Doorlichtingsplan Gentse politie is karikaturaal - halt aan grote delen van het verbeterplan

kenneth Impens
Gast

#1

2010-10-31 13:49

Het enigste wat ze niet moeten veranderen, daar zijn de grootste veranderingen.

ID
warrior ID
Gast

#2 hervorming

2010-10-31 14:15

Verkeersdienst
Er zijn al veel inspecteurs die zich willen opgeven voor de nieuwe verkeersdienst die zou opgericht worden. Wanneer wij kijken naar de reden waarom zij zich opgeven voor die nieuwe dienst, dan verschieten wij ons een breuk. Veel inspecteurs, die nu op interventie zitten, hebben schrik voor de hervorming. Schrik in die mate dat de interventiedienst nu al als een vuilbak gebruikt wordt en dat men vreest dat interventiedienst na de hervorming nog dubbel zoveel als vuilbak zal gebruikt worden.
Aldus zijn er veel collega’s die zullen kiezen voor de nieuwe verkeersdienst. Deze gaan naar de verkeersdienst niet omdat ze heel graag verkeer doen, enkel uit schrik voor wat er van de interventiedienst zal komen. Vanuit de leiding wordt er gesproken over gemotiveerde mensen die naar de verkeersdienst gaan: BULL SHIT! Maar dit zal men ook nooit willen inzien bij de leiding!

Wij, binnen de politiezone Gent, zijn gefrustreerd. Vooral door het gebrek aan communicatie. Wanneer wij vragen stellen, kan men op 80 % van de vragen niet antwoorden.

Hoe nutteloos zullen deze hervormingen zijn! Het enigste dat het politiekorps nog rechthoudt in deze tijden, is de basis! De sfeer bij de basis is perfect. Iedereen gaat door het vuur voor elkaar. Dat ze boven (de leiding) ruzie maken, is al langer dan vandaag bekend. Wat zal er nu gebeuren… een paar mensen van de leiding zullen van postje verwisselen, maar uiteindelijk zal de leiding nog steeds de leiding blijven. Het enigste wat echt zal veranderen is de basis, als we naar de plannen kijken. Heel frustrerend.
We moeten ook opletten dat we dit niet allemaal te luid zeggen. Zoals U weet heerst er een straffende cultuur binnen het korps. Doe je iets goed, dan is het maar normaal want het is je job. Die je iets verkeerd, o wee uw gebeente!

Misschien toch nog één lichtpuntje aan het eind van de tunnel in verband met de leiding. HCP Van Belle stelde zelf een rapport op waarbij hij de hervorming afbreekt tot in de toppen van de tenen. Dit konden we lezen in verschillende kranten. De tegenreactie van Professor De Ruyver was eentje om misselijk van te worden. Ik citeer letterlijk:
Waar haalt zo'n licentiaatje in de criminologie (HCP VAN BELLE) trouwens de culot vandaan om de reputatie van twee in heel Europa gerespecteerde deskundigen - en ik wil dan nog eerder spreken over professor Fijnaut dan over mezelf - af te branden. Ongezien. Tot nog toe hebben we de guerrillastrategie van de man proberen te negeren. Maar dat zal niet blijven duren

Totaal wansmakelijk! Meneer De Ruyver, wie denkt u zelf dat u bent. Niet iedereen heeft recht van spreken als we uw commentaar moeten aanhoren. U zou nog het beste binnen de leiding van het korps passen…
Als meneer De Ruyver al zo denkt over een licenciaat criminologie, wat moet hij dan niet denken over de personeelsleden van het Korps die enkel maar een A2 diploma hebben. Meneer De Ruyver denkt blijkbaar in hokjes. Zo iemand heeft dan ons korps doorgelicht…en gaat nu eens gaan vertellen hoe het er allemaal moet aan toe gaan. Maar goed dat ik zelf besef dat u het mij nooit zal vragen aangezien ik maar een A2 diploma heb…

Meneer De Ruyver zei ook in de krant dat HCP Van Belle helemaal alleen staat met zijn kritiek. Meneer De Ruyver, doet u er nu om? U ben t gaan praten met veel personeelsleden alvorens u het doorlichtingsrapport hebt opgesteld. Misschien doet u er best aan om nu nog eens met de personeelsleden te praten nu de plannen bekend gemaakt zijn… U zal een andere mening toegedaan worden. Maar dit zal zeker niet in de prijs inbegrepen zijn om nu nog eens te praten met het personeel.
Nu zal u zeggen, er zijn werkgroepen opgericht die helpen om de hervorming op poten te krijgen. Wel, meer dan de helft van de leden van die werkgroep vragen zich nog steeds af wat ze daar eigenlijk zitten te doen.

