Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!

Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden! / Mededelingen / Bericht / Opmerkingen


Gast

#1

2016-02-10 20:03

laat de verzekeraars zelf maar dagelijks 8 keer in hun vingers prikken ,kijken of ze dat fijn vinden ,en dit als het ook gewoon gescand kan worden ,wie eet een goede boterham van de vingerprik spullen
Margreet

#2 Freestyle libre

2016-02-10 20:24

Wat fijn dat het is uitgevonden...........geen geprik meer in de vingers, waar steeds meer gevoel weg gaat.

 


Gast

#3 DVN

2016-02-10 20:26

Hi,

Stuur mij even een prive bericht op leonie@teamjos.nl, ik heb wel connecties bij DVN, weet zeker dat ze er al mee bezig zijn om dit bij verzekeraars onder de aandacht te brengen. 

 

Groet,

 

Leonie van Rooijen 


Gast

#4

2016-02-10 20:33

Prikken is vervelend maar niet onoverkomelijk.

De echte reden waarom iedere diabeet dit apparaat of enige andere vorm van continue bloedglucose meting zou moeten kunnen gebruiken is de trends die zichtbaar worden door de continue meting.

Meet ik met een vingerprik 6 dan is dat een prima waarde, niets meer aan doen, zou je zeggen. Op hetzelfde moment geeft mijn continue bloedglucosemeting 6 én twee pijlen naar beneden: dat betekent razendsnel ingrijpen omdat dan binnen zeer korte tijd de bloedsuiker veel te laag zal zijn. Met de continue bloedglucose meting kun je dit voorkomen. Iets wat met een "gewone" vingerprik onmogelijk is.

Ander voorbeeld: ik meet 10. Beetje te hoog dus ingrijpen door extra insuline. Geeft mijn continue bloedglucose meting 10 met twee pijlen naar beneden, weet ik dat ik naar de hypo toe ga. Geen extra insuline dus maar pomp uitzetten en eten! In plaats van de aankomende hypo nog erger te maken, voorkom ik deze door de continue bloedglucose meting!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-02-10 20:38



Gast

#6

2016-02-10 20:39

ik teken zeker els pannemans

Gast

#7

2016-02-10 20:44

Beste Mike,
k'hoop voor je dat de DVN er aan mee doet.
Er is al vaker een actie geweest met betrekking tot vergoedingen van tekstmateriaal voor DB type 2 zij weigerde er toen aan mee te werken.
Wens succes!!

Gast

#8

2016-02-10 20:52

Is al gedaan Mike!

Gast

#9

2016-02-10 21:14

Hij staat op mijn fb pagina!!!

Gast

#10

2016-02-10 21:54

Op de DVN website heeft een aankondiging gestaan dat de Ziektekostenverzekeraars een onderzoek zouden gaan doen naar de effectiviteit en betrouwbaarheid van de Freestyle libre vergeleken met bloedsuikerstrips en regulatie van de diabetes. Wie het doet of heeft gedaan weet ik niet. De DVN vast wel.....en de ziektekostenverzekeraars. Wie betaald het onderzoek?

Gast

#11

2016-02-10 21:56

gedeeld en ik had al eerder getekend, bedankt voor jou initiatief Mike.
Ik hoop dat het voor ons allen wat gaat opleveren, de verbetering van kwaliteit van dagelijks leven, en toekomstig leven, hebben we al, althans zij die het al gebruiken. Nu de vergoeding nog want het betekend voor velen financiële keuzes maken. ik heb bv. mijn aanvullende verzekering opgezegd, levert toch weer een halve sensor per maand op.

Gast

#12

2016-02-10 22:18

Ik las vanavond op FB dat iedereen die diabetes heeft contact moet opnemen met hun eigen zorgverzekering en de zorgverzekering doorgeven dat het voor jou heel belangrijk is dat deze Freestyle Libre vergoed gaat worden. Als zorgverzekeraars dit horen van meerdere patiënten kunnen hun erover na gaan denken om dit te gaan vergoeden.

Gast

#13

2016-02-10 22:25

Mike ik steun je! Dank je wel voor het opzetten van deze actie!

mijn dochter is al 'gebruiker' ; kost een hoop geld maar geeft haar in haar jonge leven (27) een hoop minder oujn en overlast... Maakt het draaglijker..


Gast

#14

2016-02-11 13:38

Mike

Voor zover mogelijk h
HARTELIJK DANK VOOR JE INZET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!GR MARIA ISABELLA V.D.NOORT-SCHREIJ

Gast

#15

2016-02-11 16:12

Jan van burk

Gast

#16

2016-02-12 14:53

Geweldig dat je dit doet! Er zullen veel mensen (en met name kinderen) dankbaar zijn als deze tester ook vergoed wordt. Geen kapotte vingertoppen en onderbroken nachten meer, hoe fijn zal dat zijn? (y) Qua kosten verschilt het nauwelijks met de gewone test-strips, dus waarom zou de verzekeraar een prettiger leven niet vergoeden?

