Anne Faber dood door schuld rechtssysteem

Anne Faber dood door schuld rechtssysteem / Mededelingen / Oproep en een kort verslag van afgelopen dinsdag. / Opmerkingen

Miki
Gast

#1

2017-10-28 21:19

Beste Lydia, heel Nederland mag trots op jou zijn. Jij deed wat velen wilden doen, dus laat je niet uit het veld slaan door kritiek.
Ik kom uit Twente. Hier werd 27 jaar (!) geleden Jose Burbank uit Eibergen verkracht en vermoord. Ja, door een tbs-er met proefverlof. Een man die al eerder een zedendelict had gepleegd. Hij heeft 27jaar vast gezeten en komt nu vrij. Twente gruwelt nog steeds van deze gebeurtenjs. Niemand is het vergeten, lees het verhaal hieronder. Persoonlijk geloof ik dus ook niet in tbs. Een gesprek in de week met een halve gare psychiater zal dit soort monsters ook niet genezen. En dan weten we al jaren hoeveel vrijheden deze zieke geesten krijgen. Soft personeel in de kliniek, softe rechters en onze politici ondernemen ook niets. En de nette burger is daar een beetje klaar mee. Zulke engerds worden immers op ons losgelaten. Hij proefverlof, wij proefkonijn.
Succes met jouw verdere actie Lydia!

Moordenaar José Burbank op vrije voeten
EIBERGEN - De tot tbs veroordeelde moordenaar Bennie T. van de Eibergse José Burbank mag met onbegeleid verlof. Dat heeft de rechtbank in Arnhem bepaald. T. mag echter niet in Eibergen komen. Als hij dit wel doet verliest hij het recht op verlof.

Redactie 23-01-14, 23:26 Laatste update: 11-03-17, 19:13
0 Reacties
De vader van José, Guus Burbank, is hierover in een brief geïnformeerd. Hij is verdrietig dat T. weer in vrijheid komt en vindt het onrechtvaardig. T. werd tot 12 jaar cel en tbs veroordeeld.

Verkracht en vermoord
José Burbank werd in oktober 1987 verkracht en vermoord door Bennie T. Hij was toen ook op proefverlof. T. gaf haar een lift naar Enschede. De moord is een open zenuw in Eibergen. Eind 2012 was er ook sprake van dat T. met proefverlof kon, omdat psychiaters vonden dat hij niet meer gevaarlijk was. Hij mocht daarom uit de long stay van tbs-kliniek Balkbrug. Dat leidde tot een handtekeningenactie in Eibergen.

Voordat T. zich vergreep aan José Burbank was hij ook al veroordeeld voor zedendelicten. Onder andere in 1981 voor ontvoering en verkrachting van een 19-jarige vrouw uit Saasveld.


Gast

#2

2017-10-28 21:19

Als `t maar niet te snel vergeten is, want 412000 handtekeningen is niet een beetje, maar eigenlijk mèèr dan genoeg om een wetswijziging en/of een nieuwe wet te voorstellen.
Bij deze, veel succes.

Gast

#3 Re:

2017-10-28 21:22

 

 


Gast

#4

2017-10-28 21:33

Super gedaan Lydia, bedankt voor al je harde inzet en zorgen!

Gast

#5

2017-10-28 21:34

Beste lydia. Ik kan niet genoeg aangeven hoe ij ik ben met jouw initiatief. Ik heb ontzettend veel respect voor je. Ik hoop dan ook dat je niet anders gaat denken door diegene die ongenuanceerd een andere mening hebben. Uiteraard mogen ze dat hebben en zeggen ( indien het netjes gebeurt). Ik ben dan ook heel trots op je... met vriendelijke groet Barbara

