Stop particulier vuurwerk!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop particulier vuurwerk!!.


Gast

#76

2015-01-03 11:26

Grandioos initiatief ! Vuurwerk door particulieren loopt echt de spuigaten uit ! Het is tenandere geen vuurwerk meer maar het zijn echte bommen die men laat knallen. Heb zelfs nog carbuur-vuurwerk en gehoord! .Dat zijn moordmachines !!

Gast

#77

2015-01-03 11:54

Volledig mee eens.

Gast

#78

2015-01-03 12:51

kost veel geld e dieren zijn er doodsbang van en nog gevaarlijk ook!!!

Gast

#79

2015-01-03 13:12

Hoe graag ik het zie het vuurwerkspektakel, er gaat niets boven de veiligheid van onze dieren, en medemens !

Gast

#80

2015-01-03 13:34

Wij zaten hier in de Gijmel te Langdorp precies in oorlogsgebied tijdens de overgang van oud naar nieuw.

Gast

#81

2015-01-03 14:20

Verbieden moet niet,wel veel strengere wetgeving tegen overal zomaar vuurwerk ontsteken,levensgevaarlijk en zeer pijnlijk voor mens en dier..

Gast

#82

2015-01-03 14:29

Vogelbescherming Vlaanderen is al vele jaren vragende partij om het particulier vuurwerk te verbieden. Nochtans organiseren overheden ook vaak vuurwerk op verwerpelijke plaatsen zoals parken en andere groenzones. Dit heeft een nefaste invloed op de in het wild levende (vooral water-)vogels.

Gast

#83 Vuurwerk

2015-01-03 15:41

Ik hoop dat er eindelijk eens een wetvoorstel komt die het ontsteken van particulier vuurwerk verbied.Niet op gemeentelijk vlak,maar een algemeen verbod!In die gemeente mag het van dat uur tot dat uur,in sommige gemeenten mag het niet.Maar daar is toch geen controle op.Ik kan daar in komen dat personen vuurwerk mooi en leuk vinden,maar ga dan naar Antwerpen of Brussel.

Ik heb zelf ook twee honden gehad.Een Duitse herder en een Jack Russel,die vorig jaar overleden is.Op oudejaarsavond was het een hel voor die dieren.Mensen die geen dieren hebben,weten niet wat het teweeg brengt bij de dieren.

Aan de "vuurwerkliefhebbers"heb ik een voorstel.Ga met zen allen eens in een donkere zaal zitten en laat eens zonder waarschuwing,links en rechts vuurwerk af.Dan weten jullie misschien wat de dieren meemaken.Deze woorden zeggen genoeg denk ik:"Het MensDOM en het DierenRijk"

Om niet te spreken van de honderden vogels die zich op de "Feestnacht" doodvliegen van de knallen.

Ik hoop dat deze petitie misschien iets gaat wakker schudden bij onze beleidsmensen.Op mijn steun mag u zeker rekenen!

Van der Elst


Gast

#84 Re:

2015-01-03 17:14

#15: -  

 Ik heb dat gezien op tv !.. Heel veel sterkte , 


Gast

#85

2015-01-03 17:26

Vuurwerk richt veel meer schade aan dan dat het plezier brengt. Schade voor milieu, dieren, veel verwondingen, brand in huizen en of zoals dit jaar onze garages, wat een ravage. Daarom moet het met particulier vuurwerk eindelijk afgelopen zijn.

Gast

#86

2015-01-03 18:49

Beste idee van het nieuwe jaar op nieuwjaarsdag verbrande vuurpijl op mijn terras gevonden ,staks gaat de boel ergens in de fik ,hier waren ze al bezig van 20u

Gast

#87

2015-01-03 19:12

Verbied het particulier vuurwerk , dieren en kleine baby's zijn er bang van

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-03 19:20



Gast

#89

2015-01-03 20:22

in de dichtbebouwde straten avn Ledeberg met nog heel veel oude huizen is dit echt wel te gevaarlijk. Rekening houden met de dieren die een veel beter gehoor hebben dan de mens en schrik hebben van vuurwerk, daar mag ook rekening mee gehouden worden. En misschien kunnen de 'pleziermakers' aan de slapende kleine kinderen denken. Eén groot vuurwerk in de stad is genoeg

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-03 21:42


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-03 22:07


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-03 22:12


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-03 22:15



Gast

#94 Re:

2015-01-03 23:09

#93: -  

 waarom duurt die EEN dag dan EEn ganse maand ??? hier zijn ze nog bezig en al van een paar dagen voor kerst dus denk dat men eerst moet leren tellen hoe lang een dag duurt en het begint pas om 12 uur snachts


Gast

#95 Re:

2015-01-04 08:08

#91: -  

 omdat dit niet de plaats is om discussies te starten! Daarvoor heb je forums en andere middelen. Een petitie teken je of niet. Basta. En geloof ik heb voldoende argumenten om tegen u in te gaan maar spaar ze liever voor zaken die het waard zijn

 U hopelijk van antwoord te kunnen zijn

 

Penelope Carlier
De auteur van deze petitie

#96 Re: Re:

2015-01-04 08:10

#95: - Re:  

 by the way ik ben Penelope Carlier de administrator. Dus ik doe hier wat ik wil want de petitie heb ik opgericht


Gast

#97

2015-01-04 08:18

Ik hoorde al enkele knalletjes op Kerstavond (!), op Oudejaar begon het ook al van in de vooravond, af en toe een knalletje, de katten binnengehouden, maar die sprongen weg van hun lievelingsplaatsje en doken onder een kast of zetel....Op Nieuwjaarsdag, zélfde scenario, gisterenavond 3 jan, wéér zelfde scenario! Vuurwerk énkel door professionelen! Op een vastgelegd uur en plaats, geen probleem! Particuliere knoeiers, stop ermee!

Gast

#98

2015-01-04 09:15

of je nu dierenvriend of particulier bent; deze gekte moet stoppen.
En dan bedoel ik ook die zg veilige knallers die je bij de supermarkten etc kan kopen.

Gast

#99

2015-01-04 09:22

ik erger me er al jaren aan. wat mij betreft afschaffen, een goed georganiseerd vuurwerk op 1 plaats in de gemeente, met uitdelen van vuurwerkbrillen, kan nog wel denk ik.

Gast

#100

2015-01-04 10:06

honden , paarden gaan lopen ,huizen branden af
ik zie ook graag vuurwerk als het gecontoleerd en door vakmensen word af gestoken bv rijn in vlammen
voor dat geld dat ze gevaarlijk verkwisten kunnen ze veel beter iets anders met hun geld doen