Tegen ophalen restafval om de 4 weken (Tholen)

Tegen ophalen restafval om de 4 weken (Tholen) / Mededelingen / Einde petitie / Opmerkingen


Gast

#1

2017-01-09 08:36

Ik krijg het idee dat iedereen voorbij gaat aan het feit dat er veel mensen zijn die normaal gesproken naar de kragge moeten (6x per jaar) hier naar de milieustraat komen. Waardoor wij " zoveel" afval produceren. Niet dat wij maar 6x zouden mogen, maar dat je in iig kan aantonen dat je in de gemeente Tholen woont.

Gast

#2

2017-01-09 08:42

Wellicht is het op oud vossemeer te overwegen om een papier bak toe tevoegen
Hier word papier niet opgehaald en voor veel mensen is het toch wel ver
Om naar de schoolstraat te gaan en dan ook nog eens 1uurtje staat op div datums container open voor ouderen bijna geen doen

Gast

#3

2017-01-09 08:43

Beste Kees, allereerst petje af voor je inzet en initiatief!! Voor mij gaat het vooral om de ontlasting van mijn dieren deze moeten in de grijze container en dit is 4 weken lang niet te doen! De controleur van de honden ontlasting,is er, voor zo ver ik weet niet meer. Dus het laten liggen van de hondenpoep is Al verergerd maar de laatste weken niet te doen meer in de straat en op de gras veldjes, omdat de mensen het ook thuis niet meer in de container willen doen.
Met vriendelijke groet, Miranda oostdijk

Gast

#4

2017-01-09 08:44

Even nog om aan te tonen hoe absurd en volstrekt onrealistisch de lange termijndoelen van de gemeente zijn het volgende (bron: milieucentraal.nl): "een kindje draagt gemiddeld 5 luiers per dag, dat is 150 luiers per maand en zo'n 22 kg afval." Per maand! Voor één kindje!!! En dan wordt de doelstelling 30 KG PER PERSOON PER JAAR?!?!?

Gast

#5

2017-01-09 08:55

Hallo Kees,

wat denk ik een belangrijk punt is dat de gemeente verantwoordelijk is voor de volksgezondheid op lokaal niveau. Vanwege de lange tijd tussen de ophaalbeurten, wordt het een smerige zooi met bijvoorbeeld pampers van kleine kinderen. Wij hebben nu 's zomers al binnen twee weken maden uit de container kruipen! Natuurlijk is dit op te lossen door extra plastic zakken rond de pampers te doen, maar dit is niet de bedoeling volgens de gemeente aangezien het plastic gescheiden moet worden...

groet, Jan-Kees

Gast

#6

2017-01-09 09:04

Beste mijnheer Reijngoudt,

Bedankt dat u dit voor ons doet, we wensen u veel succes!

Met vriendelijke groet,

Frank en Amber Smeulders

Gast

#7

2017-01-09 09:12

Beste Kees,
Dank je wel voor deze actie
Fluplander

#8

2017-01-09 09:23

Beste Kees,

Bedankt voor deze actie! Veel succes!

Misschien nog een optie voor St Philipsland om te vragen of er misschien een ring met haken aan de lantaarnpalen bevestigd kunnen worden. Om de plastic zakken aan op te hangen? In sommige kernen van Tholen is dit er al. Bij veel wind waait alles door de straat omdat de zakken nu los op straat staan. Of eventueel container op standaard plaats in dorp om zelf het plastic afval te dumpen. Zodat er weer bespaard kan worden op de ophaalronde door het hele dorp.

Met vriendelijke groet,

 


Gast

#9

2017-01-09 09:24

Wat als het hard waait,als de katten de zakken plastic kapotvreten om dat ze op de grond liggen van af 7 uur?
Op 3 verschillen de dagen van de week afval buiten zetten ( lekker makkelijk om bij te houden ).
Bij sommige mensen staan de afval bakken binnen of moeten door het huis om dat ze niet achterom kunnen,goed voor een apart luchtje.
Besparen laat mij niet lachen bij de meeste gemeenten gaan dit jaar de lasten om laag en dat is niet door de manier van op halen.
Er zijn nog genoeg gemeen ten waar het afval niet geschijden wordt, dat wordt later gedaan en is volgens zeggen niet duurder.

