geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#201

2015-12-12 12:51

Opvangen van tientallen mensen is prima, maar geen 1500!

Gast

#202

2015-12-12 12:55

Dit is pure minachting van de burgers! Een AZC met 1500 asieleisers er doorheen rommelen om het onstane gat door megalomane grondaankopen van de gemeente mee te dichten. Schandalig!!!

Gast

#203

2015-12-12 12:56

Ook leuk voor de middenstand; de hele dag "hangvolk" voor je deur die zelf niets te besteden hebben en je klanten wegjagen. Ik ga in ieder geval ergens anders shoppen.


Gast

#204

2015-12-12 12:59

probleem in eigen land aanpakken , bufferzones maken in Turkije

Gast

#205

2015-12-12 13:03

De reden waarom asielzoekers opgevangen worden is geld. De gemeente heeft in het verleden grote fouten gemaakt met grondspeculaties en nu probeert deze PvdA burgemeester onder het mom van humaan bezig zijn, 1500 asielzoekers in een kamp te stoppen. Het enige doel is dat de komende 10 jaar deze grond niet afgewaardeerd hoeft te worden. Zeg dit dan gewoon tegen de burgers, maar doe niet net op de burgers achterlijk zijn. Hiermee maakt de politiek in Geldermalsen zichzelf volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig. En dit allemaal over de rug van de burgers en de asielzoekers. Want ook deze mensen zijn met deze oplossing niet goed af. Dit is alleen maar schijnheilig humaan zijn.

Gast

#206

2015-12-12 13:04

Veiligheid. Te veel mensen voor een kleine gemeenschap en op een te klein stuk. Je weet niet wat je binnenhaalt, het zijn mensen met andere normen en waarden. Wij zijn 2 jaar geleden bewust uit Culemborg vertrokken vanwege overkast van buitenlanders en wordt dit hier door onze strot geduwd!

Gast

#207

2015-12-12 13:05

Ik woon daar nog geen kilometer vandaan dus een heel dorp erbij met van die gasten echt niet nu niet nooit niet! !!!

Gast

#208

2015-12-12 13:05

Ik steun deze petitie tegen het AZC om de volgende reden. De reden van het azc in Geldermalsen is in eerste instantie helemaal geen humane. De reden is puur en alleen een geldkwestie. Gemeente zit al jaren met de handen in het haar vanwege exploitatie probleem van het Hondsgemet. Dus dan plant men maar een azc zodat de gemeente provinciale gelden kan aantrekken. Help vluchtelingen in hun eigen regio en cultuur dat voorkomt heel veel menselijk leed voor vluchtelingen en toekomstige problemen in onze gemeente.

Gast

#209

2015-12-12 13:07

Dat is veel te veel voor zo'n klein dorpje!!

Gast

#210

2015-12-12 13:12

1500 snappen ze wel wat dat inhoud en dat in een kleine gemeente die niets te bieden heeft? het is te gek voor woorden

Gast

#211

2015-12-12 13:16

Nergens in nl meer een azc het is genoeg invasie stoppen je zsm economisch vluchtelingen terug ongeacht of hun geboorteland in oorlog is of niet ze moeten terug naar laatste locatie van opvang

Gast

#212

2015-12-12 13:16

Terug naar hun eigen land en daar het probleem oplossen,en niet hier in een klein dorpje.

Gast

#213

2015-12-12 13:18

teveel op deze plek en de winst op de grond gaat verloren door geen verkoop van de omliggende , te koop staande percelen.

Gast

#214

2015-12-12 13:20

1500 asielzoekers te gek voor woorden, zorg eerst voor onze ouderen en hulpbehoevenden, de vries en consorten spelen Mooiweer over de rug van anderen

Gast

#215

2015-12-12 13:21

26 prima maar geen 1500.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-12 13:23



Gast

#217

2015-12-12 13:23

Schandalig dat er vanuit het niets ineens bekend wordt gemaakt dat ze een gigantisch AZC willen bouwen. Dat je iets wil doen kan ik wellicht nog begrijpen maar je gaat in een gemeente als Geldermalsen niet zo'n groot AZC plaatsen. Mag hopen dat ze in de gemeenteraad op tijd wakker worden.

