zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#151

2016-11-12 05:11

Zwarte piet is niet racistisch! Als ze er niet mee kunnen omgaan, we leven in een vrij land dus ze zijn vrij om het terug af te bollen naar hun eigen apeland!

Gast

#152

2016-11-12 05:28

Waarom ???

Gast

#153

2016-11-12 05:37

ik ben het spuugzat dat een eeuwen oude traditie ons wordt afgenomen door de moslims die niet willen dat er aan hun traditie wordt getwijfeld of getornd afblijven van onze gemaakte zwarte pieten voor de kinderen !

Gast

#154

2016-11-12 05:50

Het zijn onze tradities en daar mag niet aan getornd worden om geenenkele reden!

Gast

#155

2016-11-12 05:51

Belachelijk dat ze doen over zwarte pieten

Gast

#156

2016-11-12 06:01

Omdat wij willen dat Zwarte Piet de neger knecht van Sinterklaas IS EN BLIJFT. HALT AAN OKIOFOBIE door politiek-correct ontaarde nestbevuilers van ONZE toekomstige Vlanderen Vrijstaat !

Gast

#157

2016-11-12 06:03

Iemand nog respect voor tradities?

Gast

#158

2016-11-12 06:10

omdat traditie zo moet blijven

Gast

#159

2016-11-12 06:17

Dit is onze cultuur blijf er met uw fikken af!!!

Gast

#160

2016-11-12 06:18

Zwarte piet hoort nu eenmaal bij onze cultuur en daarmee basta ik snap niet da deze discusie er zelf nog maar kan zijn

Gast

#161

2016-11-12 06:19

handen weg van onze kultuur! ook zwarte piet is onze kultuur

Gast

#162

2016-11-12 06:21

Blijf met je handen van onze tradities af.

Gast

#163

2016-11-12 06:26

Zoveelste geval van weg-met-ons-cultuur door een kleine minderheid van politiekcorrecten opgelegd aan de massa om ons te beknotten in het beleven van onze tradities.

Gast

#164

2016-11-12 06:29

Nep-racisme mag geen aanleiding zijn tot het afnemen van onze tradities. Hou kinderfeesten buiten politieke spelletjes !

Gast

#165

2016-11-12 06:38

Omdat het gewoon belachelijk is van zwarte piet af te schaffen, al zo veel jaren bestaat hij.
En toen ik klein was dacht ik altijd sat hij zwart was van door de schoorsteen te klimmen, daarom wou ik hem ookheen handje geven, want die waren vuil

Gast

#166

2016-11-12 06:40

Ik ben zelf jaarlijks voor een goed doel ('t Spinneke in Kontich) verschillende dagen Sinterklaas. Begin het nu maar uit te leggen aan de kinderen!

Gast

#167

2016-11-12 06:46

Zelfs zonder enige voorbode, zonder de mening van de mensen zo'n beslissingen nemen.. omdat er commotie is in een buurland! Ik vind dit schandalig! Erg dat op alle vlakken niet meer naar de gewone burgers wordt geluisterd!
Marianne
Gast

#168

2016-11-12 06:49

Het oud-Europees sinterklaasfeest met zwarte piet, gebaseerd ofwel op oude ZWARTE pestgoden, ofwel op het verhaal van een BEVRIJDE kindslaaf was niet racistisch. Nu eist men dat het een blank feest wordt met een witte piet met roetvegen. Iets wat vroeger nooit zelfs maar een punt van discussie was. Alle Afrikaanse zwarten, Noord-Afrikaanse bruinen, Aziatische gelen of Indiaanse roden, moeten zich nu onthouden en mogen niet meer voor zwarte piet spelen (ik verwijs even naar de zogenaamde kleur, vermits we voor Afrikaans per definitie "zwart" moeten gebruiken ipv het vroegere "neger" wat trouwens ook zwart betekende).
Wat ooit multi-etnisch was, wordt nu een mono-etnisch BLANK feest. (of wat bedoelt men dan anders met 'zonder raciale kenmerken'?)  Proficiat neo-racisten!

En ondertussen heeft men de Iraanse zwarte GECASTREERDE SLAAF die met een falsetstem liedjes moet zingen voor zijn eigenaars, Hadji Firoez, tot werelderfgoed uitgeroepen! Of zou het daar nog steeds over echte gecastreerde slaven gaan?


Gast

#169

2016-11-12 06:50

Sinterklaas is een kinderfeest, moeten ze afblijven.