Gast

#10

2017-01-09 09:28

Als het echt zo zou blijven dat de vuil per 4 weken opgehaald zou worden zou het toch een mogelijkheid moeten geven dat je als familie van 5 ook een tweede grijze bak zullen kunnen krijgen

Gast

#11

2017-01-09 09:29

Beste Kees ,
Geweldig dat je je hiervoor inzet .
Er gaan nu stemmen op dat je zomaar 1 zak naast de kliko mag plaatsen om de burger tegemoet te komen .
Erg onnadenkend met al die ratten op het eiland ,

groeten Heleen De Ruiter

Gast

#12

2017-01-09 09:30

Met verbazing heb ik kennis genomen van het standpunt van de gemeente Tholen. Een van de goeie dingen van deze actie is dat heel duidelijk wordt dat er een maden probleem is in de zomer, overal. De maatregel is in strijd met de hygiëne en daarmee de volksgezondheid.
Om nog maar niet over respect te spreken. Natuurlijk kan er beter gescheiden worden, extra aandacht in de lokale media hoe dit dan moet.
Dan wegen van het afval. Wordt dit gewogen? Hoe beloont u de burgers bij het minder aanbieden van afval zonder gevaar voor de gezondheid? Dat is een uitdaging denk ik. Belonen helpt beter dan straffen.

Gast

#13

2017-01-09 09:40

Beste Kees. Wil je a.u.b. ook onder aandacht brengen dat het voor sommige mensen niet alleen de hoeveelheid afval is, maar dat niet iedereen plaats heeft voor een groene bak. Deze mensen moeten dus alle afval 4 weken bewaren in 1 Bak en soms ook nog door het huis met de bak omdat ze geen achteruit hebben. bij voorbaat dank...............

Gast

#14

2017-01-09 09:43

Dank voor de moeite die je ook namens mij hebt genomen. Succes as wo. Vriendelijke groet, Frits Werner

Gast

#15

2017-01-09 09:47

die plastic zakken scheuren zo open als je er iets in doet het zou ook makkelijker zijn dat daar ook een container voor komt en dan waait het ook niet heel het dorp rond en de katten kunnen er ook niet meer bij

Gast

#16 Re:

2017-01-09 10:08

#4: -  

ben het helemaal met u eens en dan te bedenken dat al die luiers 4 weken lang liggen te stinken in de grijze container.. dat word een radicale ramp met warmer weer.


Gast

#17 Re:

2017-01-09 10:10

#5: -  

 ben het helemaal met u eens


Gast

#18

2017-01-09 10:11

heel veel succes kees ik hoop dat het helpt mvg


Gast

#19

2017-01-09 10:21

De gemeente gaat met haar noodoplossing van een extra vuilniszak of bak helemaal voorbij aant echte probleem. Namelijk de stankoverlast

Gast

#20

2017-01-09 10:22

Bedankt meneer Reijngoud voor uw initiatief en zorg,geweldig.

Hopelijk gaat de Gemeente hun beleid nu bijstellen.

Met vriendelijke groeten van

Marlies Box-Hendrix

Gast

#21

2017-01-09 10:23

Hallo Kees,
Kunnen we niet meer doen dan alleen handtekeningen? Krant, acties bij gemeentehuis, huis aan huis, Ik heb nu het idee dat er weinig mee gedaan gaat worden. Heb gemeente ambtenaar gesproken. Er wordt niet gedacht aan ouderen,gehandicapten en grote gezinnen. Ook teruggave van geld gebeurd misschien! Pas na een jaar ook als je per maand, dus over de lopende maand,betaald. En hoe dumpt de gemeente al het afval wat ze ophalen? Is dat wel totaal gescheiden of op de grote hoop??
Wil me best inzetten.
Hgr G.de Kluiver 0649315765


Gast

#22

2017-01-09 10:25

Bedankt Kees, voor je goeie actie. We zullen het afval wel moeten scheiden, maar voor sommige dingen duurt een maand echt te lang.
Wij hebben duiven en er is elke dag een emmer duivenmest, dat is in de zomer toch geen doen?
Zou er geen regeling kunnen komen voor dierenmest en luiers?

Gast

#23

2017-01-09 10:26

Veel succes!.

Gast

#24

2017-01-09 10:30

Vind het ook niet handig dat er nu op 3 verschillende dagen wordt opgehaald.
In elk geval bedankt voor deze actie, hoop dat de gemeente er wat mee doet. Succes!!!

Gast

#25

2017-01-09 10:40

Geachte heer Reijngoudt, uw actie juig ik van harte toe en ik vind het zeer goed van u om uw tijd en energie hierin te steken. Mijn dank daarvoor.

Wethouder Jan Harmsen heeft op omroep Zeeland aangegeven dat inwoners ten alle tijden een extra grijze container kunnen aanvragen.
Helaas is dit bij de ZRD niet bekend, zij verwijzen terug naar de gemeente.

Hopelijk kunt u dit gegeven meenemen in uw gesprek met wethouder Jan Harmsen