geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#151

2015-12-12 10:47

Zoveel asielzoekers in zo'n kleine gemeente , en dat voor geld voor een stuk grond wat anders gld kost.
Dat zou ongeveer 10% van de inwoners zijn

Gast

#152

2015-12-12 10:53

Ik wil geen gelukszoekers in mijn dorp

Gast

#153

2015-12-12 10:54

1500 is wel heeeeel erg veel!!!!
Genoeg mensen in de gemeente Geldermalsen en Neerijnen die in armoede moeten leven.... help deze mensen!!

Gast

#154

2015-12-12 10:55

Omdat ik in Geldermalsen woon en het me niet kan voorstellen dat zoveel asielzoekers in mijn buurt gaan wonen. Dat gaat zeker fout lopen...
Jan

#155

2015-12-12 10:59

Die kut burgemeester wil een wit voetje halen in Den Haag. Ze woont hier zelf niet net als die kut wethouder


Gast

#156

2015-12-12 11:09

Tegen opvang in onze gemeente, voornamelijk vanwege de belachelijke omvang die in geen verhouding staat tot het inwoneraantal.

Gast

#157

2015-12-12 11:10

Veel te veel asielzoekers voor geldermalsen

Gast

#158

2015-12-12 11:12

Veel te grootschalig voor een kleine gemeente!!! Gemeente heeft in nog geen 2 weken besloten (zo zegt medewerker gemeente aan de telefoon), inwoners paar dagen de tijd om te reageren! Belachelijk.

Gast

#159

2015-12-12 11:14

Onderstaand in mijn ogen de beste berichten tot dusver die duidelijk opsommen en beargumenteren waarom er geen AZC moet komen in Geldermalsen. Na het lezen van deze berichten zal iedereen begrijpen dat de kwestie wel even iets gecompliceerder ligt dan door voorstanders wordt geschetst.

---

"Allereerst is de wijze waarop dit nieuws bij ons als inwoners en belanghebbenden terecht is gekomen werkelijk waar schandalig. Klaarblijkelijk heeft de gemeente vanavond halsoverkop brieven geprint en deze bezorgd bij tal van omwonenden, om nog enogszins de schijn van correcte besluitvorming en procedure te wekken nadat het nieuws via diverse media al was uitgelekt. 1500 asielzoekers op elkaar gepakt zonder baan of praktische daginvulling, in een dorp waar verder bovendien niet heel veel te beleven is, iedereen ziet zo dat dit vragen om problemen is. Bovendien zou dit AZC direct naast het 'paradepaardje' van de Gemeente Geldermalsen gerealiseerd moeten worden; Nieuwbouwwijk De Plantage. Hoe verwacht de gemeente ooit nog nieuwe kopers aan te trekken, wanneer er op loopafstand een AZC is gerealiseerd? Wat doet dit bovendien met de waarde van onze woningen (uiteraard een retorische vraag)? Het is al langer bekend dat de gemeente flinke verliezen heeft geleden door onder andere te speculeren op het presigieuze nieuwbouwplan De Plantage, nu blijkt dat hier de verdiensten tegenvallen is de vergoeding voor de realisatie van het AZC en de opvang van asielzoekes vast en zeker een welkome inkomstenbron. Alles wijst erop dat het besluit reeds is genomen en men er alles aan gedaan heeft om dit nieuws zo lang mogelijk verborgen te houden voor de burger. Het college van B&W zou onze belangen moeten behartigen, maar dat ideaal lijkt al lang vervlogen. 1500 mensen op zo'n klein dorp, het op 2-na grootste AZC in Nederland. Waar zijn we in 's hemelsnaam mee bezig? Als inwoner van de gemeente Geldermalsen voel ik mij zwaar misleid, als koper van een nieuwbouwwoning in De Plantage wordt ik ernstig gedupeerd. Hulp verlenen aan mensen die het nodig hebben is menselijk en noodzakelijk, maar wel binnen alle redelijkheid en proportie. Hier is de balans in alle opzichten volledig doorgeslagen. Misselijkmakend." Bron: petities24.com

---

"Naast alle argumenten over schurft, herpes, verkrachtingen, inbraken, is het wellicht ook goed om te vermelden wat de echte redenen zijn dat we geen AZC van 1500 vluchtelingen in onze "achtertuin" willen hebben.

90% van Geldermalsen lijkt nu een racistische rol op zich te hebben genomen, maar het probleem ligt in het feit dat het voor ons als bewoners alleen maar nadelen geeft. De 1500 asielzoekers kunnen in een kleine gemeente zoals Geldermalsen niet integreren. Het aantal is te groot om op te vangen, hier hoef je geen rekenwonder voor te zijn.

