Stad Brugge: Stop met het euthanaseren van zwerfkatten

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stad Brugge: Stop met het euthanaseren van zwerfkatten.


Gast

#126

2015-03-26 21:17

Nekharen staan overeind, wordt er beroerd van.

Gast

#127

2015-03-26 21:22

Deze petitie is broodnodig ! Herhaalde initiatieven tot gesprek met de bevoegde mensen haalden totaal niets uit. Men blijft integendeel zwerfkatten letterlijk als te verdelgen ongedierte behandelen, en mensen die hen voederen boetes geven. Blijven toezien en zwijgen = dit systeem mee helpen in stand houden.

Gast

#128

2015-03-26 21:26

Wat een schande voor Brugge!

Gast

#129

2015-03-26 21:28

Euthanasie kan enkel gebeuren wanneer het levende wezen dat zelf beslist of daar zelf om vraagt!!! Katten en dieren in het algemeen zijn evenzeer liefhebbende wezens, die evenzeer recht hebben om door het leven te gaan. Mensen plegen immers ook geen euthanasie op een teveel aan pasgeborenen of jonge mensen. Dat gaat de rede te ver!! Dus wees ook gelijkdenkend over dieren!
Pak het probleem verantwoord aan: stereliseer en laat leven. Beslis niet over een ander zijn dood.
Denken jullie nu echt voor god te spelen !?!

Gast

#130

2015-03-26 21:29

het is niet normaal dat er telkens dieren worden afgemaakt omdat de mens dit wil een dier hoort thuis in de natuur als ze de katten vangen en geholpen kunnen ze toch weer gewoon terug naar hun plek.dan blijft de groep hetzelfde en komen er geen kittens meer ze zijn gewend te leven in de natuur. of er zal een opvang moeten komen die een stuk grond heeft met goede afscheiding en daar binnen blijven en op hun manier met hulp van mensen kunnen genieten van hun leven.maar vangen en naar asiel brengen en in te laten slapen is puur het doden van onschuldige dieren vaak is het de mens die dit leed heeft veroorzaakt en dan moeten de dieren weer het slachtoffer worden.

Gast

#131

2015-03-26 21:36

elk levend wezen heeft het recht op leven!!!!

Gast

#132

2015-03-26 21:37

Niemand heeft het recht of kan het recht nemen een WEERLOOS dier zn leven te beëindigen! De MENS heeft ze om mee te beginnen op straat gezet, dan moet je die afschieten! Oh nee!! dat mag niet, DAT IS STRAFBAAR!! Een weerloze kat doden ook!!!

Gast

#133

2015-03-26 21:40

Omdat geen enkel dier zwervend of niet, zomaar een spuitje mag krijgen, waarom, ze hebben alle recht op leven en hulp van de gemeenschap in de vorm van castratie/sterilisatie, gewond of ziek! Ik vind het een verdrietige schande dat dit gebeurd en moet onmiddellijk gestopt worden!!!

Gast

#134

2015-03-26 21:45

Er zijn andere oplossingen!!

Gast

#135

2015-03-26 21:49

Elk dier heeft het recht op leven .

Gast

#136

2015-03-26 22:04

Omdat ik het niet leuk vind dat ze deze katten doden. In Aarschot, waar mijn zoon naar school gaat lopen ook veel zwerfkatten in het park. Deze zijn allemaal gecastreerd en gesteriliseerd. Door een aantal vrijwilligers zijn er prachtige verblijven gemaakt met allemaal kussentjes in en ze worden daar dan ook gevoederd, dus deze katten kunnen hun niet meer voortplanten maar hebben er wel een goede slaapplaats en eten. Je kan ook zien dat wanneer ze gevoederd worden dat ze niet bang zijn voor deze mensen, want ze komen direct af en gaan eten. Als vreemde kan je er wel niet bij, want dan zijn ze bang, maar al bij al, deze katten zijn gelukkig.  En voor mensen die van dieren houden is het ook mooi om te zien. Dus laat deze dieren leven!

