geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#51 Re:

2015-12-11 23:18

#49: -  

 AMEN. Jij snapt het. Ben je er woensdag bij? Hopelijk als spreker. Meld je aub aan, want je argumenten zijn dusdanig "in de roos"


Gast

#52

2015-12-11 23:20

Het is beter om ze in hun eigen land aan de grens goed op te vangen, dan kunnen ze ook weer snel terug naar hun eigen huis als het weer mogelijk is. Nu heb je ook veel economische vluchtelingen die hier gelijk een betere toekomst willen opbouwen.

Gast

#53

2015-12-11 23:20

ongelooflijk dat zoiets gewoon even besloten kan worden!


Gast

#54 Re:

2015-12-11 23:21

#15: -  

 Juist


Gast

#55

2015-12-11 23:22

Wegens ondemocratische(Noord-Koreaanse) besluitvorming van de "bestuurders" van Geldermalsen.

Gast

#56

2015-12-11 23:24

Er is geen plaats meer in ons over bevolkte land, en zeker niet voor geluk zoekers.
Opvang van dit volk in eigen regio en dat is de zandbak en omgeving.
Onze sociale voorzieningen worden geheel uitgeholt door dit volk.

Gast

#57

2015-12-11 23:27

Er geen goed beleid is vanuit de overheid en gemeente Geldermalsen
ER GEEN GOEDE HUISVESTING GEBODEN KAN WORDEN aan de JONGEREN van DEZE GEMEENTE waaronder mijn dochter met kind die bij ons inwonen al bijna 2 jr !  Ook zij is een vluchteling in eigen land .Dat zij en wij ook onze vrijheid terug willen en ons eigen plan willen trekken voor de toekomst ,daar wordt na 2 jr wachten niets mee gedaan.Jawel we hebben ook in ons Geldermalsen een te kort aan huurwoningen.Ze woont toch goed bij haar ouders wordt er dan gezegd .Dat pa een dagje ouder wordt en ma een beetje ziek ,ach dat geeft niet hoor.Ze wonen toch in een groot huis .Goh wordt het te groot om te onderhouden ?Komt dat even goed uit zeg ,kan je misschien nog meer vluchtelingen opvangen . .Dan krijgt u €100,-per dag per vluchteling ...even kijken dat is dus €200 per dag is €6000 per maand .?.Dat is dus gelijk genoeg om het onderhoud te laten doen en daar te blijven wonen de eerste tien jaar ! Mag ik van terugwerkende kracht even vangen gemeente Geldermalsen ?!  Omdat de mensen die opgevangen gaan worden NIET MOGEN WERKEN.Ook geen VRIJWILLIGERSWERK zodat zij zich ook NUTTIG VOELEN en wij er ook baat bij zouden kunnen hebben .Omdat de gemeente zijn zakken vult over onze ruggen .De huizenprijzen dalen .Wij ook een stem hebben en van ons willen laten horen ! Wij ons geen vluchteling moeten gaan voelen in ons eigen land .Ik ben VOOR vluchtelingen opvang ,maar niet op deze manier ! Als ik het geld had om mijn dochter een woning aan te laten bieden voor€200 per dag aan de gemeente Geldermalsen dan kocht ik wel een woning voor haar ,maar niet meer in Geldermalsen ! Zo mijn vuil ligt ook op straat .Ik zou zeggen Gemeente Geldermalsen doe er eens iets mee.! O jee ,daar moet ik ook voor betalen natuurlijk 


Gast

#58

2015-12-11 23:32

Een huis gekocht op de plantage. Omdat geldermalsen stukje landelijk, rust en ruimte biedt. Kleinschalig centrum. Komen uit de stad. Gevlucht voor de drukte aldaar. Azc is veel te grootschalig opgezet.

Gast

#59

2015-12-11 23:37

Het wordt tijd dat de gemeente eerlijk en open is. Zoveelste project achter de rug van de burgers om, maar nu gaan ze te ver. 1500 is teveel...!!!
gast

#60 Re:

2015-12-11 23:40

#49: -  

Helemaal mee eens!! En..... Heeft de gemeente Geldermalsen verder gekeken dan alleen naar de euro 's die ze ontvangen??

Wat is hun plan??? Hoe kunnen 1500 asielzoekers in ons kleine dorp goed integreren d.m.v. te weinig voorzieningen, maken de kinderen van de vluchtelingen gebruik van de huidige scholen?  

Ik ben voor de opvang van vluchtelingen maar 1500 is teveel! Ik ben voor spreiding, waarom moet Geldermalsen zonodig 60% voor de provincie Gelderland opvangen.

Steeds weer wordt het duidelijk dat het de gemeente Geldermalsen om het geld gaat.

Want wie wordt er uiteindelijk beter van? Bewoners zeker niet,.maar de asielzoekers uiteindelijk ook niet. ...... triest!!! 

