NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#201

2015-03-31 20:02

Oirschot moet, en kan, zijn steentje bijdragen bij de opvang van azielzoekers. Maar geen 600 personen op deze monumentale lokatie !

Gast

#202

2015-03-31 20:12

Langs de oirschotse dijk in Eindhoven breken ze een kazernecomplex af, waar honderde asielzoekers gehuisvest konden worden. Waarom moet dan een historisch pand in zo'n kleine gemeente er aan geloven. Bij Breida blik, achter de motercrossbaan op de oirschotse hei, staat een duur afkick centrum wat goed gebruikt kan worden voor de asielzoekers. Heeft er niemand last van.

Gast

#203

2015-03-31 20:17

De oorzaak van de asielzoeker ligt ver buiten onze grenzen (?).Die zijn wij niet in staat op te lossen. De problemen daar worden vrij in ons land toegelaten. Geen enkele controle over de status van de asielzoeker.Is het een terrorist? Is het een crimineel?

Van een democratisch besluit is geen sprake. Het monumentale pand wordt zonder pardon bloot gesteld aan gedragingen waarvoor geen woorden te vinden zijn. In korte tijd is het voor de sloop bestemd. De directe omgeving, nee in een ruime straal rondom dit gebouw zal de veiligheid in het geding komen.

Ook het vandalisme zal in het centrum van Oirschot toenemen.

De politie kan deze taak niet aan. De lasten worden bij de burger en ondernemers gelegd.Denk alleen maar aan winkeldiefstal. Zo veel asiel zoekers opvangen kan niet op deze manier. In een gemeenschap zo groot als Oirschot is dit aantal mega groot. De drugsverslaafden werden ook buiten Oirschot op ontwenningskuur opgevangen. Eerst ver buiten Oirschot plaatsen en onderzoeken of er criminelen bij zitten. De overheid heeft niet de middelen om onze burgers de veiligheid te bieden.

Ook zullen de eeuwen oude bomen van kasteel Bijsterveld niet ongeschonden blijven als er 600 asielzoekers komen picknicken en barbecueën in de voortuin van het klooster.

Natuurlijk is een asielzoeker niet per definitie een vandaal, maar door vertrapping van de grond en boomwortels is het kwaad al snel geschiedt. De bomen zijn trouwens de oudste van Brabant en dus cultureel monumentaal erfgoed.

Voor foto's van de betreffende bomen uit ca. 1725 ,zie: http://www.panoramio.com/photo/38788370

http://www.panoramio.com/photo/38734036

http://www.panoramio.com/photo/38734048

 

 


Gast

#204

2015-03-31 20:19

Het slaat nergens op om hier in het dorp een COA centrum te stichten ,terwijl ze 2 COA centra hadden op de Oirschotsedijk in Eindhoven 2 voormalige leger kazerne,s , heeft millioenen euros gekost om ze geschikt te maken voor bewoning van vluchtelingen, om dan een paar jaar later te slopen en er een park van te maken , weg belastingcenten, niet normaal iemand die zoiets bedenkt kan normaal nergens werk krijgen of word direct ontslagen, maar zulke mensen werken bij de Coa,s en natuurlijk bij de Gemeente !!!! (dit verhaal is niet uit de duim gezogen maar echt waar, heb dit met eigen ogen gezien en meegemaakt)

Gast

#205

2015-03-31 20:20

600 is veel te veel voor een dorp. Ben bang voor veel overlast

Gast

#206

2015-03-31 21:04

Zoveel onrust voor je eigen bevolking creëren,? Waarom niet in een omgeving zoals het Militaire kamp , ruimte genoeg daar!
EEN INWONER VAN OIRSCHOT MET DUOFIETS
Gast

