Stop particulier vuurwerk!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop particulier vuurwerk!!.

erlaf

#26

2015-01-02 09:01

Elk jaar is oudjaar verpest door het vuurwerk. In plaats van te genieten van deze avond, is het met veel medelijden onze honden proberen te kalmeren. Onbegrijpelijk dat mensen zo egoistisch zijn om geen rekening te houden met de dieren.


Gast

#27

2015-01-02 09:22

De ANGST en LEED bij alle soorten dieren, kinderen,gehandicapte en psychiatrische mensen, ouderen enz. is te VEEL.
Dan de blijvende lichaamelijke letsels blindheid,brandwonden, afgerukte lichaamsdelen, zowel bij kinderen als volwassen, is te GROOT.
Het is dan nog zo er bestaat voor ALLES tegenwoordig een wet een verbod, gasboetes andere boetes voor luttige dingen, maar wat vuurwerk betreft = EXPLOSIEVEN, dit wordt toegestaan.
Is de bevolking het Enschederamp van enkele jaren
geleden vergeten.
En op dagen als overgang van oud naar nieuw is het niet dat er eventjes enkele minuten wordt geschoten,nee het duurt tot 8 UREN NONSTOP.
Hier moet een eind aan komen, voor het welzijn van ALLE LEVENDE WEZENS.
Aan alle mensen die dieren op de vlucht hebben, wens ik veel hoop, op het terug vinden van onze 4voet vrienden.
ps.Sommige mensen reageren tegen deze belangerijke aandachtpunt, de middeleeuwen zijn ver weg jullie lijken op egoistische barbaren.
Denk met je hart en voel met je hoofd.

Gast

#28

2015-01-02 09:25

Ik wil graag dat het stopt ik heb gelezen dat iemand haar paard is dood gegaan van de schrik. Dus mischien is dat det best.

Mvg Roos

Gast

#29

2015-01-02 10:42

vuurwerk is prachtig en ook leuk, maar de ellende voor de dieren door een stel onbenullen is vreselijk, jammer dat er altijd van dit soort zogenaamde grappige klootz... het voor iedereen verzieken, dus daarom GEEN partikulier vuurwerk meer!!!!!!!!!

Gast

#30

2015-01-02 10:47

bij ons was er zoveel mist dat je het alleen hoorde !!! crisis zeggen ze dan en wat een lawaai !!!

Gast

#31

2015-01-02 11:02

Het ie voor iedereen een win win situatie: zorgpremie kan omlaag, geen vuurwerkverwondingen meer; Brandpremie kan omlaag, geen onnodige branden meer, politie, Ambulance en brandweer mensen weer plezier in hun werk, en ga zo maar door.........

Gast

#32

2015-01-02 11:51

niet alleen particulier............is vervuiling en geldverspilling........!!!!!!!!!!!!

Gast

#33

2015-01-02 11:56

Het vuurwerk brengt elk jaar weer nieuwe slachtoffers mee die zwaar gekwetst zijn of het moeten bekopen met hun leven. Het is een nachtmerrie voor dieren maar ook mensen lijden hieronder (huizen afbranden- brandwonden) is het dit allemaal waard???????

Gast

#34

2015-01-02 12:25

Mensen moeten leren dat er dieren zijn die snappen de dag van nieuwjaar niet die verwachten dat niet . Ik vind dat ze harder moeten controleren op vergunningen en dat ze bepaalde terein afmaken ver van dieren die op weides staan .
Mensen met paarden kunnen Bv hun paarden niet vast zetten op stal omdat paarden vluchtdieren zijn .
Hou rekening met dieren !

Gast

#35

2015-01-02 12:55

ze zouden meer controle mogen doen, hier zaten ze gewoon vanuit het appartement vuurwerk af te steken zonder rekening te houden met de gevaren en zonder rekening te houden met dieren! schandalig gwn, en dan staan ze er soms stom van dat er ongevallen gebeuren...ze zouden ni hard genoeg kunnen gestraft worden!!!

Gast

#36

2015-01-02 12:59

Voor de vogels moet het ook erg zijn, geen enkel plaatsje dat veilig is


Gast

#37 Re:

2015-01-02 13:02

#15: -  

 Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Pullo....het zijn niet zo maar dieren....ze maken deel uit van je gezin ongeacht of ze binnen zitten of op een weide staan....het zijn levende wezens die evenveel gevoelens hebben...ikzelf woon ook in Nijlen en zelfs ik vond het een beetje teveel van het goede...je wist niet meer waar eerst kijken....ik hoop echt dat deze petitie voldoende handtekeningen krijgt zodat vuurwerk verboden wordt...het spijtige is dat er eerst een dier moet sterven vooraleer er acties worden ondernomen....nogmaals heel veel sterkte aan het hele gezin gewenst, mijn hart doet evenveel pijn als ik de foto zie van Pullo en ik ben dan nog maar een buitenstaander.


