geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#26

2015-12-11 22:26

Veel te veel extra mensen voor een klein dorp als geldermalsen

Gast

#27

2015-12-11 22:27

Dit is een totaal verkeerde manier van opvang. Verspreiden en de vluchtlingen op laten gaan in de samenleving: per 500 gezinnen 1 gezin in de wijk dan voorkom je overlast, op deze manier creeert men overlast, geweld en misbruik in de samenleving en in onze omgeving.

Gast

#28

2015-12-11 22:27

Tegen azc!!!

Gast

#29

2015-12-11 22:28

kut zwarte

Gast

#30

2015-12-11 22:29

14.310 inwoners in een dorp als Geldermalsen. meer dan 10 % vluchtelingen erbij is veel te veel


Gast

#31

2015-12-11 22:31

Voor alle duidelijkheid ik ben niet tegen opvang of Hulp bieden aan mensen ,maar zo n groot AZC in Geldermalsen(klein dorp) is niet in de juiste verhouding naar mijn mening
Kan niet

#32 Geldermalsen Vlichtelingen

2015-12-11 22:32

Meisjes, vrouwen kunnen zo niet eens meer alleen over straat. probleem voor overheid is meer politie Door onveiligheid. Het zou eerst kleinschalig zijn 100 oke maar 1500 gaat echt veel veel veel te ver. Half geldermalsen bijna. Kan echt niet

Boppie

#33 AZC Geldermalsen

2015-12-11 22:33

Dus daar gaat mij belastinggeld naar toe de opnieuw verhoogde WOBZ belasting die ze weer willen verhogen net als vorig jaar.

En is t dan niet zo dat de gemeentes zelf mogen bepalen waar het extra geld naar toe gaat nou ik weet wel waar het naar toe gaat maar dat van mijn niet OM EEN AZC HIER OP TE ZETTEN VOOR 10 JAAR.


Gast

#34

2015-12-11 22:37

Omdat ik het beu ben dat die gelukszoekers hier de boel verzieken, bah!

Gast

#35

2015-12-11 22:37

Met deze wijze van opvang zorgt men ervoor dat de burger in opstand komt. Als men deze asielzoekers verspreidt over de bevolking in bijvoorbeeld per 500 gezinnen 1 opvang gezin passen zich wel aan maar met 1500 op 1 plek niet.

Gast

#36

2015-12-11 22:43

Omdat ik tegen instroom van vluchtelingen ben

Gast

#37

2015-12-11 22:48

omdat wij allemaal alles moeten slikken van de regering en wij niet voor onze mening uit mogen .komen.ze vegen alles van tafel,
Margarita

#38 AZC

2015-12-11 22:49

Wat ik nog het meest schandalige vind is dat dit even in een besloten vergadering afgesproken is.

Wij inwoners hebben geen moer in te brengen. Wat een stelletje incompetente figuren zitten er in de gemeenteraad.


Gast

#39

2015-12-11 22:51

Omdat het AZC veel te groot is voor onze kleine gemeente. En dan te denken aan de mensen die een huis hebben gekocht op de Plantage. Ze raken het aan de straatstenen niet meer kwijt.

Gast

#40

2015-12-11 22:53

En er is geen plaats voor parkeerplaatsen voor de vrachtwagenchaufeurs???

bezorgde burger Geldermalsen

#41 Raadsleden moeten nu laten zien wie zij binnen Geldermalsen vertegenwoordigen: haar burgers of AZC!

2015-12-11 22:56

Oproep aan de grootste partij binnen Geldermalsen, Dorpsbelangen, om TEGEN de komst van een AZC in Geldermalsen te stemmen. Dorpsbelangen heeft de kaarten in handen. Stemt deze partij TEGEN, dan komt er geen AZC (VVD en SGP zijn tegen).

Als je vertegenwoordiger pretendeert te zijn van de dorpen, dan weet je dat het merendeel van de inwoners tegen een mega AZC in de gemeente is. Dus nu is het moment van de waarheid!!!! Komt er een AZC? Dan weet iedereen welke partij hierin een groot aandeel heeft gehad en is het hoogtijd voor nieuwe gemeenteraadsverkiezingen. #exitdorpsbelangen.


Gast

#42

2015-12-11 22:58

Omdat het er veel te veel zijn voor zo'n klein dorp. Daarnaast zijn er al genoeg mensen die hier geen baan kunnen vinden of jaren op een wachtlijst staan voor een woning.
Als vluchteling ga je niet naar een ver land maar ga je naar het dichtsbijzijnde veilige land. Daar hebben ze, voor ze Nederland bereikten, er al heel veel van gezien!!


Gast

#43

2015-12-11 23:00

Geen azc in geldermalsen, onze gemeente is hiervoor te klein, wie kan ons de veiligheid van onze kinderen garanderen die op de fiets naar sportclubs gaan en 's avonds terugkomen op de fiets van uitgaan en vrienden. Wij wonen niet voor niets buiten de grote steden

Gast

#44

2015-12-11 23:02

1500 asielzoekers op een klein dorp als geldermalsen is echt bizar. Het is echt veel te veel.

Gast

#45 Re: Raadsleden moeten nu laten zien wie zij binnen Geldermalsen vertegenwoordigen: haar burgers of A

2015-12-11 23:09


Gast

#46

2015-12-11 23:12

Naast alle argumenten over schurft, herpes, verkrachtingen, inbraken, is het wellicht ook goed om te vermelden wat de echte redenen zijn dat we geen AZC van 1500 vluchtelingen in onze "achtertuin" willen hebben.

