€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2301

2012-02-25 21:19

Hoe kan het dat de meest kwetsbare mensen dubbel gepakt worden?! Onbegrijpelijk!

Gast

#2302

2012-02-26 15:52

Heel goed dat dit gedaan wordt. Het is voor mij als patient onbegrijpelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen soorten ziekten en de daarbij samenhangende eigen bijdrage. Ik heb een bipolaire stoornis en heb medicijnen nodig. Daarnaast moet mijn bloed gecontroleerd worden in verband met de spiegel van het medicijn Lithium. De huisarts wil deze zorg niet doen omdat die Lithium te moelijk vindt. Ik ben al 17 jaar klachtenvrij maar nu besluit een regering dat mensen met deze ziekte moeten gaan betalen voor deze zorg. Kortom dit is echt gewoon discriminatie.

Wat verschil ik van een suikerpatient?

Gert-Jan van der Sluijs


Gast

#2303

2012-02-27 15:49

Ernstig psychiatrische patiënten met een uitkering zijn niet royaal verzekerd. Heb je de pech dat je ook nog je eigen bril moet betalen en kosten tandarts en............Wat blijft er dan nog over om van kleine pleziertjes in het leven te genieten?

Gast

#2304

2012-02-27 20:40

De overheid moet ervoor zorgen dat de burgers hun recht kunnen halen, niet zelf onrecht veroorzaken.

Gast

#2305 Re:

2012-02-27 20:43

#2301: -  

 Dat is schoolpleinbeleid: de pestkoppen pakken het geld van de zwakkeren af.

Diegene met macht hebben besloten dat diegene met minder macht de rekeningen moeten betalen.


Gast

#2306

2012-02-28 10:11

Het is belachelijk dat je bij een hulpvraag zelf een eigen bijdrage moet leveren.
Bij ons is het zelfs zo dat we therapie moeten stoppen omdat we het niet kunnen betalen.
Gauw terugdraaien!

Gast

#2307

2012-02-28 17:29

weer wordt een kwetsbare groep gepakt door deze eigen bijdrage. Als mensen behandeling uitstellen hierdoor zal het zeker geen besparing betekenen maar de maatschappij veel geld kosten.

Gast

#2308

2012-02-29 00:25

De meest kwetsbare personen moeten het weer ontgelden. Overigens, bezuinigen op geestelijke gezondheidszorg is op de lange termijn bakken met geld uitgeven voor de zorg, of binnen de GGZ zelf of elders in de zorg. Kortom je verplaatst het probleem alleen maar.


Gast

#2309 pleur op

2012-02-29 01:54

allemaal leuk en aardig zo forum of site waar berichten worden getiept alleen ze doen er niks mee word niet gelezen en al word het wel gelezen gaat het in de papierversnipperaar na het lezen
laat de ggz nog een keer naar den haag gaan maar dan echt met alle instellingen uit heel het land en met alle zorginstellingen wat daarbij is aangesloten met allen clienten zieke mensen wat onder de ggz valt tot al het personeel aan toe werkt in de ggz en anders betrek je andere zorg er ook bij de zorg word getroffen dus werk ook samen met de ouderenzorg gehandycaptenzorg tot psygatriche zorg en verslavingzorg aan toe echt alles wat maar met zorg heb te maken en daarbij is aangesloten wat er ook onder lijd vechten voor de clienten probeer de zorg of je baan te behouden het is te gek van worden dat de banken de crissis veroorzaken en de ouderen die het land hebben opgebouwd en de zieke mensen uit de zorg en de zwakkeren en lagere inkomens de rekening betalen terwijl niet een bank op het matje is geropen voor de ellende wat ze hebben veroorzaakt schande en de heren uit den haag leveren die ook wat in?nee die niet natuurlijk niet maar wel geld aan ontwikkelingshulpt geven en aan de grieken maar het eigen volk ken de pleuris krijgen het geld raakt op en we kunnen niks meer geven straks is nederland bankroet en wie gaat nederland helpen?mensen worden uit hun huis gezet verliesen hun baan kunnen naar de voedselbank maar wel geld naar die kut grieken en die bodemlozeput van ontwikkelingshulp wat toch in verkeerde handen komt want ze hebben in die landen nog niks en die mensen die bij banken werken schulden veroorzaken krijgen een oprotpremie schande stelletje halfe idioten dat in den haag ze merken het vanzelf wel wat op een dag komt het volk in opstand en terecht want dit is te gek van worden en jammer mevrouw schippers die lamp niet op je harses is gekomen meschien kwam het dan nog eens goed in die bovenkamer van je

