Gouda Noord zoals het Hoort

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Gouda Noord zoals het Hoort.

Gouda Noord Zoals het Hoort
De auteur van deze petitie

#51 Re: Re:

2014-11-26 23:26

#46: - Re:  

 wat in elk geval duidelijk is, is dat u de petitie niet correct citeert.

 

Gouda Noord Zoals het Hoort
De auteur van deze petitie

#52 Re:

2014-11-26 23:29

#15: pwa -  

 wat betreft de atoombunker, daarover zijn geen duidelijke openbare feiten bekend hoe daarmee wordt omgegaan, reden om dit ter sprake te brengen.

Gouda Noord Zoals het Hoort
De auteur van deze petitie

#53 Re:

2014-11-26 23:32

#10: F. -  

 U heeft gelijk, dit bezwaar is intussen ingevoegd in de petitie. 

Marinus Ferdinand

#54 Re: Re: Re: Re: Re: pwa

2014-11-26 23:33

#50: Gouda Noord Zoals het Hoort - Re: Re: Re: Re: pwa 

Ik denk dat er een misverstand in het spel is, want ik heb in het geheel geen problemen met uw manier van werken... 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-11-26 23:52



Gast

#56 Re: Re:

2014-11-27 06:40

#46: - Re:  

 weet ik heel zeker sla de feiten er maar op na


Gast

#57

2014-11-27 06:48

Gemeenten in Nederland laten hun burgers massaal in de steek. Men neemt beslissingen zonder de burger te informeren, het is werkelijk de arrogantie ten top.

Gast

#58

2014-11-27 08:00

Ik begrijp niet dat deze zaak zo moet lopen. Op zijn minst horen burgers te worden gehoord over zo`n belangrijke beslissing. Mede ook gezien de dreiging die uitgaat van IS en de radicalisering van een hoop jongeren.Zeker als nu al bekend is dat er geen controle mogelijk is op de ideeën die uitgebracht gaan worden als mede de activiteiten gaan plaats vinden. Het feit dat dit niet is besproken met burgers laat de hooghartigheid zien van het college t.a.v. hen kijk op het burgerschap van Gouda. Zelfs naar de gemeenteraad wordt niet geluisterd. Ik hoop dat de bouw van een groot Islamistisch Centrum voorkomen kan worden en hiermee de angst voor de gevolgen wordt weggehaald. Gezien de ervaringen van overlast binnen Gouda is deze angst niet onterecht.
Gouda Noord Zoals het Hoort
De auteur van deze petitie

#59 Re: Re: Re:

2014-11-27 08:38

#42: - Re: Re:  

 Wij gaan ervan uit dat de ondertekenaars van de petitie vanuit oprechte motieven handelen, en tekenen voor het geheel van de tekst. Daarbij zijn anti-islamitische vooroordelen dan ook niet aan de orde. 

Wat u wankel vindt, zegt niet dat het wankel is. Het is niet voor niets dat wij de Commissaris van de Koning van Zuid - Holland aanschrijven vanwege het wanbestuurlijke gedrag van dit college ten aanzien van de wijkbewoners - en spreken we niet voor niets de verantwoordelijke bewindspersonen in Den Haag aan op hun afzonderlijke verantwoordelijkheden. 

Gouda Noord Zoals het Hoort
De auteur van deze petitie

#60 Re: Onderwerp

2014-11-27 08:41

#33: Kies een pseudoniem - Onderwerp 

 Dank u wel voor uw feedback. Als de handtekeningen via petities24.com ongeldig zouden zijn, dan kon de website er wel mee stoppen. Zoals voor onze handtekeningen geldt zal het college ook verplicht zijn de handtekeningen die van de wervende partij gezet zijn moeten worden gecontroleerd.

gouda

#61 Overlast

2014-11-27 08:44

Gezien de aanhoudende overlast door -met name- Marokkaanse jongeren in Gouda vind ik het niet kunnen om deze groep te belonen met een megalomaan project als dit. 

 


Gast

#62 Re: Overlast

2014-11-27 08:49

#61: gouda - Overlast 

Ik vind het van groot belang om het debat rationeel te voeren en de zaken goed te beargumeneteren. Dat is helemaal niet zo eenvoudig want de problematiek van de pluriforme maatschappij is complex.

 

Het mag niet gebeuren dat (primitieve) emoties de overhand krijgen en dat bepaalde mensen of groeperingen worden gekwetst.

