Stop geluidsoverlast , rustig woongenot is een noodzaak !


Gast

#26

2016-07-23 21:30

Omdat het alsmaar erger wordt met de herrie. Op sportvelden steeds meer steeds hardere herrie, voor kinderen wordt dit normaal. Ook in de huizen en tuinen kontinu 'muziek' opgedrongen, kinderen weten niet beter en gaan dit straks ook vanzelfsprekend vinden. Dan nog de bladblazers, grasmaaiers, schuurapparaten, boormachines, elektrische zagen, liefst allemaal om de beurt. Er zou een herrie uur moeten komen, waarin het kan. Apparaten kunnen ook geluidsarm gemaakt worden. Gigantisch hard radiogeweld uit auto's, huizen enz. zou verboden moeten worden en er moet iets gebeuren met onaanspreekbare buren /wijkbewoners, die de buurt tiranniseren met hun knalharde 'muziek'. Er lijden veel mensen onder een paar stoorzenders.

Gast

#27

2016-07-28 16:32

Ik heb zelf drie kwart jaar overlast gehad van buren met kinderen: vijf kinderen die stampen, springen, rennen, bonken met voorwerpen op het laminaat, meubels ruw verschuiven of laten vallen. Was onleefbaar. En nog is het niet over. Mijn huis is geen plek van rust en ontspanning meer, waar ik me knus en fijn voel. Ik ontvlucht mijn huis.

Gast

#28

2016-08-25 16:53

Half jaar geleden verhuisd ivm geluidsoverlast. De nieuwe buurvrouw was niets mee te doen tot ze als alleenstaande moeder weer een vriend kreeg die ook 2 kinderen heeft. Nu is het elke dag feest in de tuin met 3 gillende kinderen. De buurvrouw en haar vriend zijn beide werkloos en zitten zelf ook tot diep in de nacht oeverloos te zwammen en te (rokers)hoesten. Van de regen in de drup.

Gast

#29

2016-09-25 07:01

ik heb al jaren last van buren die een paar keer per week hun hok vol hebben met luidruchtige vrienden..naast mij een gillende koter..ik hou zelf altijd rekening met anderen..eens naar boven geweest maar krijg je een grote bek..woningbouw heb ik ook niks aan..tja zijn gehorige flats

Gast

#30

2016-10-02 08:03

Mijn omgeving gaat in rap tempo achteruit. Ondanks de vele voorzieningen in de wijk spelen de kinderen tussen de auto's op straat. Er wordt vier tot acht uur per dag met een zware bal gestuiterd voor mijn huis, buurvrouw aan de ene kant zit met oordoppen binnen, buurman andere kant vraagt zich af waarom zijn bloeddruk zo hoog is. Het trottoir staat vol fietsen en 's winters wordt de stoep ook niet sneeuwvrijgemaakt en worden de fietsen bij buren die wél netjes vegen voor het huis geparkeerd. Ik heb 3 jaar lang continu in de verbouwgeluiden gezeten en er staat al 7 jaar een bouwcontainer in de straat. Ik ben op zoek gegaan naar oplossingen en zie dat ik niet alleen sta hierin, wettelijk is er niets aan te doen. Wijkbeheerders en gemeenten zouden hierin wellicht een ondersteunende taak kunnen verrichten. Een kind en dierloze wijk hoeft van mij niet.
M.

#31 Stilte wijk?

2017-01-24 07:27

Hoop dat het lukt om er wat aan te doen! Geluidsoverlast is een serieus probleem, waarschijnlijk veroorzaakt door onwetendheid, onkunde of tijdgebrek.

In het bijzonder aan degenen met onopgevoede, verwende of aldoor gillende kinderen, die geen rekening leren houden met anderen. Waar niet alleen huurders maar ook eigen woningbezitters last van hebben.

Stilte wijken oké, maar zonder huisdieren vind ik niet nodig. Van binnenkatten hoeft niemand last te hebben, van een siervis ook niet. Zo nu en dan muziek moet ook kunnen, beetje gezelligheid. (Maar niet ten koste van anderen natuurlijk). Het leven bestaat uit geluiden. Het gaat erom dat er normaal mee omgegaan wordt.

