Steun Jitse Akse

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun Jitse Akse.


Gast

#9851

2016-01-18 13:20

Omdat de aanhouiding van Jitse Akse inderdaad de wereld op z'n kop is. 'Justitie' komt ditmaal niet van een verre planeet maar uit een ander sterrenstelstel.

Gast

#9852

2016-01-18 13:21

Ik ben ook beroepsmilitair geweest en weet wel komen ze aan mijn familie dan ga ik jitse volgen. Vroeger streden de mannen voor hun land en nu vluchten ze hierheen om Europa kapot te maken

Gast

#9853

2016-01-18 13:24

Meten met twee maten is tot kunst verheven in Nederland. Een aantal keren is al aangehaald dat ‘personen die zich bij een buitenlandse strijdmacht aansluiten, het Nederlanderschap kan worden ontnomen’. Uit de pers begrijp ik echter dat onze regering tientallen of zelfs honderden jihadisten die naar het buitenland waren afgereisd om voor IS te vechten, doodleuk heeft laten terugkeren. Naar hun huis in Nederland. Je mag aannemen dat zij mensen hebben gedood en dat zij Nederland in principe vijandig gezind zijn. Diverse van hen hebben dat zelf ook kenbaar gemaakt op sociale media e.d. Maar zij worden niet aan de grens geweerd of tenminste direct in bewaring gesteld en het is heel schimmig òf, en zo ja hoe, hun eventuele misdaden worden onderzocht.

Nu is daar Jitse Akse, een Nederlander die tègen IS is gaan strijden. Het OM heeft hem wèl laten aanhouden, op basis van zijn eigen uitspraken. Ik weet niet hoe ù er over denkt, maar ik heb het wel gehad met het meten met twee maten, alleen één kant op willen kijken, etc. Het enige waar onze overheid daadkracht in toont is – blijkbaar – het koeieneren van autochtone Nederlanders. Maar laat vooral degenen van een andere afkomst hun gang gaan, bagatelliseer het, stop het weg.... Voor zover de hoogintelligente dames en heren het nog steeds niet begrepen hebben: juist op die manier creëer je massale tegenstand van de bevolking en sympathieen voor degenen die aangeven wèl te willen optreden, lees: (extreem) rechts. Zoals Jerry Goossens het briljant uitdrukte: ‘als we het van de politiek moeten hebben, staat IS straks koppen te snellen op het Malieveld terwijl ze op het Binnenhof nog aan het vergaderen zijn of we ons daar al dan niet krachtig tegen dienen uit te spreken’. Voelen wij ons lekker veilig bij, zo’n overheid. Drie woorden: Optreden, of Aftreden.

Gast

#9854

2016-01-18 13:24

Omdat Jitse een van de weinige is die nog moed toont. Misschien zouden bepaalde politiekers hier eens een lesje moeten aan nemen! Zolang er geen grondtroepen naar Syrië gestuurd worden, is het dweilen met de kraan open. Alvast proficiat Jitse om het kwaad bij de wortels aan te pakken!

Gast

#9855

2016-01-18 13:25

Rutte heeft duidelijk verklaard dat "we" in oorlog zijn met ISIS.
Koerden moeten nu met onvoldoende wapens (zijn volgens de Turkse regering "terroristen" , dus elke hulp aan hun strijd moet worden toegejuicht. Met bombardementen (zoals Nederland nu in Irak doet) is altijd sprake van collateral dammage, bij grond gevechten minder.

Gast

#9856

2016-01-18 13:26

De man moet een medaille krijgen, geen strafzaak.

Gast

#9857

2016-01-18 13:27

In dit land word je helaas gestraft wanneer je opkomt voor anderen. Elk initiatief om vijanden aan te pakken en uit te schakelen is er 1, daarom, Hulde voor deze man!

Gast

#9858

2016-01-18 13:30

Walgelijke overheid. De omgekeerde wereld. Is te gek voor woorden, idiote justitie !!!! Ik schaam me dat ik in Nederland geboren ben, schaam me diep voor deze meneer, die als enige daadwerkelijk iets gedaan heeft tegen IS. Geen woorden maar daden, zo moet het!

Gast

#9859

2016-01-18 13:30

Kerel verdiend een lintje op zijn borst.... niet om zijn nek.. droevig kl#@teland hier.

Gast

#9860

2016-01-18 13:32

omdat ik het volslagen oneens ben met de handelswijze van het OM!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#9861

2016-01-18 13:32

Te gek dat het OM er zich mee bemoeid IS mogen alles afslachten de hele wereld vecht er tegen en de man de er aan mee werkt moet voor komen echt Nederland

Gast

#9862

2016-01-18 13:35

Belachelijk om mensen te vervolgens die IS bestijden, de wereld op z'n kop in Nederland.