 

Echter, het is belangrijk om de realiteit onder ogen te zien, en die kan soms (helaas ?!) hard zijn...


Gast

#63

2014-11-27 09:34

De stad Gouda kan een hoop dingen doen waar inwoners meer aan hebben. Voor de 17-25 zijn er helemaal geen initiatieven behalve de bioscoop of een restaurantje. Het is niet heel gek dat al mijn vrienden inclusief ik zelf zijn weggegaan uit Gouda. Bijhet maken van grote moskee zie ik niet in waarmee het de stad groter of beter maakt. Ook heeft de woonwijk waar deze moskee word gebouwd geen aansluiting met een moskee.

Gouda Noord Zoals het Hoort

#64 Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa

2014-11-27 10:13

#54: Marinus Ferdinand - Re: Re: Re: Re: Re: pwa 

Goedemorgen,

Excuus als de boodschap onjuist is geinterpreteerd en overgekomen.

Mogen we dan vaststellen dat u onze werkwijze juist acceptabel vindt ? ;-)

Inhoudelijke suggesties ontvangen we overigens graag via goudanoordzoalshethoort@outlook.com zodat we daarmee ons voordeel kunnen doen!

Met vriendelijke groeten!


Gast

#65 Re: Re: Re:

2014-11-27 10:21

#56: - Re: Re:   weet ik heel zeker sla de feiten er maar op na

 U kunt de feiten er niet op na slaan, want de megamoskee is er nog niet (feit) en dus is ook niet meer criminaliteit ,verbaal geweld en onveilige verkeerssituatie voor bewoners en scholieren. Wat dan overblijft is een oordeel uwerzijds vóórdat het feit plaatsvind = vooroordeel.

Logisch, toch. 

Kies een pseudoniem

#66 Re: Re: Onderwerp

2014-11-27 10:35

#60: Gouda Noord Zoals het Hoort - Re: Onderwerp 

 Waarom zou deze website er mee stoppen? Zolang reclames geplaatst worden op de website en mensen geld doneren om hun petitie "meer zichtbaar" te laten zijn, brengt de site geld op voor de eigenaar. Dat de petitie voor u geen waarde heeft, zal hem worst wezen. Deze website pretendeert immers ook geen enkele rechtsgeldigheid.

Van alle petities (online of op papier) moet de echtheid van de handtekening controleerbaar zijn. Dat wil zeggen, er kan/zal steekproefsgewijs een aantal handtekeningen worden uitgevist en de personen in kwestie zullen worden gevraagd of zij inderdaad voor deze petitie hebben getekend. Bij uw petitie is dat helaas op voorhand al onmogelijk, omdat van geen enkele handtekening het adres bekend is. Bij wie moet dan worden gevraagd of die inderdaad een handtekening heeft gezet? Een oncontroleerbare lijst kan iedereen inleveren en dient dus ook linea recta naar de prullenbak te worden verwezen.

Als u naast deze online petitie ook nog eens een papieren petitie laat rondgaan, dan zullen onvermijdelijk een (groot) aantal handtekeningen dubbel (online en op papier) gezet worden. U kunt dus niet het aantal online en op papier gezette handtekeningen optellen, omdat u dan die dubbelen meetelt. Het resultaat is daarmee onzuiver en dient andermaal linea recta naar de prullenbak te worden verwezen.

En, nogmaals, handtekeningen uit bijvoorbeeld Venlo zijn volstrekt irrelevant voor een project in Gouda. Uiteraard is de persoon uit Venlo gerechtigd om een mening te hebben, maar zijn mening is niet relevant, omdat deze persoon geen partij is in de kwestie.


Gast

#67 Re: Re: Re: Re:

2014-11-27 10:57

#65: - Re: Re: Re:  

 toch nog maar eens in het verleden van de stad duiken lijkt mij


Gast

#68 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-11-27 12:05

#67: - Re: Re: Re: Re:  

 Dat zijn feiten uit het verleden. Dat zijn dus geen feiten over wat nog moet komen (de moskee). En als u al een oordeel hebt over wat nog moet komen, dan bent u dus bevooroordeeld. Nog te moeilijk voor u?


Gast

#69 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa

2014-11-27 12:16

#64: Gouda Noord Zoals het Hoort - Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa 

 Ja, uw werkwijze vind ik erg goed. Niet ik heb de term "jaknikker" gebruikt! Ik dacht echter dat een uitgebreide discussie niet de bedoeling was. 


