Stop Benchmark met ROM

Stop Benchmark met ROM / Mededelingen / Persbericht Kort Geding 13 juli 2017 / Opmerkingen


Gast

#1 DIS, toestemming en privacy

2017-06-23 12:41

Helder. Hoe zit het dan met aanlevering van MDS gegevens aan DIS?

Hartelijke groet,

Margreet Krijgsman


Gast

#2

2017-06-24 09:54

Aanvullend op bovenstaande, kunnen ROM gegevens niet op zichzelf worden verstuurd naar het portaal, kreeg ik te horen van Telepsy één van de ROM-leveranciers maar altijd gekoppeld aan het electronisch patienten dossier. Dus het gehele dossier wordt verstuurd, informatie is versleuteld, maar is zeer eenvoudig weer te ontsleutelen, aldus mijn computerbeheerder. En dit is ook wat de SBG moet doen willen ze de gegevens kunnen gebruiken. BSN moet verplicht vermeld worden, maar in EPD staan ook adresgegevens, telefoonnummer, bankrekening nummers, data / tijdstippen waarop afspraken werden gemaakt etc. omdat het zo handig is om ook je administratie via dit systeem te doen.
Bovendien worden de vragenlijsten naar het email adres van de client gestuurd, waarmee dus ook ip-adres van de client beschikbaar is.
Een ander iets is dat gegevens die aangeleverd moeten worden bij het CBS ook gepseudonimiseerd verwerkt zouden worden, maar het blijkt dat toch op client niveau gekeken kan worden naar postcode, diagnose etc als data aantoonbaar relevant zijn voor wetenschappelijk onderzoek naar de GGZ terwijl cliënt hier geen toestemming voor heeft gegeven.

Gast

#3

2017-07-12 03:21

Wij Nederlanders hebben recht om ons eigen zorg te bepalen die we zelf willen en in zagen in ons eigen zorg dossier in te ie zie dat wij kunnen weten warptver in staat en het te verbeteren van onze gegevens

Gast

#4

2017-07-12 17:30

Ik blijf jullie steunen!!! Veel succes!