zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#126

2016-11-11 23:42

Stop daar aub mee. Is een traditie die niks met racisme te maken heeft. En anders stop er volledig mee. Gn Sint meer en geen economie

Gast

#127

2016-11-11 23:53

Ik teken omdat je niet altijd een compromis moet maken, het is volgens dat principe immers voldoende dat een kleine groep begint te agiteren en dat je dan door een aantal zelfverklaarde "voortrekkers" een compromis aanneemt dat niet op een meerderheid dan wel op de grootste mond berust.. Dan krijg je Trumpopstanden. Verder is Zwarte Piet bewezen géén racisme, duizenden kinderen kennen hem en zijn ondanks dat geen racist geworden.. Ik vraag verder aan de zwarte gemeenschap in de erkenning van zwarte piet een aanvaarding van onze cultuur als algemene cultuur..

Gast

#128

2016-11-11 23:54

Ik ben een overtuigd democraat. Ik voel mij niet gemakkelijk bij rechtspopulisme. Maar de politiek correcte paternalistischische pezewevers gaan nu wel echt een autoritaire fascistoide toer op waar de vrijemeningsuiting in het gedrang komt. Dit onnozel gedoe moet stoppen op denken de Bart Peetersen en andere tv kwallen dat we allemaal kleuters zijn? Et tu qouque Hugo Matthysen? Van hem had ik anders verwacht. De politiek correcte heksenjachten moeten nu stoppen.

Gast

#129

2016-11-11 23:56

Het is onze cultuur, we zijn er mee opgegroeid en we vinden het niet kunnen dat hier mensen van andere culturen binnen komen, niet willen werken geld krijgen en dan onze eigenheid kapot maken in plaats van dankbaar te zijn en ons te respecteren...
Orrator

#130 traditie

2016-11-12 00:02

Weet je (progressieve maffia) wat?

Doe de kinderen een plezier!!!!

Schaf Sinterklaas af! go ahead!

ik zou graag binnen BELGIE een BINDEND REFERENDUM hebben over Sinterklaas!!!!

1) origineel (zwarte piet) zonder zever
2) niet origineel

En als het antwoord 2 is dan mag de progressieve maffia het feest afschaffen, want dan hoeft het voor mij en waarschijnlijk 85% van de bevolking niet meer ! Als jullie dan toch alle christelijke tradities willen afschaffen en vervangen door Moslim tradities dan kunnen jullie: de rechtstaat, de kerk en alle zakken die hieraan meewerken voor mij allemaal de boom in!

BTW in dit land is er scheiding van kerk en staat, maar dit principe beschermd ook de christelijke tradities als ik mij niet vergis. Indien men aan de christelijke tradities raakt dmv. gemeenteverordeningen, reglementen, het wijzigen van de tradities zonder consultatie van de bevolking ondermijnt men dan niet de scheiding van kerk en staat en maakt men daardoor niet de wetgeving terzake en de scheiding onbestaande, alsook het feit dat we in een democratie leven?  

We moeten steeds tolerant ten aanzien van andere culturen, immigranten zijn en iedere keer gaat het ten koste van iets van onszelf, ik heb er onderhand genoeg van.  Dit respect wordt niet wederzijds gerespecteerd, iedere keer wanneer wij als bevolking een opmerking maken of  onze normen, waarden en zeden beschermen zijn we blanke racisten.

Atheisten en andersdenkenden in dit land hebben zelfs een betere bescherming. Door de Europese wetgeving beschermd, maar het christendom, heeft men niet als pijler van Europa naast het liberalisme bij de opstelling van de Europese grondwet opgenomen.

Of gaan we de Nederlandse toer op, dat we geen westerse cultuur meer hebben? Culturele zelfdestructie en nihillisme? Ik dacht dat het avondland ergens voor stond? Zijn we onze eigen geschiedenis vergeten of zijn we zo vies van onszelf dat we van de aardbodem moeten verdwijnen?

Dus kruip de boom in!

en doe ineens ook een referendum voor:

- Kerststallen
- Kerstverlichting
- christelijke feestdagen
- respect de christelijke geschiedenis van Europa
- respect voor christelijke en andere minderheden
- respect voor vrouwen
- het houden van Belgie in de 21 ste eeuw ipv in de Middeleeuwen
- Invoering van een op Europese basis gevormde Islam zonder inmenging van ortodoxe imams uit Saoudie Arabie, Marroko en Turkije
- het aantal immigranten, geloof, afkomst, draagbaarheid voor sociale voorzieningen,verplichte inburgering, immigratievereisten
- Toelating of verbod van de hoofdoek en religieuze symbolen in het openbaar buiten feestdagen en culturele feesten
- Effectieve bestaffing van criminelen
-de plichten van de rechtstaat ten aanzien van haar burgers

Op deze wijze blijft de democratie in balans met de steun van de meerderheid der bevolking, dat noemt men democratie en geen utopie zoals het nu is.

Zodat er geen zever is zoals in de rest van Europa.

 

 

 


Gast

#131

2016-11-12 00:05

blijven volhouden

Gast

#132

2016-11-12 00:08

Ik onderteken deze petitie omdat dit ONS land is, ONZE tradities, ONZE cultuur. Naast het feit dat vele van de derde/vierde wereldindringers parasieten zijn die hier op onze kosten komen potverteren, integreren ze niet, en hebben zij bovendien, daarbij geholpen door de fascisten van de EU, die van de Belgische regering, en hun slippendragers van pers en de coryfeeën van kunst en cultuur, er hun zinnen op gezet ons hun wil op te leggen, te overheersen en te verdringen. Indien we in Afrika of het Midden Oosten zouden wilden wonen, vertrokken we naar ginder. Europa is westers, en blank, en indien het wil overleven, moet het dat zoveel mogelijk blijven. Genoeg is genoeg. Wég met deze alternatieve realiteit. Wég met deze twilight zone.


