Red Croxhapox!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red Croxhapox!.


Gast

#1

2016-07-07 10:32

Als voorzitter van croxhapox, als kunstenaar met manifest werk (NCNP & NGIP) en als galerist van BruthausGallery vind ik croxhapox een bijzonder relevant kunsthuis, en bovendien een noodzakelijk gegeven van levensbelang, des te meer in deze tijd!

Gast

#2

2016-07-07 11:39

kunst maakt ons tot mens, gevechtsvliegtuigen niet.

Gast

#3

2016-07-07 14:04

Een schande voor Gent indien dit doorgaat zo zou blijven. Ik heb het voor Gent maar eerder voor Crox dan voor Hisk !!!!



Gast

#4

2016-07-07 15:56

Ik HOU van Croxhapox!!!

Gast

#5

2016-07-07 16:03

ik heb getekend omdat ik het een super initiatief vind en hoop er ook nog eens te kunnen tentoonstellen!

Gast

#6

2016-07-07 17:02

fight for you're rights ,

Gast

#7

2016-07-07 18:05

kunst helpt ons, wij helpen kunst

Gast

#8

2016-07-07 18:07

CROXHAPOX heeft al meer dan een kwarteeuw bewezen dat het complementair is aan het commerciële galeriecircuit in Gent. CROXHAPOX moet blijven, omdat het een unieke plek is in Gent waar gewerkt wordt met jong talent, gastcuratoren, studenten - wars van alle mercantiele / politieke hand- en spandiensten. Nergens anders in Gent krijgt hedendaagse kunst de kans tot experiment, in een centrum dat tegelijk exporuimte, labo, denkplatform is. Gore schande dat CROXHAPOX zou moeten verdwijnen.

Gast

#9

2016-07-07 18:11

Mijn zus heeft er haar eerste expo gehad, zou enorm jammer zijn dat de kansen voor jonge, nieuwe, onbekende kunstenaars verdwijnen...

Gast

#10

2016-07-07 18:50

Stop snoeien in cultuur!!!

Gast

#11

2016-07-07 19:00

Omwille van de intensiteit waarmee Croxhapox de kunsten in het algemeen promoot, de manier waarop ze dit doet, en de hoge kwaliteit van de werking, met als gevolg een stimulans voor vele jonge kunstenaars, die er hun eerste stappen zetten en aldus zich verder zonder schroom kunnen ontwikkelen in een grote, interessante vrijheid.

Gast

#12

2016-07-07 19:00

Deze plek is een fantastische locatie om je werk te tonen aan een geïnteresseerd publiek... er is een ongedwongenheid, je kan en mag er experimenteren en uitproberen, en je wordt er bovendien in gesteund ook! Er zijn veel TE WEINIG van zulke vrijplaatsen! Zijn ze te gevaarlijk? Jeroen Frateur

Gast

#13

2016-07-07 19:31

Omdat ik daar heb mogen exposeren en het een fantastische ervaring vond. Get kan niet zonder Croxhapox . Er is geen enkele andere ruimte die er op lijkt.

Gast

#14

2016-07-07 20:07

Het kan gewoon niet dat dit soort plaatsen niet ondersteund worden. In Gent zijn er twee grote academies, daar studeren jaarlijks een honderd tal studenten af. Waar moeten beginnende kunstenaars heen, waar kunnen ze iets uitproberen, waar krijgen ze een kans buiten het commerciële circuit (met haar op vele vlakken moordende status quo)? Croxhapox slaagt er trouwens in om boeiende tentoonstellingen te maken met gevestigde kunstenaars en opkomende kunstenaars samen. Zulke plaatsen zijn voor de samenleving en voor de kunst van essentieel belang.

stijn

 


Gast

#15

2016-07-07 20:07

Croxhapox is een van die zeer zeldzame plekken waar de CV van de kunstenaar nu eens niet de voornaamste grond vormt voor het al dan niet exposeren. De kwaliteit & de integriteit van het artistieke werk zijn reeds meer dan vijfentwintig jaar de enige graadmeters, en zo hoort het ook. Vrijwel alle andere instellingen richten zich het liefste op kunstenaars die al een zekere naam hebben, of die een reeds overbekend, braaf traject vol academies, residenties, doctoraten in de kunst & postgraduaten, gewaardeerde galeries of gerenommeerde musea hebben afgelegd. Crox durft risico's nemen die anderen reeds bij voorbaat uitsluiten, terwijl kunst net daarom draait: een nog niet eerder beleefde, bewustzijnsverruimende, verrassende of ontwrichtende ervaring mogelijk maken. --- Michaël Borremans, Dirk Zoete, Johan De Wilde, Hans Beckers, Bram Van Stappen, Anton Cotteleer en ontelbare anderen kregen daar hun eerste- zo belangrijke- kansen! ik zag er de sublieme tekeningen van wijlen Philippe Vandenberg toen die nog compleet ondergewaardeerd -want zonder zware internationale galerie- was... Een unieke, laagdrempelige plek met een hoog niveau maar dan zonder de gebruikelijke pretenties! -m


Gast

#16

2016-07-07 20:34

Kunst doet leven. Leven is kunst

Gast

#17

2016-07-07 21:47

Ruimtes als croxaphox, waar kunstenaars plaats krijgen hun eigen ideeën te ontwikkelen zijn al schaars en moeten dus zeker blijven.

Gast

#18

2016-07-08 06:21

Inderdaad , een monument!

Gast

#19

2016-07-08 08:24

croxhapox is één van de weinige niet geïnstitutionaliseerde abri's in het Gentse waar jonge kunstenaars steeds welkom zijn, je hebt geen indrukwekkend cv nodig alleen degelijk en authentiek werk. Alweer een schande dit te zien verdwijnen. Hopelijk komt croxhapox niet in de "Maladies internes" terecht.

Vanwaar komt die tegencultuur? Heb ik iets gemist of zijn er twee agenda's, deze van centralisatie versus decentralisatie?

Dany Deprez, docent LUCA, vrije kunsten


Gast

#20

2016-07-08 08:34

meer ruimte voor kunst

Gast

#21

2016-07-08 09:18

Een plaats zoals croxhapox heeft een mooie stempel gedrukt op de kunstwereld in Vlaanderen. Het is een plaats waar ook de minder voor de hand liggende kunst / kunstenaar een plaats en een stem krijgt. Het is een ontmoetingsplaats tussen liefhebbers vanuit verschillende werelden. Kunst is een van de belangrijkste pionnen in de groei van de maatschappij en is het waard om zich voor de engageren.

Gast

#22

2016-07-08 09:41

Schandalige beslissing van minister Gatz
James

#23

2016-07-08 10:07

Wat is de betekenis van structureel, om iets op te bouwen op de lange termijn maar met het gevaar om met de volgende legistatuur op een vingerknip terug te verdwijnen. Is dat niet bij een gebrek aan visie dat dit zoallemaal kan.


Gast

#24

2016-07-08 13:48

Omdat Croxhapox voor mij heel belagrijk is. Mijn eerste stapen als kunstenaar in Belgie was ondersteunt door Croxhapox. Als kunstenaar ik was gevoeld echt vrij en motoveert om naar daar te tentoonstellen. En ik was geleert veel over kunst en cultuur in Belgie door Croxapox projecten.

Gast

#25

2016-07-08 17:02

SKWG supports!