Bruggeling

#137

2015-03-26 22:23

Ik ben zeker dat mijn vermiste kat die verdween net als vele andere in de buurt als 'wild' zou bestempeld worden. Ik vond haar op een drukke weg in een doos, na maanden geduld en veel geld werd het een prachtige lieve kat maar bleef doodsbang voor vreemden. Ik mag er niet aan denken dat haar dit lot zou overkomen zijn


Gast

#138

2015-03-26 22:26

Omdat ieder dier net als een mens recht heeft om te leven. Er zijn genoeg mensen die de doodstraf verdienen deze is ook afgeschaft!! Dus waarom wel bij dieren? Onschuldig!

Gast

#139

2015-03-26 22:26

Wij zijn zoogdieren, net zoals meeste andere dieren op deze wereld. Wij zijn meer 'ontwikkeld' zeggen sommigen maar ten eerste; is dat echt zo wanneer wantoestanden als dit gebeuren door de handen van de mens? En ten tweede, wie zijn wij om te beslissen welke (perfect gezonde) dieren moeten sterven en welke mogen blijven leven? De mens is de grootste plaag op deze aarde, en dingen zoals dit bewijzen dat nog maar eens. Dieren hebben net zoveel recht om op deze aarde te leven net zoals wij. Zijn dieren ziek en zien ze af oké ja euthanaseer ze om hen uit hun lijden te verlossen, dat is 'mensenlijk' wat iets postief zou betekenen. Maar volgens mij heeft 'menselijk' zijn al lang een andere betekenis: Vernielen en vernietigen van onschuldig leven op deze wereld. We moesten ons schamen.

Gast

#140

2015-03-26 22:31

Omdat het afschuwelijk is dat het zelfs bestaat...ze zouden beschaamd moeten zijn!!!

Gast

#141

2015-03-26 22:38

omdat ik het een schande vind dat ze die onschuldige katten afmaken (cru gezegd ) ook zij verdienen een leven , het is al erg genoeg dat ze aan hun lot overgelaten worden , met een sterilisatie of castratie breid de populatie ook niet uit

Gast

#142

2015-03-26 22:46

Omdat niemand het recht heeft van een ander levend wezen waar we liefde van krijgen en geen gevaar vormen hun leven te beëindigen, als het aantal katten teveel is volgens u verhuis dan zelf of doe er iets aan ipv de beestjes te doden . Die hebben het recht om te leven net zoals u en mij en als je daar niet mee kunt leven dan hebt u een probleem en niet de katten !

Gast

#143

2015-03-26 22:48

Het is toch geen wild

Gast

#144

2015-03-26 22:56

Omdat er andere manieren zijn om met zwerfkatten te leven.

Gast

#145

2015-03-26 23:04

Omdat ik zelf heel graag poezen zie en zelf zwerfkatten help. Zo heb ik er laten steriel maken en bij mij thuis onderdak gegeven. Katten doden heeft geen zin, steriel maken wel. De stad Brugge zou graag met een muizenplaag te maken krijgen vrees ik. Dankzij mijn poezen had ik geen muizenvergif nodig en zijn de muizen op een "groene" manier gedood en niet door te sterven op lijm of door vergif!

Gast

#146

2015-03-26 23:05

Totaal achterhaalde en barbaarse tactiek... Dit moet stoppen

Gast

#147

2015-03-26 23:05

brugge flatert alweer
Peggy Co

#148 Re:

2015-03-26 23:05

#129: -  

 zo denk ik er nu ook eens over se! Goed gezegd!


Gast

#149

2015-03-26 23:19

ook deze dieren hebben een recht om te leven. bij ons zijn er voederplaatsen en die katten zijn niet zo wild of toch zeker niet gevaarlijk voor de samenleving

Gast

#150

2015-03-26 23:20

Elke kat wild of niet heeft recht op leven,een grote kattevriend :)