Kinderen die op fluisterende toon spreken? Dat hoeft ook niet constant, is slecht voor de stembanden. Volwassenen fluisteren ook niet steeds. Fluisteren doe je in de ziekenzaal, bieb, daar waar het gepast is. Maar schreeuwen moet worden aangepakt.

In onze wijk, waar ook ouderen wonen, zijn er veel spelende, aldoor schreeuwende en belletje trekkende kinderen. Net een schoolplein. Vroeger moesten kinderen gewoon luisteren, waarom nu dan niet? Kinderen lijken wel op een voetstuk geplaatst en alles moet wijken voor ze! 

Het allerergst is het lawaai van spelende kinderen - lees: schreeuwende kinderen! Hierdoor al vele verpeste lente- en zomerdagen gehad! En verpeste etentjes in restaurants, waar ze gillend rondrennen langs de tafels. Er mee om leren gaan helpt niet. Al van alles geprobeerd. Van oordoppen, praten, negeren, tot ramen dichthouden.

Het komt overal bovenuit, het enige wat je kunt doen is zelf weggaan. Maar dan tref je daar ook weer gillende kinderen. Ze lijken tegenwoordig overal. We zijn genoodzaakt om dingen zo te plannen, om minder kans op overlast te hebben, door bv. later op de avond te gaan. Je wordt er door beperkt!


Gast

#32 Re: Re:

2017-03-09 17:38

#2: jup - Re:  

 Absoluut. Gebrek aan proactieve opvoeding is vaak de boosdoener hier. Ouders zijn tegenwoordig te druk met zichzelf een noemen "brandjes blussen" verantwoordelijke opvoeding. De gemiddelde ouder in Nederland zien opvoeding al een grote ontdekkingsreis voor het kind, vooral geen restricties, het kind niet teveel in de weg zitten. Spontaniteit, creativiteit en vooral niet teveel regels, zouden goed zijn voor het kind. Bullshit! 

LindaM

#33 Re: overlast kinderen

2017-12-26 10:21

#27: -  

Zo herkenbaar! Waar we eerst gek werden van kinderoverlast buiten (waarom moet er pal naast ons huis worden geschreeuwd en gegild terwijl er 30-50 meter verderop een speeltuin is? En niet gewoon speelgeluiden, want dat vind ik niet erg, kan ik zelfs van genieten. Nee, gillen om het gillen.) We waren zo ontzettend blij met onze rustige buren (een gezin met ouders die wel weten wat opvoeden is) Totdat ook dat veranderde. Inmiddels woont er een gescheiden vrouw met kleine kinderen en we hebben nu precies de overlast die jij beschrijft. Geen restricties, want alles mag. Plus de herrie van buiten. Oordopjes, ramen dicht: helpt niet, geluid komt er bovenuit. Het erge is dat je er nergens mee heen kunt. Woningbouw doet er niets mee, brulboeien zelf aanspreken resulteert in Tokkie ouders aan de deur met een grote bek. Ik ben ten einde raad. Ik ben op.

help

#34 Re:

2018-02-27 21:26

#10: -  

Ik dacht dat ik hier mijn eigen verhal aan het lezen was, wij maken het ook mee en het is niet leefbaar meer, burenoverlast vluchtelingengezin en niemand doet iets, wij zijn overal geweest en wat was het resultaat, oh nee de buren maken geen overlast alles wordt weggepraat of goedgepraat, tenzij het hier echt de hel is, hun hebben een tegoedbon een bonus want het wordt nog ook tegen het gezin verteld dat ze zo door mogen gaan en wij maar aan hun geluiden mioesten wennen, 1 gezin is al verhuisd de tweede is bezig, heerlijk eerlijk na 28 jaar hier rustig gewoond te hebben. He syrisch gezin is hier 3 drie jaar wij hebben alles voor hun gedaan en dan was het klaar, nu wordt je uitgelachen en bespuugd en dit gaat al 2 jaar zo, meneer werkt niet maar heeft alles


Gast

#35 Het leven

2018-04-23 11:33

Mensen we kunnen zeiken wat we willen. Dit is wat de gevestigde orde verlangt. Dat het volk een  onrustig leven leid, vol stress en spanning. Wij mogen onze innerlijke rust niet vinden , hierdoor zouden wij ons uit de ketens kunnen bevrijden van onzichtbare onderdrukking waar wij in leven. Geluidsoverlast op dagelijks niveau is hier onderdeel van. We leven als sardientjes naast elkaar , rijtjeshuizen, flatblokken. Dit zou verboden moeten worden. Het grootste deel van de mensheid wordt dom gehouden met de meest simpele dingen. Heel de opbouw van onze samenleving is gabasseert op onderdrukking. Ja ook hier in europa het westen het oh zo welvarende westen. Veregeet niet , wij moderne mens zijn ongelukkiger dan zij die  eenvoudig leven in de jungle. Wilt niet zeggen dat je moet verhuizen naar de jungle , het gaan om de manier hoe wij leven. Egoisme maakt kapot.

