€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2351

2012-04-11 21:19

Als GGZ patiente wordt ik ook een van de slachtoffers van de eigen bijdrage. Ik ondersteun daarom van harte deze petitie. Ik wet hoe het is om depressief te zijn en hoe belangijk het is at er een therapeut is die je weer op weg helpt. De geplande eigen bijdrage zou betekenen dat minder mensen hulp kunnen krijgen en het aantal zelfdodingen zal vemeerderen.

Gast

#2352

2012-04-13 23:45

Korte termijn denken over lange termijn problemen..

Gast

#2353

2012-04-14 08:42

Grof schandaal, wat ik aan den lijve ondervind. Ben terug bij af geen hulp meer door de ggz alleen de huis arts ben ik nu op aangewezen

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-04-25 00:30



Gast

#2355

2012-05-04 13:17

Ziek dat mensen met macht geld afpakken van hun onderstaande! En hun maar lachen met een gevulde bankrekening! Ik werk 6 dagen in de gehandicaptenzorg met weke-dele reuma! Ik kan het niet meer ophoesten hoor!

Gast

#2356 De eigen bijdrage in de geestelijke en gewone gezondheidszorg.

2012-05-08 22:46

het is buiten proporties dat deze groep mensen wederom de gedupeerd worden.Op een bepaald moment is het voor veel clienten ook ik niet meer op te brengen. De gezondheidszorg niet alleen de geestelijke gezondheidszorg maar ook de gewone gezondheidszorg staat al jaren onder druk . Eigen risico voor medicijnen, extra korting op hulpmiddelen en dan ook nog een eigen bijdrage in de geestelijke gezondheidszorg? En wat dacht u ook nog van een wet wmo
Ik heet jan en ben manisch depressief De kwaliteit van leven wordt door de meeste medicijnen ,et uitzonderingen daargelaten, leefbaar.

Gast

#2357

2012-05-10 01:57

Diep treurig, het voelt als een gevangene in eigen land, omdat we nu steeds meer voelen dat we niet meer eigen baas over ons eigen geld zijn. het liefst zou ik willen vertrekken, en ben me dat al maanden zwaar aan het overleggen! Hoe moeten mensen met een minimum inkomen dit nog betalen, mensen die 38 uur werken voor wat je het nu kunt noemen een hongerloon. Misschien krijgen we in de toekomst ook nog wel een hoge muur om ons land zoals in Berlijn destijds, dan hebben ze ons helemaal in hun macht. waarom kunnen wij hier niks aan doen, en luistert niemand naar ons, HEBBEN WIJ DAN NU HELEMAAL GEEN RECHTEN MEER?

Gast

#2358

2012-05-15 10:16

Geestelijke gezondheid gaat zo ten onder.

Gast

#2359

2012-05-22 23:51

wat staat er nu weer voor kapitalistische tekst naast dit commentaar balkje waar je wat inkunt vullen. jakkes alles draait om geld blehh

Gast

#2360

2012-06-11 18:40

Schandelig dat deze mensen alweer gepakt worden. Ze hebben het al zo moeilijk.

Gast

#2361

2012-06-25 16:45

Pure discriminatie!

Gast

#2362

2012-06-25 21:25

Ik vind dit geen stijl wat minister Schipper mee bezig is! Nu word er volop ophef gemaakt over te dure tandartskosten,terwijl dat al voor de handliggend is! De medicijnen moeten verminderd worden! Slaat nergens op!
9 katten staarten

#2363

2012-07-19 10:08

De Regering maakt steeds meer fouten, en verhaald de gevolgen daarvan op de burgerij.
dat we die lui ook nog moeten betalen voor hun wanprestatie verbaast mij.
een arbeider wordt voor minder ernstige fouten onmiddellijk ontslagen.

Gast

#2364

2012-07-21 00:52

Waarom betalen wij 2 x een eigen bijdrage?
In de bijstand is het vakantiegeld 550 euro.
350 euro eigen risico zorg + 200 euro eigen risico geestelijke zorg, dus? Laten ze ons vakantiegeld maar meteen doorsturen naar de zorg!!!

Gast

#2365

2012-07-21 08:56

Verhoging eigen bijdrage veroorzaakt veel leed en kost veel geld!