Gast

#218

2015-12-12 13:24

#177: -  

 Het vervelende van dit soort onderzoeken is dat je je door bepaalde variabelen wel of niet mee te nemen je de uitkomst flink kunt manipuleren, cq uit z'n verband trekken. Hecht meer waarde aan m'n gezond verstand. Hoe kun je uitleggen dat het bouwen van een mega locatie, het verstrekken van geld per dag per asielzoeker de samenleving geen geld kost. Om nog maar te zwijgen van de extra kosten voor veiligheid, politie , criminaliteit.

het positieve effect op de economie dankzij extra overheidsuitgaven is een drogreden. Het betreft hier belastinggeld dat aan asielzoekers wordt uitgegeven. Zonder asielzoekers zouden wij die belasting niet hoeven betalen en het zelf kunnen besteden ten behoeve van onszelf en ook daarmee onze economie stimuleren.

Ook de stijging van de vraag naar woningen is een perverse prikkel. Met name de vraag naar sociale huurwoningen zal stijgen en wellicht de bouwsector tijdelijke impuls geven. Maar ook dit betaald uit belastinggeld wat door de belastingbetaler anders (beter) besteed had kunnen worden en daarmee ook de economie stimuleren. Het spekken van de zakken van projectontwikkelaars, aannemers, de asielindustrie en asieladvocaten lijkt mij niet de beste besteding.

Dat de werkloosheid hierdoor met "maar liefst" 0,1 procent zal dalen doordat opvang en registratie voor extra weer zorgt is een tijdelijk effect. Op een gegeven moment ben je toch klaar met opvangen en registreren, mag ik hopen!! Of wordt dit een blijvende instroom!? Dit betekent wel steeds meer ambtenaren die niet-productief werk doen, en ja, weer betaald uit belastinggeld dat alternatief besteed had kunnen worden.

Ook erg fijn om te horen dat slechts 20% van de immigranten de komende jaren betaald werk zullen vinden; alleen beetje jammer dat die huidige 600.000 werklozen dan naast die banen grijpen, en dat blijkbaar de overige 80% op uitkeringen zal blijven leven. Hoezo kost dit de samenleving geen geld!?

Van een Volkskrant artikel had ik eerlijk gezegd ook niet beter verwacht!

-

#219 Re: Re:

2015-12-12 13:24

#160: - Re:  

 In andere plaatsen zijn het aantal winkeldiefstallen en inbraken fors toegenomen na het vestigen van de AZC. Merendeel vluchtelingen in Europa zijn gelukszoekers. Daarvan zijn meer statistieken van mensen met daadwerkelijk leed. Maar goed, houd jezelf maar weer lekker dom, kun je vanavond weer heerlijk slapen. Ontwetendheid is één ding, naïef is weer het andere uiterste. 


Gast

#220

2015-12-12 13:28

Geldermalsen is niet geschikt voor een grote azc

Gast

#221

2015-12-12 13:29

Opvang voor vluchtelingen is nodig maar zoveel op deze plek is niet normaal.
Mama

#222 Re: Re: Re:

2015-12-12 13:34

#219: - - Re: Re:  

 Domme aanname 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-12-12 13:39



Gast

#224

2015-12-12 13:45

Ik heb deze petitie getekend , omdat ik geen vertrouwen meer heb in de politiek en de regering,over wat ze zeggen en willen waar maken. Het draait allemaal om geld en niet over de veiligheid en welzijn van de nederlandse burgers. Er zijn ook echt mensen die hulp nodig hebben , maar ze weten verdomd ook goed dat er hartstikke veel mensen zijn die geen recht hebben om hier te zijn. Er is erkend dat er geen of weinig controle is wie we binnen laten. Ik heb een gezin en wil deze beschermen . Er komen zo dadelijk veel problemen met deze asielzoekers en daar tegen zeg ik NEE.

Gast

#225

2015-12-12 13:50

Als er kleine aantallen netjes verdeeld over de hele regio zouden zijn, is het tot daaraan toe, maar dit gaat helemaal NERGENS over! Wat denken ze daar op het gemeentehuis? Dat wij alleen maar goed zijn om alle belasting op te hoesten en verder je mond houden? Echt niet!