POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#176

2015-04-16 09:25

3 jaar geleden stapte ik een avontuur op TTW basis. Ik ging en ga nog steeds voor het "product" maar de beloning die ertegenover staat het wachten, de onzekerheid begint op te breken. Mijn direct leidingevenden doen er alles aan om dit te ondervangen. Daar ligt het niet aan. Maar de reorganisatie en de tijd die deze al duurt en de onzekerheid die daarbij komt, zorgt bij mij voor onrust die mijzelf, mijn gezin en mijn werk niet ten goede komt!!!

Gast

#177

2015-04-16 09:28

Omdat het een belachelijke salaris is

Gast

#178

2015-04-16 09:37

Het wordt tijd voor actie.... Enough is enough..
Dit is niet alleen voor de politie.. Maar ook bijvoorbeeld voor de zorg.. Ons land gaat naar de verdommenis zo..

Gast

#179

2015-04-16 09:37

Ik wens een gepaste CAO voor mijn beroep.

Gast

#180

2015-04-16 09:39

Omdat iedereen een goede rechtvaardige Cao verdiend

Gast

#181

2015-04-16 09:46

We Leven al jaren In een omgekeerde wereld.  De crimineel wordt in de watten gelegd met al zijn rechten, advocatuur hulpverlening enz.  De crimineel komt bijna rijker de gevangenis uit dan dat hij erin is gegaan. Geef dit geld nu maar eens aan de hardwerkende politieagent die dag in dag uit zijn leven waagt voor onze maatschappij. De politieagent die veel sociale aangelegenheden moet laten schieten omdat hij/zij op feestdagen weekenden en nachten moet werken en dit voor een schrale vergoeding. Amper rondkomen en hopen dat je op het eind van de maand niet aan je spaarboekje hoeft te komen.

Geef de politie waar ze recht op hebben ipv de crimineel die onze maatschappij kapot maakt.

Voor de bonden, blijkbaar zijn onze acties te soft. Volgens mij moeten we de druk nu wel eens gaan opvoeren!!!!!


Gast

#182

2015-04-16 10:11

Omdat de boodschap klopt!

Gast

#183

2015-04-16 10:30

We lijken wel een stel koeien waarover gehandeld moet worden.

De waardering is ver te zoeken. We gaan steeds meer lijken op "melkkoeien", die leeg gemolken worden, waarna ze rijp zijn voor het abattoir!!!!!!!


Gast

#184

2015-04-16 10:41

Hoop dat minister ons snel duidelijkheid geeft, daar wij als politie niet gewend zijn om actie te ondernemen. Wij willen dienstbaar zijn en niet bezig zijn met acties etc voor een betere CAO. Ik denk dat de minister moet snappen dat wij er ook eens graag wat bij willen hebben.

Gast

#185

2015-04-16 10:43

Omdat ik 25 jaar bij de politie heb gewerkt, en door omstandigheden nu ben afgekeurd. Ik weet dus heel goed wat politiewerk inhoud. We/ze verdienen meer dan nu het geval is....en werken tot je 67 in dit zware beroep is echt niet zo een goed idee. Ik heb zelf een aantal jaren moeten aan kwakkelen door mijn ziekte en weet als geen ander wat dit voor gevolgen voor je gezondheid heeft. Dus minister denk eens na!!!!

Gast

#186

2015-04-16 10:47

Het is zo genant om als politieman/vrouw iedere keer voor een aalmoes actie te moeten voeren.
Als Den Haag je al niet serieus neemt heb je daar last van op straat.
Als je de berekening van het salaris van de hoofagent ziet, is het verschil tussen full time werken en werkeloos zijn zo minimaal dat dit je aan het denken zet.
Politiemensen willen helemaal geen actie voeren, we willen boeven vangen!
Telkens dat gedoe vanuit Den Haag rondom een politieCAO werkt erg demotiverend.
Mij lijkt dat een minister ook wel wat beters te doen heeft!


Gast

#187

2015-04-16 10:49

Ik ben politieambtenaar en zie in hoe erg het met ons salaris is gesteld in combinatie met werkdruk en risico

Gast

#188

2015-04-16 10:56

Omdat ik, als jonge politieagent, graag een betere toekomst binnen de politie zie.
Jopie

#189 realiteit van het salaris

2015-04-16 11:04

Ik weet niet hoe het met de collega's is. Maar tot een paar jaar geleden hield ik aan het einde van de maand salaris over. Daar konden we als gezin van op vakantie en leuke (extra) dingen doen. Helaas is het nu andersom. Aan het einde van mijn salaris hou ik dagen van de maand over. Ieder dubbeltje wordt 10 keer omgedraaid voordat we het uitgeven. 