Gast

#2366

2012-07-26 01:31

De eigen bijdrage gaat ten koste van de zorg. Er zijn velen die dit niet kunnen betalen.

Gast

#2367

2012-07-29 16:22

Zeer te waarderen actie! Laten wij gaan demonstreren op het Binnenhof! Laten wij onze krachten bundelen en vooral niet opgeven, voordat het te laat is!!!
Wie heeft toegang tot alle NIET BIGGER'S? Wie is in staat om een demonstratie voor ons allen te organiseren? Ik doe mee!!!
Marion Lang

Gast

#2368

2012-08-07 19:58

Mijn Aow is ontoeriekend voor nog meer verplichte betalingen. Ik heb moeite om rond te komen. Mijn leeftijd is 69 jaar.
Ik doe veel moeite om uitgeschreven te worden bij de GGZ. Word al ongeveer 14dagen van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn dochter doet nu moeite voor mij om uitgeschreven te worden. ik ben onze regering met die betweters goed zat. Zelf hebben zij genoeg,of blijk baar toch niet. Ik wil van De gzz af want ik heb geen cent meer voor dit idiote gedoe.
Geraldiena

#2369 Re:

2012-08-07 20:04

#2368: -

Ik steun deze petitie, we moeten ons als éen opstellen tegen dit besluit van de minister. zij heeft lekker praten. ze voelt er zelf niks van. En ze is ongevoelig voor de mening van de  clienten van de GGZ. Dat heet een volksvertegewoordiger te zijn.

Gelooft ze zelf!! Het is een gemene bijdrage aan de gezondheid van heel de mensheid. Het is te hopen dat ze in kan gaan zien waar ze mee bezig is. Ik hoop dat ze er zelf van zal stuiteren!

 

 

Geraldiena

#2370 Re:onvoorstelbaar

2012-08-07 20:07

#2368: -

Ik steun deze petitie, we moeten ons als éen opstellen tegen dit besluit van de minister. zij heeft lekker praten. ze voelt er zelf niks van. En ze is ongevoelig voor de mening van de  clienten van de GGZ. Dat heet een volksvertegewoordiger te zijn.

Gelooft ze zelf!! Het is een gemene bijdrage aan de gezondheid van heel de mensheid. Het is te hopen dat ze in kan gaan zien waar ze mee bezig is. Ik hoop dat ze er zelf van zal stuiteren!

 

 

Geraldiena

#2371 Re:onvoorstelbaar

2012-08-07 20:07

#2368: -

Ik steun deze petitie, we moeten ons als éen opstellen tegen dit besluit van de minister. zij heeft lekker praten. ze voelt er zelf niks van. En ze is ongevoelig voor de mening van de  clienten van de GGZ. Dat heet een volksvertegewoordiger te zijn.

Gelooft ze zelf!! Het is een gemene bijdrage aan de gezondheid vanheel de mensheid. Het is te hopen dat ze in kan gaan zien waar ze mee bezig is. Ik hoop dat ze er zelf van zal stuiteren!

 

 

PTSS ertje

#2372 bezuinigen door geld over de balk te gooien?? belachelijk plan!!

