Geen verplicht rookverbod

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen verplicht rookverbod.


Gast

#51

2011-06-17 21:25

Ben géén roker maar laat de rokers eens roken waar ze willen .

Gast

#52

2011-06-17 22:07

Als we allemaal een bordje met "Privé club" aan de deur hangen....

Gast

#53

2011-06-18 08:37

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, maar onze politici zullen blijven fouten begaan. Ik sta achter deze petitie en zou dat ook gedaan hebben als ik een niet-roker was.

Gast

#54

2011-06-18 10:46

de wet is echt aan het overdrijven tegen dat mijn dochtertje 16 is ga er weer een avond klok zijn als ze zo verder doen waar wonen wij in een vrij land wel je zou et niet meer zeggen we gaan allicht moeten bellen na brussel om te vragen of we et wc mogen doorspoelen.
ik heb een aantal vrienden die CAFE hebben en het rookverbod zou hen zekerlijk 80% van hun inkomsten verliezen is dat wat de wet wil de kleine zelfstandige de grond in boren ze hebben nog maar geinvesteerd in afzuiginstalaties twee jaar geleden ga de staad die terug betalen nu er niet meer gerookt zal morgen werken denk et nie Mensen tis simpel laat al die rokers hun sigaretje oproken waar ze willen een cafe is voor ontspanning

Gast

#55

2011-06-18 12:37

geen rookverbod aub tenzij de mensen die dit willen inde winter buiten een sigaret willen gaan roken als het vriest en sneewt?

Gast

#56 GEEN ROOKVERBOD

2011-06-18 12:39

GEEN ROOKVERBOD AUB ope cafe

Gast

#57

2011-06-18 12:41

als het zo verder gaat moeten we binnen paar jaar vragen aan de cafebazen of we mogen gaan naar het toilet WAAR ZIJN DE POLITICI IN GODSNAAM MEE BEZIG? BELGIE KAPOTMAKE????

Gast

#58

2011-06-18 18:13

België is een vrij land en elk moet maar voor zijn eigen uitmaken of hij rookt of niet !

Gast

#59

2011-06-18 18:57

Laat de bruine kroegen aub overleven!!

Gast

#60

2011-06-18 20:32

laat de mensen zelf elf beslissen in de cafe.is het zo plezant om de mensen buiten in de kou te laten staan in alle weer en wind .de niet rokers zijn meest al zelf associal.moeten de manen ook thee drinken dan want bier is dan ok niet goed


Gast

#61

2011-06-19 00:07

als uitbaters zeggen dat ze mogen roken in de café's laat ze dan roken en doe da stom rookverbod weg !

Gast

#62

2011-06-19 02:31

mensen mogen zelf kiezen

Gast

#63

2011-06-19 13:02

Stof tot nadenken......als iedere roker 1 dag geen rookwaar koopt is België bankroet !!!
Het enige wat we hier nog zelf mogen beslissen is of we al dan niet van de zon gaan genieten als ze al eens schijnt, die is (voorlopig nog) gratis. Eigenlijk zijn we gehoorzame schaapjes en ja-knikkers :(

Gast

#64

2011-06-19 13:08

weg met het rookverbod laat de mensen zelf kiezen of ze roken of niet vrije keuze !

Gast

#65

2011-06-19 14:54

dit vind ik totaal niet kunnen,
eerst wilt de regering dat er een afzuigsysteem word geplaatst, dat doen ze dan ook, dat koste een hand vol geld voor de kleine zelfstandigen, en nu wille ze een totaal rookverbod in de café's, ale man waar gaan we naar toe seg???
en na een half jaar kome ze tot de constatatie dat er zoveel failisementen zijn ...... :s rararara hoe zou dat dan kome ??

en dan valt ook nog is het sociaal contact weg, want daar zage ze ook over eh.. dat de mense meer binne zitte.. tv kijke,op de computer zitte etc.

ik kan enkel zeggen tege de cafe houders: steek de handen in elkaar,steun elkander en het volk wolgt ook wel!! laat je ni klein make door dit soort wetten!!