Gast

#9863

2016-01-18 13:36

Dit is toch werkelijk te zot voor woorden! Deze man zou steun moeten krijgen! Hij doet waar veel van ons (mezelf incluis) te bang voor zijn, dan wel de middelen niet voor hebben! Niets dan hulde!!
En al die jongens die terugkomen vanuit Syrië (denkend dat ze gestreden hebben voor de goede zaak, maar eigenlijk gebruikt zijn als levend schild door IS, want meer waren ze niet; hopelijk beseffen degene die nog willen gaan zich dat snel!) worden ontvangen en vertroeteld, want oh, ze zijn zo zielig en moeten snel weer de goede kant op gewezen worden!
@ Den Haag: krab jezelf eens even heel erg goed achter je oren, want dit klopt niet!
machteloos

#9864 Re:

2016-01-18 13:36

#26: -  

 Overheid verschuilt gemakkelijk achter de wet, maar doet weinig aan honderden vrouwen en kinderen die verkracht worden en als sex slavinnen verkocht worden door IS. duizenden mensen worden vermoord uit naam van "Allah". Dan is er een moedige man die daadkrachtig is en goed doet, die wil men (den Haag) veroordelen. Hoe laf is Den Haag.  


Gast

#9865

2016-01-18 13:38

Deze man heeft ballen getoond, voor ieder die zegt dat dit wetterlijk niet mocht, SCHIJT!!!! Als jou huis of familie wordt aangevallen door ISIS terroristen ga je toch ook niet eerst ff mailen of bellen met het OM of je mag optreden? Patriotisme is Heldenmoed als je vecht tegen een verboden terroristische  organisatie als ISIS. In Amerika zal deze beste man worden geeerd als een grote HELD. In NL wordt hij als een crimineel behandeld en als schandpaal gebruikt door het Policor linkse OM. Ik wordt steeds bozer en zieker van het spelletje die op links wordt gespeeld...ik hoop niet dat Liesbeth Zegveld hier een stevige vinger in de pap heb zitten roeren, want die kut gebruikt alles om ex veteranen en aktieve militairen publiekelijk te bespotten en te beschimpen om er zelf qua CV en bij de linkse advocaten buhne in een goed blaadje te komen... DEZE MAN IS EEN HELD, GEEN CRIMINEEL!!!!  


Gast

#9866 Re:

2016-01-18 13:38

#9853: -  

 Prachtig gesproken!!!


Gast

#9867 Re:

2016-01-18 13:41

#9853: -  

 Bravo!! Hulde voor deze comment!!


Gast

#9868

2016-01-18 13:41

Ik steun hem zo zouden er meer moeten zijn !

Gast

#9869

2016-01-18 13:45

Omdat deze man weet hoe het is om voor je medemens te vechten, en niet om deze vreselijke barbaren mensen af te laten slachten daar komt hij voorop, ik vind het prima wat hij doet en gedaan heeft.

Gast

#9870

2016-01-18 13:45

Omdat Jitse het vuile werk deed dat door overheden gedaan dient te worden. ISIS is de vijand en Nederland is " in oorlog" met ISIS volgens premier Rutte. Het is dus logisch dat iedere burger probeert deze vijand te verslaan. Jitse is een moedig man en verdient onze bewondering en waardering. Als hij voor zijn "oorlogshandelingen" zou worden bestraft is dat een laffe daad van justitie. Verzetsmensen in oorlogstijd die de vijand doodden en saboteerden werden toch ook niet bestraft?
Welke rechtlijnige en onnozele bureaucraat heeft beslist dat Jitse aangehouden moest worden? Die man moet zelf in hechtenis worden genomen. Hij heult met de vijand.

Gast

#9871 Re:

2016-01-18 13:47

#9870: -  

 Amen 


Gast

#9872

2016-01-18 13:50

Omdat hij het niet verdient vervolgd te worden. De met een Nederlands paspoort hebbende noord Afrikanen die terug komen na hun strijd weten er ook mee weg te komen op wat voor manier dan ook. Dus verdient deze man ook z'n vrijheid!!!!!!!!!

Gast

#9873 Re:

2016-01-18 13:50


Gast

#9874

2016-01-18 13:52

Deze man verdient een lintje!

Gast

#9875

2016-01-18 13:53

IS-gangers worden niet gearresteerd. Dat is meten met twee maten. Justitie moet zijn ogen uit zijn kop schamen!