Tokkie aan iedereen zou zo moeten zijn als u

#36

2018-06-02 10:49

Ach, wat een lust, alleen maar voorstanders hier. 

Die zich vroeger ideaal hebben gedragen. TieT je nog wel overal kon spelen. Nu, in de stad maar ook in ons dorp kan dat niet. Zelf heb ik een gehandicapt kind, daarvoor ging ik ook naar bos of strand. Nu spelen de buurtkinderen buiten op het plein, ik kan er niet altijd bij zijn vanwege de zorg die ik geef. Gillen doen ze, jazeker. Maar niet constant. Elke pedagoog of psycholoog kan u vertellen dat dit, mits in spelvorm niet betekent dat er iets mis is met kind of opvoeding. Wel als er wordt gegild tegen u, of gescholden natuurlijk.

Mensen die buitensporig last hebben van kinderen zijn meestal mensen net een lange geschiedenis van frustraties, waarschijnlijk ontstaan in hun eigen jeugd. Ook is er meestal sprake van empathische problemen en terugkerende conflicten met volwassen, op werk etc. Als u ergens zou woneb zonder kindereb, auto's, zagen etc. Dan heeft minstens de helft van u uiet abders (nodig) om aan te ergeren, dit is nl.als een jarenlange verslaving.

De wind door de bomen, de eenden en ganzen in de sloot, het koffieapparaat van de buren. U zult altijd geluid hiren en u ergeren

Omdat kinderen dan wel onderbewust makkelijke slachtoffers zijn richt men de frustratie op hen.

"Ik moest me vroeger in een keurslijf gedragen, waarom mogen zij zo spelen (met bal, skelter etc.)" Is de gedachte wellicht.

Feit is dat kinderen die nooit mogen gillen, zich volgens zeer strenge regels moeten gedragen later heel stiekum gaan doen of andere psychische fricties krijgen, zials het uwe.

Ik heb het niet over uitschelden, uren achter elkaar gillen (fysiek bijna onmogelijk trouwens)etc. Maar over wat door deskundigeb als spelgeluid wordt beschouwt. Is het te hard voor u,doe even uw raam dicht. Zorg dat u keuke, positieve mensen in uw leven hev en probeer u wlke dag een half uur minder te ergeren. Meditatie en therapie kunneb heilzasm zijn. Maar naar de gebreken van anderen kijhen is natuurlijk veel bekender en dus orettiger dan te beseffen dat u zelf ook biet orrfect bent en uw uitingen van frustraties voor anderen ook heel veel stress kunnen veroorzaken.

Maar goed u zult het wel onzin vinden en geen centimeter willen toegeven. Ik hoop dat u een stille, niet dove if demebte vejaarde wordt. Succes en veel sterkte!

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2018-06-08 15:59


Mark Broeckx

#38 Re: Het leven

2018-07-30 10:58

#35: - Het leven 

inderdaad, mooi verwoord!