Gast

#170

2016-11-12 06:51

ik wil niet dat de eeuwenoude traditie zomaar verdwijnt

Gast

#171

2016-11-12 06:51

Om racisme te bestrijden moet je het geheel op een positieve manier kaderen en duiden niet een eeuwenoud kinderfeest vernietigen. Symbolen wijzigen, inhoud wijzigt, het beeld behoud je.

Gast

#172

2016-11-12 06:52

Zwarte Piet heeft niets met racisme te maken maar is pure volkscultuur... Indien men met dergelijke onzin begint, schaf dan gelijk ook alle bloedprocessies en ander religieuze zever af, breek alle kathedralen en kastelen af want die zijn eertijds ook gebouwd door minachting en uitbuiting van anderen en passen ook niet meer in ons wereldbeeld over hoe we onze medemens moeten behandelen. Het wordt hoog tijd dat de bevolking van hier eens op zijn achterpoten gaat staan tegen al die juppies die alle middelen aanwenden om de eigenheid van onze geschiedenis en cultuur om zeep te helpen. Trop is te veel. Zwarte Piet is Zwarte Piet, zoals Sinterklaas ook aan staf en mijter heeft en witte lange baard... morgen komt er een onnozelaar die vind dat dit afbreuk doet aan de ouderen of aan een andere godsdienst en wat gaan ze dan doen... ? Een jonge Sinterklaas met korte broek en kaal hoofd opvoeren ? Al even stom en dom als de stripverhalen aanpassen omdat ze niet meer aan de waarden en normen van deze tijd voldoen (oa. Kuifje in Afrika ). Laat eens gerust wat eigen is aan onze cultuur en pak eens ernstige problemen aan ... moeten we om dat te presteren ministers betalen ?

Gast

#173

2016-11-12 06:54

Mensen die er tegen zijn moeten maar terug gaan naar eigen land!
Wij pakken hun cultuur niet af ..... Dus blijf dan ook af van onze cultuur!

Gast

#174

2016-11-12 06:54

Ik denk dat het concept van het Sinterklaas feest met opzet niet goed begrepen wordt. Als mensen daar kost wat kost racisme willen bij sleuren zegt dat veel over hun denkwijze. Veel azijndrinkers willen er iets van maken dat er niet is! Het Sinterklaas feest is een kinderfeest voor de allerkleinsten. Kinderen tot ongeveer 8 jaar oud. Oudere kinderen spelen fijn het spelletje mee. En meer is dat niet, hoe graag sommigen er ook iets slechts van willen maken!. Onbegrijpelijk om het in je hoofd te halen dat Zwarte Piet racisme is. Omdat Zwarte Piet (zwart van roet) zogezegd dikke rode lippen en kroezelhaar heeft. 'Dikke rode lippen' heeft Zwarte Piet trouwens helemaal niet. Enkel rood gestifte lippen. Een heel groot verschil! Al zijn er ook veel westerlingen die volle rode lippen hebben. Zo uitzonderlijk is dat echt niet. En kroezelhaar dat heeft Zwarte Piet zeker en vast ook niet hoor. Wel zwarte korte krulletjes. Die heb ik trouwens zelf al heel mijn leven lang en heel veel andere westerse mensen ook. Dus, sorry, maar wat velen kost wat kost van Zwarte Piet willen maken. Ik zie dat er absoluut niet in! Het is een kinderfeest en daarmee is alles gezegd! Leven en laten leven is tegenwoordig precies niet meer mogelijk. Bij gelijk wat moet er racisme bij gesleurd worden. Racisme, is dat tegenwoordig het nieuwste hipste woord? Sorry, ik doe er niet aan mee! Dit is mijn mening en voor onze feesten en feestdagen kom ik op. Wij moeien ons niet met andermans gebruiken en feesten of feestdagen. We hoeven het niet te pikken dat gasten in ons land gesteund vanuit politiek uiterst links, dit wel met onze feesten, feestdagen en gebruiken doen en ze willen verzieken onder het mom van ‘ racisme’. Bij ons blijft Zwarte Piet gewoon zwart! 'Zwart van het roet' wel te verstaan, met rood gestifte lippen en donker kort krullend haar. Of de azijndrinkers dit nu leuk vinden of niet. So, deal with it!


Gast

#175

2016-11-12 07:00

Zwarte Piet moet verdwijnen omwille van zijn huidskleur??? Dát is pas racisme ten top !!!