 

 

 


Gast

#61

2015-12-11 23:46

1500 vluchtelingen op 1 plaats in zo`n kleine gemeenschap.. de gemeente en de politie moeten de veiligheid waarborgen?! Er rijden 2 auto`s in heel rivierenland, beveiliging van een particulier bedrijf?! Die mogen niks... Opvang vluchtelingen prima! Maar dan anders. Er zijn leegstaande panden zat. een paar per locatie zoals in Tricht en Beesd, Prima! Als alle gemeentes het op deze manier doen is het probleem lang zo groot niet.

Gast

#62

2015-12-11 23:47

Hoe denkt het huidige bestuur van Geldermalsen zorg voor al deze mensen te dragen, want het lukt ze nu al niet! Daar komt bij, deze aantallen zijn teveel voor deze gemeente, is onevenredig (of wordt er nu hoog ingezet, zodat er uiteindelijk toch meer uitgesleept wordt? )
Est

#63 Re: bewoner est

2015-12-11 23:51

#1: -  

We hebben het altijd over democratie:

 

laten we pamfletten maken met daarop ja of nee AZC. Meeste stemmen gelden. 

51% van bevolking zegt ja dan gaat het door.

51% van bevolking zegt nee dan gaat het niet door. 

Het kan toch niet zo zijn dat gemeente dat zo maar even besluit. 

Dit soort besluiten heeft hele grote gevolgen. 

Voor bewoners ondernemers de jeugd gevoel van veiligheid. 

Ook denk ik dat de hele sfeer van het dorp veranderd. Van rustig vredig naar onrust en veel verdriet bij mensen. 

Daarbij is het verdriet van de mensen er ook. 

Maar grote AZC's hebben veel impact.

In Geldermalsen komt er 5,7% bevolking bij.

1% max moet de norm worden. Dat is voor integratie ook beter. 

Tevens moet gemeente huis eigenaren compenseren. Wijk plantage gaat echt schade oplopen. Maar ook Est gaat problemen krijgen. 

Mijn voorstel democraties stemmen. 

 

Bewoner Est 

 


Gast

#64

2015-12-11 23:57

Al teveel kakkerlakken in dit land.
Terug met die rotzooi en de grenzen dicht

Gast

#65

2015-12-12 00:01

Werkgelegenheid komt in het geding. Minder woningen beschikbaar. Dit gaat ten koste van de gene die in Geldermalsen wonen. De waarde van de woningen gaat dalen. Overlast.....?!!!

Gast

#66 Re:

2015-12-12 00:05

#8: -  

 Inbreken? Is dat waar jij aan denkt??? Ik denk dat die mensen heel wat andere dingen aan hun hoofd hebben en heeel wat te verwerken hebben 


Gast

#67 Re:

2015-12-12 00:08

#64: -  

 Je weet dat kakkerlakken hardnekkig zijn.. ons krijg je nooit weg 


Gast

#68

2015-12-12 00:11

1500 is gewoon te veel

Gast

#69 Re:

2015-12-12 00:14

#13: -  

 Verkrachters? Dieven? TERRORISTEN????

Als dat terroristen waren geweest hadden ze wel gevochten voor hun land, huis, familie etc. Denk na! hoe zou jij het vinden als hier in nederland oorlog zou uitbreken.. jij moest gaan vluchten maar je bent nergens welkom? Het is geven en nemen.. waarom zou je iemand geen veilig leven gunnen? Mensen die al zoveel hebben meegemaakt hun hele leven staat op zn kop!!! Een klein beetje respect en medeleven is niet heel veel gevraagd toch?? 


Gast

#70

2015-12-12 00:14

                


Gast

#71

2015-12-12 00:14

KNETTERGEK!
BEN HET ZAT

#72

2015-12-12 00:17

Deze ''vluchtelingen'' zijn meerdere veilige landen doorkruist om in Nederland te komen. Ze zoeken dus geen veiligheid, maar GELD. Economische vluchtelingen zijn het! En dan heb je ook nog die leuke ISIS strijders hier en daar er tussen zitten. En dan straks bij de volgende aanslag weer allemaal politiek correct gaan lopen doen zeker?! 


Gast

#73 Re: Re:

2015-12-12 00:20

#69: - Re:  

 in theorie zou je gelijk hebben. Vluchtelingen helpen is goed. Maar wanneer gaan idioten zoals jij nou eens inzien dat het hier helemaal niet om vluchtelingen gaat? Deze ''vluchtelingen'' zijn door meerdere VEILIGE Europe landen gereist om hier te komen. Waarom niet in het veilige Turkije gebleven? ZE KOMEN HIER VOOR HET GRATIS GELD! En dan heb je ook nog de ISIS honden ertussen die hier komen voor aanslagen. WEGKIJKER!


Gast

#74

2015-12-12 00:24

Woon in geldermalsen en ben tegen een azc leverd alleen maar problemen op met die onaangepaste moslims

Gast

#75

2015-12-12 00:28

Omdat het te gevaarlijk is om nog meer vluchtelingen toe te laten vanwege de jihadisten die er tussen lopen. En daarbij moeten ze terug om in eigen land te gaan vechten i.p.v. hier geld te willen en ondankbaar te zijn. Het volk is het spuugzat, steeds meer werklozen, meer schulden en geen uitzicht op een baan. Enzv.......