Maggie

#39 Ook voor koopwoningen een must

2018-09-24 20:27

#1: -  

Ik ervaar vanaf dag 1 last van de bovenburen en hun kinderen. Hun lopen door huis klinkt als stampen. De kinderen rennen, gillen en slaan tegen dingen. En dit gebeurt dagelijks, vaak ruim een uur of twee achter elkaar, soms zelfs wel acht. Regelmatig wordt ik voor dat m’n eigen wekker gaat, wakker gemaakt door het gegil van de kinderen en in het ergste geval is dat voor 6.00 uur ‘s ochtends. De kinderen gaan vaak op vrije dagen en vakanties later naar bed dan dat ik ga (en helaas zijn mijn vakanties op hetzelfde tijdstip). Daarnaast vinden ouders het zelf heel normaal om regelmatig ‘s avonds door te zakken. Ik hoor ze vaak nog in m’n slaapkamer praten, soms zijn ze weg en nemen ze de kinderen mee. Dan wordt ik om 2.00 ‘s nachts wakker doordat zij thuiskomen.  Een gesprek hierover voeren was vanaf het begin onmogelijk en zij vinden dat ik maar rekening met hen en hun kinderen moet houden. De VVE doet geen ruk, want ondanks de ‘leefregels’ zijn er geen sancties als deze worden overtreden. Mijn woongenot is zodanig verstoord dat ik er ziek van ben, o.a. door slecht slapen. Ook voor koopwoningen moet deze petitie gelden, want als koper heb je nog minder rechten dan wanneer je huurt. 

JB

#40 Re: Re: Re:

2018-10-15 14:52

#25: - Re: Re:  

Toch "wordt"

Reinita

#41 Re:

2018-11-10 13:56

#36: Tokkie aan iedereen zou zo moeten zijn als u -  

Ach Tokkie omdat je vroeger zo stil en stiekum moest zijn, kun je je niet meer inleven in fijnzinnige mensen met gevoelige oren. Zelf ben je denk ik zo'n bonk die graag bladblazers e.d. koopt die het meeste lawaai  maken.  Dat komt ervan als je je verleden niet verwerkt hebt.

Mensen als jij zijn bang voor  de stilte omdat ze dan  geconfronteerd worden met hun eigen leegheid.

Lawaai is vreselijk en moordend en  kinderen moeten leren zich IN te leven, inplaats van zich Uit te leven, ten koste van anderen!

Het leven is vol van overtollig, onnodig lawaai. Ze kunt er ziek van worden, maar waarschijnlijk heb jij je daarin  nooit verdiept.

Je hebt dus totaal geen recht om mensen belachelijk te maken, als ze lawaai vreselijk vinden.

IK woon in een prachtige omgeving maar de de heerlijke sfeer van de herfst wordt dagelijks verpest door de egoisten

die uur na uur met motorzagen en motorbladblazers enz. rondlopen , stoer te doen!  Bah!

En dat terwijl er  machines zijn, die veel mimnder lawaai maken.

pietgenietniet

#42 burenoverlast

2019-02-02 01:07

de verhuurder doet er niets aan maar verhuurd ook tevens de woningen aan teveel mensen in een kleine gehorige woning waar het max aantal 3 is in een 3 kamerwoning laten ze er 5 of meer in en dan nog visite erbij, in 5 kamerwoningen zitten gezinnen met 15 kinderen, daarnaast staan ze toe dat er scheef gewoond wordt, dus de families leven als een koning met hun koophuis in turkey en marokko en hun kleine woning hier waar ze de dienst uitmaken met hun herrie en als je een scheet laat of tegengas geeft draaien ze de boel om en klagen ze over de gene die ze overlast bezorgen en de verhuurder dwaalt daar in mee. Iemand die zelf geen ervaring heeft met overlast moet zijn mond houden want het veruineerd je leven en maakt je fysiek en mentaal kapot en niemand maakt het wat uit daarom kan het ook gebeuren. De verhuurder die zegt goed in wonen ze zijn zou verboden moeten worden om woningen te verhuren. Ze houden de hand boven het hoofd van overlastgevers en liegen de boel aan elkaar vast om het maar in de doofpot te stoppen, deinsen niet terug de schuld aan de klager te geven, en zijn net zo aso. 

Atje

#43

2019-03-24 19:32

Inderdaad...het onderwerp moet uit de taboe-sfeer! Geluidsoverlast en asociaal-gedrags-overlast van kinderen BESSTAAT ECHT.....!

Een verplichte cursus voor ouders die hun verantwoording niet nemen had er ALLANG moeten zijn...te beginnen met een boete.

Gewoon een cusus Opvoeden of cusus Sociaal gedrag of cursus Normen en Waarden. Waar blijf je overheid....burgemeesters...?

De huidige wetten voldoen niet....kinderen t/m 24 jaar oud mogen maar raak doen...hebben VRIJ SPEL...maken misbruik van deze vrijheid.

Als je ook maar iets zegt....wordt je behandeld alsof je een kinder-hater bent, belachelijk. Politie, Burgemeesters, onze overheid...doet niets.

