Geen hoogspanningsmasten door Oosterhout

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen hoogspanningsmasten door Oosterhout.


Gast

#176

2014-09-16 15:22

Dat zal het einde zijn van het mooie natuurgebied van het uitzicht en de gezondheid voor mens en dier.

Gast

#177

2014-09-16 16:40

Op zich kan ik mij goed voorstellen, dat er behoefte bestaat aan een nieuwe verbinding, maar wat zijn dan precies de redenen waarom Tennet daarvoor uitgerekend een tracé door een bosrijk gebied kiest dat nota bene enige jaren terug door de overheid werd aangewezen als ecologische verbindingszone en dat bovendien niet alleen een belangrijk recreatiegebied is voor de bewoners van deze streek maar ook voor vele andere Nederlanders, die graag hier komen. Welke alternatieven zijn er bekeken, hoe lag het met de aanleg en exploitatiekosten en welke bezwaren waren er tegen alternatieve tracé's? Ik ben een gepensioneerde werktuigbouwkundig ingenieur (DELFT) met ruim 40 jaar ervaring met grote projecten. Als het er van mocht komen, dat Tennet met de gemeente en/ of een delegatie van de bezwaarmakers in een reëel wil aangaan, ben ik bereid een steentje bij te dragen.

W.L. van Wierst

Gast

#178

2014-09-17 05:56

Hoe mooi is de wereld, de seterse hei. Nou, in Den Haag is het blijkbaar dus niets waard.
DIT KAN ECHT NIET !!!!!

Gast

#179

2014-09-17 10:41

Het gaat mij vooral om de natuur te behouden zoals hij nu is.
Natuurlijk is ook de gezondheid van mensen een zeer belangrijke reden om hier niet mee akkoord te gaan.

Gast

#180

2014-09-17 17:37

Prima initiatief deze petitie. Zoals ik het zie, is deze kwestie (zoals zovele kwesties) een geldkwestie. Het originele, van tafel gegooide tracé zou teveel tijd en ca. € 4 miljoen meer kosten. Aangezien TenneT Holding B.V. 100% eigendom is van de Nederlandse Staat, zie ik dit als de zoveelste bezuinigingsactie van dit kabinet, waarbij een relatief luttel bedrag van € 4 miljoen en wat meer tijd blijkbaar zwaarder wegen dan de mens en de natuur. De Italiaanse utilist Machiavelli zou trots zijn op dit asociale kabinet.

Met vriendelijke groeten,
Lex Baltus


Gast

#181 Weg er mee

2014-09-17 18:05

Kom op 30-09-2014 voor de burgers van Oosterhout met een alternatieve plan.

In Oosterhout wonen plus/mins 65.000 mensen, maar ik zie niet dat ze petities24.com tekenen.

Waar om niet het staat toch niet in mijn achter tuin.

 


Gast

#182

2014-09-17 21:38

het is te gek van woorden dat er langs een hele wijk hoogspannings masten geplaatst worden. Tevens ook door een heel mooi gebied.

Gast

#183

2014-09-18 07:13

Is een volstrekt verkeerd besluit

Gast

#184

2014-09-18 12:23

Het is te gek voor woorden dat vanuit een ivoren toren in de Haag beslist wordt dat hier hoogspanningsmasten moeten komen, in een drukbevolkte wijk met een prachtig bos die daar voor opgeofferd gaat worden!
Zijn ze hier wel geweest om ter plaatse de omgeving te bekijken? Ik denk van niet.
Een gevaar voor onze gezondheid, milieu- en horizon vervuiling en waardedaling van onze huizen.
Welke aspirant koper gaat nu een huis kopen met uitzicht op hoogspanningsmasten van 100 mtr. breed en 65 mtr. hoog!
Raar dat al die hotemetoten nou nooit zoiets plannen in hun eigen achtertuin of voor hun deur!
BOOS BEN IK11111

Gast

#185

2014-09-18 14:08

De mooiste plekken die Oosterhout zo aantrekkelijk maken, in een kleinschalig gebied met huizen,scholen,campings, fiets en wandelroutes zomaar opofferen aan 65 mtr hoge hoogspanningsmasten , dit moeten wij met zijn allen NOOIT laten gebeuren!!!

Gast

#186

2014-09-18 19:55

Mooi werk weg met die masten

Mirjam

#187 Alsjeblieft laat me blijven in Oosterhouts paradijs

2014-09-18 19:55

Laat dit soort leidingtracés waar ze staan, men is er aan gewend en kiest ervoor om eronder te wonen of niet. Nu wordt je ermee geconfronteerd en moet je het gebied ontvluchten als je er niet ziek van wilt worden.

