Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!.


Gast

#76

2015-07-18 19:11

Omdat dit vonnis ronduit belachelijk is

Gast

#77

2015-07-18 19:15

Omdat recht niet meer krom moet zijn. Criminelen lijken meer rechten te hebben dan de mensen die aan de kant van het recht en de wet staan.

Gast

#78

2015-07-18 19:15

Deze agent deed zijn werk!

Het rechtsysteem moet onder de loep worden genomen en er moet flink aan gesleuteld worden, criminelen verdienen geen rechten!

Een inbreker verspeeld zijn rechten als deze al ergens probeert binnen te breken of sluipen!

Gast

#79

2015-07-18 19:22

Omdat deze politieagent niet veroordeeld mag worden

Gast

#80

2015-07-18 19:24

Politiewerk is mensenwerk. En mensen maken fouten. Maar deze agent handelde correct en is onheus bejegend en onterecht veroordeeld.

Gast

#81

2015-07-18 19:27

Ik ben niet voor geweld in wat voor hoedanigheid ook, maar je kunt het niet toelaten dat een verdachte met zijn auto op je in rijdt. Ze hebben toch al lak aan ambulance en brandweer personeel. Dan hoeven ze ook geen respect meer te hebben voor onze agenten. En dat is nu juist wat deze rechter bepaalt heeft. Deze agent heeft zijn eigen leven verdedigd. Die geef je toch geen 2 jaar cel. Ik kan het niet bevatten. Er moet toch eens heel goed naar onze wetten gekeken worden want daar klopt nog maar weinig van.

Gast

#82

2015-07-18 19:29

Is toch te gek voor woorden dat de criminelen hun gang kunnen gaan en het rechtssysteem dit toelaat Door deze agent te bestraffen voor zijn werk wat hij deed.

Gast

#83

2015-07-18 19:30

Omdat die agent zijn werk goed heeft gedaan en die rechter krom is.

Gast

#84

2015-07-18 19:31

Te belachelijk voor woorden, de maatschappij verloederd en dit is zeker geen goed signaal naar die maatschappij. Deze agent in een held.
Anonymus

#85 Hang mijn pet ook maar aan de wilgen!

2015-07-18 19:32

Als agent neem je al bewust het risico in elkaar geslagen,  neer gestoken / geschoten te worden,  voor je flikker gereden te worden.  Je neemt voor lief,  om wille van de maatschappij,  dat je het nooit goed doet. Moet je nu ook al het risico op gevangenschap voor lief nemen tijdens de uitoefening van het werk.  

Voor mij als collega is dit een brug te ver.  Ik weet niet of ik nog bereid ben me in te zetten voor de maatschappij, en straks, na 1000de mensen geholpen te hebben,  berooid en gevangen te eindigen, als gajes,  als een crimineel. 

Meneer de officier van justitie,  zoek maar uit wie er straks nog waakt opdat gij kunt slapen.  Er blijven zo niet veel gemotiveerde collega's over. 


Gast

#86

2015-07-18 19:35

Die rechter heeft de situatie niet goed ingeschat.
Deze vent reed eerder met 200 km per uur.
Hij bracht andere weggebruikers in gevaar.
Verder negeerde hij de agent die hem aan wilde houden en reed weg.
Hij had daarna met gemak om kunnen keren en op de agenten in kunnen rijden....of weer met 200 km per uur de weg onveilig kunnen maken. Er hadden doden kunnen vallen.
Deze agent heeft dat weten te voorkomen.
En daar wordt ie voor gestraft?
Kleine berisping omdat ie de bijrijder verwondde, vind ik voldoende.
Daarna even wat meer oefenen op schieten op bewegende doelen.

Gast

#87

2015-07-18 19:38

Criminelen vrij spel. Dacht het niet

Gast

#88

2015-07-18 19:38

Waarom ik dit getekend heb? Zonder twijfel overigens. Hoe is het mogelijk dat er eerst geseponeerd wordt en doordat de betrokkene (waarom heet iemand die zich willens en wetens met criminele activiteiten inlaat eigenlijk slachtoffer..) beroep aantekent er ineens 2 jaar celstraf op komt? Nog niet zolang geleden kreeg een Pool 120 uur taakstraf voor het doodrijden van 3 personen omdat de snelheid niet voldoende met zekerheid kon worden vastgesteld. 1 ding stond wel vast, te zacht was het zeker niet. En zo stond er bij het incident van deze agent ook 1 ding vast, levensgevaarlijke crimineel op de vlucht. Het voertuig reed niet hard genoeg om gevaarlijk te zijn stelde de rechter. Had die agent moeten wachten tot er meer snelheid was met alle eventuele gevolgen van dien als dan wel de chauffeur was geraakt?? Die agent verdient een pluim, geen celstraf.