#207 IETS OM OVER NA TE DENKEN

2015-03-31 21:26

IETS OM OVER NA TE DENKEN.
//////er zijn wachtlijsten voor onze ouderen en behoeftigen in Oirschot voor dagopvang.
//////beneden verdieping inrichten als dagopvang.met grote serre
//////tuin inrichten met dieren en bloemen etc tbv de dagopvang.
/////boven verdieping verhuren aan verzorgend personeel, geen milieu belasting woon werk verkeer ipv loon gedeeltelijk woongenot huurkorting.
/////gastheer/klusjesman met kennis van electra tuin onderhoud dieren verzorger.ook met woning op de 1e verdieping zoals de verpleging.
/////subsidies naar gemeente.
/////zoek een zorg partner en maak daar goede afspraken mee
//////zoek Oirschotse beleggers aandeelhouders
//////verkoop aandelen participaties.
//////geef Oirschotse investeerders rechten op gratis dagopvang indien nodig.


Gast

#208

2015-03-31 22:19

Omdat ik het eens ben met alle argumenten die hier genoemd worden!

Gast

#209

2015-03-31 22:27

Er zijn zoveel vluchtelingen,moeten wij die allemaal opvangen en eigen bevolking die ook hulp nodig hebben laten barsten? En ik stem niet in de van hogerhand opgedrongen verdere islamisering te steunen.Word eens wakker en stop dit.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-03-31 22:43



Gast

#211

2015-03-31 23:50

Ik ben voor asielzoekers maar vindt de argumenten van deze petitie steekhoudend daarom heb ik gesigneerd

Gast

#212

2015-04-01 05:03

Groot bijsterveld moet als monument in het groen behouden blijven zoals het nu is

Gast

#213

2015-04-01 06:51

Omdat ik vindt dat ze asielzoekers beter in buurlanden kunnen helpen ipv in Nederland.

Gast

#214

2015-04-01 07:13

Omdat in Eindhoven (eigenlijk dichter bij Oirschot dan Eindhoven zelf) pas geleden een COA is gesloten en er in Oirschot een stuk minder inbraken waren. Nu wil de gemeente af van het Klooster en is het COA een mooie gelegenheid i.v.m. het kostenplaatje van de gemeente om ervan af te komen. Asielzoekers bij elkaar stoppen leidt tot problemen (wat overigens ook door het COA wordt onderkent) en asielzoekers over het dorp verspreiden is vele malen beter. Dat is wat de gemeente Oirschot in het verleden heeft gedaan en wat zich inmiddels heeft bewezen. Dus geen 600 asielzoekers op elkaar proppen maar wel mondjes maat, verspreid over het dorp, plaatsen.

Gast

#215 Re: idd.

2015-04-01 08:45

#8: -  

 


Gast

#216 Re: eens

2015-04-01 09:04

#35: -  

 


Gast

#217 Re: dat mensen hulp nodig hebben a la...maar zovelen op zon klein oppervlak ik vragen om probleem

2015-04-01 09:06


Gast

#218 Re: Re: dat mensen hulp nodig hebben a la...maar zovelen op zon klein oppervlak ik vragen om moeilij

2015-04-01 09:14

#217: - Re: dat mensen hulp nodig hebben a la...maar zovelen op zon klein oppervlak ik vragen om moeilijkhed 

 Zorg ook dat je weet wAt je in huis haalt. Wat weten we van achtergronden. Wel/niet crimineel. En dan ook te bedenken agressie t.g.v onmacht/onbegrip/taal barriere.

 

Ik wil ook geen onbekende in mn huis die op mn kinderen past. Waar misschien wel een moordenaar of verkrachter blijkt. 

Alle vrijwilligers moeten tegenwoordig verklaring omtrent gedrag tonen. Laat dat daar minimaal eis zijn. Voor stukje veilig gevoel.


Gast

#219

2015-04-01 10:21

Gemeente Oirschot geeft brevet van onvermogen. Handen af van cultuurhistorie. Een van de mooiste locaties in Oirschot wordt verkwanselt aan het ego en belangen van een kleine groep bestuurders en bedrijven. Dit wordt onverhoeds door onze strot geduwd.... ja we mogen meepraten over van alles en nog wat, maar onze mening over het al dan niet doorgaan van deze plannen wordt niet gevraagd. Voldongen feit?.