2012-09-08 00:43

Ik loop al heel wat jaren in de hulpverlening door o.a. een PTSS. Na jaren therapie wilde ik het SPV contact gaan minderen. Ik vond dat ik daar intussen sterk genoeg voor was. Maar de psychiater wilde dit niet. Bovendien stelde hij;minder tot geen contact met SPV betekend geen contact meer met hem. Ik vond dit belachelijk. Ik moest dus naar gesprekken waar ikzelf niet heen wilde om een psychiater te behouden!? Hoezo moet er bezuinigd worden?? De maatschapij moet dus gesprekken met een spv er betalen die zinloos zijn, omdat de patient er niet achter staat. Dat ging ik niet doen. Hij zei dat mijn huisarts capabel genoeg was om mijn medicatie te regelen. Nu, 2 jaar later voor het eerst bij de huisarts geweest. Ik wilde o.a. de spiegel van nortrilen laten prikken. In het verleden moest dit ieder half jaar. Ze wilde dit niet laten doen. Dat moest een psychiater doen!!?? Ook wilde ze mijn medicatie niet aanpassen. Juist ja, moest door de psychiater... Die medicatie kan ik me nog voorstellen. Maar om nou naar een dure psychiater te moeten om 1 kruisje meer op het bloedprikformulier aan te moeten kruisen, naast de ander dingen die de huisarts wel liet onderzoeken!? Door de heftige inpackt van mijn PTSS ben ik 'voor het leven' afgekeurd. Maar ik ben niet alleen mijn droombaan kwijt. Ook mijn hobby's zijn nauwelijks uitvoerbaar voor mij. MIjn inkomen is door dit alles ook laag. Mocht ik eigenlijk weer wat ondersteunig nodig hebben, zal ik dit dus zeker zo lang mogelijk uitstellen, simpelweg omdat het onmogelijk wordt om de kosten op te hoesten. Geld wat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven. Dus ja, het risico op opname wordt steeds groter. Dus de kosten, ook voor de maatschappij, steeds hoger. Daarbij wordt ik nog eens dubbel gepakt. Had iemand mij als kind zijnde met een auto aangereden en ik er lichamelijk letsel aan over had gehouden zou de medische hulp ook nu nog gewoon vergoed worden. Maar de geestelijke schade die ik heb opgelopen door jarenlang misbruik en er voor heeft gezorgd dat ik heel veel niet meer kan blijkt mijn pakkie an te zijn. Als ik enige hulp wil om nog enigszins te kunnen functioneren en bijv. toch ergens werkzaamheden te kunnen verrichten in de toekost, moet ik daar zwaar voor betalen. Geld dat ik niet heb. Dus geen hulp. Dus extra kosten voor de maatschappij als ik op de PAAZ of id. zou belanden. Verder kan ik me niet nutig maken in diezelfde maatschappij. Ook dat kost indirect geld. Bezuinigen, hoezo??!! Wat ik heb gun ik niemand. Maar eigenlijk zouden die ministers met deze discriminerende maatregelen zelf eens moeten voelen en meemaken wat ik iedere dag moet doorstaan. Al is het maar een weekje. Dan zouden ze niet weten hoe snel het plan van tafel moet. Omdat ze graag hulp willen. Maar ze de hulp niet kunnen betalen. Maar ook niet kunnen werken. Zeker niet zonder hulp...
Ik wil best mee betalen aan de zorg. Maar dan moet het wel reeel blijven. En betaalbaar... en niet discriminerend. Hoe je dit bereikt? Gewoon door iedereen een klein bedrag extra te laten betalen. Ongeacht de 'handicap' of gezondheid. Iedereen wil toch hulp krijgen als het moment daar is het nodig te hebben. Dan is het ook niets meer dan normaal dat je er allemaal evenveel voor betaald. Men zegt dat Wilders discrimineerd. Maar de ministers met deze belachelijke plannen discrimineren nog erger en zelfs 'hun eigen volk'. Maar er wel problemen mee hebben als een ander discrimineerd. Het moet toch niet gekker worden in dit land!!! Overigens laat ik mijn eigen mening over wilders hierbij neutraal.
Muddy

#2373

2012-09-08 00:48

Laat de minister eerst maar eens het declaratiegedrag van sommige commercieele instellingen nakijken. Er worden notabene telefoongesprekken gedeclareerd welke niet geinitieerd zijn door klant. Werkgevers die overspannen werknemers verplicht naar een ggz-instelling sturen i.v.m. verplichtingen wet poortwachter maar zelf financieel niet bijdragen en slechts alleen uit eigen belang zodat er een gedegen plan van aanpak is waar ze later niet voor op de vingers worden getikt. En dit allemaal ten laste van de zorg.
PTSS etje

#2374 Re:

2012-09-08 00:49

#2362: -  

 Precies!!

Dat was te verwachten. Als zij geld kan binnenslepen door een ander te laten bloeden doet ze dat toch ook! Kijk maar wat ze nu doet in de GGZ. De minister houd geld over door het belachelijke plan maar wij moeten ervoor bloeden.

Maar zelf wel klagen over de tandartsen. Die ook gewoon een ander laten bloeden om zelf meer geld binnen te slepen.


Gast

#2375

2012-09-08 01:24

Laat het blijven zoals het is. Breng mensen niet in deze situatie, ze hebben het al moeilijk genoeg. Zij moeten hulp kunnen krijgen als het nodig is. Ze mogen niet op straat terecht komen. Help ze.