Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Burgerinitiatief: Nexit (Referendum over EU & Euro).


Gast

#51

2016-06-03 02:38

Omdat het de verkeerde kant op gaat met Europa, in alle landen van Europa zie je hetzelfde gebeuren.

Gast

#52

2016-06-03 07:20

Ik zou héél erg graag weer eens werk willen kunnen krijgen in mijn eigen land. Ik zou héél erg graag weer eens een woning willen zien in het woning aanbod waar ik wél een lening voor kan krijgen. Ik zou héél erg graag weer in een Nederland willen wonen, waarin de zorgen en behoeftes van gewone, werkende, jonge Nederlandse mensen óók nog een beetje meetellen. Het zal wel nooit gebeuren dat wij gehoord worden, want wij zijn immers verwend en wij willen niet werken. EU-migranten die voor veel minder willen werken kunnen dat veel beter dan onze eigen jonge mensen, toch? Die vertel je toch gewoon tien jaar lang dat het crisis is en er geen vacatures zijn? Groetjes en veel sterkte van de zoveelste jonge Nederlandse man zonder baan, partner, kinderen of toekomst.

Gast

#53

2016-06-03 10:26

Omdat ik een PATRIOT ben en tevens denk dat een zelfstandig Nederland beter bestand is tegen de islamisering.
Bezorgde Nederlander

#54

2016-06-03 21:38

Kijk ook bij deze petitie waarvoor al bijna 44.000 stemmen zijn verzameld! : https://petities.nl/petitions/nederland-wil-een-referendum-om-de-eu-te-verlaten?locale=nl


Gast

#55

2016-06-04 15:18

= EU is antidemocratisch!!
= Economische onevenwichtigheid tussen de (Neuro-Zeuro)-landen. Meest schrijnende voorbeeld is het failliete Griekenland waar niemand meer wat te zeggen heeft. Er zullen meer landen volgen want de schulden rijzen de pan uit! De banken hebben hier de macht.
= Dominantie van Duitsland.
= Geen democratie!!!
= Verlies van al onze rechten binnen de EU!!!!
= Teveel misdaad door open binnengrenzen in heel EU!! In DL iedere 3 min. inbraak!
= Corruptie in EU Brussel en teveel zakkenvullers.
= Excessief hoge salarissen voor Europarlementariërs.
= Extreem hoge kosten voor lidmaatschap EU.
= Ongekozen veelal linkse of neocommunistische technocraten die niemand kent!!! Waar niemand de verantwoordelijkheid hoeft te dragen!!
= Neocommunistische gang van zaken binnen de EU.
= Ongewenst machtsvertoon.
= De wens voor een EU-leger.
= Snelle uitbreiding naar voormalig communistische en balkanlanden.
= Ongewenste dreigementen van hen is ongefundeerde bangmakerij.
= In de tijd van de EEG en de gulden ging het ook goed en was er aanzienlijk minder misdaad door goede binnengrens controle.
= Overstroming van vooral economische-vluchtelingen die niets anders willen dan uit onze ruif mee-eten, maar zich in de praktijk nooit zullen aanpassen aan onze cultuur! Integratie is ook in Duitsland mislukt. Dit is al lang toegegeven door mevr. Merkel. De moslim-cultuur gaat dus op den duur ernstig domineren in christelijk Nederland! Er zal steeds meer onenigheid en strijd tussen de vreemdelingen-cultuur en de Nederlanders komen en worden wij langzamerhand overgenomen omdat hun kinderaantal aanzienlijk groter is dan de onze. Tevens toenemende misdaad zoals dit in hun cultuur heel gewoon is!
= De EU brengt NEDERLAND en de individuele landen en in gevaar!!
= Totale reorganisatie binnen het EU-bestuur is noodzakelijk, maar men wil niet luisteren.
= Het EU-bestuur is NIET vanuit wetenschappelijke kennis opgebouwd.
= Het gaat voornamelijk om economische belangen en dit is de verkeerde basis.

Gast

#56

2016-06-05 15:20

Naar mijn mening heeft de EU/Brussel een ondemocratisch grote invloed op de samenleving. De inspraak van burgers wordt teveel teruggedrongen en besluitvorming geschiedt door een elitaire groep mensen die het contact met het volk is verloren, en die vooral uit eigenbelang handelt. Het wordt hoog tijd dat Nederland zich losrukt uit de wurggreep waarin de EU ons gevat heeft, en dat de Nederlandse politiek zich weer gaat bezighouden met Nederlandse aangelegenheden.
De macht moet terug naar het volk!

Gast

#57

2016-06-06 11:14

Omdat het de laatste kans om Nederland weer voor en van de
autochtone Nederlanders te maken.
We willen weer baas in eigen land zijn en geen regelgeving en allerlei andere zaken opgelegd hebben van een niet democratisch gekozen en ons inzien illegaal orgaan als de E.U.
Weg met de E.U.!!!!!!!!!!!!!!!!!....