Gast

#220

2015-04-01 10:37

Ik vind het heel erg jammer dat de mooiste plek van Oirschot totaal ontluisterd zal gaan worden...

Gast

#221

2015-04-01 13:02

Vluchtelingen opvangen is prima.
Maar 600 is VEEL TE VEEL in dit mooie KASTEEL.

Gast

#222

2015-04-01 13:05

Natuurlijk moeten we asielzoekers opvangen. Maar 600 is veel te veel voor zo'n dorp als Oirschot.

Gast

#223

2015-04-01 13:09

Het moet maar eens gewoon stoppen met middeleeuwse culturen importen,Hier word niemand beter van.
En ook het tijdstip is opmerkelijk.
Waarom nou niet net voor de verkiezingen,maar ja dat kun je invullen met een rooie rakker als een pvdallochtone burgemeester.
Ook vraag ik mij af of we nog echt wel in een democratie leven.
als zoveel mensen erop tegen zijn.
maar dat zal het coa inc burgemeester zijn reet roesten.
het coa gaat weer verder als een sprinkhanen plaag naar het volgende.
En die rooie rakker krijgt wel weer ergens anders een baantje.
En oirschot zit met minimaal 600 kansloze.
en zo werk het, om kots misselijk van te worden.



Gast

#224

2015-04-01 13:19

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik enkele omwonenden ken. En niet minder belangrijk omdat ik van mening ben dat Groot Bijstervelt een betere bestemming kan hebben.

Veel alleenstaande ouderen(55+) of minder valide mensen in en rond Oirschot die nog redelijk goed kunnen, zouden liever niet(alleen/zelfstandig) thuis willen wonen. Wil je ergens wonen waar je gebruik kan maken van(beperkte) zorg, dan kom je er alleen voor in aanmerking als je een indicatie hebt of zoals het tegenwoordig meestal is, als je half dood bent. Er bestaat voor alleenstaanden ouderen die nog goed/redelijk goed kunnen geen ruimte om bij elkaar te wonen. Als er ruimte was en het betaalbaar zou zijn, zouden ze liever bij elkaar wonen denk ik. Meer aandacht, veiliger gevoel, gezelligheid aan elkaar en ze zouden elkaar vooruit kunnen helpen, dat geeft meer zin en invulling aan het leven van een ouder/minder valide iemand, dan alleen thuis te zitten verpieteren. Zeker nu de gezinnen zo klein zijn. Verder hoeft de thuiszorg niet zoveel kilometers af te leggen om mensen te helpen, omdat mensen die eventueel beperkte zorg nodig hebben al bij elkaar wonen. Dat bespaart tijd. Een mens voelt zich het beste in een groep. Eenzaamheid is het grootste nadeel van iemand die alleen woont in de huidige maatschappij. Groot Bijstervelt is een mooie plaats voor ouderen/minder valide mensen om te wonen. Voor wie nog kan fietsen is de weg naar het dorp goed te doen. Of te wandelen. Er komen zodoende verwacht ik veel huizen vrij, die dan weer door de jongere generatie bewoond kan worden. Zelf zou ik daar wel willen wonen als ik ouder ben of alleen zou zijn.

Gast

#225 Re: Re:

2015-04-01 13:47

#210: joep - Re:  

 "Vol is vol" riep Janmaat een dikke twintig jaar geleden al. "Eigen volk eerst" riep diezelfde Janmaat. Fortuyn, die het wel durfde te vertellen, zei precies hetzelfde. Zo uniek was die man dus niet. Wilders roept die inhoudsloze oneliners nog steeds. Helemaal niet origineel.

Maar weet je, Janmaat was ook zo origineel niet, want het driftige korporaaltje riep dat zestig jaren eerder al. Nou, dat hebben we geweten, wereldwijd.

En jij durft dat hardop weer te roepen? Krab je eens duchtig achter je oor voordat we weer sterren gaan naaien op jassen. Of worden het deze keer halve manen?