Steunbetuiging BaTP verdient erkende plaats binnen GGZ

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steunbetuiging BaTP verdient erkende plaats binnen GGZ.


Gast

#1

2015-10-01 11:56

Als Klinisch Psycholoog met uitgebreide ervaring in het begeleiden van stagiairs uit beide types opleiding en het samenwerken met andere psychologen kan ik niet anders dan besluiten de opleiding BaTP hun leerlingen opleidt tot bekwame, gemotiveerde, kritisch denkende psychologen. Het uitsluiten van deze groep uit de beschreven werkvelden zou een grote fout zijn en heel wat bestaande teams ontwrichten. Mijn eigen directe leidinggevende heeft het diploma BaTP en doet deze job met veel ervaring, toewijding en inzicht.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-01 13:11



Gast

#3

2015-10-01 14:08

omdat het doel gerechtvaardigd is, er is teveel nood en te weinig deskundige psychologisch geschoolde hulpverleners, vooral op de eerste lijn.

Gast

#4

2015-10-01 14:51

Als net afgestudeerde bachelor in de Toegepaste Psychologie, werd ik door mijn huidige werkplaats erkent voor de functie van psychodiagnosticus en psychotherapeut. Mijn bekwaamheid hebben zij dan ook uit mijn stageperiode kunnen observeren. Hoewel ook daar universitaire stagiaires over de vloer kwamen, hebben ze toch voor een bachelor gekozen! Keuze genoeg nochtans? Het blijkt ook nog steeds dat een diploma niet altijd aangeeft hoe bekwaam je bent in de praktijk, eerder je persoonlijkheid en je gedrevenheid! Laat het oordeel aan ervaren mensen uit het werkveld, want de feiten zijn dat er heel wat Bachelors Toegepaste Psychologie werkzaam zijn in het klinische werkveld!

Gast

#5

2015-10-01 16:31

Ik vind het belangrijk dat het diploma BATP mee erkent wordt en dat de richting van de integratieve psychotherapie ook erkent wordt.

Gast

#6

2015-10-01 17:12

Omdat de visie veel te kortzichtig is. Ik behaalde op 21-jarige leeftijd een masterdiploma in een fout gekozen vakgebied. Op latere leeftijd volgde ik in combinatie met een gezin de studie die ik écht wilde volgen. Om de combinatie gezin/studie haalbaar te houden koos ik voor een bachelor en geen master. Maar de capaciteit om een master te volgen heb ik al bewezen. De meerwaarde van deze studie ggo een master is absoluut de aanwezigheid van het vak counseling en coaching waar belangrijke basisprincipes aan bod komen. Noch de master of de bacheloropleiding zeggen iets over de capaciteiten van een persoon om het beroep van therapeut uit te voeren. Het kunnen verwerken van theorie heeft niets te maken met het omgaan en begeleiden van mensen in een kwetsbare situatie. Dàt leer je in een therapieopleidng én hangt nauw samen met je persoonlijkheid. Deze wet zal veel capabele mensen uitsluiten.

Gast

#7

2015-10-01 17:30

Gezien wij een zeer grondige opleiding hebben gehad waarbij we vaardigheden en kennis hebben kunnen ontwikkelen die ook worden gevraagd voor erkenning van masters, is het een logisch en eerlijk gevolg dat ook wij als psychologisch consulenten gehoord en erkend worden. Voor bepaalde taken verwijzen masters naar ons zelfs door, dus is het logisch dat patienten hiervoor op termijn een tussenkomst kunnen krijgen. Het kan toch niet dat clienten anders gaan afhaken wegens te duur en hierdoor geen kans hebben op hulp?

Gast

#8

2015-10-01 17:34

ik heb de overtuiging dat een degelijke opleiding een sterke basis vormt voor het algemeen welzijnswerk in onze maatschappij, profesionele opleidingen zoals TP/ othopedagogie/ gezinswetenschappen kunnen een zeer goede aanvulling zijn voor het nijpende tekort aan hulpverleners in de GGZ. nu nemen mensen vaak het alternatieve pad van coaches uit noodzaak van de lange wachtlijsten. Daar schuilt het gevaar van kwakzalverij. door de profesionele bacheleropleidingen een erkenning te geven in hun kunnen zijn we als maatschappij misschien in staat om de wachtlijstproblematiek aan te pakken.

Gast

#9

2015-10-01 17:43

Dit is heel belangrijk voor het welzijn van de mens!

Gast

#10

2015-10-01 19:44

Wij ijveren daarom voor een wettelijk kader van gezondheidszorgberoepen, dat gebaseerd is op méér dan enkele uitverkoren masterdiploma’s.
Deze wet strookt niet met de realiteit van het werkveld, waar hulpverleners vanuit verschillende kaders en opleidingen zeer gemotiveerd en kwalitatief samen werken aan het bevorderen en/of herstellen van (geestelijke) gezondheid.

Gast

#11

2015-10-01 20:17


Psychologische gezondheid is even belangrijk als fysieke. Er is nood aan geschoolde mensen die in staat zijn het brede publiek te helpen op een wetenschappelijk geschoolde manier en dit kunnen zowel masters als bachelors zijn!

Gast

#12

2015-10-02 05:38

Zelf dit diploma

Gast

#13

2015-10-02 05:47

Omwille van het al het waardevolle dat jullie beteken voor velen
Speciaal voor de inspanningen van het bestuur.
Helena, hoop dat je inzet beloond wordt!

Gast

#14

2015-10-02 06:15

Omdat ik zelf afgestudeerd ben in deze richting en erkenning wil!

Gast

#15

2015-10-02 07:30

Omdat ik vind dat we evenveel recht hebben dan masters om in het werkveld te staan en erkend mogen worden voor het harde werk dat we leveren.

Gast

#16

2015-10-02 09:11

Omdat ikzelf ook betrokken partij ben als bachelor in de psychiatrische verpleegkunde, ben ik tevens ook psychotherapeut: ik wil ijveren voor erkenning voor bachelors in de psychiatrische verpleegkunde die een psychotherapie-opleiding genoten en een functie uitoefenen als psychotherapeut

Gast

#17

2015-10-02 09:33

Omdat ik zelf de opleiding doe en graag de KLP richting wil, maar in Nederland is dat onmogelijk. Vanwege het academisch beleid. Daar mag verandering in ;)

Gast

#18

2015-10-02 09:50

Waarom nog investeren in een studie als uiteindelijk blijkt dat dit nutteloos is.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-10-02 12:41


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-10-02 13:22



Gast

#21

2015-10-02 15:23


Steun aan de gemotiveerde studenten

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-10-02 16:13



Gast

#23

2015-10-02 16:18

Zelf student Toegepaste Psychologie!

Gast

#24

2015-10-02 16:20

De leerlingen van toegepaste psychologie werken ook hard om hun diploma te halen, dus waarom zouden wij dan geen erkenning mogen krijgen ?

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-10-02 17:07