Waarom drukt de gemeente dit plan door? Per vluchteling krijgt de gemeente 100 euro subsidie PER DAG. Reken maar uit. 100 x 30 x 1500 = 4,5 miljoen ballen per maand die de gemeente opstrijkt aan subsidies voor het opvangen van deze hulbehoevende mensen. Fantastisch! Maar voor ons niet. Overal waar we gaan en staan zullen we ze tegen komen; in de supermarkt, bij de benzinepomp, op straat, in het dorp, overal. Vinden we dit leuk? Nee. Waarom niet? Niet omdat het buitenlanders zijn en we per definitie een hekel hebben aan mensen die hier niet vandaan komen. We vinden het niet leuk omdat onze huizenprijzen dalen, de criminaliteit toeneemt, ons schitterend mooi geldermalsen een stukje minder schitterend word als er in het straatbeeld 10 jaar lang hangjongeren/vluchtelingen zwerven. Denk je dat ze in hun centrum blijven zitten? Mensen die net een huisje op de plantage hebben gekocht hebben een asielzoekerscentrum in hun achtertuin. De rest van de plantage zal onverkocht of onbebouwd blijven omdat er niks verkocht gaat worden. Mensen die van plan zijn te verhuizen (niet door deze reden), hebben hun huis te koop staan maar verkopen het niet meer, of voor een bodemprijs. Is dat wat je als gemeente wilt? Je ruilt voor 4.5 miljoen per maand je dorp in als een 10 jarig opvang plan? 

Al met al, is het een SLECHT idee. Die 4.5 miljoen weegt niet op tegen alle nadelen die we hier 10 jaar lang gaan krijgen. Denk eerst ff lekker aan je eigen volk voordat je je zakken gaat vullen als gemeente." Bron: petities24.com

---

"Geachte burgemeester,

Ik weet niet of er deze week een mogelijkheid komt om te spreken, vandaar doe ik het op deze manier.

Allereerst ben ik voor hulp van asielzoekers, deze mensen hebben echt hulp nodig, ongeacht of het beter is om hen in hun eigen regio op te vangen, dat is in deze irrelevant.

Het gaat mij om het volgende:

U bent als burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid van uw burgers. U bent het gezicht van de gemeente en wordt niet voor niets burgervader of in dit geval burgermoeder genoemd; u zorgt voor uw inwoners zoals vaders en moeders voor hun kinderen zorgen!

U doet echter precies het tegenovergestelde! Ik vind uw handelen infaam en beledigend ten opzichte van uw inwoners.

U stuurt 11 december uw eerste schrijven betreffende de opvang van vluchtelingen naar enkele omwonenden. En op 16 december wilt u de definitieve beslissing nemen. Een beslissing die voor alle Inwoners van Geldermalsen een grote invloed zal hebben voor de komende 10 jaar. Uw inwoners kunnen dus welgeteld 3 dagen reageren op misschien wel de grootste verandering die Geldermalsen ooit heeft meegemaakt! Even ter vergelijk van een zaak die ik persoonlijk heb mogen ondervinden met de gemeente Geldermalsen; een vergunning voor een uitbouw van 12m2 duurde 6 maanden en voor ons 3 extra architecten bezoeken, en is afgeketst omdat de gemeente de bouwregelgeving handhaaft door toe te zien op de naleving van de voorschriften. De aanbouw zou niet in het straatbeeld passen. Dat was na 6 maanden de conclusie. En u wilt nu een opvang voor 1500 vluchtelingen in 3 dagen bewerkstelligen.

Ik zal u mijn conclusie geven: Eigenbelang!!
Eigenbelang ten koste van uw eigen inwoners!
Uw inwoners verwachten transparantie en eerlijkheid van u! De Gemeente Geldermalsen heeft met geld van de inwoners verkeerd gespeculeerd. U heeft verkeerde investeringen gedaan en u wilt dit over de rug van uw eigen inwoners compenseren! Het is een belediging voor alle inwoners hoe u dit probeert af te handelen. Details heeft u vast en zeker in de stelling van de VVD gelezen.

B&W zou in de eerste plaats een visie en beleidsplan voor de bevolking moeten maken. Het kiezen voor opvang voor tientallen vluchtelingen wat op 9 november gemeld is door de gemeente (wat overigens geen enkel probleem is) , echter 4 weken later gevolgd door 1500 vluchtelingen is niets anders dan bestuurlijk onvermogen.
De keuze die u als burgemeester maakt voor het dorpse Geldermalsen getuigt van zulk slecht inlevingsvermogen dat ik niets anders kan concluderen dat u en uw wethouders incapabel zijn om deze functie te bekleden.

