NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#101 Re: Re:

2015-03-28 11:26

#91: Oirschottenaar - Re:  

 Dat is domme praat. Als de schrijver #61 geen verwijten kan maken, wie dan wel? Mogen we in de samenleving helemaal niemand meer wijzen op fouten, die er overduidelijk wel zijn? Moeten we altijd politiek correct blijven, zodat dit hele land in de soep draait, maar we elkaar's tenen tenminste ontzien hebben? Wat een onzin!

En dat fabeltje van "niet tegen" dat kennen we toch allemaal? Kijk hier eens rond op Petities24 en je ziet tal van petities tegen de komst van AZC's en allemaal zeggen ze precies hetzelfde: "we zijn niet tegen, maar niet hier". Nee, in de achtertuin van iemand anders, dat is de ideale plaats. Of gaan we nu plots beweren dat er nog plekken zat zijn in Nederland, waar ze niemand storen (alleen dat al: waar niemand last van ze heeft)? Nou, dan is Nederland dus ook nog lang niet vol.

Maak jezelf niks wijs: het gros van Oirschot is tegen. Locatie en aantal zijn alleen maar handgrepen om het tegen zijn mee uit te drukken. Als het er tweehonded zouden zijn op dezelfde plaats, denk je dan dat er geen protesten gehoord zouden worden? Of honderd? Nee, diep in de bossen en ver weg op de hei, daar willen we ze hebben. Kunnen we meteen ook nog harder klagen dat ze niet willen integreren.

Stelletje hypocrieten!


Gast

#102

2015-03-28 11:32

Omdat 600 asielzoekers in geen enkele verhouding staat met het inwoneraantal van Oirschot en een monumentaal pand ervoor gebruiken daar zet ik ook mijn vraag tekens bij?? zeker omdat er maar 300 gehuisvest kunnen worden en de rest units mooi gezicht voor een tuin die eerst beschermd moest worden
En dat het gedaan is met de rust 600 veelal jongere mannen die hele dagen niets te doen hebben en rond gaan lanterfanten er is niet echt over nagedacht.

Gast

#103

2015-03-28 11:39

Denk maar eens aan de eigen mensen.!
Laat de mensen in het buitenland het daar maar
zelf op losen.

Gast

#104

2015-03-28 11:54

Help eerst de nederlanders daar is genoeg armoede in eigen land!!!! Heel erg dat die mensen moeten vluchten hoor!! maar nederland zit al vol genoeg!! eerst de crimelen eruit en dan is er vast een TIJDELIJKE plek voor asielzoekers die het echt nodig hebben!!


Gast

#105

2015-03-28 11:55

Omdat ik het niet terecht vind dat mensen die in dat klooster wonen eruit worden gezet en er asielzoekers in komen

Gast

#106 Re:

2015-03-28 12:08

#104: -  

 Goed idee, zullen we 600 daklozen opvangen in het pand? Iedereen blij!


Gast

#107 Re: Re: h

2015-03-28 12:37

#30: h - Re: h 

 Vanwege het luze leventje dat ze hier krijgen! Waanzin... Dit asielbeleid moet stoppen!


Gast

#108 Re: Re:

2015-03-28 12:39

#80: - Re:  

 Nederland betaald al vele tientallen jaren vele miljarden aan ontwikkelingshulp dus hoe durf je te stellen dat het gaat om ikke ikke ikke..!

Omdat mensen hier hun leefbaarheid en identiteit willen behouden zijn ze egoistisch?

 

Nederlanders willen de mensen alle hulp bieden die nodig is maar dan wel in de regio omdat het hier toalten van allerlei gelukszoekers onze samenleving ernstige schade berokkend.


Gast

#109

2015-03-28 12:42

600 Asiel/geluk zoekers voor een minimale periode van 10 jaar is onacceptabel voor zo'n kleine gemeente.

Gast

#110

2015-03-28 13:22

Omdat ik niet wil dat er asielzoekers komen, dan wordt Kasteel Bijstervelt verwaarloosd, en voor de veiligheid. Ze kunnen er veel beter een park van maken!

