Kraamafdeling Vlietland ziekenhuis moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Kraamafdeling Vlietland ziekenhuis moet blijven!.


Gast

#126 Re:

2015-10-08 11:19

#103: -  

 En ik zou ook graag daar bevallen voor mijn tweede kindje! 

Ik wil niet ver reizen tijdens de weeën of eventuele complicaties.

Het bestuur bestaat zeker uit mensen die geen of al lang geleden kinderen hebben.. niet over na gedacht dus


Gast

#127

2015-10-08 11:33

Omdat ze steeds meer schiedam afscheiden van allerlei zaken, en het belachelijk is dat je helemaal naar rotterdam moet met alle risico's vandien, terwijl je een prachtig nieuw ziekenhuis in de nabijheid hebt, en wie wil er nu rotterdam als geboorteplaats hebben, als dat als schiedammer, schiedam kan zijn!

Gast

#128

2015-10-08 11:37

Ik kan een heel verhaal vertellen over mijn bevallingen..maar de bottom line is.. Er moet een ziekenhuis in de buurt zijn zodat als het mis gaat je snel hulp kan krijgen ..ik spreek uit ervaring ..het gaat vaak goed, maar ook vaak niet...we betalen allemaal zoveel eigen bijdrage ..dit kan toch niet waar zijn ...Vlaardingen al zonder ziekenhuis nu ook de kraam ver weg... En er is VAAK file naar Rotterdam ..jongens op de barricaden voor onze toekomstige moeders en baby's ..

Gast

#129

2015-10-08 11:40

Ik ben 3 keer bevallen in het vlietland. Fantastische afdeling met geweldige mensen. Ik was blij dat ik er snel was en moet er niet aan denken om met heftige weeën te moeten wachten voor een openstaande giessenbrug of een andere file. Er kan dan zoveel misgaan. Hij moet gewoon blijven in een gebied waar zo'n 200000 mensen wonen

Gast

#130

2015-10-08 12:01

Ik vind het niet verantwoord om vrouwen die moeten bevallen helemaal naar rotterdam te laten afreizen! Er kan onderweg genoeg gebeuren en denk dat geen 1 ziekenhuis dat op zijn geweten wilt hebben. Als mijn kind overlijd omdat ik naar Rotterdam moet dan klaag ik het ziekenhuis aan! Iedereen heb recht op een veilige bevalling! Ik wil in schiedam bevallen en nergens anders! Vind het schandalig!

Gast

#131

2015-10-08 12:03

Omdat het korten op bevalling locaties, sterfte cijfers in NL weer omhoog gaan. NL heeft al de hoogte geboorte sterfte cijfers van Europa. Het ging nu juist goed, waarom nu alles terug draaien

Gast

#132

2015-10-08 12:11

Kraam afdeling ,oet gewoon in elk ziekenhuis blijven!



Gast

#133

2015-10-08 12:40

Omdat het zeer belangrijk is dat er goede verloskundigezorg bereikbaar is voor Maassluis,Vlaardingen ,Schiedam en soms ook Maasland want ook daar vandaan komen ze voor de bevalling naar het Vlietland ziekenhuis,en als het om de centen gaat dan mag de combinatie Vlietland ,Franciscus wel oppassen dat ze niet erg veel cliënten gaan missen want als straks de verbindingsweg open is dan gaan een hoop mensen kiezen voor Reinier de Graaff in Delft dan voor Rotterdam,zeker vanaf Maasland Maassluis en Vlaardingen.


Gast

#134

2015-10-08 13:02

Omdat we niet verpicht moeten zijn om als schiedammers uit te moeten wijken naar verweg
Mits er geen risico.s zijn .dan zou men het thuisbevallen moete promoten
Wij de ouderen vinden ons al.uit schiedam gedreven om voor een 2 jaarlijkse borstonderzoek niet in schiedam terecht kunnen maar naar helemaal rotterdam moeten .

Gast

#135

2015-10-08 13:04

Het gaat om de veiligheid van de barende vrouwen en hun kindje. Deze wordt alleen maar gevaarlijker als we verder moeten rijden met alle files in en om Rotterdam.
gast

#136

2015-10-08 14:58

Heel slim ook...

SFG is oud ziekenhuis - Vlietland veel nieuwer, lijkt me veel logischer dat kraam afdeling van SFG naar Vlietland verhuist als dat dan perse moet..

Bestuurders van ziekenhuizen zijn nog steeds geld verkwisters, resultaat : Burgers en het personeel zijn er de duppe van!