Gast

#2310

2012-02-29 17:48

Het is weer zo, de rijken hebben een voordeel maar de mensen met het minste inkomen worden gestrafd

Gast

#2311

2012-03-01 00:11

Goede zaak!

Gast

#2312

2012-03-01 13:07

Weet je hoe ze een bezuiniging als deze in het Engels noemen; penny wise, pound foolish. Volgens mij is minister Schippers zelf rijp voor een tijdje psychotherapie, ze is namelijk elk gevoel voor de realiteit kwijt.

Gast

#2313

2012-03-01 15:11

Ik ben schizofreen. Ik wil best betalen...maar niet alles tegelijk!!! En voor opnamegeld is er niet!!!
En als straks de zorgverzekeraar nog meer van ons wil plukken...staan we allemaal op straat!!!!!!!!!?

Ik ben woedend...zacht uitgedrukt!!!

Gast

#2314 pfffffff

2012-03-03 14:19

Wilders trek de stekker er maar uit je moet alleen maar inleveren bij de vvd en ze doen niks terug voor je
wel geld naar griekenland wel geld naar ontwikkelinshulp en de oudjes hier kunnen dood vallen en mensen moeten naar de voedselbank mensen komen in de schulden worden uit hun huis gezet en de vvd maar geld geven aan een griekenland en weer 50 miljard in de pot voor europa denk eens aan je eigen volk en steun de sp en pvda met pak die bankdirecteuren met die bonussen eens aan overal krijgt men bonussen laat die eens inleveren die worden ontzien door de vvd de vvd pakt graag het eigen volk en laat ze in de steek dat is wel duidelijk liefer oorlogje spelen en geld aan europa geven en geld weggooien naar ontwikkelingshulpt doen ze liefer dan de oudjes en mensen met een handycap en mensen naar de voedselbank en uit hun huis worden gezet die helpen ze niet grote schande

Gast

#2315

2012-03-04 23:26

een broodnodig geluid,juist in deze tijd waarin vele mensen in geestelijke nood verkeren( het grote aantal verwarde is hiervan een voorbeeld)dat geestelijke hulpverlening meer dan ooit een maatschappelijke noodzaak is.

Gast

#2316 pvda

2012-03-05 23:55

ervaringsdeskundigen vrijwlilligers is de oplsossing voor de bezuinigen

Gast

#2317 amen

2012-03-06 00:06

wilders pvv trek de stekker eruit jullie staan alleen met de gulden die vieze vvd van de vvd beloofde ook dat al het geld van griekenland terug werd betaald aan de nederlanders gebeurd ook niet
wilders jij moet veel te veel water bij de wijn doen maar de vvd doet dat niet kom op wilders trek de stekker eruit zo niet laat dan de vvd dingen inleveren grensen dicht minder immigratie geen geld ontwikkleingshulp als de vvd daar niet mee in stemt trek de stekker eruit want anders doe je aan kiezersbedrog denk aan je volk wat die smerige vvd niet doen net als die smerige trut van een schippers mensen van de ggz ga naar den haag maar dan niet malieveld nee het binnehof daar moet men zijn eens kijken of die lelijke schippers met er kut kop naar buiten komt amen
Gekke Henkie
Gast

#2318

2012-03-06 13:41

Het is een schande dat het zover moet komen. Einde verzorgingsstaat.
Hoe rijker hoe asocialer. Gekte is kenlijk: eigen schuld, dikke bult. Ik wens Nederland straks sterkte met al die mensen die noodgewongen, gedwongen in nood geraken, geen begeleiding en behandeling meer krijgen en afglijden tot het nivo van "overleven". De kleine categorie van "probleemgevallen" zal snel toenemen.
De tijd nadert snel waarin je je kanker boven een psychische stoornis toewenst want dan zijn de behandel mogelijkheden nagenoeg onbeperkt en je hoeft niet bij te betalen. Zoals bij bijna al die andere niet "psychische ziekten". Kabinet en Edith Schippers bedankt voor het "Afdank etiket".