Heel raar dat er bespaard dient te worden maar dat er toch 50.000 euro uw/jullie kant uitgaat.
Meneer De Ruyver, zou het niet kunnen dat u licht op de tenen bent getrapt door tweemaal in de dezelfde week hard aangepakt te worden in de krant… de eerste maal door meester Vermassen in de zaak rond Clottemans, de tweede maal door HCP Van Belle. Zet uw emoties opzij!

Op heel veel steun van burgemeester Termont dienen wij ook al niet te rekenen. Elke keer er iets gebeurt in “zijn” stad dat te maken heeft met de politie dat omstreden is, dan reageert hij daarop in de krant. Meestal in de negatieve zin. De burgemeester wil dat zijn burgers tevreden zijn, niet zijn politiemensen. Hij dient stemmen te ronselen, zoals het elke politicus dat betaamt te doen.
Wij vragen maar 1 ding aan de burgemeester: Heer burgemeester, sta eens achter uw volk!
Maarja, links zal nu éénmaal altijd links blijven…

Wij zijn gefrustreerd omwille van de nutteloosheid van de hervorming, het gebrek aan communicatie, de soort dictatuur die er heerst in ons korps! Wij hebben een hele mooi job, wij hebben hele goede collega's die alles zouden doen voor elkaar! laat dit allemaal niet kapot gaan!
D.A
Gast

#3

2010-10-31 15:29

Lid van interventiedienst!
Aikon
Gast

#4 Den boom in met dat kloteplan!

2010-10-31 17:01

Ga voor de volle 100% akkoord. Het moet ne keer gedaan zijn met al die zever! Ze zijn een dictatoriale vriendjespolitiek aan het maken. Ofwel voor ons ofwel tegen ons. Het lijkt me duidelijk waar de mensen op de werkvloer staan. Dik tegen dus!
Ik weet wat we nodig hebben. Nen burgemeester die als bestuurlijke overheid achter de politie durft te staan ipv vriendjes te maken met zijn kiezers. De heren professoren, neen bedankt, we hebben u niet nodig. Nen korpschef die durft neen te zeggen aan zijn burgemeester en die zijn korps leidt. Liefst nog enen die weet wat het is om flik te zijn.
Heb gehoord dat La Roers ook goe bezig is to work her way to the top. Die draait ook mee met de wind. Nen opportunist en nen zakkenvuller noem ik dat. Foei, foei, foei madam Roers! Hebben we ook niet nodig. Schoon imago dat we hier gaan krijgen en het was al de grond ingeboord. Merci prutsers!
Wij willen een leiding die in hart en nieren een politieman of -vrouw is en die een volwaardig korps (want dat zijn we) kan leiden.

Bedankt aan de initiatiefnemer! Heel wat collega's zullen nu een uitlaatklep gevonden hebben want naar ons wordt via de "geijkte kanalen" toch niet geluisterd.
ID ID ID ID ID!
Gast

#5 weg met de hervorming

2010-11-01 01:38

interventiedienst is de dienst die het zwaarst zal getroffen worden mensen! En waarom? Wij werken goed nu, we leveren resultaten! Door van pelotons naar teams te gaan denkt men de oplossing te hebben...Heren Professoren, de uitleg die u daarvoor geeft is één van de laagste: te militaristisch... who gives a fuck! Laat ons nu toch gewoon zijn wie we zijn. Geef eens toe dat dit één grote besparingsmaatregel is die jullie willen doorvoeren!

Elke dag worden wij op straat uitgemaakt,uitgespuwd. Klagen wij daarover? Neen! Komt dit elke keer in de krant? Neen, nooit zelf.
Wanneer wij eens iets verkeerd doen of wanneer men denkt dat we iets verkeerd hebben gedaan, dan komt het pas in de krant! Met dank aan de linkse burgemeester die daar dan in de media steeds zijn negatief getint zegje moet over doen! De leiding schiet dan ook nog eens in paniek! STA EENS ACHTER UW VOLK!!!!