Gast

#6 Bedankt

2017-10-28 21:36

Beste lydia. Ik kan niet genoeg aangeven hoe ij ik ben met jouw initiatief. Ik heb ontzettend veel respect voor je. Ik hoop dan ook dat je niet anders gaat denken door diegene die ongenuanceerd een andere mening hebben. Uiteraard mogen ze dat hebben en zeggen ( indien het netjes gebeurt). Ik ben dan ook heel trots op je... met vriendelijke groet 


Gast

#7

2017-10-28 21:49

Geloof geen moment dat je het niet goed hebt gedaan want alleen al door deze actie te starten kon je het niet meer fout doen!
De enige waar je het niet goed voor hebt gedaan is degene tegen wie je dit bent gestart. En met het enkelvoud bedoel ik helaas het meervoud. Iedereen is verder vrij om een eigen actie te starten op de manier die hij/zij wenst.

Gast

#8

2017-10-28 22:13

Je doet het super, natuurlijk zijn er altijd andersdenkende mensen, maar iedereen hoort veilig over straat te moeten kunnen gaan! Super Lydia, ook een fijn weekend

Gast

#9

2017-10-28 22:23

Beste Lydia,

Ik vind het geweldig wat je doet! en dank je er heel hartelijk voor. Je geeft de burger een podium om te vechten tegen deze dwalingen van het rechtsysteem. Ik heb een diep respect voor mensen zoals jij.
gast

#10

2017-10-28 22:33

Het is goed. Je deed het goed, maar ik ben bang dat er bijna niks van terecht gaat komen. In ons rechtsysteem kom je er beter mee weg om dader te zijn dan slachtoffer, want veel te vaak krijgen die monsters (Dat zijn ze wat mij betreft. Van mijn part hebben ze geen rechten meer als gewoon mens.) niet wat ze verdienen. Verkracht hier en daar wat vrouwen of kinderen. Krijg je die nutteloze TBS gezever en paar jaar op belastingsgeld in een misschien iets oncomfortabele bed liggen en daarna mag je weer vrij rondhuppelen om het nog een keer te doen. En wat hoor je dan. ' We gaan hieruit ons les halen.....'Ja, vertel dat Anne Faber maar. Voor mensen, zoals die smeerlap, waarvan we zeker weten dat die het gedaan hebben bestaat er wat mij betreft maar 1 straf.... Een eenrichtingsticket onder de grond. Stuk goedkoper en stuk toepasselijker. Waarom mag hij wel oud worden als Anne dat niet mag. 

Lydia, ik bedoel hiermee niet te zeggen dat je het verkeerd gedaan hebt. Want, chapeau, het moest gezegd worden. Maar eerder dat de 'tegenpartij', als ik ze zo mag noemen, maar met een wassen neus gaan handelen. 

 


Gast

#11

2017-10-28 22:47

Ik vind het schandalig dat er maar 400000 reacties zijn en niet tenminste 4000000!!

Gast

#12

2017-10-28 23:10

Lydia respect voor je inzet
Silvan

#13 Re: Oproep en een kort verslag van afgelopen dinsdag.

2017-10-28 23:12

Beste Lydia,

Ik ben één van de ondertekenaars van de petitie, en wat mij betreft blijft hij open tot het 17 miljoen handtekeningen zijn. Zoals jezelf ook al aangeeft heeft iedereen een mening over het vervolg van de petitie. Ik ben van mening dat de keuzes die je maakt op basis van je goede intenties altijd de juiste zijn. En daarbij, eenieder die denkt dat het anders moet had dan ook maar een petitie moeten starten...

Ondanks deze verschillen denk ik dat Nederland onverdeeld is in de mening dat de afschuwlijke moord van Anne voorkomen had kunnen, en moeten worden. Er ligt hier dan ook zeker een taak voor de overheid om het huidige beleid inzake TBS en bijbehorende strafmaatregelen eens goed tegen het licht te houden. Helaas krijgen we Anne hiermee niet meer terug.

