leuvenrechtdoor

leuvenrechtdoor / Mededelingen / Beste verontwaardigde en verontruste bewoners in de regio onder de vliegroute Leuven Rechtdoor, / Opmerkingen


Gast

#1

2016-05-12 20:52

Is het realistisch om een schadeclaim in te dienen voor de minderwaarde van de huizen door de vliegtuig overlast op basis van art. 544 burgerlijk wetboek als groepsvordering?
Ludwig De Jaeghere
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2016-05-12 21:15

#1: -  

Beste

We zullen dit eens navragen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-05-13 02:47



Gast

#4 Re:

2016-05-13 02:50

#1: -  

 Dit vroegen we ons ook af en willen dit ook graag mee opvolgen.

gast

#5

2016-05-13 05:37

wat de waarde van het huis betreft vind ik idd een goede opmerking, ik woonde ooit rustig in holsbeek aan de rand van een bos van Natuurpunt,  het opstijgend EN dalend vliegverkeer wordt met de dag intensiever. de gasten van mijn bnb kwamen hier voor de rust maar dat kan ik ze niet meer garanderen. als je 500 m verder woont bv heb je er geen last van, het is dus inderdaad uiterst belangrijk dat er een gezonde spreiding komt want de luchthaven is een noodzaak en zeker te aanvaarden als de last gespreid wordt. misschien moeten de politici eens uitgenodigd worden op een inspiratiesessie 'plainwatching' , we zetten ze allemaal samen in de tuin en ze mogen een dagje mee genieten. 

 


Gast

#6 Re: Re:

2016-05-13 06:49

#4: - Re:  

 Ik denk dat als we hier kans mee maken er vrij snel veel deelnemers te verzamelen zijn. Voor mij hoeft die schadevergoeding niet, maar zie ik het vooral als drukkingsmiddel om voor een faire spreiding te zorgen en de huidige toestand te veranderen.

 

Vriendelijke groet,

Gerbert.


Gast

#7

2016-05-13 17:39

Vandaag leuk dagje . Om de twee minuten opstijgend vliegtuig dat precies over ons huis de bocht inzet. Leuk is anders . Woon hier 26 jaar (met dalende vliegtuigen ) maar nu volledige dag opstijgende erbij gaat er wel over. Binnenkort klaar voor zothuis. Muziek is er niet meer bij want we hebben de tijd niet voor tegen elkaar iets te zeggen laat staan naar muziek te luisteren.

Gast

#8 Re:

2016-05-13 18:34

#7: -  

 Hier hetzelfde geval, gedaan met genieten van de stilte van de natuur in de tuin. Stereogeluid van dalende en stijgende vliegtuigen...

 


Gast

#9

2016-06-06 14:35

Vandaag opnieuw de ganse namiddag om de 30' een vliegtuig boven ons hoofd. Op het ogenblik dat wij ons huis kochten was hiervan nog geen sprake. Is er een mogelijkheid om van de overheid te eisen het huis aan te kopen aan de marktprijs van voor de beslissing? Mijns inziens zou dit niet meer dan rechtvaardig zijn dat de gedupeerden die kans krijgen.