Ik ben geen normaal gezien geen voorstander om te staken, maar nu zullen we ni anders kunnen! Men luistert toch niet naar ons!

Zet eens mensen aan de leiding die weten wat het is om op straat te lopen, die weten wat het is om elke dag de miserie op te lossen!

als laatste: chapeau hcp Van Belle! U heeft geen culot, maar wel de nodige dosis verstand! De enige die culot heeft, is meneer De Ruyver!

zed
Gast

#6 NAUTS 4 korpschef!

2010-11-01 15:57

NAUTS 4 korpschef!
NAUTS 4 korpschef!
NAUTS 4 korpschef!
gemotiveerde agent van het WZT
Gast

#7 Jammer voor de gemotiveerden onder ons

2010-11-01 20:15

Eerst en vooral is mijn mening dat een burgemeester aan het hoofd van een politiekorps nooit goed is. Het is steeds politiek getint en er durft niemand meer zijn nek uitsteken.

Door het streven naar NUL overuren krijg je inderdaad de reactie; waarom u nog kandidaat stellen voor een actie op een andere wijk als u de uren terug moet recupereren? Als je gemotiveerd bent, dan heb je eigenlijk te veel werk en als je de gepresteerde uren van een actie op een andere wijk moet recupereren, dan hou je niet voldoende tijd meer over om je eigen werk af te werken. Er zullen inderdaad wel collega's zijn die ervan profiteren, maar die heb je overal. Als men dan toch wenst te besparen,dan moet men diegenen aanpakken die werkelijk de boel verzieken, dan zou er nog voldoende geld overblijven voor de collega's die het echt menen. Ten andere, ik ben ervan overtuigd dat men niet bij de politie de grote besparingen moet toepassen. Laat de professoren eens andere diensten serieus doorlichten waar er veel meer geld verloren gaat. Ik heb het op de uitgaven van de OCMW's en de werkeloosheidsuitkering en kindergeld uitbetalen waarvan de kinderen zich niet eens in België bevinden. Wij werken ten minste nog voor ons geld en dat wordt blijkbaar niet in dank afgenomen.

Tja ... never mind ...
Gast

#8

2010-11-01 20:25

Ach ... Geen problemen in het Gentse Korps hoor, geen vuiltje aan de lucht ! ! ! En als die er toch zouden zijn, dan worden die op één, twee, drie in de kiem gesmoord. Democratie anno 2010?! En de boer ploegde voort. Of nee, beter nog ... misschien moet er een Task Force opgericht worden. Of nog beter: een heuse Think Tank ... Pfff ... allemaal loze woorden, nee ... LEGE DOZEN ! ! ! Zoals er al zovele verkocht werden aan de Inspecteur op de straat. Ieder redt z'n hachje, vecht voor z'n postje, elleboogwerk hier, duwtje daar, ... En de Inspecteur houdt zich onder dit alles gedeisd of ... vlucht. Moet wel, kan niet anders ... Nog nooit werd een korps zo gekneed en geboetseerd door het politieke wereldje. Hoedje af voor een sterk staaltje geknoei. Prutsers met een grote P. Wat een knoeiboel, wat een troep ... maar door gans dit verhaal is er wel één constante: de Inspecteur op de straat doet onvermoeibaar z'n ding en staat dag en nacht klaar voor de Gentse Burger. En daarvoor, RESPECT ! ! ! 1 0 0 0 maal RESPECT ! ! !
D.A
Gast

#10

2010-11-01 21:02

Men verandert de interventiedienst terwijl geweten is van de burger dat zij hiervan tevreden zijn.

Men schaft de HALT-patrouilles af, terwijl alle collega's weten dat met deze patrouilles heel wat daders werden gepakt op heterdaad. Als er nu een diefstal met geweld wordt gepleegd, zijn er meestal geen ploegen meer om nazicht te doen en is de vogel gaan vliegen tegen dat de vaststellers er zijn.
Als men vindt dat er misbruik werd gemaakt van deze diensten, dat men dan diegene aanpakt die er misbruik van maakt.(VB. CP die 's nachts opkomt om halt te rijden maar ganse nacht in de zetel zit en zelfs niet op de lijst stond en er zichzelf de nacht zelf op zet).

