Stop-incassoterreur

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop-incassoterreur.


Gast

#1

2014-12-13 16:16

Boete bij overtreding is normaal, de absurde woekerverhogingen door CJIB aan mensen die door omstandigheden niet op tijd konden betalen, zijn absurd en eigenlijk crimineel. Hiermee worden mensen en bedrijven bewust de vernieling in geholpen, schande!

Gast

#2

2014-12-13 16:34

In NL verdienen de meeste mensen net genoeg om rond te komen. De overheid komt alleen steeds met extra, extra, extra en die ruimte is er niet. Nu kun je zeggen moet je je maar aan d eregels houden, maar een fout maken is menselijk. Voor een klein vergrijp wordt je als het aan het CJIB ligt helemaal kaalgepukt. Deze overheid is ziek.
Elohim

#3 Re:

2014-12-13 17:01

#2: -  

 helemaal mee eens. We worden net als schapen. wakker worden, naar werk, thuis komen, paar uurtjes voor de tv, Weekendjes geld uitgeven aan biertjes en uitgaan om ons stress van werk en financien weg te halen, en vervolgens word je ook genaaid waar je bij staat met belastingen en belachelijke boetes/schulden. Iedereen is in een diepe slaap en blijft maar consumeren en geld uitgeven die ze eigenlijk helemaal niet hebben.


Gast

#4

2014-12-13 17:10

Een boete moet een boete blijven, geen belastinginkomsten van de staat.

Gast

#5

2014-12-13 20:17

goed voorbeeld van hoe de armoede wordt gecriminaliseerd, als je niet betaald word je opgepakt en opgesloten, heel bedreigend en beangstigend.

Gast

#6

2014-12-13 20:54

Hoezo, boven de wet, dus dit moet tot de bodem worden uitgezocht!

Gast

#7

2014-12-14 16:22

Dit soort incassoterreur moet stoppen! Het is schandalig. Natuurlijk moeten de boetes betaald worden maar door dit soort praktijken breng je burgers in uitzichtloze situaties die in geen enkele verhouding meer staan tov de overtreding. Geen buitensporige verhogingen bij niet op tijd betalen en redelijke aflossingsmogelijkheden.

Gast

#8

2014-12-14 16:52

De wetgeving, Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften, moet worden herzien. Bij overtreding in het verkeer val je nu onder bestuursrecht. Dit zorgt voor veel problemen bij mensen die vandaag de dag simpelweg het geld niet hebben om in één keer te betalen.
Een toevoeging aan de Wet Mulder, in de vorm van van een mogelijkheid tot een betalingsregeling, is prima acceptabel.

Gast

#9

2014-12-14 18:59

Schandalige terreur van het CJIB. Natuurlijk heeft men een eigen verantwoordelijkheid maar de starre houding tov de gewone burger en de coulance voor meneer Opstelten, is verwerpelijk!
BozeBarry

#10

2014-12-14 22:16

 Tijd dat dingen eens stevig gaan veranderen hier in Nederland. 


Gast

#11

2014-12-15 22:09

Dit regime doet er alles aan om gewipt te worden; het zal niet lang meer duren (da's wel een voordeel). De incassoterreur zit aan t eind, maar aan t begin is het even erg: de (meeste) beschikkingen van het Cjib zijn onrechtmatig. Lees alles op baluw.nl > in beroep tegen M.
Hulde aan de RR trouwens.

Gast

#12

2014-12-16 00:57

Het europees recht van hoor en wederhoor wordt door het CJIB, zeg maar de Nederlandse overheid, met voeten getreden. Ik ben ook van mening dat een verbalisant die een boete uitschrijft hoger dan 100 euro verplicht wordt dit recht uit te voeren. We leven in een rechtstaat en niet in een wetsstaat. Wetstraat staat gelijk aan dictoriaalbewind. Daar zijn we toch vies van of niet.
bestolendooroverheid

#13 Gelegaliseerde staatdiefstal.

2014-12-16 15:45

Gelegaliseerde diefstal door de staat. We worden er op vele fronten mee geconfronteerd. En wat zegt de overheid: wij hebben een voorbeeldfunctie, normen en waarden....We weten dus nu welke normen en waarden we moeten volgen....


Gast

#14

2014-12-16 21:18

Schandalig dat goedwillende mensen het slachtoffer worden van het CJIB. Het uitbuiten van particulieren moet stoppen!

Gast

#15

2014-12-17 09:02

Cjib "Corrupt justitieel incassobureau",

Het CJIB is asociaal en het moet opgeschort worden. Het is belachelijk hoe zij maximaal mensen willen uitbuiten, voor zelfs de kleinste overtredingen willen zij mensen het leven zuur maken. Wat geeft hun het recht om van van € 400 naar € 600 en dan €1200. En er valt niet te communiceren het is belachelijk. Weg ermee en zo snel mogelijk!

