€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2276

2012-02-05 05:03

pedo&homosexuelen dienen geregistreerd te worden in de zorg en kinderen dienen beschermd te worden tegen al zulke zieke invloeden.

Gast

#2277 ggz

2012-02-06 11:56

meer ervaringsdeskundigen in de ggz

Gast

#2278

2012-02-09 15:57

Het is verdergaande afbraak van onze verzorgingsstaat!

Gast

#2279

2012-02-12 16:48

Ik vind het een hele slechte zaak dat we een eigen bijdrage
van 200 euro moeten betalen, ik vind dit een afbraak van de GGZ

Gast

#2280

2012-02-13 00:17

Heel veel suc6 gewenst de komende tijd. Bij de ggz noemden ze dit "reorganisatie". Waar zijn ze bij de 2ekamer mee bezig? Dit levert meer problemen op. Kost meer dan dat het zou "besparen". Schandalig.
Autist

#2281 wie is er nu "gek" ?

2012-02-13 11:13

waarom je mensen in je eigen land zo laten stikken,
maar wel miljarden naar griekenland,somalie,en weet ik het welk raar land dan ook..
kijk eerst eens naar je eigen land..!
echt ik probeer niet zo te denken maar de regering en mensen die dit soort belachelijke regels maken die zijn wel de oorzaak dat mensen zo gaan denken..!
en als je dan naar een dokter moet omdat je ziek ben...(ziek in je hoofd..)
dan mag je betalen anders loop je maar verder... lijkt de maffia wel en wie is er nu achterlijk....?!?!

Gast

#2282

2012-02-13 12:37

Dat er iets mag veranderen in de GGZ vind ik een goed ding. Zoals dat het moment van het uitdelen van een stempel, bv depressie, vele potjes en mogelijkheden opent of je er nu wel of geen gebruik van maakt. Dit gaat zonder dat je daar iets van hoort goed totdat het bedrag op is. Bij de eerste stempel die ik kreeg, hebben ze veel langer behandeld dan eigenlijk kon volgens dit systeem! De laatste stempel is slapend rijk geworden... Als er bezuinigd moet worden, bekijk dan eens dit soort organisatorische knopen.

Gast

#2283

2012-02-14 12:05

Waarom worden wij gestraft omdat we een gronische ziekte hebben? En mensen met b.v. diabetisch niet. Wij hebben toch al moeite om full-time te werken. stom stom stom een boze bi polair.

Gast

#2284

2012-02-14 20:08

De eigen bijdrage voor psychiatrische zorg werkt naar mijn mening stigmatiserend en zet de opvattingen over psychiatrische ziekten 100 jaar terug in de tijd.

Gast

#2285

2012-02-15 16:05

Het belang van deze actie is niet het behoud van de branche GGz instellingen. Pas nu klanten dreigen weg te blijven komt er enige solidariteit met hun doelgroep. Ik ben voor een kleinschalige en zoveel mogelijk clientgestuurde hulpverlening. Beter!

Gast

#2286

2012-02-15 18:36

Mijn inkomsten zijn per maand al minimaal omdat ik door mijn dwang neurose in de w.a.o. ben gekomen en zie dit als een ziekte waar ik hulp bij nodig heb zoals andere ziektes van je lichaam waar je ook mee moet dealen en die toevallig niet psychisch zijn en waar je geen eigen bijdrage voor moet betalen,onbegrijpelijk.

Gast

#2287

2012-02-15 20:24

Regering haal nu eindelijk eens de oneerlijke hypotheekrente aftrek eraf ik krijg ook geen huursubsidie ondanks mijn hoge huur donderop met die hypotheekrente aftrek dan zijn dit soort maatregelen niet nodig

Gast

#2288

2012-02-16 12:42

Gisteren ben ik enthousiast aan het werk gegaan. Ik werk als begeleider binnen een GGZ organisatie.
Ik ging in gesprek met een client waar het even niet goed mee gaat en die eigenlijk een time-out nodig heeft. Op de vraag waarom hij dit niet doet gaf hij antwoord dat hij daar het geld niet voor heeft. Waarschijnlijk zal dit tot het trieste resultaat leiden dat het de komende tijd nog slechter met hem gaat en uieindelik voor een langere opname en misschien wel gedwongen opnam in aanmerking komt.
Ben ik nou gek, of zijn er nog meer die denken dat je zo dus meer geld kwijt in plaats van bezuinoigd, wat de heren in Den Haag voor ogen hebben.
Lang leve deze regering!!!!

Gast

#2289

2012-02-16 12:50

Doe niet zo gauw mee met massale petities, doch deze is zeer terecht en noodzakelijk, daar betreffende extra eigen bijdragen, vele mensen, zeker die met een smallere beurs,in deze crisistijd van grote bezuinigingen van bovenaf, onevenredig diep gaat raken. GCvdL

Gast

#2290 Re:

2012-02-18 08:51


Gast

#2291

2012-02-18 08:53

als de staat het geld laat rollen,is de recessie zo over.en minder mee eteers binnen laten.