Met vriendelijke groet,

Silvan


Gast

#14

2017-10-29 00:06

Ik heb diep respect voor je Lydia. JIJ hebt actie ondernomen, geweldig veel reacties ontvangen en je uiterste best gedaan alles op juiste manier over te brengen aan diegenen die daadwerkelijke veranderingen in ons rechtssysteem door kunnen voeren. Nog ga je door! Vechten, om te voorkomen dat wat Anne is overkomen, niet nog eens gebeurt. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die daar niet tevreden mee zijn. Waar zovelen machteloos verdriet om Anne voelden, heb jij actie ondernomen. Je hebt ons ook de kans gegeven 'iets' te doen door te petitie te tekenen. Dank je wel voor alles! Je bent een TOPPER! Fijn weekend. Groeten, Willy

Gast

#15

2017-10-29 02:11

Onderzoek minister

Goedemiddag. Naar mijn mening en de mening van mijn familie is het ziek dat een zededenlinquent de mogelijkheid heeft gekregen om Anne Faber op brute wijze uit haar fietstocht af te laten wijken en haar vervolgens te vermoorden (en ik wil niet weten wat nog meer). Ik wil via deze weg laten weten dat dit nooit meer mag gebeuren en tot mijn spijt kunnen we Anne Faber via deze weg niet meer tot leven brengen. Het is vreselijk wat er gebeurd is en dit kan en mag nooit meer gebeuren. Dit soort personen met zo een zieke geest moeten opgesloten worden en hun leven lang nooit meer vrijgelaten worden! Ik begrijp tot de dag van vandaag niet dat onze samenleving zo gek is geworden!!!!

Gast

#16

2017-10-29 02:36

"bij een petitie overdraagt" MOET ZIJN "bij een petitie-overdracht"

Gast

#17

2017-10-29 02:41

Beste Lydia, wellicht zou u dit bericht-mocht u dit nog niet gedaan hebben- op facebook moeten delen. Mvg

Gast

#18

2017-10-29 03:59

Hou vol Lydia!

Gast

#19

2017-10-29 04:15

heel goed bezig respect lydia

Gast

#20

2017-10-29 05:00

Beste Lydia, ik wil je hartelijk danken voor je enorme inzet. Ik ben blij met jouw enorme inzet voor ons aller belang. Nogmaals dank.
Hartelijke groeten, Anita

Gast

#21

2017-10-29 05:00

Geweldig voorlopig resultaat!
Ben eens zeer benieuwd naar het eindresultaat straks!
Succes,
Rob

Gast

#22

2017-10-29 05:07

Lydia , super gedaan , kan jij niet als vertegenwoordiger van het volk in deze regegering komen zitten ?
Dat zou mooi zijn , een echte burger die weet wat er speeld onde het volk.

Ik ben trots op jou, Ruud, zomaar een vader van twee kinderen .

Gast

#23

2017-10-29 05:10

Hallo Lydia,
Je doet uistekend werk.
Laat je niet afleiden of ontmoedigen door ( linkse ? ) dwarsliggers.
Groet
Hans

Gast

#24

2017-10-29 05:25

natuurlijk heb Ik ook getekend dit mag nooit meer gebeuren, Respect voor jou dat jij dit innitatief hebt genomen en gedaan hebt  wat Anderen denken.
Idd zoveel mensen zoveel meningen niet iedereen denkt Hetzelfde.
Ik blijf dit volgens een hopen dat er van uit Den Haag een verandering komt mbt het rechtsysteem.
Nogmaals respect voor jou.
Gr.   Marjan 

 


Gast

#25

2017-10-29 05:30

Ik wil dat er een onderzoek komt naar de schuldvraag door het OM. Het is niet ui te leggen wt hier allemaal gebeurt. Als er geen rapport is kan de rechter afgaan op eigen waarnemingen. Zo iemand moet gewoon TBS krijgen.


Leonard Odekerken
Vitschen 38 bus 4
B-3798 Voeren
Belgie
0032487257432
ljodekerken@hotmail.com



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...