NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#226

2015-04-01 14:31

600 asiel zoekers is gewoon teveel.

Gast

#227

2015-04-01 14:34

Bijsterveld is n monument,en moet behouden blijven voor Oirschot. Het zou eeuwig zonde zijn als t uit zijn gelid wordt getrokken. Dat moet geheel oirschot niet willen.

Gast

#228 Re:

2015-04-01 14:43


Gast

#229 Re:

2015-04-01 15:25

#1: -  

 


Gast

#230 mooi oirschot

2015-04-01 15:28


Gast

#231

2015-04-01 15:39

Ik vind de manier waarop de gemeente Oirschot dit naar buiten heeft gebracht heel ongepast. Dit had met de direct betrokkenen eerst besproken moeten worden. Daarbij is het aantal van 600 asielzoekers veel te groot voor Oirschot.

Gast

#232 Re:

2015-04-01 16:17


Gast

#233

2015-04-01 17:07

Omdat het nergens opslaat 600 asielzoekers in zo n klein dorp.
En dan voor 10 jaar.
Nee nee nee en nog eens nee.

Gast

#234

2015-04-01 18:51

oirschot is een mooi dorp , er wordt hard gewerkt door iedereen om het zo te houden . een geweldige markt met goede restaurants en actieve mensen die van alles organiseren om oirschot op de kaart te krijgen . als dit in gevaar komt door asielzoekers die bv overdag en savonds door dorp lopen en daardoor wellicht dagjesmensen afschrikken gaat dit ten koste van alles wat opgebouwd is en dus ook verlies van banen in de horeca en aanverwante bedrijven . Nog niet gesproken over de veiligheid van dit savonds rustige en stille dorp , die is dan toch een stuk onzekerder. nee dus

Gast

#235

2015-04-01 18:56

600 asielzoekers in een dorp als Oirschot is een te groot aantal in verhouding met de verdeling van heel Nederland. Tevens de waarde vermindering van de omliggende woningen zal van groot belang zijn. Hoe wordt dit gecompenseerd door de overheid? Crimminaliteit zal ernstig gaan toenemen waar niemand op staat te kijken.

Gast

#236 Re:

2015-04-01 22:10

#234: -  

 "Als", "bijvoorbeeld", "wellicht". En op basis daarvan trek jij conclusies.

Oirschot is ook een mooi dorp, maar hoor je ook wat er voor mensen naast je wonen? Waarschijnlijk niet, want je praat dezelfde onzin.


Gast

#237

2015-04-02 06:07

het zijn niet enkel 600 asielzoekers, het zijn 600 gezinnen want na een paar weken mogen ze hun kinderrijke gezinnen naar NL halen. We praten dus al snel over ruim 3.000 (!!) mensen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-02 06:31



Gast

#239

2015-04-02 08:39

Ik hoop alleen maar dat de gemeenteraad naar de Oirschottenaren luistert als er een beslissing genomen moet worden.....

Willem Frederik Eijgelsheim

#240 Re:

2015-04-02 09:22

#226: -  

 Ik ben tegen de komst van 600 asielzoekers om reden dat kasteel Bijsterveld een rijksmonument is en het omliggende park onder de natuurschoonwet valt en het geheel van grote historische waarde is. Zo zal het in het Oirschotse niet veel over blijven van het geprezen "Monument in het Groen"nog afgezien van de inpact in de gemeente die met de komst van het geplande aantal asielziekers, die in mijn beleving ook nog meer gaan worden en niet in verhouding staat met het inwonersaantal en de hoeveelheden asielzoekerscentra in NOORD BRABABNT.


Gast

#241

2015-04-02 09:27

ik ben van mening dat nederland zo klein als dat is niet eindeloos mensen kan opvangen ze moeten geholpen worden in eigen land zoveel als mogelijk is en als ze dan echt tijdelijk moeten verkassen wegens oorlog of overstroming ofwat dan ook stuur ze dan als het probleem is opgelost terug zo dat je weer andere mensen kunt helpen die het dan weer nodig hebben en vertel ze ook als ze komen dat dat voor tijdelijk is zodat die mensen weten waar ze aan toe zijn maar laat ze niet definitief hier want dat kan gewoon niet volgens mij moet iedereen dat snappen als hij logiesch na denkt.

