snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde.


Gast

#51

2016-06-21 19:15

Op vergelijkbare vaarwegen waar Zeevaart en Binnenvaart samen varen zijn heel vaak maximum snelheden gesteld voor alle schepen . Een goed voorbeeld zijn de Weser en de Elbe in noord Duitsland toch zeker geen onbelangrijke zeehavens . Wat daar kan moet ook mogelijk zijn op de Westerschelde die na de recente verdieping nog meer problemen heeft dan ooit.

Gast

#52

2016-06-22 08:32

De zeevaart moet gewoon rekening houden met alle andere verkeer op het water

Gast

#53

2016-06-23 08:34

Uiterst belangrijk, dat de binnenvaart op een veilige oversteek, van de Westerschelde kan rekenen.

Gast

#54

2016-06-23 17:24

de zeevaart vaart met te hoge snelheid met als gevolg hinderlijke tot gevaarlijke golfslag voor de binnenvaart en recreatievaart.
Het zijn veelal de loodsen die onverantwoord gedrag vertonen en zich weinig aantrekken van het gevaar dat zij veroorzaken.

Gast

#55

2016-06-24 06:31

Wij krijgen met een spits regelmatig golven over de luiken, tewijl we dan op het "fietspad" zitten.
George Knight

#56 Kamervragen naar aanleiding van deze petitie

2016-06-24 15:28

De petitie heeft tot resultaat geleid. Ik had er op mijn blog George Knight aandacht aan besteed en dit commentaar doorgestuurd naar TK-leden. Lutz Jacobi (PvdA) en Roelof Bisschop (SGP) hebben kamervragen gesteld over de veiligheid van de binnen- en zeevaart op de Westerschelde.

https://georgeknightlang.wordpress.com/


Gast

#57

2016-06-27 08:11

Zelf hele gevaarlijke situaties meegemaakt toen kk als matroos op een beunschip aan het varen was. Zeeschip tegemoet gekomen met 26.4 kilometer in de opvaart, een hele grote golf over ons schip heen. Lading verloren maar wel geschrokken.

Gast

#58

2016-06-27 08:34

Omdat ik geen zin heb om als binnenschipper verantwoordelijk te worden gehouden voor waterschade aan mijn lading ten gevolge van golven veroorzaakt door te hard varende zeeschepen.

Gast

#59

2016-06-27 08:41

het is van de zotte dat op de schelde met 25 knoop gevaren moet worden en op zee maar 12 knoop
maar het is niet de kapitein ,maar de loods die haast heeft die moet eens meer aangepakt worden.

Gast

#60

2016-06-27 09:27

Wij varen regelmatig met drie of vier bakken naar Gent en zijn al een keer kompleet afgebroken, commentaar was van de loods moet maar dikkere touwtjes nemen.
Een belachelijk antwoord.

Gast

#61

2016-06-27 10:12

Ik zie de scheepvaart op de Westerschelde en volg dat soms wat op de maritieme site http://www.marinetraffic.com/nl/
Daarbij staan dan van alle schepen de snelheid in knopen en ik vind dat zeeschepen (zie nu een afgeladen containerschip de Dallas Express) die over de 12 knots varen niet kunnen.... doe dat op volle zee! maar niet op een rivier waar het buitengewoon druk is met kleinere schepen. Veel succes met deze petitie! mvg

Gast

#62

2016-06-27 10:21

Al een aantal keer een golf tot aan t roefdek gehad , snelheidslimiet hoeft niet als ze maar zo varen dat ze geen 2 meter hoge golf meesleuren!!

Gast

#63

2016-06-27 10:24

Omdat het asociaal is om met hoge snelheden c.q. golfslag een schip op te lopen, tegemoet te komen of zelfs stilliggende schepen te passeren. Zelf var ik met gevaarlijke stoffen. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je los geslagen word. Matriaal schade. Laat staan als je over boord slaat of er product de schelde in spuit. Een milieuramp in dan snel gemaakt! !

Gast

#64

2016-06-27 10:30

Omdat het levensgevaarlijk is, kijk maar eens op het strand als er een met een rotgang voorbij komt, eerst gaat er 50 meter water weggezogen en dan de hekgolf die terug komt.
Dat er nog geen kinderen verdronken zijn is nog steeds een raadsel.
Will

#65 Te snel varen

2016-06-27 11:17

De Loods blijft ten alle tijden de verantwoordelijken, en aan gezien er veel jonge cowboys tussen zitten ???


Gast

#66

2016-06-27 11:22

Wij varen met het schip de sympathie en wij hebben laat van de snelheid vam de desbetreffende zeevaard.

Gast

#67

2016-06-27 11:34

Omdat de verantwoordelijke Loods zich nergens wat van aantrekt.

Gast

#68

2016-06-27 11:42

Zoals boven de petitie al beschreven het nu eindelijk maar is tot maatregelen moet komen

Gast

#69

2016-06-27 11:51

Te veel golven pleziervaart

Gast

#70

2016-06-27 11:55

Het is gevaarlijk dat grote zeeschepen veel te veel snelheid gebruiken, en er wordt schade aan gericht in de natuur!

Gast

#71

2016-06-27 12:08

Gewoon schandalig hoe hard ze varen, niet alleen voor de kleinere schepen maar ook levensgevaarlijk op het strand!
SNELHEIDSBEPERKING is dus de slogan.

Gast

#72

2016-06-27 12:51

Omdat ik op 1 januari van dit jaar bijna ben meegesleurd door de vloedgolf van diep geladen schip dat vlak onder de kant van de boulevard Vlissingen veel te hard voorbij kwam +\- half twee en ik me gelukkig me met m`n hengel staande kon houden, stond tot mijn middel in het water dat probeerde mij het water in te trekken !! Al de hengelspullen lagen op de glooing van de boulevard en mijn roestvrije steunen verdwenen als luciferhoutjes in zee, idem dito bij mijn twee medevissers ( toeristen uit Duitsland, die waren ook zeer verbolgen !! André van Mierlo

Gast

#73 Re:

2016-06-27 12:53

#72: -  

 


Gast

#74

2016-06-27 14:42

Dit heeft geen uitleg nodig, de regel komt domweg jaren te laat!

Gast

#75

2016-06-27 20:10

Veiligheid boven alles!