Masterstudent geneeskunde dupe van het nieuwe leenstelsel


Gast

#126

2015-10-17 10:58

Geneeskumdestudenten hebben na hun bachelor nog tenminste 3 jaar te gaan voor hun master waar dat bij andere studies 1 jaar is.

Gast

#127

2015-10-17 10:58

Geneeskunde is een van de zwaarste en langste studies. Co-assistenten worden al gedupeerd door in de zomer niet te kunnen reizen met ovchip naar hun co-schappen. Ze kunnen er niet bij werken om wat te verdienen, daar is het coschap te zwaar voor.

Gast

#128

2015-10-17 10:59

Ik ben zelf net afgestudeerd arts. Terugkijkend op de laatste paar jaar ben ik het volkomen eens met bovenstaande. Eigenlijk vind ik dat je als senior co assistent zo veel wordt ingezet op de afdeling dat je hiervoor sowieso al een kleine vergoeding verdient (zie stage vergoeding van bijv verpleegkundigen). Nu mijn opvolgers in de studie ook geen studie financiering meer krijgen, denk ik dat een vergoeding niet meer dan redelijk is.

Gast

#129

2015-10-17 11:03

De vergrijzing verlangt meer gezondheidszorg en daar zullen wel mensen voor beschikbaar moeten zijn. We zullen hierin moeten investeren

Gast

#130

2015-10-17 11:06

Mijn dochter is student geneeskunde en deze studie vraagt veel tijd van haar. Ze heeft nog net tijd om naast de studie te sporten ter ontspanning. Om zoveel te werken om de studiekosten te kunnen betalen en de huur van haar kamer, dat gaat niet lukken. En wij als ouders kunnen ook niet alles voor haar betalen. Ik vind het onterecht dat ze zou moeten gaan lenen terwijl andere stagiaires bijv wel een vergoeding ontvangen

Gast

#131

2015-10-17 11:11

Onze dochter is tweemaal uitgeloot en heeft daarom eerst een andere studie gedaan. Nu is ze geneeskunde student en krijgt dus geen studufinanciering meer en heeft dus met dit probleem te maken. Gezien de uren die geneeskunde studenten maken zou een stage vergoeding op zijn plaats zijn.


Gast

#132

2015-10-17 11:11

Omdat mijn beste vriendin geneeskunde student is.

Gast

#133

2015-10-17 11:13

De overheid hoort te investeren in de toekomst van het land.

Gast

#134

2015-10-17 11:22

Het onderschreven vermoeden dat de nieuwe situatie voor een nieuwe elitesering van het geneeskunde onderwijs zou zorgen strijk in tegen het ideaal van de overheid om studeren voor iedereen beschikbaar te maken en te houden, het is daarom terecht om van het ministerie te vragen te hulp te schieten in deze situatie.

Gast

#135

2015-10-17 11:22

Deze studenten horen een hoger bijdrage te krijgen omdat hun studie een stuk moeilijker is dan andere master opleidingen en veel meer tijd vereist.

Gast

#136

2015-10-17 11:24

Geneeskunde moet niet een elitestudie worden maar voor iedereen haalbaar zijn.

Gast

#137

2015-10-17 11:26

Mijn dochter studeert geneeskunde bij UvA en herken dit probleem. Ik sta achter dit punt van aandacht voor minister
Gast

#138

2015-10-17 11:30

Bijna geen enkele masterstudent krijgt vergoeding voor de stages die gelopen moeten worden! Er zijn heel veel master opleidingen die 2 jaar duren, dus masterstudenten geneeskunde doen er in dit geval maar 1 jaar langer over. Heel veel studenten die een volledige werkweek moeten draaien, hebben geen tijd voor een bijbaan dus geneeskunde studenten zijn echt niet de enige. Zo'n studieschuld is voor iedereen lastig dus ik zie niet in waarom geneeskundestudenten speciaal behandeld moeten worden, omdat ze een "moeilijkere studie" of omdat er mensen in dit gebied nodig zijn.


