien onder auto gelegen want het is daar zo onoverzichtelijk dat ze je niet zien. Automobilisten zijn druk om tegenliggers en fietsers te ontwijken. Dagelijks hordes leerlingen die vaak in groepjes naast elkaar fietsen en ook gevaarlijk stoeien en slingeren met elkaar. Auto's kunnen er nauwelijks omheen ivm tegenliggend verkeer dat ook 50 mag rijden. Een onverwachte beweging of uitwijking en je hebt een dodelijk ongeluk. Veel bochten ook, scherpe en flauwe. Als het rustig is daar dan nog rijden autos vaak met veel te hoge snelheid en veel te weinig ruimte langs fietsers. Levensgevaarlijk! Ook geen goede oversteekplaatsen, vooral oversteken van begraafplaats richting twentebad/ kringloop is zeer gevaarlijk. Ik krijg er altijd de kriebels om te fietsen en om te rijden.

Gast

#102

2014-06-26 08:45

als het kalf verdronken is dempt men de put.....

Gast

#103

2014-06-26 08:46

beter laat dan nooit

Gast

#104

2014-06-26 09:05

Helaas moet er eerst wat gebeuren .......de gemeente zal er niets aan doen die zijn trots op hun gerenoveerde deurningerstraat en zullen het waarschijnlijk bij de jeugd neerleggen...
Tomas

#105

2014-06-26 09:31

De veiligheid van je kinderen kun je nooit voor 100% waarborgen. Je blijft afhankelijk van het beschermengeltje (die het helaas soms laat afweten).

Gast

#106

2014-06-26 09:36

De gemeente Hengelo is hier verantwoordelijk voor!
Hoeveel slachtoffers zijn er inmiddels gevallen?
Nee, de busbaan......dat is veel belangrijker !! dan de veiligheid van onze kinderen. Maak er bv een eenrichtingsstraat van en pak die gevaarlijke rotonde ook aan.

Gast

#107

2014-06-26 09:37

Deurningerstraat is niet alleen gevaarlijk voor kinderen, maar voor alle fietsers. Vooral het gedeelte tussen de Sloetsweg en de Landmansweg. Als 2 auto's elkaar passeren dan wordt het wel heel erg krap, voor de fietsers. Laat staan als er een vrachtwagen of bus elkaar moeten passeren. Bij het vluchtheuveltje terhoogte van de Herinckhavestraat, is het zo krap dat een auto vaak met de wielen over de fietsstrook komt, terwijl die ook al smal is. Raar dat hier toch 50km/u gereden mag worden.

Gast

#108

2014-06-26 10:09

Ongeloof en totale ontreddering. Voor het slachtoffer en haar nabestaande/familie afschuwelijk. Voor de kinderen die van dichtbij getuige waren wordt het leven in 1x opkopgezet en niet zo maar weer normaal. Dit draag je een mensen leven bij je. Het uitvoeren van dit soort seizoens transport in dubbel trailer mag niet meer door de stad gebeuren. Deze manier van doen stamt uit de tijd van paard en wagen, toen het makke paard nog tijd nodig had om de hoi schuur op tijd droog te bereiken. Deze combinaties hebben een enorm trage correctie tijd en zijn niet te overzien voor kinderen. Ook zijn ze aan de zijkant niet afgeschermd, zodat je er als kind gemakkelijk onder terecht kunt komen. Als je de foto's ziet qua spiegels op de trekker dan weet je dat dit niet genoeg overzicht geeft.
De weg zelf stamt qua planologie uit de jaren 60 en kan niet het huidige verkeer het hoofd bieden.
HIER MOET EEN TOTAAL VERBOD OP ZWAAR VERKEER KOMEN!! per direct!!! EN EEN MAX SNELHEID VAN 30km/h. Grote stappen snel thuis ten koste van een mensen leven.....das geen discussie die je van mij wint!

Gast

#109

2014-06-26 10:16

Dit mag nooit meer gebeuren!!

Gast

#110

2014-06-26 10:56

Het zal eens tijd worden. Een blinde kan zien dat dit een keer fout moest gaan.

Gast

#111

2014-06-26 11:45

Jammer dat er altijd iets mis moet gaan voordat er actie wordt ondernomen

Gast

#112

2014-06-26 11:49

Gemeente Hengelo!! Tijd om actie te nemen! Wij hebben ook 2 kinderen die ook naar school! Wat doet een vrachtwagens,tractor met aanhanger in deze straat!
Neem actie voordat er meer ongevallen gebeuren!!

Gast

#113

2014-06-26 12:16

Ik kom iedere dag over die stuk van de Deurningerstraat en het is levens gevaarlijk. Te druk en te smal. Dit moet veranderen. De fietsers moeten beschermd worden, auto´s, trekkers en vrachtwagens pakken maar de Oldenzaalse straat.
MO

#114 Re:

2014-06-26 13:10

#34: -

Goed plan!!!