Overheid grijp in!


Gast

#137

2015-10-08 15:39

Voor de veiligheid van moeder en kind. Een langere reistijd is onverantwoord.

Gast

#138

2015-10-08 16:08

Gewoon simpel, dat de kraamafdeling niet mag verdwijnen uit Schiedam. Het ziekenhuis hoort gewoon een kraamafdeling te houden!

Gast

#139

2015-10-08 16:28

voor de veiligheid van moeder en kind moet de kraam afdeling in Schiedam blijven. Het is niet mogelijk om nu al te voorzien dat er geen files meer zijn als als die 8 km van de A4 open wordt gesteld.(dat is koffie dik kijken en zeer gevaarlijk)

Gast

#140

2015-10-08 16:30

Omdat het belachelijk is. Toen mijn vrouw moest bevallen paar jaar geleden was toen al spitsuur. En dadelijk moeten ze zeker nummer trekken. En om de gezondheid van de vrouw en het kind.

Gast

#141

2015-10-08 16:34

Rotterdam is toch met te ver weg. Kunnen al wat baby's of moeders het niet redden.

Gast

#142

2015-10-08 16:41

Hoop zelf kinderen te krijgen binnen paar jaar en wil graag in de buurt kunnen bevallen.

Gast

#143

2015-10-08 16:50

De kraamafdeling moet gewoon blijven. Zelf ben ik thuis bevallen maar direct na mijn bevalling moest ik toch naar het ziekenhuis. Gelukkig woon ik bijna om de hoek. Dus een klein stukje met de auto. Moet er niet aan denken dat ik nog verder had moeten reizen.

Gast

#144

2015-10-08 17:12

Waar zijn ze weer mee bezig? De afstanden voor Maassluis, Maasland, Vlaardingen zijn veel te groot. Geeft alleen maar problemen. Denk nou eens goed na, managers!


Gast

#145

2015-10-08 17:36

Het is al vreselijk jammer dat er in vlaardingen geen ziekenhuis meer is en wij daardoor naar schiedam moeten uitwijken. Als straks de kraamafdeling uit schiedam verdwijnt, zal dat grote gevolgen hebben voor de regio, denkend aan Vlaardingen, Maassluis en omliggende dorpen. Het sfg is verder rijden en dat niet alleen, er ligt een brug in de A20 ter hoogte van de Spaanse polder. Als deze brug open staat en je moet met spoed naar het ziekenhuis om te bevallen, kan dat levens kosten. Afgezien van deze brug is de A20 sowieso een traject waar vaak files staan en waar altijd veel verkeer is. Buiten al deze bezwaren zal het bovendien ook gevolgen hebben voor het aantal thuisbevallingen. Waar vrouwen het nu misschien wel aandurven om thuis te bevallen, zullen zij straks sneller kiezen voor een poliklinische bevalling (denkend aan voornamelijk Vlaardingse en Schiedamse vrouwen), dit brengt meer kosten met zich mee omdat in het geval van een niet medisch noodzakelijke poliklinische bevalling er een eigen bijdrage betaald moet worden. En een poliklinische bevalling is sowieso duurder dan een thuisbevalling. Dan is het ook nog de vraag of de verloskundigen uit Vlaardingen en Schiedam wel bevallingen gaan doen in het sfg. Toen ik moest bevallen, is mij verteld dat zij geen bevallingen in het sfg doen vanwege de afstand en de brug. Je bevalling zal dan dus niet door je eigen verloskundige begeleid worden, dit is voor zowel de kraamvrouw als de verloskundige niet leuk. Kortom: het zou niet alleen bijzonder jammer, maar ook bijzonder onverstandig zijn om de kraamafdeling in schiedam te sluiten!

Gast

#146

2015-10-08 18:22

Ik heb dit ondertekend omdat het ziekenhuis in Schiedam makkelijk te bereiken is voor iedereen! Goed te bereiken met de trein

Gast

#147

2015-10-08 18:23

Dit mag niet verdwijnen!

Gast

#148

2015-10-08 18:54

Omdat ze de kraamafdeling in Schiedam absoluut niet moeten gaan sluiten.
Dit levert alleen maar hachelijke situaties op en er zal niemand beter van worden met de sluiting.
Sommige mensen zoals wij beschikken ook niet over een auto en wat dan...........

Gast

#149

2015-10-08 18:57

Van maassluis naar schiedam is eigenlijk al te ver weg!

Gast

#150

2015-10-08 19:04

De kraamafdeling MOET blijven