Om niet te spreken van het natuurgebied, alle bossen die eronder weg moeten, want er mogen geen bomen onder de leidingen. Boerderijen en huizen die niets meer waard zijn met zo'n tracé eroverheen. Er recreëren ook veel mensen/toeristen in het buitengebied. Wie denkt dat het daar leeg is en zoiets acceptabel?

Iedereen heeft elektra, we moeten het maar wat zuiniger aan doen als we energie tekort komen. Minder licht aan, minder elektrische apparaten.We maken onszelf ziek met onze eisen.

Onder de grond is dan te duur, maar omleggen van iets wat er al staat kan wel? Zo laten of het bestaande tracé meer vermogen geven lijkt me goedkoper dan een heel nieuwe.

Alsjeblieft laat me hier blijven en doe dit niet...

Gemeente Oosterhout; zet m op!

En Ministerie van Economische Zaken, praat eens met het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport..?


Gast

#188

2014-09-20 09:33

Goede actie. die hoogspanningsmasten moeten worden tegengehouden!!


Gast

#189

2014-09-20 12:08

Goed initiatief! Geen lelijke en gevaarlijke hoogspanningsmasten door ons mooi natuurgebied en woonwijk.
Anita

#190 Re:

2014-09-21 15:14

Het filmpje spreekt zich zelf tegen. Waar sprake is van vier circuits, zijn deze duidelijk niet in één mast gecombineerd. Het zijn twee masten op voldoende afstand om ye voorkomen dat een omvallende mast de andere meeneemt. Waar dicht naar de woningen wordt geschoven, laat men de mogelijkheid om beide masten naar links (weg van de woningen) bewust niet zien. Dat was de planning in o.a. Geertruidenberg.

papaindia

#191

2014-09-21 19:19

De overheid neemt de gemeente in de maling. Dit kan niet. Raad van State laten uitspreken. Ik ben tegen

Olga

#192

2014-09-21 19:57

Laten we alle jurisprudentie die er op dit gebied is, goed bestuderen! 


Gast

#193

2014-09-21 21:49

U wil commentaar? Ik had nog enige hoop dat het dit keer wel een intelligent B&W zou zitten.... Maar dit slaat alles..... Het toppunt van nihilisme en infantiliteit.....Je kan het niet bedenken.... Ongehoord....

Gast

#194

2014-09-22 12:17

Wij willen geen Hoogspanningsmasten in Oosterheide
De bossen van Oosterheide dienen niet te worden
geschonden voor de aanleg van de hoogspannings-
masten. Het kappen van bomen is ontoelaatbaar
Ine en Johan Konings

Gast

#195

2014-09-22 12:20

Geen Hoogspanningsmasten in Oosterheide
Onze bossen dienen te worden gespaard
Kappen van bomen voor de hoogspanningsmasten
is verwerpelijk.
Ine en Johan Konings te Oosterhout.

Gast

#196

2014-09-22 18:58

Gelukkig wordt er steeds meer bekend (en wetenschappelijk bewezen) wat de diverse soorten straling, elektrostraling, aardstralen etc. in het menselijk lichaam teweeg kan brengen. Daar wordt je niet vrolijk van. Je snapt dan ook niet dat de overheid toch steeds maar weer hoogspanningslijnen of andere kwalijke masten zo dicht bij een woonbuurt gaat plaatsen. Wat denkt u dat er met de gezondheid van al deze mensen gaat gebeuren. En als overheid zal dat ook nog eens in het budget van de gezondheidszorg voelbaar zijn. Meer zieken, slecht te behandelen klachten, veel dokter- en ziekenhuisbezoeken met weinig resultaat. Die begroting zal dan ook drastisch aangepakt moeten worden. Hoe dan ook de burger is op alle vlakken de dupe!
ali

#197 Re: meer masten

2014-09-22 20:27

#15: -  

 volgens mij ben je tegen een mast gelopen

ali

#198 Samen tegen 380 KV

2014-09-22 20:34

Waarom in katholieke kerk en niet in Moskee

marcel

#199 Re: Samen tegen 380 KV

2014-09-22 20:37

#198: ali - Samen tegen 380 KV  

 gemeente weet niet dat islamieten niet in een katholieke kerk komen.

ali

#200 Re:

2014-09-22 20:45

#1: Tessa de Jong -  

 De regering waar jij en ik opstemmen