Stop Benchmark met ROM

Stop Benchmark met ROM / Mededelingen / 1000 in één dag! / Opmerkingen


Gast

#1

2017-01-31 10:33

Beste ondertekenaars,
Het lijkt mijn handig om mee te doen met de acties van het Nationaal Zorgfonds. Zij streven immers hetzelfde na. Op 18 februari grote demonstratie in Den Haag. Kijk op de site van het Nationaal Zorgfonds en doe mee!
Sita

#2

2017-01-31 12:51

Ik werk in de basis GGZ. Ik vind de Rom niet een goede methode om kwaliteit te meten. het is veel te algemeen. Stuur mensen een enquete thuis of ze baat hebben gehad bij de behandeling.


Gast

#3

2017-02-01 13:54

Gestopt met eigen praktijk: niet alleen het rommen maar alle bureaucratie is verschrikkelijk. In mijn praktijk behandelde ik zowel jeugd als volwassenen, o.a. om te voorkomen dat jongeren plots van hulpverlener moesten veranderen als ze 18 jaar werden. De transitie naar de gemeenten heeft dit heel lastig gemaakt. Deze totaal andere wijze van werken bij de gemeenten in Brabant west( geen dbc’s meer etc…) gecombineerd met een lange behandelverantwoordelijkheid ( doel behalen..!) is in dit vak ( psychotherapie) niet verantwoord.
Hoewel ik een zeer ruime en positieve werkervaring heb kan ik zeggen dat het onmogelijk is om bij aanvang een inschatting te maken van de complexiteit van de problematiek. Veel onderliggende beschadigende ervaringen komen pas ter sprake als er een vertrouwensrelatie is opgebouwd.

Ook het idee om de ‘ hoofdaannemer’ ( het woord dekt precies de ongewenste lading) verantwoordelijk te maken voor ev. andere bijkomende hulpverlening elders is hoogst eigenaardig ( alsof ik als psychotherapeut kan beoordelen hoe anderen hun werk doen ( dagbesteding, logopedie onderzoek, pmt..).
Ik wil zeker nog kinderen en hun ouders behandelen als ik ‘ gewoon ingehuurd word’ om aan traumaverwerking of psychotherapie te doen.

Gast

#4

2017-02-02 02:54

De simpelste manier om kwaliteit te meten is het aan de cliënt vragen! Moeilijk hè?

Geef cliënten zoveel mogelijk de regie over hun leven terug en laat hen bepalen van wie zij zorg willen ontvangen. Via PGB's is de cliënt zelf opdrachtgever van zorg en dat is èn een besparing èn een forse (meestal adequate) kwaliteitsgarantie.