Gast

#133

2016-11-12 00:20

Zwarte piet is en blijft zwarte piet!!

Gast

#134

2016-11-12 00:22

Onze cultuur ... Aanpassen of oprotten !!

Gast

#135

2016-11-12 00:23

Dat politiek correct gezeik moet nu maar eens ophouden en die hollanders moeten zich in hun eigen land moeien en niet bij ons!

Gast

#136

2016-11-12 00:30

1 Zwarte Piet zou zwart zijn van de roet...
2 een jarenlange traditie die plots, omwille van zogezegd racisme, verbroken wordt.. terwijl het er niets mee te maken heeft! Sinds wanneer wordt er voor onze tradities niet meer gevochten?? Wij komen op voor tradities en gewoontes van anderen, maar zouden die van ons zomaar moeten negeren??
3 Ik Las net een artikel dat Piet uit vanuit de geschiedenis zwart werd voorgesteld omdat hij belichaamde dat hij de stoute kinderen zou straffen enzo, terwijl de witte en goede Sint de kinderen geschenken bracht..

Gast

#137

2016-11-12 00:58

Omdat deze pampermaatschappij gerust van onze culturen gewoonten mag gaan afblijven!!!

Gast

#138

2016-11-12 01:06

Wij zijn geen racisten maar zij zijn racisten omdat ze een eeuwe oude traditie afpakken van ons .... Kunnen wij geen petitie teken om hunne dinge af te pakken hier ... Want da mag ook niet ee dierenmishandeling ?

Gast

#139

2016-11-12 01:38

Zijn jullie helemaal gek geworden?

Gast

#140

2016-11-12 02:16

Omdat ik het belangrijk vind dat zwarte piet blijft bestaan en de commotie er rond belachelijk vind. Zwarte piet weg willen dat is pas racistisch.

Gast

#141

2016-11-12 02:37

Dochter van 4 zag op het nieuws 

Ze zei zijn dat zwarte pieten ,  dat kan toch niet ze hebben geen zwart gezicht

Erg dat een kinderfeest in de war wordt gebracht . ...


Gast

#142

2016-11-12 03:07

Traditie hoort traditie te blijven. Het heeft ook niks te maken met racisme.
Joris Van Aecken

#143 zeg nee tegen het pietenpact

2016-11-12 03:21

" Ook geen Zwarte Pieten meer in Vlaanderen "
Sinterklaas en zwarte piet een prachtig kinderfeest voor jong en oud dat altijd het beste naarboven brengt . -----ZWARTE PIET ----- piet is een vlaams nederlandse naam en piet ziet alleen zwart van door de schoorsteen te kruipen om pakjes te brengen bij de kindjes .
DIT IS EEN BERICHT VOOR AL DE LINKSE FASCISTISCHE BLANKEN HATERS.........
STOP met jullie verraad
STOP met het vernietigen van de cultuur van de blanken
STOP met het vernietigen van het geloof van de blanken
STOP met het vernietigen van de vrijheid van de blanken
STOP met het vernietigen van een kinderfeest van de blanken
STOP met het vernietigen van de maatschappij van de blanken
STOP met het vernietigen van de manier van leven van de blanken
STOP met het vernietigen van de tradities van de blanken
STOP met het vernietigen van de regels van de blanken
STOP met het vernietigen van de wetten van de blanken
STOP met het vernietigen van de normen van de blanken
STOP met het vernietigen van de waarden van de blanken
STOP met het vernietigen van de civilisatie van de blanken
als jullie LINKSE FASCISTISCHE BLANKEN HATERS niet stoppen met onze civilisatie , regels , normen en waarden ... kapot te maken gaat u de blanken veranderen in een BENDE BARBAREN die geen regels , normen en waarden hebben ..... en als die BENDE BARBAREN in opstand komen zullen deze BENDE BARBAREN geen medelijden meer hebben want ze hebben dan geen regels , normen en waarden meer .
ik hoop dat jullie linkse beseffen wat jullie aan het doen zijn


Gast

#145

2016-11-12 03:34

Hebben we al ni genoeg opgeofferd van onze tradities gebruiken en gewoontes???

Gast

#146

2016-11-12 03:38

het is schandalig!
blunty

#147

2016-11-12 04:30

Schandalig dat u zich met pietenpact bezig houdt!  Dit is zelfs geen issue in België!  Hoe democratisch is het om dit zo maar te beslissen over de hoofden van alle Belgen heen?!  Moge we nog een klein beetje RESPECT voor onze cultuur/waarden/normen? En aan diegene die het Sinterklaasfeest beschouwd als racistisch: hoog tijd om het verhaal van de schouw eens even te lezen!  Voor ons zal zwarte piet ALTIJD pikzwart van het roet blijven!


Gast

#148

2016-11-12 04:40

Omdat zwarte Piet en de Sint van de kinderen is en dit zo moet blijven!

Gast

#149

2016-11-12 04:54

Politieke correctheid is fascisme met een lachend gezicht.
CharlieBuddy

#150 Re:

2016-11-12 04:54

#126: -  

 Dit vind ik ronduit belachelijk