MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#126

2014-08-16 14:48

De mensen die de grootste bijdragen hebben geleverd voor deze welvaartstaat, worden nu schaamteloos uitgemolken. Ze brengen geen geld meer op, dus mogen ze ook niets meer kosten.
Regeren staat steeds meer in het teken van belasten. Echte leiders dragen het volk, onechte willen door het volk gedragen worden. Het is niet alleen de politiek die een belasting zijn maar ook het gegraai de top in het bankwezen en anderen instellingen die juist dienstbaar zouden moeten zijn. Die hele privatisering is in mijn ogen een maskering om topsalarissen te verkrijgen.

Gast

#127

2014-08-16 19:49

Ik vind het diep triest van wat er allemaal gebeurd in dit land..en we worden al veel langer op andere fronten gediscrimineerd

Gast

#128

2014-08-16 21:23

Belachelijk

Gast

#129

2014-08-16 21:28

DIT KAN EN MAG ZO NIET DOORGAAN, DE POLITIEK HEEFT GÉÉN HART MEER IN HUN DONDER ZITTEN MAAR 'N STEEN. DENKEN ALLEEN AAN EIGENBELANG, MAG HOPEN DAT ZE DAARVOOR OOIT GESTRAFT ZULLEN WORDEN, ZE MOESTEN HUN EIGEN DE OGEN UIT HUN KOP SCHAMEN, BAH BAH BAH !!!
JULLIE KLEDEN ONS HELEMAAL UIT EN JULLIE KLEDEN JE ZELF STEEDS ALLEEN MAAR WARMER AAN, MISBAKSELS !!!

Gast

#130

2014-08-16 22:23

Zorg dient betaalbaar te zijn voor iedereen.
Triest dat er winst gemaakt wordt, terwijl er mensen zijn die medicijnafhankelijk zijn en/ of ouderen die te weinig zorg krijgen, die te weinig of geen krijgen wegens gebrek aan financiele middelen.

Gast

#131

2014-08-16 22:28

Als we dan toch gaan bezuinigen, begin eens met die belachelijk hoge bonussen en winsten.....gaat dit nu echt voor de gezondheid en welzijn van de mensen?! Er zijn mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben en nu ze hulp nodig hebben, of medicatie....mogen ze toezien hoe de een de fikse bonus in zn zak steekt en de ander die hulp nodig heeft??? tja....daar is geen geld meer voor! TRIEST TRIEST TRIEST!!


Gast

#132

2014-08-16 23:02

Mischien ook eens stoppen met de maandelijkse "bijdrage" aan huisartsen? Dit weet ook niemand, betalen bij een consult, ok....maar betalen aan de huisarts om bij hem / haar patient te zijn?! Zonder huisartsbezoek?! Vind ik een rare regeling. Waarom geldt dit wel in de reguliere zorg en bij de alternatieve zorg niet? Daarbij als je ze nodig hebt, mag je enkele dagen wachten, want er is geen plek....heb je dan de pech dat je meerdere "kwaaltjes" hebt....tja dan moet daar dan wel een aparte afspraak voor gemaakt worden, want ze hebben voor iedere patient per keer, cq kwaal 10 minuten tijd!

Daarnaast nog eens de "goede telefonische bereikbaarheid". In de middaguren, niet bereikbaar (wegens administratieve bezigheden, alleen bereikbaar voor spoedgevallen!).....en dan krijg je ook nog dom commentaar als je 's avonds naar de huisartsenpost gaat, omdat e.e.a. opengesprongen is wat de huisarts wellicht 's middags had kunnen voorkomen....hoezo bezuinigen??!! Die stap vindt de huisarts overbodig...terwijl het ziekenhuis dagelijks de voortgang wil bijhouden?!

Zelf heb ik in de zorg gewerkt....jeetje jeetje.....als ze daar nou eens tijd krijgen om te doen waar ze voor betaald worden ipv 10 keer een signalering te moeten noteren op tig verschillende plaatsen. Het zou toch moeten gaan om zorg bieden, aandacht geven aan de bejaarden en minder aan overbodige administratieve rommel (tot bepaalde hoogte is administratie wel nodig, maar kan veel makkelijker en duidelijker...hopelijk ook in Nederland, papierland!!)

 

 

 

 


Gast

#133

2014-08-16 23:07

-Als we nu eens stoppen met die waardeloze inentingen die aangeschaft zijn voor o.a. mexicaanse griep en niet eens gebruikt?

 


Gast

#134

2014-08-16 23:14

De politiek is gewoon SCHAAMTELOOS, terwijl jullie je DIEP MOETEN SCHAMEN.
Jullie doen aan ZELFVERRIJKING, daar zijn jullie goed in, waar bij ons een HART zit, daar bevind zich bij jullie een IJSKOUDE STEEN.
Hopelijk gaat die ZWAAR OP JULLIE MAAG LIGGEN, is jullie BIJ DEZE VAN HARTE GEGUND HOOR.

Gast

#135

2014-08-17 05:19

Wat er nu op de planning staat kan en mag gewoon niet gebeuren!