Gast

#17

2016-02-16 13:31

http://www.eendiabetes.nl/Home/zorgverzekering-2016

Duidelijk stukje over waarom deze (nog)  niet word vergoed. Komt wel, mijn zoon kreeg 13 jaar geleden (hij was toen 3) als een van de 80 testers in NL de sensor. Deze werd toen nog niet vergoed . En kijk nu...Alles heeft tijd nodig. Ik ben groot geworden 44 jaar geleden met de glazen spuit, en bloedprikken enkel mogelijk in het ziekenhuis. Vergeleken met nu....is er al veel vebetering geweest. 

Spelenderwijsch
Gast

#18

2016-02-17 14:37

Ik ben al een paar dagen geveld door de griep en gebruik deze tijd om de petitie zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen!
Heb hem op alle bij mij bekende diabetes facebook sites onder de aandacht gebracht met mijn eigen verhaal erbij.
Mijns inziens is het belangrijk om naar de verzekeraars de nadruk te leggen op het feit dat bloedsuikers nu beter te reguleren zijn ook voor mensen met zgn "dribble diabetes" moeilijk instelbare diabetes, waarbij de waardes heen en weer vliegen van 1 naar 20 en weer terug...
Ik heb heel veel baat bij dit systeem. Het zure is alleen dat de verzekering hier beter van wordt. Ik neem nu geen 15 strips per dag meer af. Dat werd gewoon vergoed... Het scheelt de verzekering in de kosten. wellicht kan de verzekering de kosten die zij normaal gesproken voor mij maakten voor de teststrips aan mij vergoeden. Dan krijg ik tenminste nog iets. Daarbij verminder ik met dit systeem de kans op complicaties!
Ik vind het zeker een optie om deze petitie ook z.s.m. bij de DVN en het Diabetes Fonds onder de aandacht te brengen... en wellicht bij de Diabeter klinieken....
Hoe meer mensen tekenen hoe beter. Het zou mooi zijn als meer dan 15.000 mensen tekenen.... zo veel mogelijk zou ik denken....
Hartelijke groet,
Angela de Rooij
www.spelenderwijsch.nl


Gast

#19

2016-02-17 21:23

Wat een goede actie. Heel vreemd dat dit niet wordt. Vergoed, wel weet ik dat de burger vaak sneller denkt en wil doen dan de grote logge organisaties.

Gast

#20

2016-02-18 10:24

Voor mijn zoon van 11 jaar wil ik deze petitie ondertekenen!!! Wat zou het een verademing voor hem zijn als hij zich niet meer hoeft te meten. Dit scheelt voor hem 6 keer vingerprikken per dag! Straks is hij puber, dan wordt alles nog lastiger en is de free style libre echt uitkomst!!!

Verzekeraars wilt u onze kinderen helpen. Ze worden er echt gelukkiger van!

Moeder van een zoon van 11.

Gast

#21

2016-02-18 18:19

Goed mike, ik heb zelf diabetis 1 . Pas net gelezen over de Freestyle libre. En het is niet te geloven dat dit niet vergoed wordt. Begin dan met kinderen zou ik zeggen. Ik kan het nog wel betalen maar hoeveel mensen kunnen dit niet. Dat kan toch niet . Iedereen moet hier toegang tot hebben. Geweldige ontwikkeling het zal het leven een stuk aangenamer maken. Ik heb je bericht getekend en gedeeld dus ik hoop dat we nu hard gaan en dat je het kan aanbieden. Lets go for it. Rob Hekkers.

Gast

#22

2016-02-19 23:21

Prima plan. Ik ben, na 51 jaar diabetes te hebben, voor ondertekening !
Bij deze :-)

Gast

#23

2016-02-20 22:17

Goed initiatief Mike. Zelfs mijn internist(e) CG Crul uit het Amphia zh Breda onderschrijft het belang van deze zeer betrouwbare meet methode. Heb jouw petitie gedeeld op al m'n social media. Hopelijk komen de verzekeraars tot inzicht. Succes!<3

Gast

#24

2016-02-21 10:01

Ik zou zeker het ook bij de DVN & Diabetes fonds deze petitie bekend maken. We zijn nog maar op de helft. Gedeeltelijke vergoeding(compensatie minder strip gebruik) of een vast te besteden bedrag. Alles zou beter zijn dan geen gebruikmaken van dit fantastisch systeem!

Gast

#25 Re: DVN

2016-02-22 10:36

#3: - DVN 

 Er is in maart een vergadering hierover met alle verzekeraars