VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!


Gast

#3876

2016-09-18 19:28

Er is geen enkele geldige reden om het niet te doen , vind ik !!!

Gast

#3877

2016-09-18 21:51

Wil vrij uitzicht houden op zee.

Gast

#3878

2016-09-19 08:40

afschuwelijk uitzicht en totaal onnodig

Gast

#3879

2016-09-20 07:31

"Papa, wat is de zee mooi en wat kun je ver kijken...." zei m'n dochter laatst. Toen heb ik haar verteld dat anderen daar anders naar kijken. Het is toch van de zotte dat Ijmuiden Ver een betere bestemming is voor iedereen en DE mogelijkheid om die masten niet het uitzicht te laten verstoren. Ongeloof, ongeloof.

Gast

#3880

2016-09-20 17:23

Als ik nu uit mijn raam kijkt zie ik de zee, alleen de zee! Dat moet zo blijven. Er zijn voldoende alternatieven!

Gast

#3881

2016-09-22 19:59

De kustlijn van Nederland is nog 1 van de weinige vrije natuurujitzichten in Nederland. Windmolens vervuilen dat.
Zonne-energie is meer renderend en minder ingrijpend.
Maar ... ook op 't gebied van wind-energie zijn de ontwikkelingen al verder dan die grote, relatief ouderwetse en allang achterhaalde windmolens die men nu wil plaatsen langs de kustlijnen. Ik zou zeggen: helemaal geen windmolens meer erbij in Nederland, ook niet in IJmujiden en Groningen. Zonne-energie, en wellicht blijven onderzoeken en experimenteren en investeren in kernfusie, en verfijning van wind-energie door andere vormen te bedenken dan de oujderwetse windmolen als sjabloon.


Gast

#3882

2016-09-24 14:23

Wat er nu staat is al een vergissing, horizon vervuiling. Laat staan wat er nog bij zou komen.kunnen ook prima op het land. In NL levert de zee ons enige vergezicht, dat moeten we koesteren.

Gast

#3883

2016-09-25 17:10

Ik onderteken deze petitie omdat windmolens op zee compleet zinloos zijn! Niet te onderhouden! En kunnen bij veel wind niet draaien! Kortom compleet zinloos! Verder wil niemand toch molens zien als hij of zij aan het strand is!

Gast

#3884

2016-09-25 17:38

Omdat ik naar het uitzicht kijken moet. Ik ben.niet tegen windmolens, maar wel zo dichtbij!

Gast

#3885

2016-09-26 15:18

Ik ben voor een vrije horizon. Het komt onze badplaats niet tegoeden als we gaan uitkijken op windmolens i.p.v. de vrije ruimte die we nu hebben.

Gast

#3886

2016-09-26 17:13

Geen horizon vervuiling

Gast

#3887

2016-09-28 14:51

Vindt de horizonvervuiling verschrikkelijk.
Plannen niet goed doorgerekend.
Alternatieven onvoldoende meegenomen in besluitvorming,

Gast

#3888

2016-09-29 09:17

Ik vind het belangrijk dat de kust horizon vrij blijft van windmolens.

Gast

#3889

2016-10-02 13:45

zag vanmorgen de reeds bestaande windmolens bij Noordwijk. ABSOLUUT NIET NOG meer zichveronreiniging.
Geef OOK mensen de ruimte. Dat betekent ook EINDERLOOS wegdromen aan zee

Gast

#3890

2016-10-03 16:33

De gevolgen van het plaatsen op zee van zoveel windturbines zullen pas duidelijk zijn als ze eenmaal staan
En we weten nu al dat er dan geen weg meer terug is
Gaan we weer zeggen
We hadden het beter niet kunnen doen maar ja de kosten zijn te hoog om ze weg te halen
Laten we ons gezond verstand gebruiken en nee zeggen tegen zoveel molens zo dicht op de kust
Ja ik geniet bijna elke dag van t strand, de zee en het mooie uitzicht
Moet ik daar straks voor naar het buitenland
Laat Nederland ons mooie Nederland blijven

Gast

#3891

2016-10-03 20:57

ik pleit voor een vrije horizon met mooie zonsondergangen

Gast

#3892

2016-10-04 05:20

De windmolens staan in de plannen te dicht op de kuststrook. Dit verpest het vrije uitzicht, wat zo kenmerkend is voor de kust en m.i. Nederlands cultuurgoed zou (moeten) zijn. Het alternatief IJmuiden ver is beter.

