Nee tegen de plannen voor de Westelijke Ontsluiting in Amersfoort


Gast

#26 Re: Re: Ik ben voor.

2016-01-11 09:06

#24: - Re: Ik ben voor.  

 Ik ben een gewone wijkbewoner, geen VVD raadslid en ik ben echt voor. Nu niet investeren in de toekomst is de ondergang van onze stad. Daar zijn al zoveel voorbeelden van. En zoals altijd in NL gaan we pas maatregelen nemen als het kalf verdronken is. Ik respecteer de tegenstanders, respecteer dan aub ook dat er voorstanders zijn! En misschien zijn het wel je buren of vrienden.


Gast

#27

2016-01-11 13:01

Onnodig, geld verslindend, minimale tijdwinst

Gast

#28

2016-01-11 13:04

Het is een gebrekkige oplossing voor de realisatie van een rondweg van snelwegen rond Amersfoort.
De westelijke verbinding tussen de A28 en de A1 wordt zo gebrekkig ingevuld, dat op korte termijn een vergroting van capaciteit nodig is.
De grote vraag is echter: waarom wil Amersfoort nog een extra verbinding tussen de A1 en de A28. Die is er al via knooppunt Hoevelaken.

Gast

#29

2016-01-11 15:30

Handen af van de natuur. We hebben al relatief zo weinig groen in Nederland.

Gast

#30

2016-01-11 18:12

Idioot dat er zoveel geld uitgegeven moet worden voor deze weg. Alleen in de ochtend- en middagspits is het druk en doe je er wat langer over om bij de Stichtse Rotonde te komen of andersom.
Verder is het over het algemeen rustig op de BWlaan.
Het geld kan aan veel betere zaken worden besteed.

Gast

#31

2016-01-11 18:57

Er zijn genoeg bomen gesloopt in Amersfoort. Deze weg is onnodig, komt voort uit 1964. Bovendien is de verkeersdrukte in dit gedeelte van Amersfoort (Zuid) dermate afgenomen. Ziekenhuizen zijn daar verdwenen.
En eerst maar eens kijken hoe de toekomst er uitziet als verkeersplein Hoevelaken klaar is na de ombouw en de A1 aan de noordkant is verbreed naar 3-rijstroken.

Gast

#32 Re: Ik ben voor.

2016-01-11 19:04

#21: - Ik ben voor.  

 Amersfoort zou misschien groeien, alleen niet aan deze kant van Amersfoort. Dit zal plaatsvinden in Amersfoort-Noord. Waarschijnlijk vastgroeien aan de gemeente Nijkerk, met Nijkerk en Hoevelaken.

Het aanleggen van deze weg, aan deze kant van de stad heeft geen zin. Haalt alleen maar de duurzame bomen weg, en niet zo'n klein beetje ook.

Dan moet het verkeer over de Amsterdamseweg en de Bunschoterstraat naar Amersfoort Noord. Het lost dus niets op en maakt het alleen maar erger.

Bovendien welke bedrijven zitten er nog in Amersfoort Zuid? In het centrum loopt de ene naar de andere bedrijf weg. Een categorische leegstand en begint onderhand luguber te worden. Aan deze situatie zou eerst aandacht moeten worden besteed. Na de Amersfoortse is nu AkzoNobel vertrokken uit Amersfoort. Het wordt stil in het centrum.


Gast

#33

2016-01-11 19:11

Zodra de gemeente Amersfoort een boom ziet staan MOET deze tegen de vlakte = ziek zegt men dan. Dat was al zo toen ik nog in Amersfoort woonde in 1982. Hoogmoedswaanzin die lui daar.

Gast

#34

2016-01-11 20:38

Ik ben eigenlijk nauwelijks bekend met de situatie ten zuiden van het spoor (tijdens de spits althans) maar ik zie nu al dat het verkeer tijdens de spits vast loopt bij de aansluiting op de Amsterdamseweg. Dit project schuift het probleem alleen maar op. Inzetten op gedragsverandering zou meer effect hebben.
P.

#35 Re: Re: Re: Ik ben voor.

2016-01-11 20:45

#26: - Re: Re: Ik ben voor.  

Een eventuele aanleg zie ik meer als een desinvestering. Je krijgt het verloren gebied nooit meer terug, en ik heb in een vorige woonplaats een vergelijkbaar project zien mislukken. Net als daar indertijd schuift het verkeersprobleem alleen maar 1 km op. Het loopt bij de Amsterdamseweg nu al vast in de spits.