Gast

#2292 nu

2012-02-20 01:10

Die ggz is veel te grootschalig mega veel gebouwen met mega veel personeel en de kosten lopen te veel op dat dit niet langer ken is wel duidelijk
de ggz ken bezuinigen op vele fronten en laat ze eens kleiner gaan werken en meer client gestuurd heel goed deze bezuinigen komen kleinere instellingen ook aan bod en andere zorgaanbieders en vaak werkt dat kleinere veel beter als die mega instelling als een ggz waar geen lijn is zit maar alles om omzet geld en macht draait terwijl de client niet geholpen word
kleinschaliger en meer doelgericht werken zeg ik dat bespaard kosten en zal de client meer goed doen

Gast

#2293

2012-02-22 19:47

ik heb zelf al jaren met de GGZ te maken en heb vorige week besloten om niet meer te worden behandeld kan hetzelf (denk)ik wel weer aan.het is belachelijk voor woorden straks lopen er heel wat zieke(boze)mensen op straat en wat gebeurt er dan???? Den Haag doe jullie doppen eens open.en laat jullie je portemonnee eens wat livhter raken in plaats die van ons met een bescheiden loontje.

Gast

#2294 ad

2012-02-22 23:17

GGZ Noord Holland Noord koopt Skybox bij AZ voor GGZ leiding
Alkmaar - Het nieuwe AZ-stadion heeft uiteraard skyboxen. Want een beetje bedrijf ontvangt tegenwoordig zijn relaties graag bij een voetbalwedstrijd. Zien en gezien worden, goed voor de relaties en er worden ter plaatse zaken gedaan. Ook GGZ Noord-Holland-Noord is te vinden in een van Business Units, zoals ze bij AZ heten.

De box kost 48.000 euro per jaar. ,,Een ideale omgeving om zaken te doenâ€, zegt bestuursvoorzitter Jansen.

Skyboxen. Lekker onderuitgezakt in een luxe fauteuil een voetbalwedstrijdje bekijken. Drank en hapjes worden aangerukt. Meestal voor de hoge heren. Want wie kan dat anders betalen?

Wat de GGZ Noord-Holland-Noord betreft ligt dat toch even anders. Leggen drie topmannen van de geestelijke gezondheidszorg uit. Adriaan Jansen (voorzitter Raad van Bestuur), Hans de Groot (manager dagbestedingen regio Noord-Kennemerland) en Ferry Bierman (hoofd restauratieve dienst en contactpersoon naar AZ toe) hebben plaats genomen in ‘hun’ skybox om hun verhaal te doen.

Er passen twintig mensen in de Business Unit van veertig vierkante meter, en voor de box zijn elf stoelen in de open lucht. De unit is zakelijk ingericht. Heel anders dan de buurman van de GGZ die zijn box tot een complete bruine kroeg heeft verbouwd.

De geestelijke gezondheidszorg gaat op de schop, zo leidt Jansen in. Tweederde van het budget moet nu binnengehaald worden door zakelijke contracten met verzekeringsmaatschappijen. Het geld komt niet meer automatisch via de AWBZ binnen. Dus wordt de instelling steeds meer een commercieel bedrijf, met een omzet van 70 miljoen en 1500 werknemers, dat bedrijfsmatiger gevoerd moet worden.

ongelofelijk dat belastingcenten naar een skybox gaan inplaats van hulp ik hoop toch echt dat ze die bezuinigen heel gouw doorvoeren want dit slaat alles bovendien komen de kleinere instanties aan bod of de kleinere zelfstandigen of zich te laten zien op de markt de ggz is niet de enige op de markt daarom is het goed zodat de kleineren of net zelfstandigen ook aan bod komen en vaak werkt dat kleineren veel beter want de ggz is veels te groot en alles draait om geld en om macht

Gast

#2295

2012-02-23 12:41

Je houd geen geld over om van te leven, ..... misschien dan leven na de dood.

Gast

#2296

2012-02-23 13:00

Het is onmenselijk wat er in Nederland gebeurd.er is een enorme verkilling aan de gang,liefdeloosheid!Het is een keiharde maatschappij geworden en de zwakkeren en mensen die in gezondheid problemen komen zijn daarvan de dupe!

Rob Mooij

Gast

#2297

2012-02-23 18:09

Bizar. Geen ratio voor te bedenken.

Gast

#2298

2012-02-24 21:41

Een goeie stap tegen dit rechtse kabinet.

Gast

#2299

2012-02-25 13:32

ik weiger nog langer de MELKKOE van de REGULIERE GENEESKUNDE en de PHARMACEUTISCHE INDUSTRIE TE ZIJN!!!

Gast

#2300

2012-02-25 14:09

http://www.psy.nl/psyxtra/article/alle-topinkomens-bestuursvoorzitters-ggz-in-2010-op-een-rij/
kopieer deze link naar je internetbalk
als je zie wat deze mensen verdienen dan komen de managers en directeuren er ook nog bij hoe is het mogelijk dat de hele ggz bezuinigd plus clienten en deze lonen blijfen maar stijgen?
laat deze mensen wat inleveren die kunnen het missen en komen niet in de problemen iedereen moet inleveren dus deze mensen ook