Dan heeft men nog zijn les niet geleerd wat gebeurd is met Machteld. Zelfs nu nog worden collega's naar opdrachten gestuurd, wetende dat ze een gevaar opleveren.

Dan heb je nog de waardeloze opdrachten waarvoor je verschillende papierkes moet opstellen.

Je voelt het goed dat ze bij de leiding boven met de schrik zitten voor hun plaatske en gewoon steeds ja knikken en wij zijn hiervan de dupe.

Zo zijn er nog veel punten.....

Respect voor HCP Van Belle!
U ziet dat U niet alleen staat, zolas Mr. D Ruyver beweert in de krant.

L WD
Gast

#11 Re: Jammer voor de gemotiveerden onder ons

2010-11-02 08:31

#7: gemotiveerde agent van het WZT - Jammer voor de gemotiveerden onder ons 

 of iedereen nieuwe computers geven en de oude ter beschikking stellen van het OCMW, dit terwijl er computers te weinig zijn in sommige bureaus.

 of andere diensten moeten presteren dan die waar je officiëel voor werkt, ten koste van je eigen werk, en dan nog eens recup moeten nemen, zodat je eigen werk blijft liggen. De wijkagent loopt al hoe langer hoe minder op zijn eigen wijk.

Dit allemaal leidt naar gebrekkige motivatie, veel teleurstellingen en .. uh.. een leegloop. We zullen elders wel gerespecteerd worden.  En uh.. dit draait niet om geld verdienen, maar om respect! Respect die ieder van ons verdient, eender welke functie op de eerste lijn die hij/zij invult.  De eerste lijn, he, de basis!

Chris Magerman - hinp WD/NG
Gast

#13 hinp als steun aan basis

2010-11-02 13:02

Dit lijkt mij een goed medium om ongenoegen (bij de basis vooral zie ik) te kanaliseren.

Ik teken ook omdat ik heb gehoord dat er collega's zijn - die totaal niet akkoord zijn met de veranderingen op hun dienst en vinden dat ze intern onvoldoende gehoord worden - maar toch schrik hebben om deze petitie te tekenen. Dat deze schrik wordt aangewakkerd als zouden IP-adressen worden opgevraagd om de ondertekenaars te achterhalen.

Mag ik erop wijzen dat we toch nog in een democratische rechtstaat leven en dat IP-adressen enkel bij providers kunnen opgevraagd worden indien sprake van wanbedrijf of misdaad. Dat dit verzoek er enkel kan komen via parket en/of onderzoeksrechter. Zie art. 46bis WVS.:
http://suisse.juridat.be/cgi_loi/loi_a1.pl?cn=1808111730&language=nl&caller=list&la=N&fromtab=wet&tri=dd+AS+RANK&rech=1&numero=1&sql=%28text+contains+%28%27%27%29%29#Art.46ter

Angst is een slechte raadgever en het is spijtig dat dit onterecht wantrouwen zou geven.
Ik wantrouw onze leiding in deze zin zeker niet, vandaar getekend met naam en toenaam.

Chris Magerman
Arnouw Mike
Gast

#14 Alles gaat toch goed??

2010-11-02 13:39

Volgens de doorlichting draait op de ID alles goed terwijl er hier juist alweer de grootste veranderingen zijn. Volgens het rapport lukt het niet met de communicatie tussen de bazen. De bazen zijn voortdurend mekaar messen in de rug aan het steken om hun eigen postje te behouden of iemand anders zijn/haar postje af te nemen.
De juiste man zit zeker niet op de juiste plaats en ik veronderstel dat dit met de hervorming niet zal veranderen. Politiek is er teveel mee gemoeid.

In ieder geval blijven wij ons werk wel goed doen, met of zonder steun van de leiding.