Gast

#36

2016-01-11 21:18

totaal geen nut

Gast

#37

2016-01-11 22:59

tegen kappen vN BOMEN

Gast

#38 Re:

2016-01-11 23:11

#2: Ik vind het erg veel geld voor een relatief klein probleem. Alleen in de ochtend en de avond moet je soms een paar minuten wachten maar het kan nooit zijn dat er zo veel geld uitgegeven gaat worden hiervoor.

 Dat is niet waar! Deze probleem is heel erg groot in de ochtend en avond spits. Geld valt best wel mee! Dus gewoon door gaan met deze project ;)


Gast

#39

2016-01-12 05:11

Amersfoort is een kei in langdurige, achterhaalde en veel te dure prestigeprojecten. Zoek eens een fatsoenlijke oplossing!

Gast

#40

2016-01-12 08:46

Waarom bijvoorbeeld niet alleen een verdiepte fietstunnel waar hulpdiensten gebruik van kunnen maken als de spoorbomen dicht zijn?

Gast

#41 Re: Re:

2016-01-12 09:56

#38: - Re:  

Toon dit eens aan met foto's, cijfers, een onafhangkelijk onderzoek! Ik woon aan de BW-laan en daarmee kan ik zeggen dat er totaal geen probleem is tijdens de ochtend/avond-spits. Als zeker geen "heel groot probleem". De file bij het stationsplein in de spits voor het zebrapad is langer. Waarom daar geen tunnel aangelegd?!

Amersfoort moet stoppen met de waanzinnige natuurvernieling en tientallen miljoenen gemeenschapsgeld over de balk te gooien. Concentreer je eens op echte problemen. En dat is zeker niet deze weg. Laat het laatste groene weg in Amersfoort alsjeblieft in stand.


Gast

#42

2016-01-12 10:08

Natuurvernietiging voor een paar minuten.

Gast

#43

2016-01-12 10:35

Toon de werkelijke noodzaak (anno 2016, en niet van 10 jaar terug) eens aan met foto's, cijfers, een onafhangkelijk onderzoek! Ik woon aan de BW-laan en daarmee kan ik zeggen dat er totaal geen probleem is tijdens de ochtend/avond-spits. Al zeker geen "heel groot probleem". De file bij het stationsplein in de spits voor het zebrapad is langer. Waarom is daar nooit een tunnel aangelegd?!

Amersfoort moet stoppen met de waanzinnige natuurvernieling en tientallen miljoenen gemeenschapsgeld over de balk te gooien. Zo wordt je wel koploper met de WOZ-verhoging! Concentreer je als gemeente eens op echte problemen. En dat is zeker niet deze weg. Laat het laatste groene weg in Amersfoort alsjeblieft in stand.


Gast

#44

2016-01-12 10:58

Ik ben het helemaal eens met de tekst. Het is te idioot voor woorden dan wij in Amersfoort een voedsel- en kledingbank hebben en anderzijds miljoenen euro's reserveren voor een paar minuten tijdwinst voor vrachtwagens, die als ze een stukje verder om Amersfoort heen rijden dat ook hebben.

Gast

#45

2016-01-12 11:31

Nut en noodzaak is niet aangetoond.Meer dan 3000 bomen worden omgezaagd. Het gaat ten koste van de ecologische hoofdstructuur. Overlast is niet aangetoond. Veroorzaakt fijn stof door toenemend auto verkeer op omliggende sportvelden en nieuw te bouwen wijk de Soesterhof.

Gast

#46

2016-01-12 11:38

De rondweg is overbodig en is alleen een prestige project van een wethouder. De gemeente heeft geeneens geld voor dit soort projecten.

Gast

#47

2016-01-12 16:14

waarom een nieuwe dure weg voor 4 min tijdswinst

Gast

#48

2016-01-12 17:46

Ontsluiting qua verkeer niet noodzakelijk behalve misschien een halfuurtje in de Spits, en kost veel te veel geld, en zonde van de natuur
realist

#49

2016-01-12 19:15

Stichtse rotonde vanuit amersfoort Noord en Hoogland prima te bereiken via de A1 / A28. knelpunt volgens mij in de spits eerder overgang voor ter Eem (scholieren) waar automobilisten voor moeten wachten dan de spoorwegovergang.

Met de fiets 4x per week gemiddeld 1x wachten voor het spoor en dan maximaal 3-4 minuten!!! Geen enkel probleem, sowieso geen dikke 60 mln euro waard . En dat in deze tijd voor een dergelijke stad in financiele nood. Ondoordachte, prestigieuse politieke ondeskundigheid. Sorry hoor.


Gast

#50

2016-01-12 20:32

Zinloos geldverkwistend project, dat veel schade aan de natuur brengt, milieubelastend is ( meer auto's) en nauwelijks tijdwinst oplevert. Bovendien zijn er tegenwoordig bijna geen files meer. Stoppen nu!