Gast

#89

2015-07-18 19:39

Ik heb diep respect voor de politiemensen op straat. Ze staan voor iedereen klaar met gevaar boor eigen leven. De rechters hebben het maar makkelijk achter hun bureautje. Laat ze maar eens achter de politie mensen staan ipv een straf uitdelen voor goed geleverd week onder extreme omstandigheden!!!! Ik schaam me voor deze rechters!!!!!!
010 Cop
Gast

#90

2015-07-18 19:40

Ik ben zelf politieman en wij voelen ons,meer dan voorheen, niet gesteund door de samenleving, de media en de politiek en nu ook al niet meer door de rechterlijke macht... Dit gaat echt de verkeerde kant op. Er moet een sterk signaal komen. De politie heeft het zwaar, slechte reorganisatie, Nog steeds geen fatsoenlijk CAO en een baan die steeds meer van de politie eist en geen waardering krijgt. En toch ben ik trots op mijn vak..het wordt wel steeds moeilijker merk ik...


Gast

#91 Re:

2015-07-18 19:40

#7: -  

 Ik ook,  coll. NHN


Gast

#92

2015-07-18 19:41

Omdat mijn rechtvaardieidsgevoel mij zegt dat de veroordeling niet terecht is

Gast

#93

2015-07-18 19:41

Het slaat steeds meer de verkeerder kant op, te gek voor woorden ik steun de politie

Gast

#94

2015-07-18 19:42

Omdat ik het een belachelijke uitspraak vind en een agent gewoon zijn werk moet kunnen doen

Gast

#95

2015-07-18 19:43

De Politie Moet eindelijk haar werk kunnen doen!! De burgers willen Veiligheid Rust en Vrede ....dan moeten De Orde handhavers hun werk naar behoren kunnen uitvoeren, zonder dat er van alles gedaan wordt om deze te bemoeilijken!! Dit geld ook voor de bestuurders van dit land....!!!!

Gast

#96

2015-07-18 19:49

Het is de omgekeerde wereld geworden! Laat één ding duidelijk zijn over keuzes! Criminelen hebben een keuze...de Politie heeft een taak! Een agent veroordelen voor het uitvoeren van zijn taak, onder stressvolle omstandigheden en in split seconds, is de omgekeerde wereld!

Gast

#97

2015-07-18 19:54

Ik onderteken deze petitie omdat het onterecht is dat de diender veroordeeld wordt en de crimineel 'winst' bij deze zaak lijkt te hebben.

Gast

#98

2015-07-18 20:00

Omdat hier met 2 maten gemeten wordt. De rechtsdienaar wordt veroordeeld omdat hij een logische handeling heeft gepleegd en tegelijkertijd wordt overtreder/crimineel beschermd. De wereld op zijn kop!!!!!


Gast

#99

2015-07-18 20:00

Ik zou het een geweldig gebaar vinden als alle politiemensen hun ontslag zouden indienen als teken naar de politiek dat er iets veranderen moet bij de rechterlijke macht. Deze mensen moeten zich eens gaan begeven tussen het volk en uit hun beveiligde woonomgeving afdalen! Mvg, Ralph Deckers.


Gast

#100

2015-07-18 20:04

het is toch van de zotte dat een agent die zijn werk doet en goed zich zelf niet mag verdedigen en hier voor 2 jaar cel krijgt , waarvoor hebben we politie hier in dit land waar criminaliteit steeds erger wordt en de politie niets meer mag doen om zich te verdedigen waar moet dit heen in dit land wat zich een democratie noemt nu dat is het al jaren niet meer , het wordt tijd voor een ander beleids vorm waar de politie agent in dienst beschermt wordt en niet bang hoeft te zijn als hij wat doet voor zijn zelf verdediging daar voor ook nog gestraft wordt .