TD TD
Gast

#16

2010-11-02 19:53

ik vind het vooral onnodig dat de hele werking van de basis zo wordt om ver geggooid, op enkele kleinigheden na werkte dit goed, dus waarom de hele boel veranderen en nog meer ongenoegen creeëren bij de werknemers. Laat ons de uurrooster die we hebben, laat ons ons 8-uren shiften behouden en waarom mogen we niet zoals elk lid van een interventieeenheidvan een lokale politie in België gewoon deel uitmaken van de mpe-poule, waarom moet PZ Gent altijd zo speciaal doen

Gast

#17

2010-11-02 19:59

lid van id by the way, maar dat was wel duidelijk denk ik
Directie Operaties
Gast

#18 prachtig initiatief

2010-11-02 21:44

De doorlichting is inderdaad slechts een tool geweest om een besparingsplan (in samenspraak met de burgemeester) op te leggen waarvan de uitvoerders de dupe zijn !!! Hoog tijd om eens tot actie over te gaan
het is bij de mayonaise dat het rommelt, niet in de
Gast

#19

2010-11-03 12:42

Het draait al om de poen, das de enige reden waarom de toch effectieve actie halt werd afgeschaft. En nu gaan ze het verder doortrekken. Zolang dat de mayonaise van boven maar niet geraakt wordt
G A
Gast

#20 waarom veranderen

2010-11-03 13:22

Waarom veranderd men iets dat goed is. Het doorlichtingsplan heeft geen meerwaarde voor het korps maar een minwaarde. Ik houd het liever bij zoals het nu is.
Als men toch wil besparen doe het dan zoals het de afgelopen 2 maanden was.
interventie
Gast

#21 hervormingen

2010-11-03 13:23

Ik sluit me volledig aan bij de reactie's van de collega's. Ze zijn er echt een soep van aan het maken waarvan wij de dupe van zijn. Al de hoge pieten ziten in hun ivoren toren en wij hebben on s maar te schikken naar hun regels en veranderingen. Ze beslissen om heel de boel te hervormen en wij moeten het maar ondergaan. Ze zouden beter eens bovenaan in de top beginnen mesten ipv onderaan. Ze willen besparen op hun inspecteurs, de leiding mag weekends draaien, MPE's hiervan wordt er allemaal niks van gezegd maar de uren van de inp's worden met de loep gevolgd. Het voorstel van het nieuwe uurrooster trekt op niks, wat met koppels die nu in hetzelfde peleton zitten en gelijk in ons geval met een boorling zitten ??? de burgemeester trekt er hem niks van aan, hij denkt maar aan 1 ding , media, gent de studentenstad, gent de multiculturele stad en blabla....maar wij staan op het werkterrein, wij krijgen alles naar ons hoofd geslingerd, owee als we een stap zouden miszetten want daar voel je de hete adem van de dit al in je nek... kortom er is geen respect voor interventie en de hervormingen draaien maar om 1 ding: besparen.. Maar waarde burgemeester en sommige leden van de leiding bespaar eerst eens bij jullie ,het olifantengat in jullie begroting zal al veel kleiner geworden zijn.. denk eens aan het WELZIJN van jullie leden van interventie, want jullie hebben ons broodnodig want als wij er niet meer zijn, wie zal het vuile werk dan opknappen..... er rest ons maar 1 optie:STAKEN!!!! Iedereen mag de dag vandaag staken , ik denk dat de tijd hoog rijp is... Als ze niet willen horen moeten ze het maar voelen....
I.D. Gent Pel?
Gast

#22 Enkele ergernissen ...

2010-11-03 18:25

Het is ondertussen duidelijk dat je niet bij de huidige leiding moet zijn om je grieven kenbaar te maken. Ze luisteren wel, maar horen niet ... Daarom is het bij deze zover gekomen. Jammer ... ik heb het in de 16 jaar dat ik 'de baan' doe nog nooit anders geweten ... erger nog ... het is nog nooit zo slecht geweest als heden ten dage ! ! !
Och ... wat een interventie Inspecteur zoal ergert? Zet je schrap, hier gaan we.
Het begint al bij het toekomen op 't werk. Zoeken naar een parkeerplaats. En yep ... ik heb chance ... daar, doorheen die modderpoel, een vrije plaats. Yes, mijn dag kan niet meer stuk. Of nee, beter niet. 't Is een nauw gaatje en hier op de parking op APG is de kans groot dat je het slachtoffer kan worden van een aanrijding met vlucht. Jawel, u leest het goed! Op de parking van een politie kantoor slachtoffer worden van een aanrijding met vlucht ! ! ! Begrijpe wie begrijpe kan. Dus 't begint al met een parkeerplaatsje vinden. En als ik dan een parkeerplaats zie met daarop 'voorbehouden voor prof. X', dan komt de stoom regelrecht uit mijn oren. Gefrustreerd? Bwah ... nee hoor.