Gast

#136

2014-08-17 06:57

Marktwerking maakt gezondheidszorg onbetaalbaar patiënt transformeert tot markt aandeel

Gast

#137

2014-08-17 07:26

Het zou ook een schande zijn als de type II diabeet zich zou moeten bijverzekeren om hun voeten te moeten laten verzorgen. Het zijn vaak mensen over de 70 die bij mij zijn. Moet je die zeggen, sorry u moet zich bij laten verzekeren anders mag ik uw voeten niet meer doen. Ze kunnen vaak niet eens bij hun voeten. Maar de grootste ramp, hoeveel voeten gaat dit kosten? Of levens ?

Gast

#138

2014-08-17 08:54

Hard nodig!
Michel SF
Den Haag

#139 Naast de zorg wordt ook de samenleving ontregeld.

2014-08-17 09:18

Naast de zorg wordt ook de samenleving ontregeld, van vrijheid van meningsuiting wordt ernstig misbruik gemaakt. Mensen worden met de dood bedreigd, en blijkbaar gaat het steeds erger worden.

Steun daarom ook deze petitie, zeg nee tegen antisemitisme. Zeg nee tegen het oproepen en doden van bevolkingsgroepen.

Steun deze landelijke petitie door te volgen en te tekenen.Stop antisemitisme.
De teller loopt. http://www.petities24.com/stop_antisemitisme

Mijn handtekening hebben ze gekregen die deze petitie zijn gestart.


Gast

#140

2014-08-17 10:36

De betutteling mag stoppen wat ons betreft (wij mankeren van alles). Alleen zieken weten wat ze werkelijk nodig hebben. En....iets mankeren is al erg genoeg, zónder dat je gebrek aan zorg/geld hebt ja...!

Gast

#141

2014-08-17 10:49

Hier moet iets aan gedaan worden, en wel nu!

Gast

#142

2014-08-17 10:59

Ik weet ook wel dat de kosten in de gezondheidszorg erg oplopen, maar vraag me wel af welke kosten. Ben je ziek, dan moet je geholpen worden, maar de hoge salarissen en bonussen van de hoge heren en dames: DAAR MOET EEN EIND AAN KOMEM EN WEL NU EN NIET WACHTEN TOTDAT ZE WEG GAAN. De mensen op de werkvloer worden wel gekort tot 20% van hun salaris. Bovendien moeten de ziektekostenverzekeraars beter hun werk doen en snel controleren en niet na een jaar of twee

Gast

#143

2014-08-17 12:12

Gezondheidszorg moet voor iedereen bereikbaar zijn, op ieder moment, ongeacht leeftijd en status.
Binjamin Heyl

#144

2014-08-17 16:03

Ik heb getekend ik al waag ik te betwijelen of het ook maar iets uithaalt. Verpleegkundigen en verzorgenden zijn nu eenmaal niet in staat om eensgezind, als grootste beroepsgroep, humane en professionele zorg- en dienstverlening af te dwingen. Managers en bestuurders zijn als regel best tevreden met het camilero gedrag -zij zijn groot en ik is klein-, van verpleegkundigen en verzorgenden. Er is relatief een kleine actieve groep (zie ook het aantal handtekeningen). We zien ook verscheidene beroepsverenigingen waavan de een nog nog meer en beter zich inzet voor professionele en humane zorg- en dienstverlening. De ene groep gaat er prat op dat zij wel bij de ministr aan tafel mag zitten en de ande niet De ander verelt weer dat deze groep niet helemaal 'neutraal' is. In plaats van dat de beroepsverenigingen gezamenlijk een srategie voeren en eisen gezamenlijk bij de ministr aan tafel te komen zitten. Ho, maar. Heeft kennelijk te maken met de vrije markt. Ieder voor zich of een of andere godheid voor on allen. En dan verbazen dat in het grote machtsspel binnen de gezondheidszorg verpleegkundigen en verzorgenden van alles en nog wat wat boven gedicteerd krijgen en vervolgens, al dan niet klagend bij de koffie, achter de feiten aanhollen. Ik verwijs graag naar mijn boek: De beroepstrots van verpleegkundigen en verzorgenden  Zie www.beroepseer.nl)         


Gast

#145

2014-08-17 19:39

Ik ben voorstander van een goed functionerende gezondheidszorg voor iedere Nederlander.

Gast

#146

2014-08-17 20:24

Het is niet fair dat er zoveel geld in belachelijke dingen word gestoken in de plaats van ziekenzorg

Gast

#147

2014-08-17 20:53

Ik kan de hoge eigen bijdrage niet meer betalen dus haal ik mijn noodzakelijke medicijnen niet meer.
Goed initiatief!

Gast

#148

2014-08-17 23:13

Ik ben voorstander van een goed functionerende gezondheidszorg voor iedere Nederlander !!!

Gast

#149

2014-08-18 06:33

Politici zijn niet te vertrouwen, na hun politieke loopbaan zitten ze vaak zelf op hoge functies bij een zorgverzekeraar!

Gast

#150

2014-08-18 06:51

Politici zijn niet te vertrouwen. Na hun politieke loopbaan krijgen ze vaak dik betaalde functies bij andere organisaties, dus ook in de gezondheidszorg.Zoals Dhr. van Boxtel D66 bij Menzis, dhr. Wouter Bos PvdA in een Ziekenhuisraad en zo zijn er vast wel meer voorbeelden



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...