Gast

#242

2015-04-02 09:49

ik vind dit niet kunnen om 600 mensen op deze locatie te herbergen , ik ben zelf als vrijwilleger werkzaam bij vluchtelingenwerk in oirschot. 100 mensen op deze locatie is genoeg . IK ben ooit wezen kijken op de locatie in oisterwijk, dat is een dorp op zich. Met scholen en ruimtes waar de mensen bij mekaar komen , en dat is in oirschot op die locatie niet mogelijk. Dus gemeente ga je huiswerk opnieuw maken . En als je zeker hier in oirschot mensen wilt huisvesten , dat kan maar niet op deze plaats .

Gast

#243

2015-04-02 10:01

ik ben tegen het grote aantal mensen op zo'n kleine plaats en de manier waarop de burgemeester en wethouders t.o.v de bevolking hiermee omgegaan zijn

Gast

#244

2015-04-02 10:05

Te veel mensen op een te kleine bevolking
Burgers totaal niet gehoord dus niet serieus genomen
Gevolgen niet goed te overzien vooral bij verkoop zal de regie bij COA liggen

Gast

#245

2015-04-02 11:56

De huisvesting van 600 asielzoekers in een dorp van 12000 inwoners drukt een te zware stempel op ons karakteristieke dorp.
De locatie, een monumentaal pand met prachtige tuin in oude historische kern, is hiervoor niet geschikt.
De communicatie van B&W met de gemeenschap over dit ingrijpende punt, heeft erg te wensen overgelaten . Asielzoekers opvangen is een sociale en maatschappelijke verantwoording die iedereen aangaat.
Zoeken naar alternatieven in samenspraak met de gemeenschap leidt veelal tot goede oplossingen.

Gast

#246

2015-04-02 12:00

Deze locatie is niet geschikt voor asiel-beleid. Zoek een ander plek, maar geen Monument. Schade aan gebouw en omgeving zijn onvermijdelijk, zeker met 600 asielzoekers. Waarom zoveel op een plaats? Spreiding is beter!

Gast

#247

2015-04-02 12:52

Ik ben ten eerste van mening dat 600 asielzoekers een veel te grote belasting voor Oirschot is, nu en in de toekomst. Het gemeentebestuur zou Oirschot hiertegen moeten beschermen i.p.v. de komst te entameren.
Voorts vind ik dat asielzoekers in de regio dienen te blijven. Let we, alleen West-Europa vangt asielzoekers op. China, India, Japan, Indonesië, Korea, Rusland, Zuid-Amerika, enz. verlenen niemand asiel. Wij zijn hier volledig de weg kwijt.

Gast

#248

2015-04-02 13:00

1. Een historisch gebouw/monument verbouwen wil ik niet.Waarvan verschillende delen onder beschermd onder monumenten en erfgoed valt.
2. De cultuurverschillen zullen zeker impact op het dorp hebben.
3. Huizen moeten voor Oirschotse doorstromers zijn.

Gast

#249

2015-04-02 13:28

6% is hetzelfde als 1 miljoen asielzoekers in Nederland opvangen. 

Los van de omwonenden (life's a bitch) gaat het om de leefbaarheid in het dorp en in Straten. De Antoniusschool kan zijn deuren sluiten. Het straatbeeld in het centrum van Oirschot gaat veranderen. Ondernemers op de markt en in De Loop zullen hier veel overlast van gaan krijgen. En wat te denken van de toeristen. Funest voor een dorp als Oirschot, waar de middenstand het al erg zwaar heeft.

Maar feitelijk gaat dit om geld. Het linkse college is niet in staat de juiste bezuinigingen door te voeren. Dus wil men geld. 10 miljoen per jaar. En dat krijgt men. 

Het college wil daarom niet meer terug. We kunnen dus met z'n allen gaan roeptoeteren op dit forum, maar benader de raadsleden afzonderlijk. De e-mailadressen staan hier: http://www.oirschot.nl/bestuur-en-beleid/raadsleden_44347/ 

En het college (met portefeuillehouder Severijns en betreffende wethouder Machielsen) kunnen we ook benaderen via de volgende mailadressen en telefoonnummers: http://www.oirschot.nl/bestuur-en-beleid/samenstelling_44375/

Met name de raad bestaat uit de volksvertegenwoordigers. Onze volksvertegenwoordigers. En wij zijn het volk. Wij zijn Oirschot. En wij zijn trots op ons dorp. En wij willen best een azc. Maar wel in beperkte omvang, niet in Bijstervelt en geen verkoop, maar verhuur. Anders wordt het een gebed zonder eind.

Geert

#250 Idioten in bestuur

2015-04-02 13:44

dat jullie het durven voor te stellen in deze crisis tijd. We zullen ze in jullie woningen moeten plaatsen! Ambtenaartjes, pfffffff