En dan het aanmelden. Scannen van het materiaal, file, achter een lijntje staan zoals in de kleuterschool. Hoe stom. Aan het bord, naast 'de frituur' lezen dat er geen minprestaties te krijgen zijn. Ergerlijk. Gefrustreerd? Bwah ... nee hoor.

En dan even bekomen in het teamlokaal met een kop koffie (nota bene betaald door onze 'zwarte' koffiekas, zeer zeker niet door de werkgever, but who cares).

Dan 'briefing'. Soms geen, omdat er een wachtlijst is. En dan weet je het wel ...

Computers en hun systemen waarop ze draaien zijn ronduit préhistorisch! Vele malen die ellelange gentcode en username intikken om alle programma's geopend te krijgen. Om ziek van te worden. Een windows vanuit het jaar stillekes. Maar aan de balie, duidelijk zichtbaar voor het publiek, mooie schermpjes. Om het hoekje, oude sletten van pc's. Wat een show. Belachelijk. En moet ik wat vertellen over islp? Echt? Je meent het? Ik kan niet anders dan me te verlagen tot volgend woordgebruik: islp is een STRONT systeem, een STRONT programma ! ! ! Voorbeelden bij de vleet: al eens op je intro gelet bij het openen van een verhoorblad? Steeds opnieuw moet ik de tweede maal 'Inspecteur van politie' deleten. Ergelijk? En die twee puntjes al opgemerkt onderaan je verhoorblad? Na het woord domicilie? En dat staat het één in het vet, het ander niet, verschillende lettertypes door elkaar, verschillende groottes ... echt om op te kotsen! En gaan we beginnen over de koppelingen die je moet leggen in het topic 'Afhandeling - verkeersongeval'. Nu vraag ik me af hoeveel km-palen en hm-palen al correct ingevuld zijn. Zin van verplaatsing? Who gives a fuck ! ! ! Voor de statistieken? Maak mijn grootmoeder gelukkig, maar val er mij niet mee lastig. Mijn harde schijf kan het op den duur niet meer trekken. Je moet een halve computertechneut zijn om dat alles voor elkaar te krijgen. En een openbare weg zit onder 'kunstwerk'. Fiets is de ene keer vervoermiddel, de andere keer voorwerp. En waarom neemt dat klote programma de categorie van het rijbewijs soms niet over? Of de verzekeringsgegevens? Nooit ofte nooit mag je het programma vertrouwen en dien je heel grondig het pv, al de verzamelde gegevens, de lay-out en de structuur aan te passen opdat het allemaal iets of wat zou kloppen. En als ik dan mijn courage tesamen schart en de computerspecialisten (excuseer ... spontane hoestbui) raadpleeg; steeds hetzelfde antwoord: 'Komt vanuit Brussel, kunnen we niks aan doen'. En je moet weten dat ondergetekende het tijdperk meegemaakt heeft van 'Kermit'. Toen duurde het vijf minuten ! ! ! Ja, u leest het goed, amper 5 minuten of 300 seconden om een ongeval te registreren. Whoow. En een aangifte van verlies van allerhande nam 180 seconden in beslag. Jawel, 180 seconden ! ! ! Seiningen inbegrepen ! ! ! En willen we het even hebben over de 'vieuw'? Of over een 'Rir-ke'? Nu ben ik wel benieuwd hoeveel er een 'Rir-ke' kunnen opmaken zonder het draaiboek erbij te nemen. Is het nu PV? Of nee, euh ... zouden we geen APO proberen? Nee, nee, 'k heb een beter gedacht: een Gaske. Maar euh ... is 't nadeel onder of boven de x-aantal euro? Om onnozel van te worden. Gefrustreerd? Bwah ... nee hoor.