Gast

#111 Re: Re: Re:

2015-03-28 13:43

#101: - Re: Re:  

 Domme praat? Het feit dat een ander het niet eens is met jouw standpunt, wil niet zeggen dat er sprake is van domme praat. Jij hebt recht op jouw mening. een ander op de zijne. Gelet op je taalgebruik is je barmhartigheid geveinsd. Als je op een dergelijke manier gefrustreerd bent, helpt het om te gaan hardlopen of boksen, maar laat een ander, asielzoeker, vluchteling of niet, gewoon in zijn of haar waarde.


Gast

#112

2015-03-28 13:44

Eerst aan de Eindhovensedijk een centrum afbreken, want het is niet meer nodig, om vervolgens de bewoners van Oirschot zo'n flink aantal door de strot te duwen? De feiten en cijfers liegen er niet om, overal waar een AZC in zit/heeft gezeten moet achteraf het pand helemaal opgeknapt worden omdat de 'bewoners' het uitleven. Betaalt COA dit ook? Daarnaast is het een groep die heel veel tijd heeft, voorzien wordt van zakgeld (door COA/Belastingbetaler) en die niet aangepast is aan de Nederlandse gewoontes/gebruiken. Vraag maar eens in Oisterwijk aan direct omwonenden hoevaak ze de politie zien ingrijpen bij incidenten en hoe vaak er overlast is.

Je zou maar op zo'n prachtige locatie wonen, bij het klooster, of willen verhuizen. Niemand die de eerste 15 jaar daar zijn huis kwijt raakt voor de prijs die het eerst waard was....

Hopelijk komt de B&W alsnog tot zinnen, als ze zien wat ze losmaken onder de eigen bevolking. Daar zitten genoeg mensen bij die ook hulp/ondersteuning/woning/begeleiding/etc kunnen gebruiken, begin daar eens mee B&W!! Daar heb ik graag nog een keer een verhoging van 23% OZB voor over.  


Gast

#113

2015-03-28 14:10

Om onze dochter en schoonzoon bij te staan omdat 600 teveel is voor een dorp als oirschot

Gast

#114 Re:

2015-03-28 14:12

#14: -  

 Precies!

Tegen AZC op Groot Bijstervelt

#115 Re:

2015-03-28 14:39

#61: -  

 Het gaat om de plaats waar dit gedaan word. Ik vind ook dat deze vluchtelingen opgevangen moeten worden, en gisteren bij de bijeenkomst vond iedereen dit, maar is het niet veel beter dit te doen in een gebied waar geen omwonenden zijn, zoals bv Westfields op het pand van Novadic dat leeg staat en hier woonunits bij zetten. Er zijn genoeg opties! Maar geen rijksmonument! En de manier waarop, de burgemeester en wethouders zouden zich diep moeten schamen! Zij zijn niet eerlijk tegen de Oirschottenaren. Dit is gewoon een centenkwestie, maar er word niet gedacht aan de omwonenden en belanghebbende. Alle argumenten tegen in deze petitie zijn waar en ik denk dat BenW daar te weinig rekening mee houdt.

Tegenstander zijn van het Azc bij Groot Bijstervelt wil niet zeggen dat je rascistisch bent!!!!

Er is niemand die de deur dicht wil slaan voor deze mensen! Zij moeten opgevangen worden, maar niet in de bebouwde kom in een Rijksmonument!


Gast

#116

2015-03-28 14:42

Ben het helemaal eens met de initiatiefnemer van de petitie !

Gast

#117

2015-03-28 15:02

zo een mooi stukje natuur laten vernielen en dan zo dicht bij een basisschool ondoordacht oftewel dom.

