Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro).


Gast

#126

2016-06-25 10:02

ik ben van mening dat het volk de dragers van de samenleving meer moeten beslissen. tenslotte moeten wij het volk ook overal voor opdraaien waaronder belastingen en wij moeten meer referendums gaan aannemen ik heb geen vertrouwen in het Rutte en aanhangers Cabinet weg EU weg met Rutte terug met gulden terug de grenzen zoals vroeger Nederland heeft altijd goed gehandeld zonder de EU verslinder

Gast

#127

2016-06-25 10:26

Ik ben benieuwd als er democratisch voor nee gestemd wordt of het doorgevoerd wordt, net zo als met Oekraïne. Daar horen we ook niets meer over...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-06-25 11:18



Gast

#129

2016-06-25 11:48

Omdat wij,,HET VOLK"in deze beslissing genegeerd zijn,BOOS !!!

Gast

#130

2016-06-25 12:31

omdat via de EU met ons geld landen ondersteund worden die weinig initiatief tonen om veranderingen aan te brengen zie bv pensioenleeftijd en het feit dat vluchtelingen het recht hebben om hier te blijven en niet straks retour gaan om hun land op te bouwen

Gast

#131

2016-06-25 13:07

Ik ben de dictatuur van Brussel zat, zei bepalen en wij mogen betalen, wij bezuinigen en zei plukken, Zuid Europa leeft op grote voet en wij mogen inleveren, onze pensioenen worden door Brussel omzeep geholpen, daarom terug bij af.

Gast

#132

2016-06-25 13:15

BEN HELEMAAL KLAAR MET DE EU.
HET ZIJN ALLEEN MAAR ZAKKENVULLERS,DIE VOOR EIGEN EER EN GLORIE DE REST VAN DE BEVOLKING IN DE ELLENDE STORTEN.
KRANKZINNIGE IMMIGRATIE EN VREEMDELINGENBELEID.
ALLERLEI BELASTING MAATREGELEN DIE KANT NOG WAL RAKEN.
EN EEN ONGEBREIDELDE UITBREIDING VAN DE EU MET LANDEN DIE STRAATARM ZIJN.
GROOTHEIDSWAANZIN TEN TOP.LAAT NEDERLAND ZIJN EIGEN STRATEGIE MAAR BEPALEN,DAT HEBBEN WE AL EEUWEN GEDAAN EN DAT HEEFT ONS ALLEN MAAR VOORSPOED GEBRACHT EN GEEN VERARMING ZOALS TIJDENS DE EU AANSLUITING.

SNEL ERUIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
www.crow.punt.nl

#133 Dit is de echte reden

2016-06-25 13:18

Met alle geweld en verdriet moet er weer een rooms rijk gesticht worden, en dat dat weer ten koste gaat van veel menselijk leed, moeten we is een keer met ferme tegen die de jurkman (als je het goed beschouwt is het een travestiet)en zijn Jezuïeten-orde iets ondernemen,dan pas krijg je een daadwerkelijk verenigd Europa zonder bemoeienis van machtswellustelingen en zelfvereerders.

De geschiedenis leert dat Frankrijk deze orde eruit geschopt heeft, de Engelsen hetzelfde gedaan hebben en deze 'elite' met als opperhoofd the Black pope vanuit Rome Washington en London re(a)Geert!!!Ja Geert met een hoofdletter;wordt gesponsord door deze orde!!!

Dat (de Jezuietenbende) zijn de werkelijke boosdoeners van zoveel ellende op de wereld.


Gast

#134 Re: Waarom?

2016-06-25 13:18

#121: Anti-Nexitter - Waarom? 

 het bestaan van Europa heeft niets te maken met de EU , daarnaast Europa zal nooit failliet gaan om de dood eenvoudige reden omdat landen die ons nu omlaag trekken, vroeger bij financiële problemen gingen devalueren, waarbij zij alleen maar last van de problemen hadden, en niet zoals nu ons er mee opzadelen


Gast

#135

2016-06-25 14:18

Uit de EU! Geen gezeik meer met de minder stabiele landen.
Gast

#136 Bang makerij

2016-06-25 16:49

Waarom zijn wij, als in Nederland niet wat dapperder? De E.U. werkt niet meer, tijden veranderen dus ook het beleid moet veranderen. Het enige wat wij zien gebeuren is het steeds duurder worden van belastingen. We moeten steeds meer betalen voor minder...??? De omgekeerde wereld, toch? Waarom niet wat dapperder worden en eens kiezen voor dat wat goed is voor ons? Of mag dat niet meer? Zijn we zo vleugellam dat we zelfs niet meer mogen zeggen wat we denken. Dat was toch iets waar de Nederlander om bekend stond... Zeggen wat je denkt!