Gast

#66

2011-06-19 22:38

Weg met het rookverbod betekent weg met de gezellige cafés zoals we ze nu kennen

Gast

#67

2011-06-19 23:16

voor de vrijheid van keuze sluit aan op www.fedcaf.be

Gast

#68

2011-06-20 04:06

we hebben altijd mogen roken overal , en nu opeens dit kleine pleziertje van ons wegnemen , slaagt nergens op .

we genoten zo van ons drankje en een sigaret tijdens goede gesprekken .

Gast

#69

2011-06-20 08:31

laat de horeca met rust

Gast

#70

2011-06-20 08:53

Laat de cafabazen zelf beslissen of er mag gerookt worden of niet en via een sticker, rokers of geen rokerscafe

Gast

#71

2011-06-20 09:24

we leven in België een democratie dacht ik .....
Ik wil en zal zelf kiezen , samen met mijn klanten , of we wel of niet zullen roken.... Da's pas dé oplossing !!

Gast

#72

2011-06-20 11:35

Mensen hebben moeten kiezen tussen een rookcafé en eetcafé nu gaan ze nog meer mensen hun werk afnemen, ze klagen en zagen maar over het werk te kort nu gaan ze nog inkorten!!! Politiek van me """""

Gast

#73

2011-06-20 13:19

Prachtig initiatief ! We laten ons te veel doen de dag van vandaag.
Ten eerste verdient de staat miljarden aan taksen op sigaretten.
Ten tweede betaalt elke zelfstandige taksen op praktisch alles wat je je kan inbeelden.
Ten derde: is er eigenlijk nog iets in deze 'vrije' wereld wat we wél mogen?!
Conclusie : laat iedere zelfstandige eens voor zichzelf en zijn klanten beslissen wat er al dan niet mag in zijn/haar zaak, de wereld zou een heel stuk mooier zijn. Zo blijft dan de keuze bij de klant (roker én niet-roker) of ze al dan niet in een bepaalde zaak binnen gaan ipv dat deze keuze (weeral) bij de staat, onze onverheid, ligt !

Dank u
angsthaas

#74 het leven over tien jaar

2011-06-20 14:00

"Een blauwe neonlamp scant mijn identiteitskaart, haalt een fiks bedrag van mijn europrekening en staat in schril contrast met de intentie van het etablissement; de laatste bruine kroeg van de stad. Het enige café in de omtrek dat moedig de innovatie tracht te weerstaan maar daar spijtig genoeg niet helemaal in gelukt. James Brown krijst schel uit de gepimpte jukebox terwijl ik naar buiten ga en wordt overstemd door de zware bassen van de tegenoverliggende discotheek. Can I hear it one more time? Amper nog.
Krijs maar, James. Ik heb het gevoel dat ik innerlijk niets anders doe. Vroeger voelde ik me beter. Toen was álles beter. Destijds kon je nog een kroeg binnenstappen en gesprek aanknopen. Je hoefde de mensen zelfs niet te kennen, maar je had gegarandeerd op het eind van het gesprek er een vriend of een in-de-toekomst-te-negeren-persoon bij. Hoewel vriend, dat zou te mooi zijn, noem het een cafékennis. Verdwenen zijn ze, de kennissen van weleer; geleidelijk aan teruggetrokken, sinds de antirookwet, naar hun knusse zetel met goedkope blikken bier uit de supermarkt en hun duim op de rode knop van hun afstandsbediening, vervuld van de wonderen van de digitale televisie. Zo kreeg de zogezegde verbetering jaar na jaar vrij spel."

ik zie dit niet zitten. Iemand wel???


Gast

#75

2011-06-20 17:12

Laat alle cafébazen voor hun eigen zaak uitmaken of er gerookt of Niet gerookt mag worden. Ik dacht dat België een democratisch land was.