90% van Geldermalsen lijkt nu een racistische rol op zich te hebben genomen, maar het probleem ligt in het feit dat het voor ons als bewoners alleen maar nadelen geeft. De 1500 asielzoekers kunnen in een kleine gemeente zoals Geldermalsen niet integreren. Het aantal is te groot om op te vangen, hier hoef je geen rekenwonder voor te zijn.

Waarom drukt de gemeente dit plan door? Per vluchteling krijgt de gemeente 100 euro subsidie PER DAG. Reken maar uit. 100 x 30 x 1500 = 4,5 miljoen ballen per maand die de gemeente opstrijkt aan subsidies voor het opvangen van deze hulbehoevende mensen. Fantastisch! Maar voor ons niet. Overal waar we gaan en staan zullen we ze tegen komen; in de supermarkt, bij de benzinepomp, op straat, in het dorp, overal. Vinden we dit leuk? Nee. Waarom niet? Niet omdat het buitenlanders zijn en we per definitie een hekel hebben aan mensen die hier niet vandaan komen. We vinden het niet leuk omdat onze huizenprijzen dalen, de criminaliteit toeneemt, ons schitterend mooi geldermalsen een stukje minder schitterend word als er in het straatbeeld 10 jaar lang hangjongeren/vluchtelingen zwerven. Denk je dat ze in hun centrum blijven zitten? Mensen die net een huisje op de plantage hebben gekocht hebben een asielzoekerscentrum in hun achtertuin. De rest van de plantage zal onverkocht of onbebouwd blijven omdat er niks verkocht gaat worden. Mensen die van plan zijn te verhuizen (niet door deze reden), hebben hun huis te koop staan maar verkopen het niet meer, of voor een bodemprijs. Is dat wat je als gemeente wilt? Je ruilt voor 4.5 miljoen per maand je dorp in als een 10 jarig opvang plan? 

Al met al, is het een SLECHT idee. Die 4.5 miljoen weegt niet op tegen alle nadelen die we hier 10 jaar lang gaan krijgen. Denk eerst ff lekker aan je eigen volk voordat je je zakken gaat vullen als gemeente. 


Gast

#47

2015-12-11 23:13

Dit kan echt niet! Geldermalsen wordt zo overspoeld. Dit zijn geen aantallen voor een gemeente als Geldermalsen. 

 


Gast

#48

2015-12-11 23:15

Omdat onze gemeente eerst eens de problemen moet oplossen die bij hun eigen inwoners zijn. Denk daarbij aan de stille armoede, de eenzame bejaarden, de bezuinigingen in de gezondheidszorg en vooral het waarborgen van de veiligheid van zijn bewoners.

Gast

#49

2015-12-11 23:16

Allereerst is de wijze waarop dit nieuws bij ons als inwoners en belanghebbenden terecht is gekomen werkelijk waar schandalig. Klaarblijkelijk heeft de gemeente vanavond halsoverkop brieven geprint en deze bezorgd bij tal van omwonenden, om nog enogszins de schijn van correcte besluitvorming en procedure te wekken nadat het nieuws via diverse media al was uitgelekt. 1500 asielzoekers op elkaar gepakt zonder baan of praktische daginvulling, in een dorp waar verder bovendien niet heel veel te beleven is, iedereen ziet zo dat dit vragen om problemen is. Bovendien zou dit AZC direct naast het 'paradepaardje' van de Gemeente Geldermalsen gerealiseerd moeten worden; Nieuwbouwwijk De Plantage. Hoe verwacht de gemeente ooit nog nieuwe kopers aan te trekken, wanneer er op loopafstand een AZC is gerealiseerd? Wat doet dit bovendien met de waarde van onze woningen (uiteraard een retorische vraag)? Het is al langer bekend dat de gemeente flinke verliezen heeft geleden door onder andere te speculeren op het presigieuze nieuwbouwplan De Plantage, nu blijkt dat hier de verdiensten tegenvallen is de vergoeding voor de realisatie van het AZC en de opvang van asielzoekes vast en zeker een welkome inkomstenbron. Alles wijst erop dat het besluit reeds is genomen en men er alles aan gedaan heeft om dit nieuws zo lang mogelijk verborgen te houden voor de burger. Het college van B&W zou onze belangen moeten behartigen, maar dat ideaal lijkt al lang vervlogen. 1500 mensen op zo'n klein dorp, het op 2-na grootste AZC in Nederland. Waar zijn we in 's hemelsnaam mee bezig? Als inwoner van de gemeente Geldermalsen voel ik mij zwaar misleid, als koper van een nieuwbouwwoning in De Plantage wordt ik ernstig gedupeerd. Hulp verlenen aan mensen die het nodig hebben is menselijk en noodzakelijk, maar wel binnen alle redelijkheid en proportie. Hier is de balans in alle opzichten volledig doorgeslagen. Misselijkmakend.


Gast

#50

2015-12-11 23:17

IN PLAATS VAN DAT IEDEREEN EEN GROTE MOND HEEFT OP SOCIAL MEDIA HOOP IK OOK DAT DE MENSEN DE PETITIE TEKENEN EN WOENSDAG AANWEZIG ZIJN OM 20.00 OM STERK TE STAAN MET ZN ALLEN. HOE MEER MENSEN ER ZULLEN ZIJN, HOE GROTER DE KANS DAT ZE INZIEN HOE VEEL CHAOS ZE HIERMEE CREEEREN.