snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde.


Gast

#1

2016-06-15 09:55

Goed dat ze dit eens doen! Ik ga niet graag over de Westerschelde omwille van de zeevaart.Die varen veel te snel en kijken niet om naar de binnenvaart.

Gast

#2

2016-06-15 10:13

Om eindelijk eens iets aan de gevaarlijke situaties voor de binnenvaart op de Westerschelde te veranderen.

Gast

#3

2016-06-15 10:14

Omdat ze het wel kunnen hebben over snelheid beperking bij de moerdijk brug. Waar de situatie lang niet zo ernstig is

Gast

#4

2016-06-15 10:39

de golfslag in zeer gevalrijk voor ons vijlegijk

Gast

#5

2016-06-15 10:42

Vanwege het feit dat de zeevaart veels te hard vaart en wij hierdoor vooral met golfslaggevoelige lading regelmatig het erg benauwd hebben

Gast

#6

2016-06-15 10:46

Er moet door de zeevaart meer rekening gehouden worden met de binnenvaart op de Westerschelde.
Dus: Zeevaart pas Uw snelheid aan als U Binnenvaart in het vizier heeft.
Veiligheid voor alles !

Gast

#7

2016-06-15 10:49

Voor meer veiligheid op de schelde

Gast

#8

2016-06-15 10:54

Il a parfois et a certain endroit des vitesses excessive des bateaux de mer.

Gast

#9

2016-06-15 11:12

Ik heb deze petitie ondertekend omdat ik 15 jaar geleden op de westerschelde door zeer hoge golven van de zeevaart bijna was gekapseisd met een schip van 25 m lang en 4,65 m breed, dat was onze Danmark, alles aan boord was stuk

Gast

#10

2016-06-15 11:12

Het is gewoon onverantwoord dat de zeevaart niet meer snelheid mindert op de Westerschelde. Nu wordt voor 15 min tijdwinst op een reis van soms een paar dagen anderen in gevaar gebracht.

Gast

#11

2016-06-15 11:16

Ik woon langs deze vaargeul.

Gast

#12

2016-06-15 11:17

Omdat het af en toe niet normaal is hoe hard met grote golven die zeeboten varen. Met een 110er met hoge den hebben we al over de hele lengte van het schip een golf onder de bulp door gehad.

Gast

#13

2016-06-15 11:22

Ben bang dat je de Belgische loodsen eerst moet hersenspoelen.

Gast

#14

2016-06-15 11:33

Omdat het al een jarenlange probleem is. Er zijn meerdere incidenten gebeurt die telkens net goed aflopen. Maar het is wachten tot een incident waar het niet goed afloopt. Wie wil die slachtoffers dan op z'n naam hebben? En wie verteld het de nabestaanden?!

Gast

#15

2016-06-15 12:10

Wij varen hier ook veel en ook al vaak last gehad van te snelle zeevaart. Levensgevaarlijk!

Gast

#16

2016-06-15 14:10

Omdat men zegt met onze veiligheid bezig te zijn vanuit overheid zoals zwemvest plicht maar bij de echte veiligheid is politie RWS en posten er niet voor ons. Als het daar fout gaat waar blijf je met je gezin en zwemvest aan!!! Alle klachten wordt niets mee gedaan, heb gemeld bij politie overleg vorige maand, dat sommige zee boten met 36 km door komen , zij hebben geen snelheid beperking en het enige wat je kan doen als schipper is zeggen dat je omslag gevoelig bent en dan nog. De post meld het idd aan de loods maar laat de loods het verder beslissen wat hij normaal vind. En dat is vaak geheel iets anders dan wat wij normaal vinden. Men neemt het mee maar wat hebben we er aan het is echt al vaker gemeld! Tevens wordt niet bij gehouden of het telkens dezelfde loods is die haast heeft, of om uitleg gevraagd word of bekeurd word. Het is tijd dat men zich bezig gaat houden met wat echt gevaarlijk is! Triljoen regels voor ons maar een ander komt overal mee weg lijkt het en laat ons soms met doodsangst achter. Ik hoop dat velen de petitie tekenen!

Gast

#17

2016-06-15 14:37

Het is gewoon levens gevaarlijk met Hoe een snelheid de zeevaart vaart op een plaats waar binnenvaart ook komt .
Vaak wordt er vergeten dat er families aan boord op het binnenschip zitten die letterlijk het water binnenkrijgen . Ook houden ze geen rekening met de vriendelijke vragen van binnenvaart om snelheid te minderen wegens golfslaggevoelig .


Gast

#18

2016-06-15 14:53

Omdat het ronduit gevaarlijk is als, zeevaart met te veel snelheid voorbij vaart .

Gast

#19

2016-06-15 15:17

Als op de schelde kaaien te lossen of laden of te wel steigers lillo te wachten
is het geen pretje als daar ligt met twee bakken ongeveer 4000 ton.
En komt er een voor bij zetten met hooge snelheid wij zelf zijn al twee keer los gebrokken op kaai al lig je met vier touwen vast waar van twee op de lier

Gast

#20

2016-06-15 15:25

Al jaren is de zeevaart zwaar belastend voor de binnenscheepvaart, waaronder pousseurs ,koppelverbanden Pleziervaart ...d.w.z. alle scheepvaart .En onze zuiderburen zijn met bepaalde loodsen altijd een beetje veel aan het WEDSTRIJD VAREN . SCHANDALIG op het N.O.K. (D) zijn er ook snelheid voorschriften , dat verloopt PERFECT.

Gast

#21

2016-06-15 16:26

Omdat in mei 2002 mijn binnenschip de Ertina gezonken is. Deels door een snel opkomende storm, maar vooral door een fruitjager die het niet nodig vond om vaart te minderen terwijl de Post van Hansweert dit klaar en duidelijk gemeld had! We werden bijna doorkliefd terwijl we al aan het kapseizen waren, de golfslag van die fruitjager werd ons fataal. Je hele hebben en houden zien verdwijnen voor je ogen is een trauma dat je nooit meer te boven komt. Daarom teken ik deze petitie!

Gast

#22

2016-06-15 16:28

Goede actie

Gast

#23

2016-06-15 16:29

Het probleem speelt al heel vele jaren ! En tegenwoordig vaart mijn zoon er dagelijks !!

Gast

#24

2016-06-15 16:36

Dat is ons ook gebeurt en dusss een dikke like voor deze pititie

Gast

#25 Re:

2016-06-15 16:54

Smit bergt gezonken schip Westerschelde

 

HANSWEERT (ANP) - Smit Salvage, het vroegere Smit Tak, bergt het Belgische binnenvaartschip Ertina, dat in de nacht van maandag op dinsdag op de Westerschelde is gezonken.


De Ertina had bijna 1000 ton kolen aan boord. De vracht is inmiddels grotendeels uit het gekantelde schip gevallen, aldus Smit.

Het schip ligt ter hoogte van Hansweerd op een diepte van 15 meter. Het zal met twee drijvende bokken omhooggehaald worden. Waarschijnlijk gebeurt dat de komende dagen. Het schip ligt buiten de vaargeul en levert dan ook geen problemen op voor de scheepvaart.


De Ertina zonk als gevolg van de sterke wind en "hoge golfslag" !!! De schipper en zijn vrouw konden zichzelf in veiligheid brengen.