WIJ WILLEN MEER EN PROFESSIONELERE CONTROLE OP DIERENASIELEN!


Gast

#1

2015-12-19 16:43

Omdat ik heel veel van dieren hou en alle dieren verdienen liefde en respect.

Gast

#2

2015-12-19 17:42

beelden zeggen meer dan 1000 woorden dus vandaar

Gast

#3

2015-12-19 19:42

Properdere hokken, diervriendelijker personeel, vluggere, betere zorg voor de zieke diertjes enzzz deze dieren verdienen meer liefde, respect en aandacht hebben waarschijnlijk al genoeg meegemaakt voor ze daar spijtig genoeg terecht zijn gekomen....door de grootste schuldigen in deze zaak die ze beter zouden moeten straffen , dan zaten de asielen misschien véél minder vol !

Gast

#4

2015-12-19 20:58

Rotte appels moeten uit de mand.Simpel.

Gast

#5

2015-12-19 21:29

Omdat dieren afhankelijk zijn van ons'!
En elke misstand daarom uit de weg geruimd moet worden, we leven niet meer in de tijd van de batavieren :(

Gast

#6

2015-12-20 01:50

Omdat ik vind dat er nog te weinig respect is naar dieren!

Gast

#7

2015-12-20 07:22

Om het gaat voor wel zijn van dieren

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-20 08:19



Gast

#9

2015-12-20 08:22

omdat wij mensen het recht niet hebben dieren zo te behandelen

Gast

#10

2015-12-20 09:05

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik zelf ook voor een dierenasiel werk. Onze poezen worden in huiselijke kring opgevangen. Wij moeten aan strenge eisen van onze dierenarts voldoen voordat je een poes mag opvangen.

Gast

#11

2015-12-20 11:19

in dierenasiels horen dieren liefhebbers te werken die de dieren die er zitten ,zo goed mogelijk te verzorgen . en niet mishandelen

Gast

#12

2015-12-20 13:31

*Onaangekondigde controles, Controles door mensen met know-how en een hart voor dieren (onafhankelijk orgaan die verslag uit brengt bij FOD), Attesten voor asielmedewerkers, Professionele technieken voor euthanasie, Het einde van barakken en gebrekkige hygiene, Keurmerken voor asielen die 100% in orde zijn...

Gast

#13 Re:

2015-12-20 13:53

#12: -  

 Helemaal mee eens!


Gast

#14

2015-12-20 20:26

Een kat hoort NIET in een klein hokje maar heeft ruimte nodig en vriendschap.

Gast

#15

2015-12-20 20:33

Dierenasielen beschouwen katten tegenwoordig meer als last
dan als (huis)dier in nood. Veel poezen worden ook veel te snel
als wild en onhandelbaar beschouwd terwijl het gewoon pure
angst is voor de onbekende akelige situatie waarin het dier zich
bevindt. Katten worden ook veel te snel geliquideerd zonder dat
de eigenaar de kans heeft gekregen om zijn (huis)dier terug te
vinden. Veel gemeenten brengen hun "vangst" naar het asiel
terwijl iedereen nog in de eigen buurt aan het zoeken is naar de
vermiste kat. Ook de manier van euthanasie laat veel te wensen over. In plaats van het "zachte inslapen" is het voor
zowel hond als kat eerder een barbaarse moordpartij met
heel veel leed en een verschrikkelijke doodstrijd ...
Zoiets kan niet door de beugel en moet gestopt worden !!!





asiel
Raf (voorzitter KATTENADVIES iVZW)

#16 Re: zeker waar!

2015-12-20 20:38

#15: -  

 


Gast

#17

2015-12-20 20:42

Heb de beelden gezien via het nieuwsbericht en vind het een
schandalige zaak ! Zulke situaties moeten koste wat kost vermeden worden. Een dierenasiel moet als bestaansreden
hebben "het redden/opvangen" van dieren in nood. Nog maar
eens blijkt er geen degelijke opvang is ! Geen wonder dat er
steeds meer particuliere opvang via vzw's worden opgericht
uit protest tegen zulke praktijken !!! Onafhankelijke en vooral
onverwachte controles van dierenasielen zijn onontbeerlijk
waarbij vooral naar de GEEST van de wet moet worden
gehandeld dan naar de letter/officiële reglementering.
Dierenwelzijn moet altijd prioriteit krijgen !!!



Gast

#18

2015-12-20 23:39

Dit moet stoppen in de asielen
Zij moeten overlevingskansen geven
Aan dieren en geen slachthuis of folterkamer

Gast

#19

2015-12-21 01:26

Straks komen er hier nog toestanden zoals in Spanje,van die echte verschrikkelijke euthanasie fabrieken ! De mensen moeten worden opgevoed om anders met de dieren om te gaan !
kattenadvies.be

#20

2015-12-21 07:59

De reactie #19 is helemaal juist, er moet aan opvoeding gedaan worden! Mensen moeten anders omgaan met dieren! Wil u daar samen met ons aan werken, let op wij beperken ons terrein bij katten, geef ons alvast een seintje raf@kattenadvies.be - We weten dat ook bij andere diersoorten gruwelijke zaken gebeuren en sluiten ons aan bij de initiatiefnemers waar nodig maar onze strijd gaat naar > respect voor de kleinste onder ons, katten. 


Anonymous

#21

2015-12-21 08:52

Wij ex-helpers hebben hetzelfde meegemaakt in BRUGGE!! En geloof me, na jaren actie: er verandert niets! minister is onbereikbaar, behalve met mooie woorden, inspectie doet ook niets met klachten van burgers.. Ikzelf heb een schadeclaim gekregen!! doe mee met ACTIE NIEUWE WET: www.petities24.com/betere belgische wet een dier is geen ding (lage streepjes tussen de woorden) SUCCES!! Dierenvriend, Tine Devroye
Katman

#22 Re: Tine Devroye

2015-12-21 09:21

#21: -  

 beste Tine,

Net daarom dat KATTENADVIES iVZW opgericht is na 10 jaar voorbereiding... Wij zijn ervan overtuigd dat we op 'wereldschaal' iets kunnen veranderen en dat is een mega ambitie! De manier waarop zal langzaam duidelijk worden.

indien u interesse heeft om mee te werken aan een wereld met respect voor katten, aarzel niet contact op te nemen.

Raf Van Duyse

KATTENADVIES iVZW - Oostende


Gast

#23

2015-12-21 11:27

Dierenasiels zouden een veilig en goed onderkomen moeten zijn voor dieren zonder thuis en je zou verwachten dat men hier het beste met de dieren voor heeft. Ik ben enorm geschrokken van de misstanden die in sommige asiels plaatsvinden. Schandalig gewoon... Hier MOET een goede controle op komen.

Gast

#24

2015-12-21 11:44

Ik kan er niet tegen dat ze zo verwaarloosd worden .ze hebben ook een hartje allemaal en verdienen dat niet

Gast

#25

2015-12-21 12:15

dit is niet normaal en dat voor een asiel.vreselijk,het lijkt wel een concentratiekanp ipv een dierenasiel,ik hoop dat hier gauw een einde aan komt, voor de dieren,want die moeten gewoon geplaats worden bij mensen die hun welkom heten,en een gouden mand geven,