Gast

#3893

2016-10-04 07:17

Omdat ik meer samenwerking wil zien tussen overheidsinstanties en de lokale burgers.
Betere communicatie tussen gemeenten ,overheden en burgers zal meer begrip en overeenstemming brengen.
En meer draagkracht voor allerlei plannen.

Gast

#3894

2016-10-04 19:37

omdat er een alternatief is welke minder de horizon vervuild

Gast

#3895

2016-10-05 07:31

Volop kustbebouwing in Nederland en windmolenparken in de zichtzone (12 mijlszone). Dat is op dit moment de realiteit. Ik steun elk initiatief om dit nog zo veel mogelijk te stoppen. Met name de Zeeuwse kusten staan momenteel behoorlijk onder druk met nieuwe plannen voor windparken en strandhuisjes. Doordat het dunbevolkt is zijn er te weinig tegenstemmen om het nog te stoppen.

Gast

#3896

2016-10-05 12:46

De natuur zoveel mogelijk behouden.

Gast

#3897

2016-10-06 17:22

Omdat ik het uitzicht vanaf de kust aan schoonheid zie inboeten met deze windmolens.

Gast

#3898

2016-10-11 10:42

Omdat de overheid moet doen wat ze vastgelegd hebben en afgesproken hebben en niet gaan smokkelen omdat het anders te duur wordt. Dat is geen duurzaamheid.

Gast

#3899

2016-10-16 06:52

Omdat ik van mening ben dat deze susidiewaarers allang achterhaald zijn? In Zaanstad wordt momenteel een straat gebouwd met op elk dak een klein stil windturbinetje die het huis geheel energie onafhankelijk maakt. Merk 2Dutchwindmill. Zie hier het project. De grotendeels in verkeerde zakken verdwijnende miljardensubsidies voor zicht en gehoor vervuilende subsidiewaaiers kunnen veel beter in deze kleinere huismolentjes en zonnepanelen gestopt worden. Wie weet kunnen we de grotere windmolens wel weg laten waaien en een groot deel van de kolencentrales ook gaan sluiten dan. HOE DUURZAAM WILLEN WE HET HEBBEN.....Zie deze link, http://www.voordewindzaandam.nl/

m.vr.gr.
Aart Marchal
Heerhugowaard
geaaart@live.nl


Gast

#3900

2016-10-19 22:39

Geachte betrokkenen,

Steun deze actie van harte!

Hoeveel energie is er voor nodig om deze masten te vervaardigen, te plaatsen, te onderhouden en bovenal na hoeveel jaar moeten deze molens weer vervangen worden?

Ik neig naar het plaatsen van zonnepanelen, deze worden laag aan de grond en/of op daken, kassen bedrijfsgebouwen geplaatst.

Dit zal niet in alle gevallen de schoonheidsprijs verdienen maar is op zeker niet zo horizonvervuilend als de molens op zee.!

Ikzelf woon in Noordwijk en heb mij bij het afgelopen strandbezoek geërgerd aan de aanblik, vooral in de vroege ochtend en bij het ondergaan van de zon, van deze molens.

Vanaf een flat (5-hoog) is de aanblik nog veel erger. Hotelgasten in 4/5-sterrenhotels, die altijd boven begane grond niveau hun (dure) hotelkamers huren, hebben 24 uur per dag dit uitzicht.

Er wordt weleens geschermd met de opmerking dat het REM-eiland ook bijna altijd te zien was, maar dit werd ervaren als een "baken in zee".

De schepen op zee, liggend op de rede voor de haven van Rotterdam zijn ook niet storend. Zij zijn niet zo hoog als de windmolens en iedere zoveel tijd is er een positieverandering.

Neem de definitieve besluitmakers een keer mee naar de 1ste of tweede verdieping van de Hotels van Oranje of Hotel Huis ter Duin.

Succes met verzet windmolens!,

Joke