Gast

#139

2015-10-17 11:30

Het mag niet zo zijn dat studenten de dupe worden van de bezuinigingswoede van deze regering

Gast

#140

2015-10-17 11:30

Op deze manier is geneeskunde studeren alleen nog voor de superrijken mogelijk. Mijn kind studeert geneeskunde en valt nog even in het oude stelsel. Zelfs met de 102.77 basisbeurs is de studie nu al niet te betalen. Ik houd echt mijn hart vast hoe het straks verder moet. Hoe moet die droom worden verwezenlijkt? Ik probeer als ouder wat ik kan, maar mijn mogelijkheden zijn als alleenstaande ouder helaas beperkt. Als studenten moeten stoppen omdat het niet meer betaald kan worden, dan is het voor iedereen weggegooid geld. Ook voor de overheid.


Gast

#141

2015-10-17 11:31

Omdat ik merk aan mijn vrienden dat ze inderdaad fulltime bezig zijn met hun studie en er geen mogelijkheid is een bijbaan daarnaast te nemen om alles te financieren. Het zijn onze toekomstige artsen en zij moeten 100% op hun studie kunnen focussen.

Gast

#142

2015-10-17 11:35

Investeren in onderwijs. Als kennisland dat gericht is op innovatie moeten we hier niet op bezuinigen. Dit ontmoedigt studenten voor Geneeskunde te kiezen en dan missen we straks hele goede artsen!

Gast

#143

2015-10-17 11:35

Ik studeer Klinische Technologie en heb de mogelijkheid om de master geneeskunde te gaan doen. Ook heeft deze regeling waarschijnlijk gevolgen voor mijn eigen master Clinical Technology
co

#144 Co-assistent

2015-10-17 11:37

wij maken soms meer dan 50uur per week, 200 per maand. Volledig onbetaald. Een vergoeding van 250 euro betekent 80 cent per uur. Dat verdienen wij toch wel?


Gast

#145

2015-10-17 11:51

Ik vind het besluit om de studiebeurs af te schaffen zo wie zo verkeerd!
Eerst was voor studerenden kinderbijslag mogelijk tot 27 jaar. In de jaren 80 werd de studiebeurs en binnen 30 jaar verdwijnt deze weer! Dit is regelrechte afbraak van redelijke voorzieningen!

Gast

#146

2015-10-17 11:56

Mijn partner studeert geneeskunde en ik zie hoeveel tijd zij kwijt is aan het co-schappen en daarnaast andere studietijd. Een bijbaan is fysiek onmogelijk als je meer dan full time bezig bent. Zij levert een praktische en bijna full time . bijdrage aan patiëntenzorg en ontneemt artsen veel werk. Daar moet dan ook een vergoeding tegenover staan.

Gast

#147

2015-10-17 12:12

Onze toekomst deze mensen!

Gast

#148

2015-10-17 12:15

Ik ben het er mee eens dat de regering studenten tegenmoet moet komen, maar ik vind het de grootste bullshit dat het alleen voor geneeskunde studenten zou moeten. Ik studeer momenteel bachelor biologie en ik vind helemaal geen tijd -buiten misschien eens de zomervakantie, als ik geen herexamens in de zomer heb, om- om te gaan werken. Kortom, maak deze petitie voor iedere student, want het leenstelsel is alleen maar gierig vanuit de regering.


Gast

#149

2015-10-17 12:17

Opleiding geneeskunde is al langer dan een gemiddelde andere studie. De studieschuld zal door deze maatregel alleen maar groter worden. Bij veel andere stageverlenende instanties is een stagevergoeding al gebruikelijk.

Gast

#150

2015-10-17 12:18

Omdat geneeskunde studenten zeer belangrijk zijn in onze samenleving zijn. Ze zijn onze toekomst en daar moeten we kostbaar mee omgaan en niet uitbuiten!