Gast

#16

2014-12-17 12:44

geen commentaar


Gast

#17

2014-12-17 13:02

Gelukkig mijn man heb een boete van het Cjib en gaat dat hij de verz niet op tijd heeft opgezegt,en wordt steeds hoger ik ga onder beheer leg uit aan ze dat wij schuldbemiddeling in ga en ze blijven het omhoog gooien ,ik kan wel huilen ,weer gebeld ze luisteren niet ,ik ben ten einde raad ,we zijn 64 en 65 zet ons maar in de ngevangenis ik heb het niet.

Gast

#18

2014-12-17 13:26

Dit zou eindelijk eens iets moeten wakker schudden bij de (R)overheid! Denk dat ik niet de enige ben die vluchteling in eigen land is door een "foutje" van derden waardoor er dagelijks parkeerboetes op een auto kwamen en dit maanden achter elkaar. Overijverige parkeerpolitie die alleen mijn auto bekeurden en andere echte foutparkeerders lieten staan. Alle bewijsstukken met schuldbekentenis van degene die mij dit veroorzaakt heeft naar CJIB en CVOM ingediend en uitgelegd dat alles berust op miscommunicatie, nalatigheid ivm niet op tijd indienen van invalideparkeerkaart-en plaats door een arts, later nog afgewezen en middels een bezwaar van mijn kant tegen afwijzing een zitting gehad, waarbij de commissie mij geheel in het gelijk stelde en WMO per direct deze kaart en plaats moest afgeven. Ontzettende bureaucratie, niet willen meewerken maar ook lijkt het alsof men alleen tegen werkt. Wel 1 keer mogen komen voor de rechter om het uit te leggen, maar helaas had men niet alle boetes daar behandeld waardoor ik nu al een keer gegijzeld ben en dit kan men per boete, drie keer een week doen. Er liggen nog ongeveer 35 boetes klaar, die ik vanwege vele problemen nooit kan betalen maar waar ik het ook niet mee eens ben. De arts, die bekend heeft, aansprakelijk gesteld en een half jaar na die aansprakelijkheid heeft ze haar praktijk opgedoekt en is ze vertrokken naar Duitsland, mij met de ellende achterlatend!
Eindelijk gaat er per 1 januari 2015 toch iets gebeuren en kan er een betalingsregeling getroffen worden met CJIB maar ik ben bang dat er nog steeds wanpraktijken en gijzelingen plaats zullen vinden. Deze zogenaamde dwangmiddel is alleen in Nederland en het lijkt mij een schending van mensenrechten. Iemand die in Nederland een dodelijk slachtoffer maakt, krijgt taakstraf.... iemand die buiten zijn /haar schuld of door andere omstandigheden een boete van CJIB opgelegd krijgt wordt in de cel gedouwd, wat de overheid nog veel meer geld kost!
Ik hoop dat deze petitie echt wat gaat veranderen. Dat er nog geen protesten en demonstraties zijn verbaasd me, maar aan de andere kant ook weer niet, want recht op demonstratie is ook al ingeperkt doordat men (politie) of mensen oppakt en de cel in gooit of men wijst een plekje aan waar niemand jou protest kan zien/ horen.
Nederland, zorgstaat? een politiestaat-verkapte dictatuur!
vogelvrijheid van meningsuiting

#19 Re:

2014-12-17 13:41

#18: -  

 Zie ook, dit filmpje waarin mr VIsser een zaak behandeld mbt onaanvaardbare handelswijze CJIB

 


Gast

#20

2014-12-18 01:58

Het is de hoogste tijd voor een nieuw bewustzijn omtrent geld. Kijk de film van Thrive Movement om te begrijpen hoe de elite (de rijken) de rest van de wereld onder controle probeert te houden. https://www.youtube.com/watch?v=U25AtWcERko&index=5&list=PLED97AFA83A4B77B8 Wij zijn al 15 jaar bezig om een nieuw bewustzijn te creeren in de wereld. Er is voldoende voor iedereen. www.sustainableworldproject.com


Gast

#21

2014-12-18 06:03

Stoppen met die dure boetes

Gast

#22

2014-12-18 07:34

Goede petitie! Mijn vriend is ook slachtoffer van CJIB. Zet hem op!!! Op naar de 5000 handtekeningen ...

Gast

#23

2014-12-19 23:56

incassoterreur bestaat in een éénrichtingsverkeer....wie beboet de incassobureaus en de instellingen die willens en wetens fout op fout maken of gewoon hun eigen administratie niet goed op orde hebben.
Of zelfs een gerechtelijke uitspraak omzeilen, waarin de cliënt in zijn recht is gesteld.

Gast

#24

2014-12-21 03:13

waarom zijn er zo weinig handtekeningen? Moet er niet meer bekendheid worden gegeven aan de petitie?
A. Cox

#25 Re:

2014-12-21 08:42

#24: -  

 Het filmpje van de Rijdende Rechter delen, helpt, want het is heel verduidelijkend. De media hebben hun aandacht idd al weer ergens anders.