Goed, tot zover islp. Nu ga ik mijn mails eens controleren. Puma. Dan lees ik vele berichten genre:
'Als Edmond zich komt aanmelden, zijne fiets staat...'
'Als Piepke komt, geen rijbewijs meegeven, zie ...'
'Als Germaineke komt voor haar portefeuille, verwijs haar ...'
Hey gasten, ik heb het zojuist al geschreven. Mijn harde schijf zit vol!!! Wie kan dat allemaal onthouden. De delete knop heeft het hard te verduren als ik mijn mails check. Om dan nog maar te zwijgen over die mailkes van het GAC ... registratie dit, registratie dat ... Hey gasten, wat wil je ... om de haverklap veranderen er zovele zaken, ik kan niet meer volgen! En de DO's lees ik al lang niet meer. Hot news verneem ik wel via 'radio couloir' (of hoe wordt zoiets geschreven?). En dat ik dan soms een mailtje krijg genre: 'Hierbij verwijs ik naar DO 372 van het jaar 1957' neem ik er dan maar bij. DELETE ! ! ! Gefrustreerd? Bwah ... nee hoor.


Kom, we zijn buiten. Combi en hup, of we go. Toch even eerst de vuile troep van m'n voorganger eruit kieperen en toch voor alle zekerheid de combi controlleren of er geen builkes of blutskes bijgekomen zijn. Controle? Ik heb nog geen enkele maal een cps op de blauwe baan gezien die erop toekijkt of ik mijn combi netjes hou ! ! ! Allez, we zijn weg. Radioprocedure jongens, en statusen correct gebruiken ... Jaja ... Maar wil je je job doen volgens het boekje, dan hou je het op den ID echt niet lang vol. Het is constant je evenwicht trachten te zoeken op die o zo slappe koord. Is het niet erg dat je je werkgever moet beliegen en bedriegen om toch maar dat knellende verhoor te kunnen uitvoeren? Beschikbaar zetten van zodra je tussenkomst erop zit? En wanneer moet ik dat allemaal op papier krijgen? Dat verdomde islp programma, remember? En wat ben ik die patrouille 'Kwetsbare Locaties' dankbaar ... het grootste leugenbladje ooit, maar niemand durft het luidop te zeggen. En wie vult alle aandachtspunten correct en eerlijk in? Of uit de losse pols wat uurkes op papier 'flansen'? En die Y-week? Probeer dat maar eens te rijmen met een gezin. Uren die om de haverklap veranderen? Grasco patruille rijden terwijl het pijpestelen regent? Of op zoek gaan naar rondhangende spijbelaars aan 't Zuid, terwijl het schoolvakantie is. Hey gasten, neem ons eens serieus ! ! ! Gefrustreerd? Bwah ... nee hoor.

En zo kan ik wel nog even doorgaan. Maar aan wie dit ook lezen mag. Bij welke dienst u -beste lezer- ook hoort ... u zal deze ergernissen beslist herkennen.

Waar ik het voor doe? Waarom ik nog niet naar een andere zone uitgeweken ben? Waarom ik nog niet voor een sappig wijkje gekozen heb? Omdat ik mijn job met hart en ziel doe. Omdat dat ene dankbriefje van die tevreden burger al mijn ergernissen van de kaart veegt. Omdat ik het super vind als ik tijdens de Gentse Feesten een duim in de lucht krijg van die kerel die ik destijds geholpen heb. Of dat een dame me aanspreekt en me eeuwig dankbaar is dat ik (en mijn collega uiteraard) haar gered heeft van die stalker ... voor zulke dingen doe ik het. Omdat ik in al mijn dwaze ideologie nog steeds de Gentse Burger wil helpen en er dan ook dag en nacht voor ga. Daar kan niemand tegenop, zelfs geen twee profs met Europese faam. Ik blijf ervoor gaan. Want u weet: een Inspecteur in de zone Gent kan eender welke figuurlijke oorlog aan. We zijn wel wat gewend! God zal het mij lonen, met spek en bonen ... hoop ik ...
INP ID
Gast

#23 Re: Enkele ergernissen ...

2010-11-03 19:49

#22: I.D. Gent Pel? - Enkele ergernissen ...  

Volgens mij perfect beschreven wat elkeen van ons (AP, INP en HINP) ervaart elke dag opnieuw op ID.

Het zal beter worden... maakt men mij nu al bijna 10 jaar wijs...en de boer boog het hoofd en ploegde verder...

 

 

 

Guest
Gast

#24 Re: Re: Enkele ergernissen ...

2010-11-03 20:06

#23: INP ID - Re: Enkele ergernissen ...  

 Thanks mate ... so you know the 'every day drill' ... We just must hang on there!