Voordat u zulke ingrijpende wijzigingen in het leven van de inwoners van Geldermalsen doorvoert, zou een degelijk onderzoek toch het minste zijn wat keuze kan onderbouwen.

Heeft de gemeente onderzoek gedaan naar de consequenties van:
- scholing
- financiële consequenties
- sociale consequenties
- extra beveiliging/politie
- extra kosten brandweer / ambulances
- gevolgen lokale gezondheidszorg
- bewoners op een bedrijventerrein
- verdere uitbouw plantage ( zal moeilijk worden)
- geluidsoverlast
- draagvlak burgers
- waardevermindering woningen

Ik doe een aanname: dat heeft u niet goed in kaart. Het belangrijkste punt is het draagvlak bij de burgers. Het interesseert u niets!

U bent Geldermalsen onwaardig.


Ik hoop dat dit verhaal op Facebook gedeeld wordt En dat u dit leest" Bron: petities24.com


Gast

#160 Re:

2015-12-12 11:15

#8: -  

 ja want alle vluchtelingen breken sowieso in.. Mensen waar is jullie verstand? Verdiep je eens in de pijn en leed van een ander ipv onzin uitkramen door je onwetendheid.. Echt pist word ik van deze bullshit 


Gast

#161

2015-12-12 11:15

Omdat het van de zotte is dat er in zo'n klein plaatsje als Geldermalsen 15oo asielzoekers geplaatst worden. In Nijmegen bij het werk van mijn man heeft de politie ook net werk om in te grijpen. Ze zijn niet goed wijs!!

Gast

#162

2015-12-12 11:15

Het gebrek aan openbaar vervoer en dagbestedingen, zo ook de ligging dicht bij scholen en dames hockyvereniging geeft de inwoners een unheimlich gevoel! Zeker gezien het aantal incidenten rond de huidige opvang locaties rechtvaardigen deze gevoelens.

Gast

#163

2015-12-12 11:16

Dit besluit getuigt van onmacht te besturen! !!!!!!!

Gast

#164

2015-12-12 11:16

vanwege omvang en duur van opvang. Een noodgebouw voor 10 jaar is in mijn ogen geen noodopvang. Vluchtelingen tijdelijk opvangen ok maar uitgeprocedeerden no way

Gast

#165

2015-12-12 11:20

Vluchtelingen zijn best welkom , echter geen 1500 .

Gast

#166

2015-12-12 11:21

Omdat ik wil dat ze hier uit de buurt blijven je weet niet wat je binnen haal en dan gaan ze hier een hoop ruzie maken en vechten dus laat ze lekker waar ze horen

Gast

#167

2015-12-12 11:22

Denk eerst aan de Nederlanders die het moeilijk hebben en veiligheid van kinderen en vrouwen
pietertje

#168 azc

2015-12-12 11:25

Mensen in omgeving worden overrompeld.

Ondemocratisch, eerst hoorzittingen houden zonder toezeggingen en daaruit conclusies en besluiten nemen.


Gast

#169

2015-12-12 11:26

Ik heb niks tegen moslims of asielzoekers. Behalve als er veel komen (minder dan 100 lan nog wel), dan wordt het een janboel met veel overlast.

Gast

#170

2015-12-12 11:30

1500 vluchtelingen gaat te ver! Eerst de eigen bevolking op de rit helpen!

Gast

#171

2015-12-12 11:35

1500 asielzoekers is veel te veel voor een dorp als Geldermalsen.

Gast

#172

2015-12-12 11:37

Vind het raar dat wij 3 dagen de tijd hebben om te wennen aan een beslissing dat 10 jaar gaat duren. Ik vind het qua veiligheid belangrijk dat er GEEN AZC komt! Ook voor de omliggende bedrijven wil ik dat GEEN AZC komt. Ook onze huizenbezitters wil dat er GEEN AZC komt. Ook voor onze kinderen wil ik dat er GEEN AZC komt. Kortom we wonen met ruim 2000 inwoners in dit dorp en er komt nu even nog een dorp bij. Nee ik wil zelf niet er GEEN AZC komt.

Gast

#173

2015-12-12 11:44

Eigen volk eerst
Gast

#174

2015-12-12 11:44

Dit is echt belachelijk, weg met die gelukzoekers !!!!


Gast

#175

2015-12-12 11:45

Aantal van 1500 kan zomaar een tactiek zijn om eerst een schrikreactie teweeg te brengen om daarna tot een zogenaamd "voor iedereen acceptabel compromis" van rond de 800 te komen. Hebben ze toch hun zin. Laten we hier niet intrappen!!