Gast

#137

2016-06-25 16:54

Tja, de individuele oplossing zou zijn Nederland en de E.U. te verlaten. Maar wat laten we dan achter voor onze kinderen? Ik moet zeggen, hoedje af voor de Engelsen. Daar werkt de democratie schijnbaar nog zoals het hoort.

Nexit nu

#138 Nexit

2016-06-25 18:30

Op petities.nl staat een petitie: Nederland wil een referendum om uit de EU te gaan. Deze staat op ruim 51600 stemmen !! 

jojan

#139 Re:

2016-06-25 23:03

#1: -  

 compliment.

je commentaar is to the point. valt op tussen al dat gescheld en dommepraat. 

Erik Schrama
De auteur van deze petitie

#140 Re:

2016-06-25 23:13

#127: -  

 Inderdaad, de reden daarvoor is omdat Nederland (en niet alleen ons land trouwens, maar vrijwel heel Europa) een schijndemocratie is, waar de echte politieke macht het "eigendom" is van een relatief kleine politieke elite. Ons staatsbestel is ontworpen om ervoor te zorgen dat de politieke macht altijd in handen van de elite blijft, en nooit in handen van het volk komt - daarom hebben de 2e Kamer en het Kabinet ook zo'n bloedhekel aan referenda - je weet nooit wat eruit komt als je het volk een stem geeft.

Ik verwacht dat ze met het Oekraineverdrag min-of-meer hetzelfde zullen doen als destijds met de Europese Grondwet: Geeft het een andere naam en voer het toch gewoon in. Dat is waar de E.U. werkelijk voor staat, en dat is ook waar ons kabinet voor staat ... Gelukkig dat wij er iets aan kunnen doen!


Gast

#141

2016-06-26 00:58

Ik vind het belangrijk dat de burger zich uitspreekt over dergelijke belangrijke kwesties en deze zaken niet alleen worden overgelaten aan politici (die vaak een eigen belang hebben)

Gast

#142

2016-06-26 08:19

Omdat Brussel te veel sjoemelt oftewel Frankrijk en Duitsland maken de dienst uit

Gast

#143

2016-06-26 08:21

Geen gesjoemel meer

Gast

#144

2016-06-26 09:25

Volgens mij zijn ae zonder eu en zijn politci incl. Amtenaren een stuk beter en goedkoper uit!

Gast

#145

2016-06-26 09:30

Omdat de regenteske grachtengordelmaffia - de politieke klasse - maling heeft aan de wil van de onderdanen.

Gast

#146

2016-06-26 11:46

Het moet afgelopen zijn met deze graaicultuur. De EU staat niet voor de burger en we hebben geen enkele volksvertegenwoordiging meer! Het gaat de heren in Den Haag enkel om het grootste jongetje van de klas zijn. Wat de burger hiervan vindt doet niet ter zake! Dat mensen massaal failliet gaan maakt ze ook niets uit! Heren en dames... BACK TO BASIC!!!

Gast

#147

2016-06-26 13:10

Ik heb de petitie verstuurd maar heb geen keuze kunnen maken, jammer.

Gast

#148

2016-06-26 13:27

Omdat eerder nooit naar mijn mening is gevraagd over deze belangrijke kwestie.
Ik vind dat de soevereiniteit terug moet naar de landen, omdat Brussel mij niet helemaal democratisch lijkt.
Succes met uw actie!

Gast

#149

2016-06-26 14:10

Omdat ik heel Brussel en Den Haag metathesis gegraai zat bede rijken worden rijker en de arme lopen aan de Voedselbank en de midden inkomens eindigen als het zo doorgaat ook bij de Voedselbankken. Nu weer dat ze aan de pensioenen gaan komen,omdat over de armere landen die nooit of heel weinig opgebouwd hebben de Nederlandse pensioenen gaan verdelen, waar iedere Nederlander maandelijks zoveel voor gespaard heeft van zijn of haar salaris ze lijken kompleet gestoord daar.HIER MOET EEN EINDE AANKOMEN EN WEL ZO SNEL MOGELIJK. IK STEM EEN NEXIT

Gast

#150

2016-06-26 20:27

LUISTER naar het volk!