Gast

#38

2015-01-02 13:28

ik sta volledig achter deze petitie , stop vuurwerk want er vallen ook al genoeg onschuldige dieren slachtoffers

Gast

#39

2015-01-02 13:46

Ik ben niet zo tegen het vuurwerk in het algemeen maar vooral tegen het knalvuurwerk en nog meer tegen het particuliere verkoop? Diegene die het (knal) vuurwerk willen afsteken heeft vooral een meerderheid lak aan de tijden waarop vuurwerk afgestoken mag worden waardoor je de hele dag geknal hoort waar een aantal behoorlijk zware tussen zitten. En dan heb je nog van die idioten die het leuk vinden om andermans eigendommen te vernielen met vuurwerk zoals brievenbussen, auto's en garage boxen. Ik heb absoluut geen medelijden met diegene die zelf gewond raken door het afsteken van vuurwerk, sterker nog! Ze zouden zelfs nog een trap onder hun kont na moeten krijgen? Ik heb wel medelijden voor diegene die door vuurwerk gewond raken maar zelf helemaal niets mee te maken hebben of slechts toeschouwer waren.

nogmaals, ik ben niet tegen het vuurwerk maar vooral tegen het knalvuurwerk en tegen het particuliere verkoop in het bijzonder en hoop dat de politiek ooit hun verstand gaan gebruiken maar helaas verdienen ze er miljoenen aan dat vuurwerk dus hun verstand zal wel ver te zoeken zijn?

Gast

#40

2015-01-02 14:14

Hoeveel slachtoffers onder mens en dier moeten er nog vallen wil dit verbod er komen. Niet alleen in NL en of België maar het liefst wereldwijd. Op dubai kan het toch ook geregeld worden Door de overheid. Geen gewonden wel plezier.

Gast

#41

2015-01-02 14:16

Het is verschrikkelijk Het moet dringend gestopt worden voor alle dieren op aarde. Het is voor deze dieren onmenselijk en onverantwoord.

Gast

#42

2015-01-02 14:18

Goed dat er iets ondernomen wordt tegen dit onzinnig dierenleed. Hopelijk aalt het iets uit. Succes en bedankt voor het initiatief.

Gast

#43

2015-01-02 14:21

Niet alléén dieren zijn bang van vuurwerk.
Ook kleine kinderen hebben schrik en laten soms nachten van slapen.
Ook al ééns gedacht aan verwarde oude mensen die kunnen ook heel raar en soms agressief en bang reageren.
Niemand denkt eraan hoeveel leed ze eindelijk veroorzaken met vuurwerk af te laten gaan.

Gast

#44 hRe:

2015-01-02 15:01

#het is en blijft onverantwoord, -  

 en als je dan nog op zo een manier een dier moet afgeven, ik mag er niet aan denken...hier met onze vier geadopteerde honden is er eentje die vanaf 23 uur tot een uur of 3 ligt te daveren en te hijgen.  Ik krijg ze niet gerustgesteld ook al leg ik haar onder haar dekentje en neem ik haar in mijn armen, gewoonweg zielig om te zien en niet te kunnen helpen. Gisterenavond weer al van dat, verbieden al dat vuurwerk, voegt geen enkele meerwaarde toe aan heel het feestgebeuren !


Gast

#45

2015-01-02 15:05

Elk jaar maar weer opnieuw deze petitie tekenen, zodat er hopelijk snel een eind komt aan het zinloze geweld jegens mensen, dieren en milieu !

Gast

#46

2015-01-02 15:23

In principe heb ik niks tegen vuurwerk, enkel jammer dat zoveel mensen die het niet kunnen het toch doen met alle gevolgen van dien. 


Gast

#47

2015-01-02 15:34

Vuurwerk moet stoppen dit loopt uit de hand ,ofwel steken ze huizen in brand ofwel jagen ze dieren op die schrik hebben en de dood inlopen
Dierenvriendin

#48

2015-01-02 15:54

Zou inderdaad moeten verboden worden. Alhoewel er op vele plaatsen al een officieel verbod was knalde men er nog lustig op los, ...er zou ook moeten gecontroleerd worden.

Denk maar aan al de dieren waarvan sommigen beven van angst en anderen het gewoon niet overleven. Een jong paard viel gewoon dood van angst, brand breekt uit, gewonden, doden, ... 

En waarvoor? Laat dit vuurwerk beperkt blijven tot een officiële organisatie in de Stad en de gemeenten door mensen die er iets van kennen en verbied al de rest.


Gast

#49

2015-01-02 16:21

In onze volière vroeger konden we op 1 januari in de ochtend de lijkjes bijeenrapen, elk jaar weer. Ook onze honden en paarden zijn bang van het vuurwerk. Elke oudejaarsnacht blijven we bij onze dieren thuis ... geen feestvieren voor ons ... waar is dat vuurwerk toch voor nodig?

Gast

#50

2015-01-02 16:36

stop met het vuurwerk.......... maar de regering verdient er veel te veel geld mee dus gaan ze het echt nooit verbieden hoor.