Masterstudent geneeskunde dupe van het nieuwe leenstelsel


Gast

#126

2015-10-17 10:58

Geneeskumdestudenten hebben na hun bachelor nog tenminste 3 jaar te gaan voor hun master waar dat bij andere studies 1 jaar is.

Gast

#127

2015-10-17 10:58

Geneeskunde is een van de zwaarste en langste studies. Co-assistenten worden al gedupeerd door in de zomer niet te kunnen reizen met ovchip naar hun co-schappen. Ze kunnen er niet bij werken om wat te verdienen, daar is het coschap te zwaar voor.

Gast

#128

2015-10-17 10:59

Ik ben zelf net afgestudeerd arts. Terugkijkend op de laatste paar jaar ben ik het volkomen eens met bovenstaande. Eigenlijk vind ik dat je als senior co assistent zo veel wordt ingezet op de afdeling dat je hiervoor sowieso al een kleine vergoeding verdient (zie stage vergoeding van bijv verpleegkundigen). Nu mijn opvolgers in de studie ook geen studie financiering meer krijgen, denk ik dat een vergoeding niet meer dan redelijk is.

Gast

#129

2015-10-17 11:03

De vergrijzing verlangt meer gezondheidszorg en daar zullen wel mensen voor beschikbaar moeten zijn. We zullen hierin moeten investeren

Gast

#130

2015-10-17 11:06

Mijn dochter is student geneeskunde en deze studie vraagt veel tijd van haar. Ze heeft nog net tijd om naast de studie te sporten ter ontspanning. Om zoveel te werken om de studiekosten te kunnen betalen en de huur van haar kamer, dat gaat niet lukken. En wij als ouders kunnen ook niet alles voor haar betalen. Ik vind het onterecht dat ze zou moeten gaan lenen terwijl andere stagiaires bijv wel een vergoeding ontvangen

Gast

#131

2015-10-17 11:11

Onze dochter is tweemaal uitgeloot en heeft daarom eerst een andere studie gedaan. Nu is ze geneeskunde student en krijgt dus geen studufinanciering meer en heeft dus met dit probleem te maken. Gezien de uren die geneeskunde studenten maken zou een stage vergoeding op zijn plaats zijn.


Gast

#132

2015-10-17 11:11

Omdat mijn beste vriendin geneeskunde student is.

Gast

#133