Gast

#2319

2012-03-07 17:16

Wij vinden dit misdadige discriminatie. Als je met voetballen een been breekt kost het je niets. Als je met voetballen met de kop tegen de doelpaal kopt en je daardoor in de war bent en je moet naar een psychiator dan moet je betalen. Ra ra hoe kan dat???

Gast

#2320 pfffffff

2012-03-09 00:18

GGZ wanneer regelen jullie weer een dag dat de landeijke ggz naar den haag gaat alle psygiaters psygilogen behandelaars casemangers ervaringsdeskudigen clienten als dat allemaal komt denk ik een man of 10.000 maar dan niet naar het malieveld maar naar het binnnenhof kom op ggz laten we weer naar den haag gaan en laat je horen we pikken dit niet word niet tijd voor actie maar harde actie ze willen niet luisteren dan maar voelen

Gast

#2321

2012-03-09 10:01

inderdaad,géén stijl!!!!

Gast

#2322

2012-03-10 14:52

DIT GAAT FOUT OP ZO VEEL VLAKEN DAT HET LIJKT OF WE OP DE RAND VAN EEN AFGROND STAAN
anna

#2323 Re:

2012-03-11 12:46

#2039: -

het gaat niet over bezuinigen...het gaat om het verkrijgen van controle.


Gast

#2324

2012-03-13 22:17

Laten we wel wezen: Die hele GGZ cultuur is er één van pamperen en banen behouden.Ik zie hier en daar nog de meest luxueuze verbouwingen, verspillingen, overbodige lunches voor personeel en patienten (terwijl de overvolle inhoud van de koelkast bij het vuilnis verdwijnt enz). Dit alles gefinancieerd dankzij uw aanwezigheid. De meeste patiënten worden jarenlang binnen de muren van dit bedrijf, want óók dat is het nog steeds, gehouden. Psychiaters, Psychologen, Spv-ers hebben al die tijd een goed betaalde baan aan hun patiënten gehad. De keuze voor pillen is (te)snel gemaakt en de daarmee samenhangende afvlakking maakt u een goede garantie voor jarenlang clientele.
Dat neemt niet weg dat ik psychiatrische aandoeningen ontken, het zal in deze maatschappij waarschijnlijk alleen maar toenemen. Het is dan ook onterecht dat patiënten voor de kosten moeten opdraaien. Een ggz instelling zou er alles aan moeten doen om dit bedrijf met goed management binnen de door de overheid gestelde voorwaarden draaiende te houden. Ik vind het zeer onterecht dat cliënten worden "geronseld" voor wat lijkt een in het "belang van de patiënt-aktie". Het is niet meer dan een bedrijf met veel minder zorgen om u dan u denkt, maar met zorgen over hun eigen omvang, inkomsten en behoud van banen (en dat laatste kan ik wel begrijpen).

Gast

#2325 Re:

2012-03-13 22:39

#2288: -   U geeft terecht uw mening over een patiënt die zorg nodig heeft: u bent niet gek. Deze mensen worden de dupe van deze eigen bijdrage. Maar als u goed om u heen kijkt, wordt het ene potje na het andere opengetrokken, de ene na de andere onzinnige bezigheidstherapie gegeven, van wandelen tot knutselen en ga zo maar door, voor slechts een select clubje die het daadwerkelijk nodig heeft. Een behoorlijk deel van de mensen blijft hangen vanwege de gezelligheid, een bezigheid. En tja, die potjes worden nu eenmaal opengetrokken, dus waarom zou men er geen gebruik van maken. Tot...het geld opraakt.....De oplossing ligt dus niet bij de patiënt, maar bij de zorginstelling. Het kon jarenlang niet op..en nu is het op.