Gast

#118

2015-03-28 16:09

DIT VERAAL STINKT VOLGENS MIJ HEEFT DIT DE MEEUW GEREGELD MOEST BOETE BETALEN OMDAT HIJ HET PAND NIET OVERNAM DAT HIJ GEKOCHT HEEFT, EN BEHOORLIJK KONTAKTEN HEEFT MET COA, NU GAAT HET DE MEEUW NATUURLIJK OOK NOG HUISVESTING LEVEREN OP HET PARK. 600 ASIELZOEKERS KUNNEN HELEMAAL NIET IN HET KASTEEL. BELACHELIJK IK DACHT DAT WIJ EEN BETROUWBAAR BESTUUR HADDEN IN OIRSCHOT. DAAROM HEEFT HET GEEN ZIN MEER OM OOIT TE GAAN STEMMEN. ALS JE HIER MEE KUNT LEVEN WENS IK JULLIE SUCCES.

Gast

#119

2015-03-28 16:15

Wat te denken het naastgelegen kerkhof van onze eerbiedige paters, daar durft dadelijk ook geen mens meer naartoe


Gast

#120

2015-03-28 16:51

Te veel voor die plek.

Gast

#121

2015-03-28 17:16

De hoeveelheid asielzoekers, met de opgelopen trauma's en daarbij mogelijke problemen,maar ook het belang en historie van bijstervelt past niet in deze beslissing. Zeker waar een bestaand azc ( Beatrix ) in de nabijheid gesloopt is, maar waar de omgeving zich beter leent om deze mensen, op de vlucht voor alle ellende in het thuisland, op te vangen.

Gast

#122 600 vluchtelingen op bijsterveld in oirschot

2015-03-28 17:38

BESTE MENSEN.

het pand bijsterveld is destijds aangekocht door de gemeente van de paters montfortanen met als bestemming zorg en wonen, voor de oirschotse bevolking, wij waren erg blij dat we hier straks onze oude dag eventueel konden slijten, vooral omdat we daar onze jeugdjaren hebben liggen (naar school, in de winter schaatsen op de gracht, en als het dan begon te dooien dan konden we altijd nog even ijskwakken, en met de paters voetballen, we hebben daar een enorme mooie jeugd gehad) en nu speelt alleen nog het geld bij de gemeente, respect naar de ouderen die na de oorlog nederland economisch weer groot hebben gemaakt weegt niet op tegen het geld.  

ik spreek mijn medeleven uit naar de buurtbewoners en voor de antoniusschool en voor alle mensen die wonen in oirschot (monument in het groen) en ik hoop voor de vluchtelingen dat deze mensen elders in het oirschotse terecht kunnen, ik noem maar een locatie bijvoorbeeld op de kazerne van de militairen,(daar is nog plaats genoeg, en anders units van de meeuw bijzetten)maar niet bij ons mooiste natuurgebied van bijsterveld.

WEES GEGROET,  EN GEMEENTE KOM TOT INKEER.


Gast

#123

2015-03-28 18:43

Ik woon al 63 jaar in de rustige, landelijke en kleine buurtschap Bijsterveld en vind dat kasteel Bijstervelt een monument moet blijven. Dat gaat niet lukken met 600 asielzoekers, waarvan de helft in combi´s gehuisvest worden in de eveneens monumentale tuin. Bovendien is 600 een veel te groot aantal voor zo´n kleine buurtschap.
Ik heb zeker niks tegen asielzoekers maar ze komen allemaal uit oorlogsgebieden waar ze dikwijls afgrijselijke, traumatische ervaringen hebben opgedaan en daardoor is de kans groot dat onze veiligheid in gevaar komt.
Waarom niet iedereen in combi´s huisvesten en die neerzetten op het industrieterrein, daar wonen geen mensen en is er dus geen overlast.
De echte reden is natuurlijk dat de gemeente kasteel Bijstervelt niet zonder veel verlies verkocht krijgt en op deze manier er financieel voor 10 jaar lang goed uitspringt. Het geld prevaleert dus weer eens boven de mens en na 10 jaar is het huidige
B & W al lang vervangen en die moeten dan maar weer zien hoe ze het redden.

Pieter Smits

Gast

#124

2015-03-28 19:07

Het aantal van 600 is niet in verhouding tot de plaats waar gehuisvest wordt.
Het in gevaar komen van cultuur historisch erfgoed .

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-03-28 19:16