Gast

#115

2014-06-26 13:54

wat is haar afkomst?
gineke
De auteur van deze petitie

#116 Re:

2014-06-26 14:54

is dat relevant?

het gaat hier over de verkeersdruk op de deurningerstraat!!!!!!!!!

 


Gast

#117

2014-06-26 15:02

Er moet zo snel mogelijk iets gebeuren aan de veiligheid van de deurningerstraat. Met name de oversteekplek bij de herinckhavestraat is levensgevaarlijk!!!

Gast

#118

2014-06-26 16:10

Ik heb mij al eerder verbaasd over de hoeveelheid tracktoren en groot vervoer op de deurningerstraat.. ongelooflijk tragisch wat er is gebeurd en kan alleen maar invoelen hoe erg dit is voor het gezin, de familie en vrienden en overige betrokkenen. Ook uiteraard met de tracktorchauffeur die hier ongetwijfeld ook intens door geraakt is. De straat is te druk en te smal en ik houd mijn hart vast voor de dag dat mijn dochters oud genoeg zijn en zelf dagelijks over de straat moeten naar school.

Gast

#119

2014-06-26 17:14

Het is verschrikkelijk voor de ouders om dit te moeten mee maken het verlies van je kind en dat door een veel te grote tractor die niet op de gewone weg hoort in de drukte van fietsende kinderen die uit school komen heel veel sterkte met dit verlies
Een bezorgde oma waarvan haar vier kleinkinderen in Hengelo wonen

Gast

#120

2014-06-26 18:29

Verhogen van de leeftijdsgrens voor tractor besturen. Onervaren "vaak jongeren" en dan met een gevaarte de straat op is onverantwoordelijk.
Pissig

#121 verkeersdruk op de deurningerstraat

2014-06-26 18:46

Wanneer je een paar danslessen en een halve verkeersles gehad hebt kun je bij de gemeente aan de slag. Aangenomen? Goed zo, dan mag je nu als deskundige in een commissie plaatsnemen en meedenken over bijvoorbeeld verkeersplannen. Je moet wel je boeren-nuchtere verstand opzij zetten, want dat willen ze niet hebben.

Vooroordelen? Ja, dat zal best wel, maar ik zal er niet heel veel naast zitten! Want iemand die gewoon nuchter zijn voornoemde boerenverstand gebruikt had allang - nogmaals allang! - geconstateerd dat de Deurningerstraat vol gevaren zit. Dat het een fuik is met veel te veel verkeer.

Ach, u als geachte lezer werkt bij de gemeente en bent nu heel boos vanwege deze reactie. Op de teentjes getrapt? Nou, laat me u zeggen dat het heel wat beter is dan dat u van de sokken wordt gereden...
gineke
De auteur van deze petitie

#122 Re: verkeersdruk op de deurningerstraat

2014-06-26 19:12

#121: Pissig - verkeersdruk op de deurningerstraat

Mischien heb je gelijk en kan de gemeente beter een van de plannen uit deze post gebruiken die met gewoon nuchter boerenverstand zijn bedacht!!!

Gast

#123 Veiligheid Deurningerstraat

2014-06-26 19:52

De Deurningerstraat is vanaf de afslag naar het zwembad richting Oldenzaalsestraat doodeng om met kleine kinderen naast je te fietsen die nog niet achter je kunnen fietsen. Ook de oversteek in de Deurningerstraat, die wel noodzakelijk is voor de schoolgaande kinderen, is echter superlink om daar met je kind naast je te fietsen want regelmatig wil daar alsnog een auto passeren. De rotonde is ook niet lekker omdat je daar regelmatig gesneden wordt door auto's die nog gauw even voor je langs rechtsaf willen. En dan hebben we het nog niet eens over alle grote vrachtwagens die moeten laden, lossen en benzine afleveren en de boel nog onoverzichtelijker maken. Het is geen fijn gevoel om je kind langs deze weg naar school of stad te laten fietsen. De veiligheid en het veilige gevoel is op dit stuk straat ver te zoeken.

Gast

#124

2014-06-26 20:12

Mijn man begeleidt een jongeman van Oldenzaal naar Hengelo, allebei fietsend. De een op een 3 wieler. Mijn man op een met 2 wielen.  Tot voor kort zat "Praag" een grafisch centrum voor mensen met een beperking vlakbij de rotonde . Mijn man had het elke keer weer over de onoverzichtelijke, drukke, gevaarlijke, verkeerssituatie . Nu dit afschuwelijke ongeluk.


Gast

#125

2014-06-26 20:37

Dit mag nooit weer gebeuren ! Laten we deze wegen veilig stellen en maken voor onze toekomst die er gaat! Scootmobiels en fietsers moeten zich ook veilig voelen aan de deurningerstraat en andere gevaarlijke straten