 

Atje

#44 Re:

2019-03-24 19:53

#36: Tokkie aan iedereen zou zo moeten zijn als u -  

Beste mevrouw/mijnheer, blijkbaar neemt u alle overlast niet serieus...van alle mensen die hierover een bericht sturen? Ik mis echt een stukje empathie bij u.....en uw verhaal is heel erg 1-zijdig.... allen zijn gefrustreerd...en het ligt aan hunzelf.

Uw gebrek aan EMPHATIE is echt stuitend...hoe u de gevoelens van andere mensen zomaar OPZIJ schuift...en afdoet als onzin.

Ouders die hun verantwoording nemen LEREN hun kinderen sociaal gedrag aan....en de groep ouders die dit niet doen...veroorzaken overlast en problemen voor anderen.

Bij welke groep hoort uzelf dan...of weet ik het antwoord al.

Vr groet

 

 

 


Gast

#45 Re:

2019-03-30 00:21

#12: -  

Beste nr.12, ik begrijp exact uw ervaringen, heb deze zelf ook grotendeels zo meegemaakt...ik ben bezig met het maken van een eigen petitie: daarin wordt ook verzocht om een verplichte opvoed cursus en nog meer. Ik wil proberen VEEL reacties op mijn petitie te krijgen...zodat iets mee kan gaan doen. Houdt u de petities aub in de gaten...binnen nu en 1 week tijd...de naam wordt denk ik...Gezonde grenzen zijn zoek....

 

Vr groet

Atje

 

 

8tje

#46 Re:

2019-03-30 00:25

#10: -  

Beste...

Binnenkort start ik mijn eigen petitie en zou graag VEEL reacties willen krijgen...de naam wordt: Gezonde grenzen zijn zoek...

Over paar dagen staat hij op petities....als u in google dan petitie intypt en de naam van mijn petitie...zult u hem kunnen vinden.

Ik hoor graag uw reactie..

Vriendelijke groet

De leven

#47 Re: Het leven

2019-05-21 10:08

#35: - Het leven 

Helemaal waar.  Vergeet de achterlijke grasmaaiers en bladblazers etc niet die bijna  wekelijks door je wijk komen suizen.  Lage frequenties kunnen negatieve resultaten creeren voor het lichaam en geest. Rust is iets wat wij niet mogen ervaren.

Danielle

#48 overlast onderburen

2019-12-04 15:07

ik heb zins meer dan een jaar een moeder met 2 kinderen onder mij wonen. Wat mij erg opviel dat het heel gehorig was. Als hun lopen hoor ik dat in mijn huis en ik hoor de kinderen springen en rennen. Met een harde gedreun. Ik vroeg een keer aan hun moeder als zij een ondervloer hadden. Zij zei van wel. Maar ik had mijn vorige buren nooit horen lopen of wat dan ook. Terwijl hun ook vaak visite hadden. Ik probeer overal een klacht in te dienen. bv via de woningbouw en wijkagent. Het zijn echt negatieve en depressieve mensen. Ze achtervolgen mij terwijl ik in me woning loop. En als jij geluiden maakt dan zien zij dat als bedreiging. Het ging de afgelopen maanden hier heftig aantoe. De moeder liet zelfs de kinderen thuis van school om herrie te maken. Het was allemaal heel triest. Ik moest zelfs de school inlichten. Het gebeurde iedere week. Deze mensen gaan nooit weg de kinderen zijn alleen op school en gaan dan weer naar huis en de weekend thuis om de week. de vakanties ook thuis. Ik werk momenteel zelf niet zins een paar maanden en dan merk je pas wat een herrie het is. Ik wil echt weten en ik heb ook sterk een vermoeden dat deze mensen geen ondervloer hebben. Zijn er meer mensen die weleens last hebben gehad van onderburen? hun horen lopen en ook alsof ze in jouw huis wonen?

Wonderland

#49 Re: Re: overlast kinderen

2020-03-30 16:58

#33: LindaM - Re: overlast kinderen 

Heb je nog steeds last want heb het echt nodig om hierover met iemand te praten. Ik heb huilbuien hierdoor kan het niet meer aan.

Wonderland

#50 Re: Re:

2020-03-30 17:08

#44: Atje - Re:  

Gewoon een dikke applaus. Laatste zin was al voldoende.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...