Gast

#58

2016-06-08 03:47

Omdat deze EU bezig is heel Europa te Islamiseren!
Ook de EU expansiedrift brengt geen vrede, maar uiteindelijk juist een oorlog!
Plus dat de EU daarbij ook nog eens totaal niets uitstraalt !
Ja zwakte; dat voor alles en overal door de knieën gaat!
Retour E.E.G s.v.p

Gast

#59

2016-06-11 06:47

Het EU & Euro ontwerp was van meet af aan niet levensvatbaar. De politiek zal nooit toegeven dat er fouten zijn gemaakt. Manipulatie van burgers door overheden, culturele verdeeldheid en geldverslindende bureaucratie zijn elementen waaraan Europa ten onder zal gaan. 80 miljard euro's per maand bijdrukken verergert het probleem alleen maar. Europa zit in zeer zwaar weer. Beter nu van boord springen dan straks mee ten onder te gaan.

Gast

#60

2016-06-11 11:33

Omdat ik mij niet meer vrij voel. De EU is er niet voor het welzijn van de mens. Maar puur voor het Geld. Handel. Ze bepalen wij als Nederlanders wat ik wel of niet mag. Rot op zou ik zeggen. Wij hebben zelf een gekozen regering Democratische en daar mag de EU zich NIET mee bemoeien wat ze wel doen. CORRUPTIE TEN VOETEN UIT. eigen schuld van deze mensen het gevoel en verdrukking komt niet aanwaaien. Tis gecreëerd!!!!!!. Er wordt niet geluisterd na de burgers. Dus NeXit

Gast

#61

2016-06-11 12:41

Burocratie in de EU kost alleen maar en is voor een bepaalde elite die niet democratisch gekozen wordt. Wij moeten aan het Zwitserse model!

Gast

#62

2016-06-13 06:12

Omdat ik tegen de EU ben, het heeft ons geen voordeel gedaan. Sterker nog, ik ben er alleen maar nadelig mee uitgekomen.

Gast

#63

2016-06-13 10:25

Weg met Europa en de X rovers

Gast

#64

2016-06-13 17:12

Ik sta hier 100% achter.

Gast

#65

2016-06-13 19:20

Migratie maakt Nederland onveilig en arm

Gast

#66 Re:

2016-06-14 12:51

#50: -  

 Waardeloos?Wachten toch braafjes op het kluifbeen van de groten.


Gast

#67

2016-06-18 13:38

Ik vond het lidmaatschap van de E.U. en de Euro vanaf het begin al een slecht idee. En dat gevoel wordt doorlopend versterkt door wat ik om me heen zie.

Gast

#68

2016-06-18 21:14

Ik ben de EU meer dan zat, we moeten zo snel mogelijk eruit om nog meer schade te voorkomen. Een Brexit is een goed begin en het intrekken van de aanvraag voor het EU lidmaatschap door Zwitserland is ook een verstandig besluit.

Gast

#69

2016-06-20 16:30

Geld verslindend. Wij werken en zij maar incasseren. Pensioenen inleveren, ouderen laten verpieteren en zorg wordt veel te duur alleen Door al die gelukzoekers.

Gast

#70

2016-06-20 16:59

omdat de EU een dictatuur en geen democratie is.
omdat ik nooit een EU wilde omdat ik wist dat het een CIA /NewWorldOrder project was vanaf het begin.
omdat sinds Nederland bij de EU is , ons land in steeds sneller tempo leeggestolen wordt door de banken en multinationals.

Gast

#71

2016-06-21 00:18

Omdat de Europese commissie en het Europarlement besluiteloos en incompetent zijn Jean clown Juncker en
hosso Barosso Europa finaciëel en beleids matig naar de Grieken helpt, om over het door Europa gesteunde beleid van Miepie Merkel maar te zwijgen.
Niemand controleert Griekenland die weer zijn miljarden gestiekt krijgt en Erdowan ot two kruipen ze in zijn hol ,
ben ik nou gek of zijn niet ALLE IS strijders via Schurkije
Syrie en Irak binnen gekomen ???

Gast

#72

2016-06-21 08:25

Ben al vanaf 2006 tegen de eu. Heb ook toen tegen gestemd. Was erg boos dat het kabinet toen toch is doorgegaan, ondanks dat nederland tegen was. Eu is ondemocratisch dus. Kost veel te veel. Het is absurd dat je als land voor alles toestemming moet vragen aan Brussel. Zij beslissen en benoemen zichzelf.
Ben bovendien bang voor de invoering van het Coudenho-Kalgeri plan en de Merkel vision 2015 .

Gast

#73

2016-06-21 09:11

Ik ben voor minder macht voor het dictatoriale Europa. De besluiten daar worden genomen door niet democratisch gekozen personen. Verder kost het ons burgers klauwen met verspild geld.

Gast

#74

2016-06-21 09:42

Omdat ik doodziek word van die marionet van Brussel (Rutte en vriendjes); zij hebben 1 doel: ZELFVERRIJKING. Eruit met die lui en Nederland voor de Nederlanders, weg met de EU en aanverwanten.

Gast

#75 Re:

2016-06-21 17:19

#5: E. Schrama -  

 Helemaal mee eens!!!