Een analyse van mijn bankgegevens liet mij wel zien dat mijn bestedingspatroon niet anders is geworden. Wel dat het karretje bij de supermarkt steeds duurder is geworden.  Maar de inhoud van het karretje is veel soberder dan vroeger. Het koekje voor 's avonds bij de koffie is er niet meer. Frisdrank en/of een biertje alleen in het weekend, dan ook niet meer als 2. 

Nieuwe kleding en schoenen voor de kinderen kunnen pas als de kinderbijslag is gestort. Dan hopen dat de kinderen niet alles hebben opgemaakt dan kunnen we voor ons zelf ook iets "nieuws" kopen.

De dooddoener dan zoek je toch ander werk is na dit verhaal al snel gemaakt. Alleen vind ik het werk zo verschrikkelijk leuk om te doen. Maar ik kom nu wel op de grens hoelang we dit als gezin nog volhouden. Wanneer ik dan toch de overstap moet maken naar minder leuk werk, maar wel meer geld.

Ik hoop dat het zover niet gaat komen, maar die keus is niet aan mij maar aan de Minister.


Gast

#190

2015-04-16 11:07

Omdat de samenleving veranderd, steeds geweldadiger wordt en wij ondertussen ons leven voor een prikkie op het spel zetten.

Gast

#191

2015-04-16 11:19

Omdat ik vind dat we allemaal de petitie moeten tekenen en hiermee de minister moeten (blijven) laten zien dat alle dienders strijden voor een beter CAO!!

Gast

#192

2015-04-16 11:33

Zorg tot alle dienders fatsoenlijk kunnen rond komen, zodat ze niet op een houtje hoeven te bijten.

Gast

#193

2015-04-16 11:51

Nog meer weekenden werken?? Zie ik mijn zoon, vriendin en sociale kring nog minder. Terwijl ik me iedere  dag 100% inzet voor de maatschappij.

Bedankt!


Gast

#194 Je hele leven werken voor?

2015-04-16 11:51

Letterlijk je hele leven werken is het nu! 

Veel halen hun pensioen tegenwoordig niet meer zonder tussen 6planken te liggen


Gast

#195

2015-04-16 11:58

Omdat meneer van den Steur totaal niet weet waar hij over praat!

Gast

#196

2015-04-16 12:05

Ik ondersteun voor 100% hetgeen in de petitie wordt verwoord.
Voorheen was er "ouderenbeleid" en nu de werkzaamheden complexer, hectischer en gevaarlijker worden mogen we 10 jaar langer doorwerken onder het motto "mensen worden gemiddeld steeds ouder".
Opvallend dat ik steeds meer collega's, ook op jongere leeftijd, zie "omvallen" omdat men het niet meer bij kan houden.

Frits Pouwe


Gast

#197

2015-04-16 12:12

Goede zaak, de burger moet kunnen rekenen op een diender die volledig zijn aandacht kan richten op zijn kerntaken, waarbij waakzaam en dienstbaar aan de burger hoog in het vaandel staat. Daar hoort een passende beloning bij aan het eind van de maand, waarbij de diender niet afgeleid moet worden door financiele zorgen!

Gast

#198

2015-04-16 12:15

Omdat ik helemaal achter de bonden sta
Er moet wat gebeuren.
Het kan toch niet zo zijn dat we maar alles moeten pikken.

Gast

#199

2015-04-16 12:15

Ik zit al 42 jaar bij de politie en wordt dit jaar 62. Spelregels veranderen tijdens de wedstrijd is in strijd met alle fatsoen. Hopelijk kan ik er nog van profiteren. Suc6

Gast

#200

2015-04-16 12:17

Werk sinds mijn 15e jaar. Ben nu 60. Heb mijn bijdrage denk ik wel geleverd. Zeker de laatste jaren tellen in mijn ogen dubbel mede door de verhardende maatschappij en de politiek die steeds meer gaat eisen van en taken toevoegd aan de politie.
Politiek Den Haag is de realiteit uit het oog verloren wat betreft loon en leeftijd.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...