Gast

#70 Re: Overlast

2014-11-27 12:18

#61: gouda - Overlast 

 Volgens mij wordt ook niet die groep beloond. Volgens mij is een uitgebreid cultureel Islamitisch centrum gepland, geen hangplek voor Marokkaanse probleemjongeren.

De auteur van deze petitie mag dan wel nastreven om geen onderbuikgevoelens de bovenhand te laten nemen, ik lees echter niks anders dan juist die onderbuikgevoelens.

Gouda Noord Zoals het Hoort

#71 Re:

2014-11-27 12:20

#45: Stroopwafel -  

 Geachte Stroopwafel,

(ik vermoed dat u refereert aan de discussie over "Stroopwafelpieten & Kaaspieten" hetgeen wat ons betreft nog 'ludiek' is gezien de schending van de democratie zoals die zich hier momenteel voordoet.

Zoals u op Radio 1 Live op Straat van maandagavond 25 november 2014 kunt terughoren - heeft Groen Links (bij monde van de heer KlijMij) een verkiezingsbelofte waar te maken - http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-programma/2463/2014-11-25 - en nemen vertegenwoordigers namens Gouda Noord afstand van vooroordelen, islamofobie - gezien dat de discussie er vanuit ons gezien niet over gaat. In een wijk met zo'n 6000 bewoners 4500 mensen (van het islamitisch geloof in dit geval) op dagelijkse basis in een centrum van deze omvang te huisvesten is bij voorbaat (gezien de verkeersveiligheid waarin het college van B&W nu al tekort schiet) is vragen om problemen.

Zoals aangegeven in de petitie is een kerk met de omvang van zo'n 1700 mensen geadviseerd naar buiten de stad. Bij een omvang van meer dan 2,5 keer zoveel mensen is het niet meer dan logisch met de initiatiefnemers uit te kijken naar een alternatieve huisvesting onzes inziens; mede gezien het feit dat de gemeente (college van B&W) geen huisvestingsplicht heeft aan kerkelijke instanties..

Als hier een partycentrum annex hotel of een vliegveld zou worden bedacht en gepropageerd met deze omvang (bijvoorbeeld) zou de wijk ook in verzet tegen de voorgenomen plannen zijn gekomen.

 

Met vriendelijke groeten,


Gast

#72 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa

2014-11-27 12:20

#69: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa 

 Als een discussie niet de bedoeling was, dan had u nu niet geweten dat uw inzet (deze petitie) bij voorbaat zinloos is. Is toch zonde?


Gast

#73 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-11-27 12:25

#68: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Laten we het dan maar houden op dagelijkse ervaringen


Gast

#74 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa

2014-11-27 12:26

#72: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pwa 

Einde discussie. Ik had inderdaad een misverstand, maar ben tevreden over de manier van werken van de initiatiefnemers, en zal inhoudelijke voorstellen op de goede wijze naar voren brengen. MF.


Gast

#75

2014-11-27 12:29

Een hele goede petitie. Ik heb vandaag een brief geschreven naar het B&W en politieke partijen in Gouda en daar staat grofweg hetzelfde verhaal in als in uw petitie. We wonen in Bloemendaal, zijn 1,5 jaar geleden verhuisd uit Korte Akkeren en zijn het helemaal niet eens met de bouw van zo'n mega centrum, oa. vanwege integratie en radicalisering. Als het gebouw er echt komt, gaan wij weer verhuizen. We hebben gewoon geen zin om in een dergelijk zwak-ogende gemeente als Gouda te wonen. Ik wil me veilig voelen en heb er weinig zin in om tussen al de berbers pratende mensen mijn kinderen naar de basisschool te brengen. En dat gebeurd nu al. Voel me een vreemde in mijn eigen stad, logisch, als je geen berbers spreekt. Daarbij vind ik dat de gemeente haar plicht naar de gehandicapten mensen moet voldoen. Ze lijden enorm onder alle bezuinigingen. Dus als ik meer kan doen, dan hoor ik het graag. Ik ben erg tegen een dergelijk centrum en heb geen zin om in een islamtische stad te wonen. Ongetwijfeld moeten ook de NL vrouwen over een jaar of 2 hoofddoeken gaan dragen, anders worden we aangevallen op straat. Ik krijg al commentaar van moslim meisjes van 8 jaar wanneer ik mijn zoontje in het Groenhovenbad omkleed voor zwemles. Kom op zeg, we wonen in Nederland. (Ps. ik ben zeker geen racist, ben zelfs antropoloog van origine, maar dit gaat me wat te ver).